Vrzání od řízení a nevracení se volantu do polohy rovně
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Vrzání od řízení a nevracení se volantu do polohy rovně
Ahoj, mám takový problém. Jedná se o passata rok 1997, 1.9 TDi 81 kw, motor AFN, najeto 240 000km. Jinak na 202 000km jsem menil celé řízení včetně náplně z jiného novějšího passata (staré řízení netěsnilo). Na 203 000km jsem měnil komplet přední ramena od FEBI včetně vnějších homokinetických kloubů. A ted k novému problému. Za studena nastartuju a vše v pořádku s řízením, vše pracuje tak jak má. Po ujetí po několika km najednou pociťuju že po výjezdech ze zatáčet a různých odbočování např. doleva, doprava z křižovatek se volant (nebo-li kola) moc vracejí do polohy rovně. Jde to více ztuha. Prostě se volant nevrací tak jak má, sednu do jiného auta a můžu řídit jakoby (držet volant) jedním prstem. Při stání na místě a nastartovaném motoru otáčím pomalu volantem doleva nebo doprava a jde slyšet takové lupání (jakoby vrzání), při rychlejším točení volantem na místě to není tak znatelné. Přední a zadní tlumiče měněné na 216 000km vcetne geometrie. Díky za jakékoliv rady!
_________________
Pásovec 81kw
_________________
Pásovec 81kw
no jo, jestli je to B5, tak ani prasklý péro by to neovlivňovalo, to jsem si ani neuvědomil, mohla by to být i poslední B4, ale to by asi nemohl vyměnit řízení z novějšího, takže asi fakt nějaký rameno, jinak kolikrát po výměně všech ramen je to pěkně tuhý a taky se to nechce uplně vracet, chvíli trvá než to povolí, bylo by dobrý zkontrolovat jestli není na nějakým čepu poškozená manžeta, to by mohlo pomoct v hledání problému
Díky za rady. Ale stačí když mám volant vodorovně a stačí na místě o pár stupnů doleva nebo doprava točit volantem a ozívá se vrzání (lupaní). Čím pomaleji to dělám s volantem tento pohyb doleva a doprava tak to vrzání je silnější a znatelnější. Pokud tento pohyb dělám znatelně rychleji tak není žadné vrzání a lupání skoro slyšet. Ráno když vyrazím do práce tak jedu cca 12 km a neudělá to vůbec nic. Jedu z práce odpoledne chvilku nic a pak to začne opět vrzat a lupat. Ale jak kdy, není to pravidlem. Vizuelně jsem prohlédnul ramena na levé i pravé straně zda není poškozená nějaká manžeta a nic v pořádku. Díky za jakoukoliv radu radu ješte. Až budu na zvedáku tak bude vše lépe vidět.
Bracha ma B5 a jemu vrzal spodni cep a gumy v ramenech...... Vrzalo to pri otoceni volantem nebo pri prujezdu po nerovnostech jak stara popelnice..
Namontovali jsme celou novou sadu od TRW a vrzani prestalo... Jeste jsme museli nechat seridit geometrii u VW .... FEBI uz neni tak kvalitni jak drive, vim to od kamose co prodava nove dily......
Namontovali jsme celou novou sadu od TRW a vrzani prestalo... Jeste jsme museli nechat seridit geometrii u VW .... FEBI uz neni tak kvalitni jak drive, vim to od kamose co prodava nove dily......
a odkial ide to vrzanie ? nevrzga ti nahodou servo pumpa ? podobny problem som mal aj ja, za studena kym sa neohrial servo olej tak pohoda, ale jak sa ohrial tak zacal pumpa aj pri sebemensom pohybe volantom ,,suchat-vrzgat,, a volant mal tendenciu aj pri jemnom pohybe za jazdy akoby ist skokovo a vcelku ztuha pri zatacani..vymenena pumpa a olej a je klud.
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik 

Tak jsem se tomu dnes celý den věnoval. Mel jsem to na zvedaku, prolezl jsem komplet řízení a vsechny ramena, uložení tlumičů... Jediné na co jsem přišel je, že u spodního ramene předního tak vnější gumová manžeta je prasklá (natržená) a veškerá vazelína je zřejmě pryč. Ted jenom takovej dotaz, dát opět FEBI spodní rameno, když mám zbytek FEBI? Jak je náročná výměna? Díky