SuperB 2,5 TDi V6
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 29 pro 2006, 17:34
SuperB 2,5 TDi V6
Chtěl bych poprosit o radu. Mám "novější" typ tohoto motoru s výkonem 120 kw, rv 2004, spolu s tiptronic,najeto 270 000 km.
Delší dobu slyším a hlavně cítím ve vozidle nepatrné vybrace motoru při volnoběžných otáčkách. Je to jako by vynechával občas jeden válec, jako když se to malinko hádá ve volnoběhu. Dříve to bylo nepatrné, dnes se mi zdá zhoršování a nepravidelnost chodu motoru je dobře slyšitelná.
Nikdy to nedělá když:
- je motor studený
- motoru malinko přidám plyn
- motor je malinko v záběru (zařazené "D" na aut.převodovce)
- za jízdy
Dělá to při ohřátém motoru v chodu na volnoběh. Poslechem je slyšet jak vynechá "jako by válec" a trochu to klepne (jako by klepl ventil...).
Nevíte někdo co to je? Mám to řešit? Co to bude stát?
Předem dik za radu.
Delší dobu slyším a hlavně cítím ve vozidle nepatrné vybrace motoru při volnoběžných otáčkách. Je to jako by vynechával občas jeden válec, jako když se to malinko hádá ve volnoběhu. Dříve to bylo nepatrné, dnes se mi zdá zhoršování a nepravidelnost chodu motoru je dobře slyšitelná.
Nikdy to nedělá když:
- je motor studený
- motoru malinko přidám plyn
- motor je malinko v záběru (zařazené "D" na aut.převodovce)
- za jízdy
Dělá to při ohřátém motoru v chodu na volnoběh. Poslechem je slyšet jak vynechá "jako by válec" a trochu to klepne (jako by klepl ventil...).
Nevíte někdo co to je? Mám to řešit? Co to bude stát?
Předem dik za radu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 29 pro 2006, 17:34
OK, zkusím. A když teda budu přemýšlet dál...
Vstřiky jsem dával nové všechny na cca 240 000 km. Takže v nich by problém být neměl. Já tomu moc nerozumím, ale myslel jsem si, že by mohl být malý tlak paliva od čerpadla v nízkých otáčkách. Jako že vyběhané čerpadlo..... Pak by to právě dělalo v ohřátém stavu, kdy už jsou všude ty pracovní vůle vzniklé najetím 270 tis.km. Takže nové čerpadlo...?
Za druhé - vadný hydroštel na ventilu. Tam asi normálně jenom opotřebeno. A při nízkým tlaku oleje se to prostě jenom nenastavuje tak jak má....?
Dává smyl to co píšu nebo to je nesmysl?
V pondělí zkusím někam zajet. Až mi budou říkat, že si mám koupit nový auto a nebo investovat kilo do opravy, chtěl bych být o krok napřed....
Vstřiky jsem dával nové všechny na cca 240 000 km. Takže v nich by problém být neměl. Já tomu moc nerozumím, ale myslel jsem si, že by mohl být malý tlak paliva od čerpadla v nízkých otáčkách. Jako že vyběhané čerpadlo..... Pak by to právě dělalo v ohřátém stavu, kdy už jsou všude ty pracovní vůle vzniklé najetím 270 tis.km. Takže nové čerpadlo...?
Za druhé - vadný hydroštel na ventilu. Tam asi normálně jenom opotřebeno. A při nízkým tlaku oleje se to prostě jenom nenastavuje tak jak má....?
Dává smyl to co píšu nebo to je nesmysl?
V pondělí zkusím někam zajet. Až mi budou říkat, že si mám koupit nový auto a nebo investovat kilo do opravy, chtěl bych být o krok napřed....
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 29 pro 2006, 17:34
Na oleji mám cca 10 tis.Km. Vačky byly OK před 30 000 km. Kontorvali se při výměně vstřiků a nových rozvodech. Takže dnes by jim nic být nemělo.
Četl jsem a snažil se najít nějaké další informace na jiných fórech. Čím dál víc si myslím, že je to čerpadlem. Je tam původní a má najeto 270 tis.km, už to je myslím slušný výsledek.... Dál asi žít nechce.
Jestliže to bude čerpadlo, dá se to nějak poznat na diagnostice?
Mám shánět nové, repasované, nebo nějaké starší?
Uvidím co mi řeknou odborníci. Každopádně díky za informace.
Četl jsem a snažil se najít nějaké další informace na jiných fórech. Čím dál víc si myslím, že je to čerpadlem. Je tam původní a má najeto 270 tis.km, už to je myslím slušný výsledek.... Dál asi žít nechce.
Jestliže to bude čerpadlo, dá se to nějak poznat na diagnostice?
Mám shánět nové, repasované, nebo nějaké starší?
Uvidím co mi řeknou odborníci. Každopádně díky za informace.
Na diagnostice jedině jak plal Misovw a jaké popř. čerpadlo?Libor GSX-R píše:Na oleji mám cca 10 tis.Km. Vačky byly OK před 30 000 km. Kontorvali se při výměně vstřiků a nových rozvodech. Takže dnes by jim nic být nemělo.
Četl jsem a snažil se najít nějaké další informace na jiných fórech. Čím dál víc si myslím, že je to čerpadlem. Je tam původní a má najeto 270 tis.km, už to je myslím slušný výsledek.... Dál asi žít nechce.
Jestliže to bude čerpadlo, dá se to nějak poznat na diagnostice?
Mám shánět nové, repasované, nebo nějaké starší?
Uvidím co mi řeknou odborníci. Každopádně díky za informace.
Asi bych ho nechal nejdřív vyzkoušet na stolici a pak podle výše opravy už uvidíš sám,co bude výhodnější a pak kolik ještě chceš najet s autem dalších km,pokud více,přikláněl bych se osobně min. repas nebo nové,pokud bude následovat prodej,asi nějaké starší,ale je to jenom na tvých financích a pouze můj názor.
změř komprese...Jináč tímhle trpí snad každá dvaapůlka BAU,BDH,BDG ale příčina bude pravděpodobně v rovnoměrnotsi chodu,tj. pokud komprese OK tak čerpadlo KO,respektive načatý...čerpadlo jedině nové nebo repas,starší rovná se brzo ty samí problémy...kdžytak mi písni SZ,asi umím sehnat nový 

Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 29 pro 2006, 17:34
Vaček bych se u tohohle motoru nebálchosepm píše:jednou jsme to řešili na manuálu a bylo to setrvákem. U tebe určitě kouknout na vstřikovaný množství, popř. tlaky, vačky jak řikají kluci
Komprese u nového motoru 27 - 33 bar mez opotřebení 24 bar,jináč pokud máš BDG tak čerpadlo máš s indexem K
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 29 pro 2006, 17:34
Dva měsíce v servisu, auto je opravené. Závada: vačky tohoto motoru jsou konstrukčně ze dvou materiálu. Spodní nosná asi odlitá část a na ní navlečený prstýnek ze šlechtěného materiálu jako kluzná plocha vačky. Tento prstýnek praskl a vytvořil si vůli. Na nosné části vačky ovšem stále držel a svojí vůlí pouze "přečasovával" motor. V okamžiku, kdy bylo vše sestrojeno a ve studeném stavu, prasklina byla vlásenkovitá a pod tlakem ventilů se prstýnek nemohl pohnout při kontrole mechanikem. Teprve když se motor odstrojil, přišlo se na závadu. Auto pošlo kontrolou snad úplně všeho - především diagnostika motoru neustále vedla k chybě v elektronice motoru, páč byl problém s tím "časovaním" viditelní na PC. Tak asi tak.
Závěrem mám doma navíc:
1x repasované vstřikovací palivové čerpadlo s indexem "K" , odzkoušené
5x vstřiky motoru (bez řídícího) 100%funkční odzkoušené
Díly prodám za rozumnou cenu dle domluvy.
Info na tel. milota.termil@volny.cz nebo 606 642 060.
S pozdravem Libor M.
Závěrem mám doma navíc:
1x repasované vstřikovací palivové čerpadlo s indexem "K" , odzkoušené
5x vstřiky motoru (bez řídícího) 100%funkční odzkoušené
Díly prodám za rozumnou cenu dle domluvy.
Info na tel. milota.termil@volny.cz nebo 606 642 060.
S pozdravem Libor M.
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 29 pro 2006, 17:34
Tak toto som už teda moc nepochopil...veď on to už má šťastlivo hotové. Avatar trochu zdriemol, alebo nečítal celé, však?avatar píše:koukni ze na zhavice pokud to dela po nastartovani je to zhavic. pokud pri zahratem motoru je to neco jineho.
muze to bejt klidne ulozeni motoru na tech siletblocich pokud mas elektricke tak to pak jako kdyby houpek kdyz je znicenej.

G IV,variant,66 kW,ALH + niečo naviac od BH motor