Splodiny štiplavě smrdí a lehce kouří do šeda

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
bohush
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 12 kvě 2006, 09:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Třinec

Splodiny štiplavě smrdí a lehce kouří do šeda

Příspěvek od bohush »

Nějak se mi ten můj motor zhoršuje nebo co. Splodiny smrdí, štípou do očí a trošičku, ale ne moc to i kouří do šeda. Dá se stím něco dělat, nebo mám už zhuntovaný motor? Podotýkám, že startuje dobře, výkon je asi taky v pořádku, oleje neubývá vůbec (což nevím jestli je úplně OK), jenom to smrdí. Zvednul jsem předvstřik, malinko se to zlepšilo, ale ne o moc. Tyto příznaky pozoruju od září, když jsem přijel z Chorvatska a auto dostalo víc zabrat. Poradí někdo co mám provést pro zlepšení tohoto stavu?
Golf IV TDI, 81 kW, AHF, r.v. 99
Uživatelský avatar
12skvarka
Aktivista
Příspěvky: 1303
Registrován: 23 led 2006, 19:31
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen

Příspěvek od 12skvarka »

a co palivovy filtr???????? nebo egr
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1708
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Tohle mi taky dělalo u Renaulta (posledních pár tisíc (LOL) ) a pak už to zahulilo naposledy. Nechci tě strašit a taky hlevně VW jsou jiné držáky ale...
Příznaky máš uplně jako jsem měl já, motor lehce čadil ( ne však do černa, spíš do šeda ), taky mi dobře startovl. Akorát mi to slabě žralo olej. Taky to vydávalo nezaměnitelný zápach, který štípal do očí.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Divne je, ze Ti to dela i v lete.
Mne minulou zimu nefungovala jedina zhavicka a kourilo to cca prvni 2 minuty. Takovy velmi neprijemny kour.
Beh to melo jak hodne ojetej diesel, ale i v -15°C to chytlo na tri otocky starterem.
Cili bych je zkotroloval jestli funguji.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
bohush
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 12 kvě 2006, 09:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvek od bohush »

Palivový filtr jsem měnil nedávno, EGR nevím jak se dá zkontrolovat, žhavičky jsem dnes kontroloval diodovou zkoušečkou a u dvou se ledka nerozsvítila, ale i kdyby byly špatné mělo by to vliv snad jenom při startu, pak už žhavička nemá žádný význam a mě to smrdí jak při studeném tak zahřátém motoru. Tlaky bych si mohl nechat změřit, ale když mi to nebere olej, tak si myslím, že by nemusely být nejhorší. A co vstřiky, můžou mít na to nějak vliv? Jinak ono to zase není žádná hrůza, ten šedý kouř je vlastně vidět jen v noci ve světlech auta za mnou, přes den ne, no akorát ten smrad...
Golf IV TDI, 81 kW, AHF, r.v. 99
george72
Přispěvovatel
Příspěvky: 147
Registrován: 15 led 2007, 11:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od george72 »

máš špatně seřízený předvstřik ten šedý do očí stiplavý kouř je nespálená nafta
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

Nevím kolik máš najeto , myslím si, že Ti pomalu odchází turbo.Lehce jde olej do výfuku. Nejspíš netěsní kroužky.
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

pafka píše:Nevím kolik máš najeto , myslím si, že Ti pomalu odchází turbo.Lehce jde olej do výfuku. Nejspíš netěsní kroužky.
Takze sucasne dve zavady - netesni krouzky a zaroven odchazi turbo? :?
On pise, ze mu to olej nezere.
Ja typujem na zanesene vstreky, niektory nespravne rozprasuje.
Inac TDI zhavi v zime aj po starte niekolko sekund az minut.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Re: Splodiny štiplavě smrdí a lehce kouří do šeda

Příspěvek od pafka »

[. Tyto příznaky pozoruju od září, když jsem přijel z Chorvatska a auto dostalo víc zabrat.
Jen vycházím z toho co napsal.
bohush
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 12 kvě 2006, 09:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Třinec

Příspěvek od bohush »

george 72 - předvstřik mám v pořádku, lehce nad půlkou v tdi grafu, ale nespálená nafta by to mohla být, to souhlasím

pafka - olej to nebere, turbo? nevím, řekl bych, že je ok

csala - ten vstřik bych tipoval taky, asi se na ně na jaře zaměřím, nicméně byl jsem za jedním maníkem přes diesly a ten mi tvrdí, že vidím problém tam kde není, že není třeba s tím nic dělat, teď v mrazech starty ok, jinak dík za postřehy

Jo a žhavičky jsem mezitím vyměnil, dvě byly mrtvé
Golf IV TDI, 81 kW, AHF, r.v. 99
radimes
Přispěvovatel
Příspěvky: 257
Registrován: 29 led 2007, 15:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Opavwsko

Re: Splodiny štiplavě smrdí a lehce kouří do šeda

Příspěvek od radimes »

bohush píše:Nějak se mi ten můj motor zhoršuje nebo co. Splodiny smrdí, štípou do očí a trošičku, ale ne moc to i kouří do šeda. Dá se stím něco dělat, nebo mám už zhuntovaný motor? Podotýkám, že startuje dobře, výkon je asi taky v pořádku, oleje neubývá vůbec (což nevím jestli je úplně OK), jenom to smrdí. Zvednul jsem předvstřik, malinko se to zlepšilo, ale ne o moc. Tyto příznaky pozoruju od září, když jsem přijel z Chorvatska a auto dostalo víc zabrat. Poradí někdo co mám provést pro zlepšení tohoto stavu?
(hm)

A není to jen když je to studené? To přece ještě nefunguje kat :-D Já mám ráno v garáži taky dobrý sajgon a štípe to a nedá se to dýchat (rofl)
VW Vento 1,9TDI 66kw 90ps,AHU, klima,r.v.7/97 prodej ČR 5/98....I love TDI.....
Uživatelský avatar
skoda405
Přispěvovatel
Příspěvky: 345
Registrován: 25 led 2006, 00:11
Odpovědi: 0
Bydliště: PD

Příspěvek od skoda405 »

bohush píše:Palivový filtr jsem měnil nedávno, EGR nevím jak se dá zkontrolovat, žhavičky jsem dnes kontroloval diodovou zkoušečkou a u dvou se ledka nerozsvítila, ale i kdyby byly špatné mělo by to vliv snad jenom při startu, pak už žhavička nemá žádný význam a mě to smrdí jak při studeném tak zahřátém motoru. Tlaky bych si mohl nechat změřit, ale když mi to nebere olej, tak si myslím, že by nemusely být nejhorší. A co vstřiky, můžou mít na to nějak vliv? Jinak ono to zase není žádná hrůza, ten šedý kouř je vlastně vidět jen v noci ve světlech auta za mnou, přes den ne, no akorát ten smrad...
Ahoj k tomu hnedemu dymu v noci ...u octy1 motor 81KW original.ja som pozoroval to iste vzdy ked som predbiehal tak mi to tak troska dymilo ako taka hmla seda ale to je normalne a rano ked som nastartoval isiel hnedy dym s vyfukou asi 3 minuty ale nie vzdy a ked vyplo EGR tak vobec.vies mal som koncovky do rovna bolo to pekne vidiet auto malo 80 tisi.vsetko bolo inak ok olej nebralo iba ak som tomu nakladal na tempomate 160km/h.
teraz ma auto 110tisic km a jazdi stale.
tak kasli na to voz sa a cas ukaze (noteeth)
toledo sport TDI PD upravy rok2009:kat off.
opel astra TDS


Yamaha FZ6S
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“