Kat Off

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Dani34el píše:EURO 5 snižuje emise o 97 % (tzn. 30 x) než EURO 1 ! [/b]Když vyjmeš kat drasticky taky zvýšíš emise SO2 - pak to za autem neskutečně smrdí jako AVIE a SO2 dráždí sliznice = JED !
Neobhajovat filtr pevných částic může jen magor. Např. EURO 5 s DPF vypouští jen 2,5 mg sazí na 1 km, když filtr vyjmeš tak to máš 20 x tolik -to znamená zamoření o 10.000 m3 vzduchu navíc při najetí 20.000 km !!! To se nedá obhájit ani nikoliv perfektní technologií filtru pevných částic. To už neni o tuningu nebo zvyšování výkonu, to už je o hazardu zdraví náš všech !
Hezky to mas opsane. Radeji zkus odpovedet na nasledujici otazky
----------------------------------------------------
Za jak dlouho najede prumerny ridic tech 20.000km ?
Na jak velke plose se v case rozlozi zminena ekologicka zatez a jaky to znamena realny okamzity prirustek ?
Jakym zpusobem jsou zavadeny nove emisni predpisy v ramci EU ?
Jak se od dob EU1 zmenila konstrukce dieselovych motoru ?
V jakych rezimech prace motoru vznika nejvetsi % sazi ?
Co vlastne saze jsou a proc vznikaji ?
Dani34el
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 23 srp 2008, 23:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dani34el »

zorg píše:
Dani34el píše:Když vyjmeš kat drasticky taky zvýšíš emise SO2 - pak to za autem neskutečně smrdí jako AVIE a SO2 dráždí sliznice = JED ! ![/b]
Můžeš popsat, jak a na co se rozkládá SO2 na katu? Nějak nemůžu najít žádnou nehumusoidní kombinaci :) Myslel jsem, že množství síry se snižuje už na úrovni výroby paliva.
Množství síry se snižuje skutečně na úrovni výroby paliva a to drasticky, v oxidačním katalyzátoru se ale navíc - pokud jde o zbytkové sloučeniny síry - "naoxiduje" SO2 na SO3. SO3 tolik nepáchne jako SO2. SO3 ale zas tvoří s vodou malý množství aerosolů kyseliny sírový což zvyšuje o něco množství pevných částic, což ovšem u EURO 5 eliminuje, krom aut s malými motory který splněj EURO 5 i bez filtru, právě ten filtr pevných částic.
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
Dani34el
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 23 srp 2008, 23:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dani34el »

fabiátor píše:
Dani34el píše:EURO 5 snižuje emise o 97 % (tzn. 30 x) než EURO 1 ! [/b]
Hezky to mas opsane. Radeji zkus odpovedet na nasledujici otazky
----------------------------------------------------
Za jak dlouho najede prumerny ridic tech 20.000km ?
Na jak velke plose se v case rozlozi zminena ekologicka zatez a jaky to znamena realny okamzity prirustek ?
Jakym zpusobem jsou zavadeny nove emisni predpisy v ramci EU ?
Jak se od dob EU1 zmenila konstrukce dieselovych motoru ?
V jakych rezimech prace motoru vznika nejvetsi % sazi ?
Co vlastne saze jsou a proc vznikaji ?
1) Průměrný řidič najede v Česku kolem 10.000 km za rok. Vozový park s naftovými motory (firmy, dealeři,manageři) najedou ale daleko víc.
2) Ekologická zátěž je nejvyšší v městech a pak kolem aglomerací, dále v blízkosti silnic I.třídy a dálnic.
3) Emisní předpisy pokud vím zavádí Evropský parlament (EURO 3,4,5..)
4)Jak se změnila konstrukce dieselů to víš sám. I když se díky vysokotlakýmu vstřikování celková ekobilance vylepšila, např. NOx oproti komůrkáči vzrostlo, proto recirkulace výfukových plynů, kterou tu na fóru často vyřazujou zaslepením.Nadto se hlavně ve východní evropě drasticky zvýšil počet automobilů a naftových ještě víc.
5)
Saze produkuje diesel vždy, i v malý záteži..proto norma EURO5 zohledňuje v testovacím režimu jak studený start, tak jízdu po městě i na dálnici a uvádí emise za 1 ujetý km.
6) Saze jak sám víš je uhlík resp.jeho modifikace. Nejnebezpečnější jsou ty nejmenší mikročástice menší než 5 mikrometrů. Pronikají hluboko do plic a tam zůstávají protože jsou až tisíckrát menší než průměr lidskýho vlasu.Saze vznikaj při nedokonalym spalování - jelikož u dieselu se jedná o cyklickej proces ("zahoření-vyhasnutí") nikdy se nedostaví rovnovážný stav a i při malé záteži jde o nedokonalé spalování a saze proto vznikají vždy. Nebezpečný jsou ale i polycyklický aromaty atd.
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1131
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

Kdybyste radši apelovali na výrobce lodí ať si udělaj něco s emisema. ;)
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
LibangVW
Aktivista
Příspěvky: 1087
Registrován: 11 čer 2008, 18:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Velké Meziříčí

Příspěvek od LibangVW »

přesně a nebo na američany , tam je 5.0L normalni objem emise maji v pr....
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

[quote="Dani34el"]

ad 1-2
Kdyz to cos napsal shrnu, pak prumerny ridic najede 20.000 km za 2 roky a tech tvych 10.000m3 znecistenyho vzduchu pripada na cely akcni radius pohybu vozidla za zminenou dobu. To auto se totiz pohybuje, nestoji na miste. Realne okamzite ekologicke zatizeni na kazdem metru traektorie vozidla je tudiz zanedbatelne. To na co odpovidas v bodu 2 je uplne neco jineho nez na co jsem se ptal.

ad 3
Praveze emisni predpisy zavadi EU parlament, kde je to jeden odbornik na vsechno vedle druhyho. Je to predevsim nastroj pro rizeni globalni ekonomiky a vytvareni odbytu pro cele jedno prumyslove odvetvi. Ekologie je jen prostredek. Ve skutecnosti jde o prachy.

ad 4
Jasne ale to se porad vracime na zacatek, problem s emisema se nevyresi spuntem ve vyfuku, nebo prifukovanim spalin do sani. To jsou jen berlicky, ktery umoznuji splnit odborniky z EU vymysleny limity a ve vysledku snizujou ucinnost, zvysujou spotrebu, komplikuji uz tak dost komplikovany motormanagement a v neposledni rade jsou zdrojem poruch. Tohle vsechno nese na bedrech kdo ? Opet jen uzivatel.

Mozna ze ty s tim problem nemas, ale ne kazdy to vidi stejne. Zeptej se obycejnyho cloveka s 10 let starym autem, kterej na novy nema, jestli chce radeji cuchat konvalinky z vyfuku a nebo mit o 1l/100km mensi spotrebu. Schvalne co ti odpovi.

ad 5
Pokud jde o EU5, podivej se poradne tady na foru, kdo ma auto tak mlade, aby tuto normu splnovalo uz v serii, natoz po upravach. Mozna by mi na to stacily prsty jedne ruky a to jeste vetsina z tech aut bude jen cipnuta, takze bez HW zasahu, tedy s plne aktivnim DPF, EGR atp.

ad 6
Saze saze a zase saze. Jelikoz saze jsou produktem nedokonalyho horeni, je celkem evidentni, pri jakych situacich je dieseluv motor z hlediska produkce nejhorsi. Chapu ze tobe je to jedno a budes tvrdit ze neco z nej leze porad, ale podivej se ted okolo sebe co leze z kazdyho druhyho kominu a pak muzeme debatovat o tom jakej podil na celkovy situaci s prachovyma casticema ma upravenej diesel.

Zkratka a jednoduse nepresvedcil jsi me a obavam se ze to pri nejlepsi vuli nezmenis.
Dani34el
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 23 srp 2008, 23:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dani34el »

LibangVW píše:přesně a nebo na američany , tam je 5.0L normalni objem emise maji v pr....
Je to přesně naopak, v USA platěj nejpřísnější limity vůbec, a nejdéle.Některý evropský verze aut se tam vůbec nedovážej páč to nesplňujou, zo toho mnoho dieselů. Například HUMMER v dieselu tehdy kvůli emisím přestaly dělat (byl to myslim 6,0 l motor). Některý motory aby to splňovaly musely mít třeba sekundární vhánění vzduchu do výfuku (oxidace) a já nevim co.

Tohle je házení hrachu na zeď. Nežiju v USA ale tady.Nemám u domu zaoceánský lodě. Zato kamiony. Ekologie je v mnohym byznys, ale právě pokud jde o dopravu tam se obávám že díky emisním normám jsme se ve městech ještě neudusili.Že je doprava a auta největším znečišťovatelem vzduchu u nás může popírat jen magor.
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
Votas83
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 12 dub 2009, 18:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Votas83 »

Škoda ze jsem přez den v praci a nemuzu se hned zapojit... (noteeth)
Dani34el:asi takhlem jednoduše napišu co ostatni,podivej se na jakým si foru a co vse se tady reši,mi chceme upravovat a ladit výkony :) ,jestli maš rad orig.nemaš zde co delat sorry,takový jako ty rad předjízdim a jsem rad když mi to kouříííí (rofl)
zogr:nic me nelimituje,maximalne ti jako ty,co se moc vyptavaji a nic neudelaji....pro ale tvuj klid,s tim autem jezdim kazdy den...a s vykonem chci jit hodne nahoru.Jestli tady chcete s Danem debatovat o tom co je spatný,založte si vlastni forum,treba jak jezdit ci nejezdit,kupte si kolo,budete štastný,jinak stejne si udelame co chceme,takze radi kuchame motory a delame to co se nesmý... :D
Sorry jestli jsem tady nekoho urazil.Kluci komu se chce kuchat....nikomu? :D
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Dani34el
Prosimte mohl by jsi nam tady vsem vysvetlit, co jsou to za emise SO2? Kde se sleduji a jakych bezne dosahuji hodnot?
Je mozne a realne, ze sira ve spalinach je pritomna, ale pokud se trochu orientujes v palivech, tak vis, ze v soucasnosti je sirou aditivovana nafta zakazana, pouziva se nizkosirna a mazivostni prisada - SIRA, je nahrazena adtitivy...
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Dani34el píše:Saze jak sám víš je uhlík resp.jeho modifikace. Nejnebezpečnější jsou ty nejmenší mikročástice menší než 5 mikrometrů. Pronikají hluboko do plic a tam zůstávají protože jsou až tisíckrát menší než průměr lidskýho vlasu.Saze vznikaj při nedokonalym spalování - jelikož u dieselu se jedná o cyklickej proces ("zahoření-vyhasnutí") nikdy se nedostaví rovnovážný stav a i při malé záteži jde o nedokonalé spalování a saze proto vznikají vždy. Nebezpečný jsou ale i polycyklický aromaty atd.
Co je prosim nedokonale spalovani - mohl by jsi definovat u soudobych VZNETOVYCH (odborne receno diesel) spalovacich motoru pojem NEDOKONALE spalovani? Z hlediska termodynamiky spalovani. V kotli na drevo mozna nejake nedokonale spalovani je, tomu bych i veril, nebo v cigarete.

Co to je "zahoreni-vyhasnuti", jaky rovnovazny stav - co to je za vyrazy ???

Asi nebude nic noveho, ze existuje nejaky soucinitel prebytku vzduchu, ze? Nejprve bys ale musel vedet, ze vznetovy motor pracuje pri volnobehu a v malych zatizenich s obrovskym prebytkem soucinitele vzduchu, radove az 10x vyssim. Coz prakticky vylucuje nejake drasticke "nedokonale spalovani".

Saze, pis na technicke urovni, nejsme kominici, aby jsme si tady psali "uhel a saze", kdyztak se jedna o pevne castice. Do pevnych castic nemuzes radit jen "saze", patri sem korozni zbytky, prach ktery je nasavam do spalovaciho prostoru, oterove castice, castice maziva atd. atd.

No, polycyklicke aromaty mozna, ale stejne je zjistis jen specialni metodou, bezne analyzery jejich obsah nemeri, jsou soucasti skupiny nespalenych uhlovodiku - HC (coz je docela problematicka skupina emisi)[/code]
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1131
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

to Dani34el: No vypadá to, že záoceánský lodě budem muset jako znečišťovatele zanedbat když nemáme moře. To ovzduší bude znečištěný jenom nad mořem tak můžem bejt v klidu... :) A možná by ses opravdu měl zamyslet na radou Votase a najít spíš fórum začínající na green nebo zelený/zelená.
to fabiator: souhlas. Automobilovej průmysl je nevíc zatíženej emisníma normama jenom z toho důvodu, že se z něj nejlíp tahaj peníze. Jinak by se podobný normy nasadily na všechny spalovací motory...
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
zorg
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 23 led 2010, 10:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od zorg »

Dani34el píše:Tohle je házení hrachu na zeď. Nežiju v USA ale tady.Nemám u domu zaoceánský lodě. Zato kamiony. Ekologie je v mnohym byznys, ale právě pokud jde o dopravu tam se obávám že díky emisním normám jsme se ve městech ještě neudusili.Že je doprava a auta největším znečišťovatelem vzduchu u nás může popírat jen magor.
+1

Fabiátor: chceš tedy tvrdit, že kdyby emise toho počtu aut, co se dnes vyskutuje na silnici, byly na úrovni roku 1985, vlastně by to nevadilo, protože by se rozptýlily v tak ohromném množství vzduchu po republice a ve městech by to nikdo nepoznal? :?
Nastiň taky, jak si myslíš, že by měly stávající motory vypadat/pracovat a na jaké úrovni by cca. byly emise, srovnávej klasicky s EUROx, to bude dobře představitelný.

Votas83: tvoje příspěvky nejsou moc srozumitelné, ale jak už jsem psal, tady nejde o to, kdo se urazil. Mě je to defakto šumák, snad tě na silnici nepotkám (kdyžtak si zapnu vnitřní cirkulaci) a na sprintech si na těch 14.5s zacpu nos :D Tady jde o to, že chceš vědomě jezdit v dýmovnici v normálním provozu a ještě jsi na to hrdej, to už je diagnóza. Doufám, že jezdíš i do reichu a jednou tě tam chytí, aspoň se po cestě domů ve vlaku naučíš česky.

LibangVW aspol., už laskavě pochopte, že o 1l menší spotřeba ≠ čistější emise!
Dani34el
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 23 srp 2008, 23:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dani34el »

radluk píše:[Co je prosim nedokonale spalovani - mohl by jsi definovat u soudobych VZNETOVYCH (odborne receno diesel) spalovacich motoru pojem NEDOKONALE spalovani? Z hlediska termodynamiky spalovani.
Co to je "zahoreni-vyhasnuti", jaky rovnovazny stav - co to je za vyrazy ???

Nejprve bys ale musel vedet, ze vznetovy motor pracuje pri volnobehu a v malych zatizenich s obrovskym prebytkem soucinitele vzduchu, radove az 10x vyssim. Coz prakticky vylucuje nejake drasticke "nedokonale spalovani".

)[/code]
Klidně Ti popíšu co je nedokonalý spalování u dieselu ale do tohodlě vlákna to sem opravdu nepatří. Pokusím se polopaticky: U spalovacího čtyřdobýho motoru nehoří uvniř stálý plamen (třeba jako u plynovýho kotle) ale ve válcích se postupně opakuje vznícení a vyhasnutí kdy v návaznosti na tzv. Carnotův cyklus vratným kruhový dějem teplený stroj (motor) vykonává práci, přičemž tento děj se skládá ze dvou izotermických a dvou adiabataických dějů. Řečeno pro děti: Plamen v plynovym kotli hoří rovnoměrně, pravidelně, oxidační procesy (=hoření) probíhá téměř ideálně a proto vzniká i minimum zplodit v důsledku nedokonalého prohoření části paliva (plynu) . Oproti tomu u čtyřdobého dieselu i při rovnoměrnym zatížení a neměnných otáčkách motoru neustále docházi ve spalovacim prostoru k cyklickýmu procesu zahoření(=vznícení)-vyhasnutí ...pořád dokola....proto NIKDY NENASTANE TERMODYNAMICKA ROVNOVÁHA..a proto vždycky vznikaj emise v důsledku nedokonalýho spalování (pořád se musí "zapalovat"=což "zadýmí" a furt dokola...) Kdyby stejný množství nafty xy hořelo rovnoměrnym plamenem za dostatečnýho množství vzduchu, vyprodukuje se daleko méně emisí, než když se ta nafta musí neustále dokola vznícet, hořet, uhasíná a znova..... - pro chemiky: Proto se to počítá jak víme nikoliv přes rovnici (jako u hořícího plamene např.) ale přes Carnotův cyklus (jako u čtyřdobýho motoru např.)
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

[quote="Dani34el"]

Nelze ti uprit jistou orientaci v problematice, ale ten posledni prispevek cos napsal presne popisuje duvod proc nema smysl s tebou vest diskusi. Beres spalovaci motor jako neco, co nema uz davno existovat. V urcitem hledisku bych s tebou i souhlasil, bohuzel ziju v realite a tak vim, ze nelze jednim mavnutim kouzelneho proutku zrusit vsechny spalovaci motory a misto nich zavest napr. elektromobily atp.

Stejne tak je signifikantni, ze si na obhajobu procesu dokonaleho horeni s minimem emisi beres plynovy kotel a i zde bychom mohli dal rozlisovat napr. mezi turbem a klasickym plynovym kotlem. Kdybychom vsak jako referencni vzorek vzali bezny kotel na tuha paliva, ke kterym se pousta lidi vraci diky nakladum na vytapeni a rostoucim cenam energii, asi by to uz nevypadalo tak ruzove, to priznej. A to vubec radeji neresim, cim se v tech kotlich realne topi, nebo jaky vliv ma na rychlost horeni, tj. na kourivost, nafty v motoru jeji cetanove cislo atp.
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

zorg píše:Fabiátor: chceš tedy tvrdit, že kdyby emise toho počtu aut, co se dnes vyskutuje na silnici, byly na úrovni roku 1985, vlastně by to nevadilo, protože by se rozptýlily v tak ohromném množství vzduchu po republice a ve městech by to nikdo nepoznal? Zmatený
Ne to tvrdit nechci. Resili jsme puvodne hypoteticke zvyseni urovne znecisteni u jednoho vozidla bez DPF, vzpominas ?
zorg píše: Nastiň taky, jak si myslíš, že by měly stávající motory vypadat/pracovat a na jaké úrovni by cca. byly emise, srovnávej klasicky s EUROx, to bude dobře představitelný.
Me vyhovuji motory tak jak je mam. Viz podpis. Ale ze jsi to ty, tak ti reknu, ze moje pristi auto bude zcela urcite minimalne hybrid. Ale do ty doby nez si na nej vydelam, budu jezdit v tom co mam. Co delaji ostatni je jejich problem. Neodvazuju se nekomu neco narizovat, nebo dokonce rikat jaky ma mit auto, nebo motor.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“