SuperB 2,5 TDi V6

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Libor GSX-R
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 29 pro 2006, 17:34
Odpovědi: 0

SuperB 2,5 TDi V6

Příspěvek od Libor GSX-R »

Chtěl bych poprosit o radu. Mám "novější" typ tohoto motoru s výkonem 120 kw, rv 2004, spolu s tiptronic,najeto 270 000 km.

Delší dobu slyším a hlavně cítím ve vozidle nepatrné vybrace motoru při volnoběžných otáčkách. Je to jako by vynechával občas jeden válec, jako když se to malinko hádá ve volnoběhu. Dříve to bylo nepatrné, dnes se mi zdá zhoršování a nepravidelnost chodu motoru je dobře slyšitelná.

Nikdy to nedělá když:
- je motor studený
- motoru malinko přidám plyn
- motor je malinko v záběru (zařazené "D" na aut.převodovce)
- za jízdy

Dělá to při ohřátém motoru v chodu na volnoběh. Poslechem je slyšet jak vynechá "jako by válec" a trochu to klepne (jako by klepl ventil...).

Nevíte někdo co to je? Mám to řešit? Co to bude stát?
Předem dik za radu.
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

pozrel by som hodnoty davok vstrekov na volnobeh, ked to vynechava. Tak zistis ktory valec by to mohol robit.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Libor GSX-R
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 29 pro 2006, 17:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od Libor GSX-R »

OK, zkusím. A když teda budu přemýšlet dál...
Vstřiky jsem dával nové všechny na cca 240 000 km. Takže v nich by problém být neměl. Já tomu moc nerozumím, ale myslel jsem si, že by mohl být malý tlak paliva od čerpadla v nízkých otáčkách. Jako že vyběhané čerpadlo..... Pak by to právě dělalo v ohřátém stavu, kdy už jsou všude ty pracovní vůle vzniklé najetím 270 tis.km. Takže nové čerpadlo...?

Za druhé - vadný hydroštel na ventilu. Tam asi normálně jenom opotřebeno. A při nízkým tlaku oleje se to prostě jenom nenastavuje tak jak má....?

Dává smyl to co píšu nebo to je nesmysl?
V pondělí zkusím někam zajet. Až mi budou říkat, že si mám koupit nový auto a nebo investovat kilo do opravy, chtěl bych být o krok napřed....
kajakgsxr
Přispěvovatel
Příspěvky: 87
Registrován: 26 říj 2008, 20:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od kajakgsxr »

Hydroštely by hodně cvakaly kdyby byly až tak špatné,kolik máš na oleji km?Spíš se přikláním k nějaké trysce nebo čerpadlu,ve volnoběhu má malý tlak.Jestli budeš kontrolovat vstřiky,zkontroluj opotřebení vačky,na starších 2.5TDI se hodně obrušovaly.
Libor GSX-R
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 29 pro 2006, 17:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od Libor GSX-R »

Na oleji mám cca 10 tis.Km. Vačky byly OK před 30 000 km. Kontorvali se při výměně vstřiků a nových rozvodech. Takže dnes by jim nic být nemělo.

Četl jsem a snažil se najít nějaké další informace na jiných fórech. Čím dál víc si myslím, že je to čerpadlem. Je tam původní a má najeto 270 tis.km, už to je myslím slušný výsledek.... Dál asi žít nechce.

Jestliže to bude čerpadlo, dá se to nějak poznat na diagnostice?
Mám shánět nové, repasované, nebo nějaké starší?

Uvidím co mi řeknou odborníci. Každopádně díky za informace.
kajakgsxr
Přispěvovatel
Příspěvky: 87
Registrován: 26 říj 2008, 20:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od kajakgsxr »

Libor GSX-R píše:Na oleji mám cca 10 tis.Km. Vačky byly OK před 30 000 km. Kontorvali se při výměně vstřiků a nových rozvodech. Takže dnes by jim nic být nemělo.

Četl jsem a snažil se najít nějaké další informace na jiných fórech. Čím dál víc si myslím, že je to čerpadlem. Je tam původní a má najeto 270 tis.km, už to je myslím slušný výsledek.... Dál asi žít nechce.

Jestliže to bude čerpadlo, dá se to nějak poznat na diagnostice?
Mám shánět nové, repasované, nebo nějaké starší?

Uvidím co mi řeknou odborníci. Každopádně díky za informace.
Na diagnostice jedině jak plal Misovw a jaké popř. čerpadlo?
Asi bych ho nechal nejdřív vyzkoušet na stolici a pak podle výše opravy už uvidíš sám,co bude výhodnější a pak kolik ještě chceš najet s autem dalších km,pokud více,přikláněl bych se osobně min. repas nebo nové,pokud bude následovat prodej,asi nějaké starší,ale je to jenom na tvých financích a pouze můj názor.
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

změř komprese...Jináč tímhle trpí snad každá dvaapůlka BAU,BDH,BDG ale příčina bude pravděpodobně v rovnoměrnotsi chodu,tj. pokud komprese OK tak čerpadlo KO,respektive načatý...čerpadlo jedině nové nebo repas,starší rovná se brzo ty samí problémy...kdžytak mi písni SZ,asi umím sehnat nový ;)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Libor GSX-R
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 29 pro 2006, 17:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od Libor GSX-R »

Nevíte náhodou někdo v jakým kompresním tlaku by se to mělo pohybovat? (ono se to udává vždy v nějaké toleranci, je tak?).

Jinak díky za informace. Ozvu se a dám vědět co bylo příčinou. S tím čerpadlem bych se taky ozval, musím nejdříve nějak zjistit to číslo...
Zdraví L. :)
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

jednou jsme to řešili na manuálu a bylo to setrvákem. U tebe určitě kouknout na vstřikovaný množství, popř. tlaky, vačky jak řikají kluci ;)
***VAG,PSA,Renault***
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

chosepm píše:jednou jsme to řešili na manuálu a bylo to setrvákem. U tebe určitě kouknout na vstřikovaný množství, popř. tlaky, vačky jak řikají kluci ;)
Vaček bych se u tohohle motoru nebál
Komprese u nového motoru 27 - 33 bar mez opotřebení 24 bar,jináč pokud máš BDG tak čerpadlo máš s indexem K
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Libor GSX-R
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 29 pro 2006, 17:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od Libor GSX-R »

Dva měsíce v servisu, auto je opravené. Závada: vačky tohoto motoru jsou konstrukčně ze dvou materiálu. Spodní nosná asi odlitá část a na ní navlečený prstýnek ze šlechtěného materiálu jako kluzná plocha vačky. Tento prstýnek praskl a vytvořil si vůli. Na nosné části vačky ovšem stále držel a svojí vůlí pouze "přečasovával" motor. V okamžiku, kdy bylo vše sestrojeno a ve studeném stavu, prasklina byla vlásenkovitá a pod tlakem ventilů se prstýnek nemohl pohnout při kontrole mechanikem. Teprve když se motor odstrojil, přišlo se na závadu. Auto pošlo kontrolou snad úplně všeho - především diagnostika motoru neustále vedla k chybě v elektronice motoru, páč byl problém s tím "časovaním" viditelní na PC. Tak asi tak.

Závěrem mám doma navíc:
1x repasované vstřikovací palivové čerpadlo s indexem "K" , odzkoušené
5x vstřiky motoru (bez řídícího) 100%funkční odzkoušené

Díly prodám za rozumnou cenu dle domluvy.
Info na tel. milota.termil@volny.cz nebo 606 642 060.

S pozdravem Libor M.
Libor GSX-R
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 29 pro 2006, 17:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od Libor GSX-R »

Čerpadlo prodám za 9 000,-Kč. Vstřiky za 2 000,-Kč.
Uživatelský avatar
avatar
Aktivista
Příspěvky: 1322
Registrován: 23 led 2006, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Cambridge

Příspěvek od avatar »

koukni ze na zhavice pokud to dela po nastartovani je to zhavic. pokud pri zahratem motoru je to neco jineho.

muze to bejt klidne ulozeni motoru na tech siletblocich pokud mas elektricke tak to pak jako kdyby houpek kdyz je znicenej.
Ivo
Přispěvovatel
Příspěvky: 374
Registrován: 20 črc 2006, 07:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Ivo »

avatar píše:koukni ze na zhavice pokud to dela po nastartovani je to zhavic. pokud pri zahratem motoru je to neco jineho.

muze to bejt klidne ulozeni motoru na tech siletblocich pokud mas elektricke tak to pak jako kdyby houpek kdyz je znicenej.
Tak toto som už teda moc nepochopil...veď on to už má šťastlivo hotové. Avatar trochu zdriemol, alebo nečítal celé, však? :-D
G IV,variant,66 kW,ALH + niečo naviac od BH motor
Uživatelský avatar
avatar
Aktivista
Příspěvky: 1322
Registrován: 23 led 2006, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Cambridge

Příspěvek od avatar »

Ivo jj sem precelt zacatek a pak napsal sve )))) heh trosku sem to zaspal ))
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“