Pokaď to řádně servisuješ a máš od toho doklady, 100% bys to uhrál, možná přes soud, ale uhrál bys to, dealerovi je to jedno, vyfakturuje to importérovi (můj názor, bude s tím hodně papírování, proto se od toho každý distancuje)Biimbo píše:tTak to je nejvetsi sracka co sem kdy slysel. Kamarada tata ma alh 05',dle vyrobce rozvody na 150tis. a pri 140 sustily kladky a tekla pumpa. Auto jezdilo 50tis rocne ale jen kolem komina. Zajimalo by me jak by se to v zaruce resilo,kdyby to nevydrzelo..Marek77 píše:Možné to je. Ale podle mého názoru by rozvody měly vždy a za všech okolností vydržet to, co jim výrobce deklaruje, a to i v těch nejnáročnějších provozních podmínkách. Jestliže výrobce tvrdí, že rozvody se mají měnit po 150.000 km, pak to rozvody musí vydržet.
Měnit rozvody Octavia TDI (ASV)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Je to kus od kusu a asi záleží i na stylu jízdy a provozních podmínkách! Já měl Octavii s motorem ASV a s intervalem na 150t km na výměnu rozvodů- když sem auto prodával, mělo najeto 143t km a rozvody byly stále originál a byly naprosto v pořádku- nic nešustilo, řemen nepopraskaný, nevytahaný a motor si jen předl... Sice sem kupujícího upozornil na nutnost jejich výměny, ael věřím, že by jezdily ještě hooodně dlouho vesele dál. Další známej má taxi Seat Alhambra a ten už neměnil rozvody 350t km (motor celkem najeto 850t km) a má interval 120 a jede to furt... Takže se přikláním k názoru, že pokud dávají záruku 150t km na výdrž, tak to určitě vydrží ještě o dost déle...Biimbo píše:tTak to je nejvetsi sracka co sem kdy slysel. Kamarada tata ma alh 05',dle vyrobce rozvody na 150tis. a pri 140 sustily kladky a tekla pumpa. Auto jezdilo 50tis rocne ale jen kolem komina. Zajimalo by me jak by se to v zaruce resilo,kdyby to nevydrzelo..Marek77 píše:Možné to je. Ale podle mého názoru by rozvody měly vždy a za všech okolností vydržet to, co jim výrobce deklaruje, a to i v těch nejnáročnějších provozních podmínkách. Jestliže výrobce tvrdí, že rozvody se mají měnit po 150.000 km, pak to rozvody musí vydržet.
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska
...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG

BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
První rotačky měly 90t km, pak další asi od roku myslím 2001 měly 120t km a motor ASV od roku 2004 měl dokonce 150t km výměnný interval... Pak se vrátili zpět k intervalu 120t km, který aplikovali na PD 77kW... Aspoň takhle to znám já...Kejdzus píše:hele to přesně nevim;)rotačky už sem moc nedělal když sem začal makat v oboru,takže přesně nevim jak to u nich bylo, takhle sem je dělal já ale snad bylo i 120 000...To doopravdy nevim;)
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska
...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG

BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
První rotačky řady A4 měly tři a půl roku (od podzimu 1996 do počátku roku 2000) výměnný interval 60.000 km (motory AGP, AGR a AHF do čísla VIN ...Y...1526). Řemen byl bez písmene na konci, napínací kladka na konci "F" a velká vodicí kladka na konci "H". Jako náhradní díl se řemen bez písmene na konci nedodával, tudíž při první výměně rozvodů se automaticky měnil řemen s "D" na konci a napínací kladka s "G" na konci a interval se prodloužil na 90.000 km (oficiální postup Škodovky).
Pak od čísla ...Y...1527 byl interval 90.000 km. Dával se jiný řemen s "D" na konci a jiná napínací kladka s "G" na konci - velká vodicí kladka stále s "H".
Pak se posunul interval na 120.000 km. Změna byla v řemenu s "M" na konci a napínací kladce s "N" na konci (velká vodicí kladka stále s "H"), to bylo v průběhu jara 2001.
A od půlky roku 2002 je interval 150.000 km. K řemenu s "M" na konci a napínací kladce s "N" na konci ještě přibyla velká vodicí kladka s "M" na konci. V některých nových sadách na 150.000 km je řemen s "R" na konci - to je náhrada za řemen "M".
Takže byly celkem tři, resp. čtyři druhy řemenů (bez písmene na 60.000 km, s "D" na 90.000 km, s "M" nebo "R" na 120 a 150.000 km), tři druhy napínacích kladek (s písmenem "F" pro 60.000 km, s "G" na 90.000 km a s "N" na 120 a 150.000 km) a dva druhy velkých vodicích kladek (s písmenem "H" pro 60 až 120.000 km a s "M" pro 150.000 km). Malé kladky se inovativně moc neměnily a pokud ano, v literatuře se o tom nemluví.
Pak od čísla ...Y...1527 byl interval 90.000 km. Dával se jiný řemen s "D" na konci a jiná napínací kladka s "G" na konci - velká vodicí kladka stále s "H".
Pak se posunul interval na 120.000 km. Změna byla v řemenu s "M" na konci a napínací kladce s "N" na konci (velká vodicí kladka stále s "H"), to bylo v průběhu jara 2001.
A od půlky roku 2002 je interval 150.000 km. K řemenu s "M" na konci a napínací kladce s "N" na konci ještě přibyla velká vodicí kladka s "M" na konci. V některých nových sadách na 150.000 km je řemen s "R" na konci - to je náhrada za řemen "M".
Takže byly celkem tři, resp. čtyři druhy řemenů (bez písmene na 60.000 km, s "D" na 90.000 km, s "M" nebo "R" na 120 a 150.000 km), tři druhy napínacích kladek (s písmenem "F" pro 60.000 km, s "G" na 90.000 km a s "N" na 120 a 150.000 km) a dva druhy velkých vodicích kladek (s písmenem "H" pro 60 až 120.000 km a s "M" pro 150.000 km). Malé kladky se inovativně moc neměnily a pokud ano, v literatuře se o tom nemluví.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Jsem zastáncem dodržování výměnných intervalů u rozvodů, o tom asi z mého psaní není pochyb. Ale na druhou stranu si myslím, že je to pořádně nafouknutá bublina. Takové ty řeči, že když přejedu výměnný interval o pár tisíc kilometrů, mi určitě řemen praskne, jsou kraviny jako prase. Já koupil Galaxy AFN 12/1998 s najetými poctivými 167.000 km a řemen byl původní - ještě s nápisem Motorcraft a datem výroby 1998. A jel.
Mnoho benzinových motorů (u Volkswagenu skoro všechny až na 1,8 / 20V) nemají vůbec stanovený výměnný interval řemene a kladek. Je to ponecháno na vůli každého soudruha, zda rozvody vymění po 100.000 km nebo po 250.000 km. Nikde není konkrétní údaj stanoven. Dokonce ani motor AEF (dieselová Felicia) nemá stanoven výměnný interval - pouze po ujetí 90.000 km a následně každých 30.000 km se má provést vizuální kontrola a stav napnutí. Tak proč najednou s nástupem TDi všichni šílí? V čem je TDi jiný než Felda v dízlu ??? Koncepčně je to přece naprosto identická záležitost.
Mnoho benzinových motorů (u Volkswagenu skoro všechny až na 1,8 / 20V) nemají vůbec stanovený výměnný interval řemene a kladek. Je to ponecháno na vůli každého soudruha, zda rozvody vymění po 100.000 km nebo po 250.000 km. Nikde není konkrétní údaj stanoven. Dokonce ani motor AEF (dieselová Felicia) nemá stanoven výměnný interval - pouze po ujetí 90.000 km a následně každých 30.000 km se má provést vizuální kontrola a stav napnutí. Tak proč najednou s nástupem TDi všichni šílí? V čem je TDi jiný než Felda v dízlu ??? Koncepčně je to přece naprosto identická záležitost.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Hele, pán zase perlí...Marek77 píše:
Mnoho benzinových motorů (u Volkswagenu skoro všechny až na 1,8 / 20V) nemají vůbec stanovený výměnný interval řemene a kladek. Je to ponecháno na vůli každého soudruha, zda rozvody vymění po 100.000 km nebo po 250.000 km. Nikde není konkrétní údaj stanoven. Dokonce ani motor AEF (dieselová Felicia) nemá stanoven výměnný interval - pouze po ujetí 90.000 km a následně každých 30.000 km se má provést vizuální kontrola a stav napnutí. Tak proč najednou s nástupem TDi všichni šílí? V čem je TDi jiný než Felda v dízlu ??? Koncepčně je to přece naprosto identická záležitost.
Tak především je řemen u TDI mnohem více namáhán, protože čerpadlo TDI vytváří vyšší tlak a klade tedy větší odpor.
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
A nenapadlo Tě, že to je zohledněno v šíři řemenu? Pokud je mi známo, tak dieselové motory A4 mají širší řemen (25,4 mm), zatímco Felicie AEF má 23 mm. Proč asi je rozdíl v šíři řemenu??? Větší odpor při otáčení čerpadla je tedy kompenzován šíří řemenu, výměnný interval s tím nemusí mít vůbec nic společného. Nehledě k tomu, že poslední TDi motory mají předepsané řemeny s nejrůznějšími zesíleními a teflonovými vložkami a kdovíčím dalším - Felda má prachobyčejnou kšandu, přesto nemá předepsaný výměnný interval.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Marek to nastínil dobře..,dřív nebyla napínací kladka automatická,a přitom okolo nebylo tohle rozvodové šílenství...člověk se sem tam podíval a byl klid...U řemenu se sledovalo, zda jsou tam ještě nápisy a když ano a nebyl roztřepen ,jelo se dál...Dnes ,kdy vývoj postupuje ,kladky přibývají včetně automatů a řemeny se zesilují je jen větší panika..O co má větší odpor rotačka mechanická od TDI...?Ale je z důvodů zvýšení ceny téměř všeho...mnoho píčovin okolo zdražuje práci ,nedostak místa nutí mechanika rozebrat půl auta..,pomalu vyndat světla a těch zasranejch krytů ,co přibylo....A řemen je záměrně zapakován kryty tak, aby se vyplatilo,když už se člověk k řemenu dostane jej rovnou vyměnit...vždyť zdroje tu jsou..... 

nepropadat panice...
kazdej svyho stesti strujce. Mente si to treba po pul milionu,kdyz tomu verite.. Olej je treba taky na 30tis ale ne ve vsech pripadech..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI