Forest píše:Nad timto systemem jsem uvazoval uz asi pred 4 roky a kdyz jsem oslovil prodejce, sdelil mi, ze to vzhledem k nedostatecnemu tlaku nebude realizovatelne.
Pro virovou trubici potrebujes 5-7 baru a filtrovanej vzduch, to si myslim by nebyl az takovej problem. Kompresor na 6baru sezenes i v autoprovedeni na 12V. Idealni by byl sice ciste mechanickej s expanskou ve ktery by jenom udrzoval tlak - cili by nebyl tlak zavislej na otackach, ale na nejaky testy by to mohlo stacit
Forest píše:RE Peltieruv clanek: a kam s tim teplem, ktere vznika soubezne?

Na druhou stranu bych si asi umel predstavit pouziti na rozumne pristupny FMIC pred startem ... napajeno z externi patricne vykonne baterky. Ale jak dlouho by to vydrzelo...

Kam s teplem? Nejakej velkej vzduchovej chladic, nebo vodni chlazeni a dotahnout si tu teplou vodu k vymeniku umistenymu nekde kde je misto a "dobrej" pristup vzduchu...
turbo kamna power píše:
nic účinějšího než klasickej Intercooler vzduch-vzduch není
uplna blbost, snad vsechno bude ucinejsi nez chladit vzduch vzduchovym naporovym chladicem. S Peltierem se teoreticky dostanes o 60C niz nez je okolni teplota, cili v praxi to bude tak o tech 15C (a musel by se uplne predelat IC). Z virove trubice jde vzduch o teplote -40 az -45C a tim by se dal rovnou ofukovat soucasnej IC a zaroven ho posilat do sani. Je to "jen" o cene a spolehlivosti.
-------------
muze mi nekdo, prosim, napsat priblizne teploty a tlaky vzduchu v IC prumerne 1,9tdi? Diky
