Co znamená označení DOT3..u brzd.kap ?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jack
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 08 úno 2006, 07:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Prague a Valmez VW Passat B5 1.9 Tdi 85kw PD

Co znamená označení DOT3..u brzd.kap ?

Příspěvek od Jack »

Kterou brzdovku použít? Co znamená označení DOT ? Čím se mám řídit při výběru brzdovky? Díky (noteeth)
Uživatelský avatar
travel242fx
Přispěvovatel
Příspěvky: 771
Registrován: 23 led 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Re: Co znamená označení DOT3..u brzd.kap ?

Příspěvek od travel242fx »

Jack píše:Kterou brzdovku použít? Co znamená označení DOT ? Čím se mám řídit při výběru brzdovky? Díky (noteeth)
to je specifikacia podla vyrobcu pre dane auto ...cim starsie auto tim niezsie cislo DOT zvycajne

riadit sa mas podla servisnej knizky k auto tam je napisane specifikacia a cislo DOT pre model tvojho auta

vycsina aut od roku 2000 uz ma DOT 4 mozno aj skor ,asi by som povedal ,a najnovsie auta maju DOT 5

ake mas auto alebo do coho to chces naliat?

ale zvycajne sa jedna o BOD VARU ...to znamena ze pri akej teplote sa brzdova kapalina zacne menit s kvapalneho skupenstva na plynnne a potom ti uz nepomoze ani ziva voda (rofl)
Renault KANGOO 1,5dci, 78kW , r.v.2010: najeto 388000km - OFF
Skoda octavia combi 1,6 Tdi 85kW , r.v.2017 najeto 170000km - ON
BATMAN
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 23 led 2006, 14:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od BATMAN »

To znamena ze do starsiho auta nemuzu nalit kapalinu pro ty nejnovejsi?
Raptor181
Přispěvovatel
Příspěvky: 648
Registrován: 23 led 2006, 14:06
Odpovědi: 0
Bydliště: West Slovakia - Ba
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Raptor181 »

Mozes, ale je to v niektorych pripadoch zbytocne navysovanie hodnoty auta.
Škoda SuperB Combi
-- na úvod řekla "ale já nekouřím" ... a já si v duchu říkal "ale začneš" --
Autodiagnostika, autoelektrika, montáž temp., autoalarmy, parkovacie, central.
RC51
Přispěvovatel
Příspěvky: 307
Registrován: 23 led 2006, 19:37
Odpovědi: 0
Bydliště: PRESOV

Příspěvek od RC51 »

Na brzdovku pozor.
Ak sa nemylim tak DOT3 a DOT4 su miesatelne. A DOT5 s nimi nie je miesatelna.
Transporter T5 1,9TDI BRS,
AUDI A6 3.0TDI
Raptor181
Přispěvovatel
Příspěvky: 648
Registrován: 23 led 2006, 14:06
Odpovědi: 0
Bydliště: West Slovakia - Ba
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Raptor181 »

Je mi to jasne...v strej 105ke som mal DOT3 a vo felicii a Golfe uz DOT4.

Teraz v Octavke neviem... (LOL)
Škoda SuperB Combi
-- na úvod řekla "ale já nekouřím" ... a já si v duchu říkal "ale začneš" --
Autodiagnostika, autoelektrika, montáž temp., autoalarmy, parkovacie, central.
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

DOT3 a DOT4 jsou v nekterych pripadech misitelne, ale moje zkusenosti ukazuji, ze jednotlivi vyrobci nejsou misitelni ani mezi sebou. (na tachecu 80km/h + pedal na podlaze a NIC -> doliti v neautorizovanem servisu. Vymena hl. brzd valce.) Hlavne jde o to, ze brzdovka a tesneni v systemu musi byt v harmonii.

Brzdovku zasadne nedolevam, necham si ji jenom komplet menit a vzdycky si beru ucet.
BATMAN
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 23 led 2006, 14:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od BATMAN »

lt.kubosh píše:DOT3 a DOT4 jsou v nekterych pripadech misitelne, ale moje zkusenosti ukazuji, ze jednotlivi vyrobci nejsou misitelni ani mezi sebou. (na tachecu 80km/h + pedal na podlaze a NIC -> doliti v neautorizovanem servisu. Vymena hl. brzd valce.) Hlavne jde o to, ze brzdovka a tesneni v systemu musi byt v harmonii.

Brzdovku zasadne nedolevam, necham si ji jenom komplet menit a vzdycky si beru ucet.
Na co ucet?
Bys chtel v pripade selhani brzd a havarii zalovat onen servis ci vyrobce pokud bys prezil bo co?
tmracing
Přispěvovatel
Příspěvky: 93
Registrován: 23 led 2006, 19:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od tmracing »

na kazdu pracu sa vztahuje zaruka a ak ti trebarz zlyhaju brzdy vinou servisu da sa to preukazat a nasledne sudnou cestou riesit

co sa tyka dot 3,4,5 atd... tie kvapaliny sa lysia odolnostou napr voci tepelnemu namahaniu... dot 5 sa pouzivaju vacsinou u sportovych brzd nakolko je stavana na vyssie namahanie, tiez napr dot 5 na seba narozdiel od dot 4 neviaze vodu tym padom moze dojst ku korozii niektorych casti brzdoveho systemu.... takisto dot 5 je nemiesatelna no osobne by som obecne kvaaliny nemiesal a vzdy to riesil vymenou celej naplne...
no a tiez pamatajte na to ze niektore kvapaliny sa mozu voci inym castiam brzdoveho okruhu (hlavne gumicky a tesnenia) chovat agresivne a moze dojst k ich poskodeniu takze radsej dajte to co je predpisane a je to ok....
Peugeot 406, HDI, 110ps
RC51
Přispěvovatel
Příspěvky: 307
Registrován: 23 led 2006, 19:37
Odpovědi: 0
Bydliště: PRESOV

Příspěvek od RC51 »

Ked sa tu uz bavime o miesani a nemiesani brzdovej kvapaliny tak Vam mozem povedat svoje 8 rocne skusenosti so servisu. Este nikdy sa nam nestalo aby bol nejaky problem s miesanim DOT3 a DOT4 .
A chcem vidiet toho manika co Vam vymeni brzdovku za novu bez toho aby ostal v brzdovom system zvysok starej. Je to skoro nemozne.
Znamenalo by to kompletne rozobratie celeho brzd. systemu. A o opaku ma nikto nepresvedci.
Tolko moj nazor.
Transporter T5 1,9TDI BRS,
AUDI A6 3.0TDI
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

BATMAN píše:
lt.kubosh píše:DOT3 a DOT4 jsou v nekterych pripadech misitelne, ale moje zkusenosti ukazuji, ze jednotlivi vyrobci nejsou misitelni ani mezi sebou. (na tachecu 80km/h + pedal na podlaze a NIC -> doliti v neautorizovanem servisu. Vymena hl. brzd valce.) Hlavne jde o to, ze brzdovka a tesneni v systemu musi byt v harmonii.

Brzdovku zasadne nedolevam, necham si ji jenom komplet menit a vzdycky si beru ucet.
Na co ucet?
Bys chtel v pripade selhani brzd a havarii zalovat onen servis ci vyrobce pokud bys prezil bo co?
BATMAN> Co se ti na tom nezda?
Pokud se Ti necelych 14dni po doliti propadne pedal na podlahu, tak je neco spatne. Koneckoncu presumpce neviny existuje, takze kdyz se vratis z nemocnice, tak to akorat predas soudnimu znalci. A musis dokazat, ze to bylo tim. Pokud nemas ucet, tak si nevezmes na nikom nic ani kdyz je to evidentni.

RC51 myslim, ze ne. Pokud ji odsajes a vyslapavas, tak je vsechna venku. Mozna nejake minimum zustane dole u pistku, ale tam se nic nestane ani kdyby se zdrcla.
Uživatelský avatar
bubocbr
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Registrován: 23 led 2006, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od bubocbr »

Tak aj ja prispejem svojimi skusenostami suhlasim s Tmracing-om ma pravdu ale aj s RC 51 tiez som nemal problem s miesanim DOT3 a DOT4 DOT 5 uz nie.Berte do uvahy aj to ze moc ludi v snahe vylepsovat svojich tatosov v strednom veku dolievaju DOT 4 ako nic ....je jasne ze treba dodrziavat pokiny vyrobcu ale pravda je niekde inde ...pokial viem tak Opel je dost haklivy a musi sa pouzivat DOT 3 prave koli brzd gumickam vo valcekoch ...a k tomu brzdovemu pedalu na podlahe :nahoda je blbec ;)
Uživatelský avatar
travel242fx
Přispěvovatel
Příspěvky: 771
Registrován: 23 led 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od travel242fx »

jojo presne tak stou ochranou gumiciek suhlasim ...Jackovy so odporucil DOT 4 ked ma passata z roku 99 ...
Renault KANGOO 1,5dci, 78kW , r.v.2010: najeto 388000km - OFF
Skoda octavia combi 1,6 Tdi 85kW , r.v.2017 najeto 170000km - ON
Uživatelský avatar
Jack
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 08 úno 2006, 07:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Prague a Valmez VW Passat B5 1.9 Tdi 85kw PD

tak jo..

Příspěvek od Jack »

Už mám tu DOTku 4. (noteeth) Opět díky VŠEM !!! ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“