Vrzání od řízení a nevracení se volantu do polohy rovně

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Tlapa
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 30 led 2009, 16:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Vrzání od řízení a nevracení se volantu do polohy rovně

Příspěvek od Tlapa »

Ahoj, mám takový problém. Jedná se o passata rok 1997, 1.9 TDi 81 kw, motor AFN, najeto 240 000km. Jinak na 202 000km jsem menil celé řízení včetně náplně z jiného novějšího passata (staré řízení netěsnilo). Na 203 000km jsem měnil komplet přední ramena od FEBI včetně vnějších homokinetických kloubů. A ted k novému problému. Za studena nastartuju a vše v pořádku s řízením, vše pracuje tak jak má. Po ujetí po několika km najednou pociťuju že po výjezdech ze zatáčet a různých odbočování např. doleva, doprava z křižovatek se volant (nebo-li kola) moc vracejí do polohy rovně. Jde to více ztuha. Prostě se volant nevrací tak jak má, sednu do jiného auta a můžu řídit jakoby (držet volant) jedním prstem. Při stání na místě a nastartovaném motoru otáčím pomalu volantem doleva nebo doprava a jde slyšet takové lupání (jakoby vrzání), při rychlejším točení volantem na místě to není tak znatelné. Přední a zadní tlumiče měněné na 216 000km vcetne geometrie. Díky za jakékoliv rady!

_________________
Pásovec 81kw
Kejdzus
Přispěvovatel
Příspěvky: 70
Registrován: 27 kvě 2010, 16:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kejdzus »

měnil si při tlumičích horní uložení s ložiskama???:-)
Tlapa
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 30 led 2009, 16:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Tlapa »

Tak ty jsem urcite nemenil, myslis ze to muze byt tim? Diky za jakekoliv rady.
Kejdzus
Přispěvovatel
Příspěvky: 70
Registrován: 27 kvě 2010, 16:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kejdzus »

tak to vracení volantu by tím mohlo být:-)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

a nebo prasklo péro nahoře a opírá se o kastlu
Uživatelský avatar
kibi
Aktivista
Příspěvky: 1132
Registrován: 14 čer 2009, 09:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od kibi »

to lupání při plným rejdu zleva doprava volantem má na svědomí na 99% axiální ložisko v uložení tlumičů ;) ale že byse kvůly tomu špatně vracel volant, to se mi nechce věřit :?
FI combi 1.9TDi ATD + domorobo vylepšováky :D
Kejdzus
Přispěvovatel
Příspěvky: 70
Registrován: 27 kvě 2010, 16:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kejdzus »

může to tím být že se nevrací volant,teďka v pátek to řešil kolega, lupání a nevracení do polohy rovně a mohlo za to uložení, a to bylo měněný. Ale bylo z auto kelly takže sem se ani nedivil;)
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

To je B5? Tam je víceprvkový zavěšení a axiálním ložiskem to asi nebude :roll:
Až to bude vrzat, at ti někdo zatočí volantem a rukou omakej čepy ramen, a uložení stabilizátoru. Často vržou čepy spodních předních ramen...
***VAG,PSA,Renault***
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no jo, jestli je to B5, tak ani prasklý péro by to neovlivňovalo, to jsem si ani neuvědomil, mohla by to být i poslední B4, ale to by asi nemohl vyměnit řízení z novějšího, takže asi fakt nějaký rameno, jinak kolikrát po výměně všech ramen je to pěkně tuhý a taky se to nechce uplně vracet, chvíli trvá než to povolí, bylo by dobrý zkontrolovat jestli není na nějakým čepu poškozená manžeta, to by mohlo pomoct v hledání problému
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Můžeš mít zadřený kardan na volantové tyči. Taky jsem u A4 měnil zarazavělé řízení (natvrdo zarezavělý hřeben v tělěse řízení).
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Tlapa
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 30 led 2009, 16:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Tlapa »

Díky za rady. Ale stačí když mám volant vodorovně a stačí na místě o pár stupnů doleva nebo doprava točit volantem a ozívá se vrzání (lupaní). Čím pomaleji to dělám s volantem tento pohyb doleva a doprava tak to vrzání je silnější a znatelnější. Pokud tento pohyb dělám znatelně rychleji tak není žadné vrzání a lupání skoro slyšet. Ráno když vyrazím do práce tak jedu cca 12 km a neudělá to vůbec nic. Jedu z práce odpoledne chvilku nic a pak to začne opět vrzat a lupat. Ale jak kdy, není to pravidlem. Vizuelně jsem prohlédnul ramena na levé i pravé straně zda není poškozená nějaká manžeta a nic v pořádku. Díky za jakoukoliv radu radu ješte. Až budu na zvedáku tak bude vše lépe vidět.
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od josef10 »

Bracha ma B5 a jemu vrzal spodni cep a gumy v ramenech...... Vrzalo to pri otoceni volantem nebo pri prujezdu po nerovnostech jak stara popelnice..
Namontovali jsme celou novou sadu od TRW a vrzani prestalo... Jeste jsme museli nechat seridit geometrii u VW .... FEBI uz neni tak kvalitni jak drive, vim to od kamose co prodava nove dily......
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

a odkial ide to vrzanie ? nevrzga ti nahodou servo pumpa ? podobny problem som mal aj ja, za studena kym sa neohrial servo olej tak pohoda, ale jak sa ohrial tak zacal pumpa aj pri sebemensom pohybe volantom ,,suchat-vrzgat,, a volant mal tendenciu aj pri jemnom pohybe za jazdy akoby ist skokovo a vcelku ztuha pri zatacani..vymenena pumpa a olej a je klud.
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
Tlapa
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 30 led 2009, 16:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Tlapa »

Tak jsem se tomu dnes celý den věnoval. Mel jsem to na zvedaku, prolezl jsem komplet řízení a vsechny ramena, uložení tlumičů... Jediné na co jsem přišel je, že u spodního ramene předního tak vnější gumová manžeta je prasklá (natržená) a veškerá vazelína je zřejmě pryč. Ted jenom takovej dotaz, dát opět FEBI spodní rameno, když mám zbytek FEBI? Jak je náročná výměna? Díky
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od josef10 »

dej TRW to jsou origo dily.....
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“