chlazení IC vodou?!

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

misil píše:...
Nad timto systemem jsem uvazoval uz asi pred 4 roky a kdyz jsem oslovil prodejce, sdelil mi, ze to vzhledem k nedostatecnemu tlaku nebude realizovatelne.

4000tis. otacek za minutu u motoru o objemu 1,9litru + nezapomenout na preplneni! ... tak kolik by to asi tak mohlo byt za urcite teploty? Nutno vzit v uvahu, ze se jedna o ctyrdoby motor (zalezitost poctu ZS) :D

RE Peltieruv clanek: a kam s tim teplem, ktere vznika soubezne? ;) Na druhou stranu bych si asi umel predstavit pouziti na rozumne pristupny FMIC pred startem ... napajeno z externi patricne vykonne baterky. Ale jak dlouho by to vydrzelo... :roll:
Naposledy upravil(a) Forest dne 09 črc 2010, 10:47, celkem upraveno 5 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

misil píše:100L/s? Neni to trosku moc?

Pak me jeste napadlo, co pouzit na chlazeni Ranqueho trubici ?(http://www.lontech.cz/files/virove_trub ... trubic.pdf)
skor si myslim ze to bude primalo....
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

misil píše:tusite nekdo, jakej je prutok vzduchu skrz IC? Neuchladilo by to nekolik Peltierovejch clanku v serii (za cenu toho, ze by to tu chvilku odsravala baterka)?
Ucinnost chladenia peltieroveho clanku je pomerne mala a ked zoberies do uvahy navyse aj cenu tak je to nerealne.
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

1.9L sežere cca 0,9L za 1 otáčku, 4000/60 je 66 ot/s, bez tlaku kolem 60L/s, při 1b 120L/s, a při 1.7b 160L/s
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
misil
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 25 dub 2009, 09:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od misil »

Forest píše:Nad timto systemem jsem uvazoval uz asi pred 4 roky a kdyz jsem oslovil prodejce, sdelil mi, ze to vzhledem k nedostatecnemu tlaku nebude realizovatelne.
Pro virovou trubici potrebujes 5-7 baru a filtrovanej vzduch, to si myslim by nebyl az takovej problem. Kompresor na 6baru sezenes i v autoprovedeni na 12V. Idealni by byl sice ciste mechanickej s expanskou ve ktery by jenom udrzoval tlak - cili by nebyl tlak zavislej na otackach, ale na nejaky testy by to mohlo stacit :)
Forest píše:RE Peltieruv clanek: a kam s tim teplem, ktere vznika soubezne? ;) Na druhou stranu bych si asi umel predstavit pouziti na rozumne pristupny FMIC pred startem ... napajeno z externi patricne vykonne baterky. Ale jak dlouho by to vydrzelo... :roll:
Kam s teplem? Nejakej velkej vzduchovej chladic, nebo vodni chlazeni a dotahnout si tu teplou vodu k vymeniku umistenymu nekde kde je misto a "dobrej" pristup vzduchu...
turbo kamna power píše: nic účinějšího než klasickej Intercooler vzduch-vzduch není
uplna blbost, snad vsechno bude ucinejsi nez chladit vzduch vzduchovym naporovym chladicem. S Peltierem se teoreticky dostanes o 60C niz nez je okolni teplota, cili v praxi to bude tak o tech 15C (a musel by se uplne predelat IC). Z virove trubice jde vzduch o teplote -40 az -45C a tim by se dal rovnou ofukovat soucasnej IC a zaroven ho posilat do sani. Je to "jen" o cene a spolehlivosti.

-------------
muze mi nekdo, prosim, napsat priblizne teploty a tlaky vzduchu v IC prumerne 1,9tdi? Diky :)
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

tlak snad víš- 0-2b dle turba atd, teplota dle jízdy a počasí- od-20 do 150st
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

turbo kamna power napsal:

nic účinějšího než klasickej Intercooler vzduch-vzduch není
uplna blbost, snad vsechno bude ucinejsi nez chladit vzduch vzduchovym naporovym chladicem. S Peltierem se teoreticky dostanes o 60C niz nez je okolni teplota, cili v praxi to bude tak o tech 15C (a musel by se uplne predelat IC). Z virove trubice jde vzduch o teplote -40 az -45C a tim by se dal rovnou ofukovat soucasnej IC a zaroven ho posilat do sani. Je to "jen" o cene a spolehlivosti.

Velký omyl. Vzduchem chlazeným intercoolerem s plochou 20x50cm ( s odpovídajícím odvodem vzduchu za ním ) projde při 100km/h přes 2500 litrů vzduchu za sekundu! A to vše k chlazení cca 100 litrů ohřátého vzduchu... A hlavně- 2500 litrů relativně chladného vzduchu bez vynaložené energie. Takže v poměru cena/ účinnost je takové chlazení naprosto bezkonkurenční. ;)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

A co ten ostrik IC takhle:

Klasicka autolednice napajena z palubni site, ve ktery je banda s vodou + aby ta voda v hadicich k tryskam ostriku nebyla ohrata, tak nucenej obeh pres tu lednici pripadne ?? Neco na zpusob bojleru s cirkulacnim cerpadlem. Taky blbost ?
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

misil píše: Pro virovou trubici potrebujes 5-7 baru a filtrovanej vzduch, to si myslim by nebyl az takovej problem. Kompresor na 6baru sezenes i v autoprovedeni na 12V. Idealni by byl sice ciste mechanickej s expanskou ve ktery by jenom udrzoval tlak - cili by nebyl tlak zavislej na otackach, ale na nejaky testy by to mohlo stacit :)
Dovol mi citovat z http://www.lontech.cz/files/virove_trub ... trubic.pdf:
"...mohou vírové trubice vyrábět chlazení až do 1758 W nebo teploty v rozsahu -46 °C až +100 °C použitím pouze filtrovaného stlačeného vzduchu o teplotě 20 °C a tlaku 6.9 bar."
At si to interpretuju jakkoliv, stale to koresponduje s tim, co mi pred temi lety rekl ten clovek z firmy, ktera to instaluje a to, ze prave ten filtrovany vzduch je treba stlacovat na tech 5+ baru ... a to pri potrebnem prutoku neni zadny z me znamych kompresoru na 12V schopen (na vice, jak 35l/min jsem prozatim nenasel).
V pripade pouziti nejakeho zasobniku na stlaceny vzduch nastava otazka, jaky objem by tato musela mit, aby se to (vzhledem k navyseni vahy vozu) vyplatilo a jak dlouho by trvalo, nez by se jeji obsah spotreboval (a ze by k tomu doslo vylozene behem okamziku ;)
misil píše: Kam s teplem? Nejakej velkej vzduchovej chladic, nebo vodni chlazeni a dotahnout si tu teplou vodu k vymeniku umistenymu nekde kde je misto a "dobrej" pristup vzduchu...
... takze dalsi aditivni system a vaha (v pripade pouziti vody rozhodne nezanedbatelna) s tim souvisejici.

fabiátor: nevidel bych to nerealne ... pokud bys zajistil, aby se ta voda vramci cesty z lednicky do trysek vyrazne neohrala, coz by nemel byt problem
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
misil
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 25 dub 2009, 09:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od misil »

Forest píše:Dovol mi citovat z http://www.lontech.cz/files/virove_trub ... trubic.pdf:
"...mohou vírové trubice vyrábět chlazení až do 1758 W nebo teploty v rozsahu -46 °C až +100 °C použitím pouze filtrovaného stlačeného vzduchu o teplotě 20 °C a tlaku 6.9 bar."
At si to interpretuju jakkoliv, stale to koresponduje s tim, co mi pred temi lety rekl ten clovek z firmy, ktera to instaluje a to, ze prave ten filtrovany vzduch je treba stlacovat na tech 5+ baru ... a to pri potrebnem prutoku neni zadny z me znamych kompresoru na 12V schopen (na vice, jak 35l/min jsem prozatim nenasel).
Vzduchový kompresor 12V JD-120 (10bar-150l/min)
http://www.bullock-praha.cz/produkty/vy ... d-120.html
by to mel chvilku zvladnout :)

Vis zhruba ceny tech trubic? Ta firma ma ted tyden dovolenou...
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“