
Co znamená označení DOT3..u brzd.kap ?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Jack
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 54
- Registrován: 08 úno 2006, 07:06
- Bydliště: Prague a Valmez VW Passat B5 1.9 Tdi 85kw PD
Co znamená označení DOT3..u brzd.kap ?
Kterou brzdovku použít? Co znamená označení DOT ? Čím se mám řídit při výběru brzdovky? Díky 

- travel242fx
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 771
- Registrován: 23 led 2006, 16:28
- Bydliště: Bratislava
Re: Co znamená označení DOT3..u brzd.kap ?
to je specifikacia podla vyrobcu pre dane auto ...cim starsie auto tim niezsie cislo DOT zvycajneJack píše:Kterou brzdovku použít? Co znamená označení DOT ? Čím se mám řídit při výběru brzdovky? Díky
riadit sa mas podla servisnej knizky k auto tam je napisane specifikacia a cislo DOT pre model tvojho auta
vycsina aut od roku 2000 uz ma DOT 4 mozno aj skor ,asi by som povedal ,a najnovsie auta maju DOT 5
ake mas auto alebo do coho to chces naliat?
ale zvycajne sa jedna o BOD VARU ...to znamena ze pri akej teplote sa brzdova kapalina zacne menit s kvapalneho skupenstva na plynnne a potom ti uz nepomoze ani ziva voda

Renault KANGOO 1,5dci, 78kW , r.v.2010: najeto 388000km - OFF
Skoda octavia combi 1,6 Tdi 85kW , r.v.2017 najeto 170000km - ON
Skoda octavia combi 1,6 Tdi 85kW , r.v.2017 najeto 170000km - ON
DOT3 a DOT4 jsou v nekterych pripadech misitelne, ale moje zkusenosti ukazuji, ze jednotlivi vyrobci nejsou misitelni ani mezi sebou. (na tachecu 80km/h + pedal na podlaze a NIC -> doliti v neautorizovanem servisu. Vymena hl. brzd valce.) Hlavne jde o to, ze brzdovka a tesneni v systemu musi byt v harmonii.
Brzdovku zasadne nedolevam, necham si ji jenom komplet menit a vzdycky si beru ucet.
Brzdovku zasadne nedolevam, necham si ji jenom komplet menit a vzdycky si beru ucet.
Na co ucet?lt.kubosh píše:DOT3 a DOT4 jsou v nekterych pripadech misitelne, ale moje zkusenosti ukazuji, ze jednotlivi vyrobci nejsou misitelni ani mezi sebou. (na tachecu 80km/h + pedal na podlaze a NIC -> doliti v neautorizovanem servisu. Vymena hl. brzd valce.) Hlavne jde o to, ze brzdovka a tesneni v systemu musi byt v harmonii.
Brzdovku zasadne nedolevam, necham si ji jenom komplet menit a vzdycky si beru ucet.
Bys chtel v pripade selhani brzd a havarii zalovat onen servis ci vyrobce pokud bys prezil bo co?
na kazdu pracu sa vztahuje zaruka a ak ti trebarz zlyhaju brzdy vinou servisu da sa to preukazat a nasledne sudnou cestou riesit
co sa tyka dot 3,4,5 atd... tie kvapaliny sa lysia odolnostou napr voci tepelnemu namahaniu... dot 5 sa pouzivaju vacsinou u sportovych brzd nakolko je stavana na vyssie namahanie, tiez napr dot 5 na seba narozdiel od dot 4 neviaze vodu tym padom moze dojst ku korozii niektorych casti brzdoveho systemu.... takisto dot 5 je nemiesatelna no osobne by som obecne kvaaliny nemiesal a vzdy to riesil vymenou celej naplne...
no a tiez pamatajte na to ze niektore kvapaliny sa mozu voci inym castiam brzdoveho okruhu (hlavne gumicky a tesnenia) chovat agresivne a moze dojst k ich poskodeniu takze radsej dajte to co je predpisane a je to ok....
co sa tyka dot 3,4,5 atd... tie kvapaliny sa lysia odolnostou napr voci tepelnemu namahaniu... dot 5 sa pouzivaju vacsinou u sportovych brzd nakolko je stavana na vyssie namahanie, tiez napr dot 5 na seba narozdiel od dot 4 neviaze vodu tym padom moze dojst ku korozii niektorych casti brzdoveho systemu.... takisto dot 5 je nemiesatelna no osobne by som obecne kvaaliny nemiesal a vzdy to riesil vymenou celej naplne...
no a tiez pamatajte na to ze niektore kvapaliny sa mozu voci inym castiam brzdoveho okruhu (hlavne gumicky a tesnenia) chovat agresivne a moze dojst k ich poskodeniu takze radsej dajte to co je predpisane a je to ok....
Peugeot 406, HDI, 110ps
Ked sa tu uz bavime o miesani a nemiesani brzdovej kvapaliny tak Vam mozem povedat svoje 8 rocne skusenosti so servisu. Este nikdy sa nam nestalo aby bol nejaky problem s miesanim DOT3 a DOT4 .
A chcem vidiet toho manika co Vam vymeni brzdovku za novu bez toho aby ostal v brzdovom system zvysok starej. Je to skoro nemozne.
Znamenalo by to kompletne rozobratie celeho brzd. systemu. A o opaku ma nikto nepresvedci.
Tolko moj nazor.
A chcem vidiet toho manika co Vam vymeni brzdovku za novu bez toho aby ostal v brzdovom system zvysok starej. Je to skoro nemozne.
Znamenalo by to kompletne rozobratie celeho brzd. systemu. A o opaku ma nikto nepresvedci.
Tolko moj nazor.
Transporter T5 1,9TDI BRS,
AUDI A6 3.0TDI
AUDI A6 3.0TDI
BATMAN> Co se ti na tom nezda?BATMAN píše:Na co ucet?lt.kubosh píše:DOT3 a DOT4 jsou v nekterych pripadech misitelne, ale moje zkusenosti ukazuji, ze jednotlivi vyrobci nejsou misitelni ani mezi sebou. (na tachecu 80km/h + pedal na podlaze a NIC -> doliti v neautorizovanem servisu. Vymena hl. brzd valce.) Hlavne jde o to, ze brzdovka a tesneni v systemu musi byt v harmonii.
Brzdovku zasadne nedolevam, necham si ji jenom komplet menit a vzdycky si beru ucet.
Bys chtel v pripade selhani brzd a havarii zalovat onen servis ci vyrobce pokud bys prezil bo co?
Pokud se Ti necelych 14dni po doliti propadne pedal na podlahu, tak je neco spatne. Koneckoncu presumpce neviny existuje, takze kdyz se vratis z nemocnice, tak to akorat predas soudnimu znalci. A musis dokazat, ze to bylo tim. Pokud nemas ucet, tak si nevezmes na nikom nic ani kdyz je to evidentni.
RC51 myslim, ze ne. Pokud ji odsajes a vyslapavas, tak je vsechna venku. Mozna nejake minimum zustane dole u pistku, ale tam se nic nestane ani kdyby se zdrcla.
Tak aj ja prispejem svojimi skusenostami suhlasim s Tmracing-om ma pravdu ale aj s RC 51 tiez som nemal problem s miesanim DOT3 a DOT4 DOT 5 uz nie.Berte do uvahy aj to ze moc ludi v snahe vylepsovat svojich tatosov v strednom veku dolievaju DOT 4 ako nic ....je jasne ze treba dodrziavat pokiny vyrobcu ale pravda je niekde inde ...pokial viem tak Opel je dost haklivy a musi sa pouzivat DOT 3 prave koli brzd gumickam vo valcekoch ...a k tomu brzdovemu pedalu na podlahe :nahoda je blbec 

- travel242fx
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 771
- Registrován: 23 led 2006, 16:28
- Bydliště: Bratislava