nejede TDi - Turbo nebo váha?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
nejede TDi - Turbo nebo váha?
Cau vsem,asi se to tu mozna uz nekde ptalo,ale uprimne na prolistovani 40 stranek nemam cas a v tech co jsem byl jsem to nenasel.Mam Leona 1.9Tdi/2001 a poslednich par dnu mi to poradne netahne.Problem ale je,ze je to stridave kazdy den.Jednou se mi to zastavi na 120km/h pak jedu vecer a dostanu z nej 160.Druhy den se mu zase nechce a pak jo.Nejdriv jsem si myslel,ze to bude vaha,ale tohle by mi asi nedelala,ne?Taky jsem zkousel kdyz se mi to stane vypnout motor a po nastartovani se mi to zase rozjelo,sice si myslim,ze ne tak svizne,ale 160 jsem klidne dal.Par kluku mi rikalo,ze to budou lopatky v turbu,co myslite vy?Muze to byt jeste neco jineho nebo se mam hlavne zamerit na to turbo.Na diagnostice jsem nebyl,je pro me docela problem nekam s tim zajet a nechat to bezet,kdyz se mi to stava pri ceste do prace a nebo z prace kdy uz nikdo nemaka.Dik vsem
Seat Leon 1.9TDi Sport
- Package
- Aktivista
- Příspěvky: 1586
- Registrován: 24 led 2006, 07:41
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
nejde
tak na tu diagnostiku by si mal ist v prvom rade..chyba bude ulozena v pameti a da sa vycitat.bez toho je to ako opravat miniatury s 5kg kladivom.
vsetko co si napisal to moze bit.t.j aj vaha aj turbo aj ventil aj dalsich asi milion veci.daj sem protokol z diagnostiky a bude sa presne od coho odrazit.teraz ti len mozeme dat vseobecne rady ako vycisti vahu,preskusaj chod nastavenia lopatiek turba ci prever ventil n75 a komplet podtlaky k nemu, palivovy a vzduchovy filter.
viac myslim ze sa neda ani urobit bez diagnostiky.
vsetko co si napisal to moze bit.t.j aj vaha aj turbo aj ventil aj dalsich asi milion veci.daj sem protokol z diagnostiky a bude sa presne od coho odrazit.teraz ti len mozeme dat vseobecne rady ako vycisti vahu,preskusaj chod nastavenia lopatiek turba ci prever ventil n75 a komplet podtlaky k nemu, palivovy a vzduchovy filter.
viac myslim ze sa neda ani urobit bez diagnostiky.
Ropák je ropák....pokiaľ klepe tak ide..
..
Podle toho,co píšeš to váha nebude. Je to něco s regulací plnícího tlaku..dává moc a nebo naopak málo a padá ti to do nouzového režimu. Pokud ti to po vypnutí klíčku a dalším nastartování zase jakž takž jede. Může to být nějaká z netěsných hadiček,N75,nebo turbo/třeba jen zatuhlé,nebo vyběhané ovládání,popř. lopatky.
- autoelektrika
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 778
- Registrován: 20 lis 2006, 22:46
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Tak se mi podarilo dostat na diagnostiku.Nebylo to sice v servisu,ale u super kluku,co prodavaji VAG techniku.Nicmene v pameti byl zapis,ze problem dela magneticky spinac plniciho tlaku.Vaha vzduchu je tedy uplne mimo,ta funguje dobre.Divne vsak s tim magnetickym spinacem je to,ze napajeni do nej jde,pri testu cvaka,ale kdyz to rozjedu,tak mi zustane otevrena klapka a nemam zadny tlak(zustane otevrena na 94,4%).Jeste divnejsi ale je,ze kdyz jsme ten spinac odpojili,takze by se to nemelo regulovat vubec,tak to stejne nejelo a zustala mi otevrena klapka(nebo ventil,nevim
) Dokaze mi to nekdo vysvetlit a poradit co dal?Mam i tabulku z mereni vahy a tlaku.Pro ty co se v tom vyznaji upozornuju,ze jak je sloupec tlaku kde ma byt kolem 1500 - 1700 mbar mam ja 2570mbar,protoze mam chip a tudiz vetsi tlak
Jinak k te tabulce,kazdy sloupec je oddeleny carkou a prvni sloupec je cas,druhy jsou otacky motoru nebo vaha vzduchu(podle tabulky),treti mi nejak vypadlo co je,ctvrty je tlak turba a paty je otevreni klapky v % a nebo seslapnutej plyn u mereni vahy, jestli to rikam dobre.










Seat Leon 1.9TDi Sport
co mas za kod motoru resp kw v serii ?
jinak ten chip vypada dost amatersky co amatersky primo prasacky !
pada ti to do nouzaku, muze za to ten chip
protoze pozadavek mas cca 1970 a realitu 2550, jak to presahne rozdil o 0.5 bar tak to spatne do nouzaku a to se ti deje
takze problem neni v mechanickejch dilech ale v chipu
jinak ten chip vypada dost amatersky co amatersky primo prasacky !
pada ti to do nouzaku, muze za to ten chip
protoze pozadavek mas cca 1970 a realitu 2550, jak to presahne rozdil o 0.5 bar tak to spatne do nouzaku a to se ti deje

takze problem neni v mechanickejch dilech ale v chipu
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp


Kod motoru je ASV a je to 81kW.To je prave to co nevim s tim chipem kdo to delal,nemam od toho zadnej papir,ale bylo to delany v Nemecku.Ale kdyz tomu nalozim,tak to nekouri,takze mi nepridali jenom vic nafty.... A proc o tom v pameti nebyl zadnej zapis,ze to pada do nouzaku?Jak je mozny,ze to zacalo delat az pozdeji a ne od zacatku.A co mam teda delat.Dik
Jo a z ceho usuzujes,ze to je neodborne delany chip?
Jo a z ceho usuzujes,ze to je neodborne delany chip?
Seat Leon 1.9TDi Sport
Delal jsem s kamaradem novou diagnostiku a podle grafu to vypada na spatny ventil plniciho tlaku,pri nalozeni uz se mi vubec nezavira a turbo ikdyz funguje,tak nic moc netlaci.Dam sem odkaz na moje logy i s tim programem na grafy,muzete se mi na to moc prosim podivat.Chci mit jasno co to bude.
Dik moc
Dik moc
Seat Leon 1.9TDi Sport
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
pozadavek je ta hodnota kterou nastavujes v chipu a jestli je skutecnost jina tak je chyba v regulacimvolesko píše:co mas za kod motoru resp kw v serii ?
jinak ten chip vypada dost amatersky co amatersky primo prasacky !
pada ti to do nouzaku, muze za to ten chip
protoze pozadavek mas cca 1970 a realitu 2550, jak to presahne rozdil o 0.5 bar tak to spatne do nouzaku a to se ti deje![]()
takze problem neni v mechanickejch dilech ale v chipu
tuhle jsem delal passata , ktery mel vadny snimac tlaku a ukazoval max tlak i kdyz nebezel motor a jen se zaplo zapalovani
to sice je taky jedna varianta, ale taky muzou bejt jen upraveny mapy na naftu a turbo se nestiha regulovat, ja mel power box jen na naftu asi 3 roky zpatky a taky to tlacilo az 1.5 a pozadavek byl 1.1 a obcas to spadlo do nouzakuchiptuning píše:pozadavek je ta hodnota kterou nastavujes v chipu a jestli je skutecnost jina tak je chyba v regulacimvolesko píše:co mas za kod motoru resp kw v serii ?
jinak ten chip vypada dost amatersky co amatersky primo prasacky !
pada ti to do nouzaku, muze za to ten chip
protoze pozadavek mas cca 1970 a realitu 2550, jak to presahne rozdil o 0.5 bar tak to spatne do nouzaku a to se ti deje![]()
takze problem neni v mechanickejch dilech ale v chipu
tuhle jsem delal passata , ktery mel vadny snimac tlaku a ukazoval max tlak i kdyz nebezel motor a jen se zaplo zapalovani
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp


- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
Tak jo tady je odkaz,uz by to melo jit.Je to i s tim programem.
http://data1.edisk.cz/stahni/62976/logy ... .66kB.html
http://data1.edisk.cz/stahni/62976/logy ... .66kB.html
Seat Leon 1.9TDi Sport