RESET auta, doporučujem!

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Odpovědi: 0
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Tak to vítej v reálu. (noteeth)
Passat 4motion AVF
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

sky59 , nikto netvrdi ze tdi je hluche a slepe.
ved predsa berie informacie z vahy o tom kolko vzduchu ide do motora,aky je tlak v potrubi podla cidla tlaku, takisto ma snimac zdvihu ihly a otacok ,teploty vody,atm tlaku... a potom je to uz vec softu ktory musi splnat nejake euronormy a ten urcuje spravnu davku nafty..
jednoduche , nie? :D
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

sky59 píše:
jaykay píše:
sky59 píše: nerozumiem ako inak by to vobec mohlo bez lambdy fungovat? nie som arogantny ale lambda je jediny snimac ktory vie povedat nieco o kvalite cinnosti motora tak nerozumiem.....

prikladam aj obrazokObrázek
jak by to mohlo fungovat bez lambdy??????????????????????
uplne normalne :D

tak to som fakt zvedavy ako funguje TDI ked jedina info o tom co sa deje v motore moze povedat iba lambda sonda

alebo je to nieco ine, mozes menovat? necham sa poucit

neverim ale tomu ze TDI je hluche a slepe.....
Vsetko zalezi len od spravneho nastavenia pomeru palivo-vzduch. A na to su mapy.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

netopier píše:sky59 , nikto netvrdi ze tdi je hluche a slepe.
ved predsa berie informacie z vahy o tom kolko vzduchu ide do motora,aky je tlak v potrubi podla cidla tlaku, takisto ma snimac zdvihu ihly a otacok ,teploty vody,atm tlaku... a potom je to uz vec softu ktory musi splnat nejake euronormy a ten urcuje spravnu davku nafty..
jednoduche , nie? :D

Vsetko zalezi len od spravneho nastavenia pomeru palivo-vzduch. A na to su mapy.
este raz pre istotu napisem ze nemam zaujem robit dojem ze vsetko viem alebo nieco podobne, ale rad sa dozviem nove veci, takze mam otazky:

vsetky snimace hore vymenovane su na vstupe do motora, pokial viem jediny snimac "na vystupe" je lambda sonda a jedina ta vie povedat ze ci nieco bolo optimalne alebo nie

pokial nejake TDI nema lambdu potom neviem ako by si mohol motor adaptovat nejake konstanty? na zaklade vstupov do motora nie, na to potrebuje poznat nielen vstupy ale aj vystup = spravanie motora v tomto pripade lambda

pokial chceme tvrdit ze vsetko sa deje iba na zaklade vstupnych snimacov potom som sam prekvapeny ze to vobec funguje! vsak staci ze nejaky snimac sa odchyli a cely motor musi byt v prdeli! najcastejsie zacne klamat vaha vzduchu, co ak povie ze je tam 2x viac vzduchu ako skutocne je, potom tam riadenie nastrieka moc nafty a musi to dymit ako kachle, ak je tam lambda hned by sa riadenie o dymeni dozvedelo a vedelo by ze je zly pomer, no nie?

vie mi niekto vysvetlit ako by mohlo riadenie korigovat/adaptovat konstanty ak nie je v aute lambda sonda?


preco potom vlastne benzinove motory tiez nefunguju iba na mapach? nie je tam lambda zbytocne? alebo to su tie "neriadene katalyzatory?"
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

U turbodieselu se všechno točí okolo přeplňování a tam máš výstypy: Přeplňovací tlak, teplota přeplňovaného vzduchu. Věc je složitější, než se na první pohled zdá. Spousta hodnot se hlídá aby v případě poduchy nedošlo k destrukci. Proto to padání do nouzového režimu. U CR je to ještě horší. Řekl bych, že veškeré mudrování okolo tohoto tématu je ztráta času. Někdy je lepší vzít za své co autor vymyslel a použít k vlastnímu prospěchu. Na tom, jak to vymyslel a proč se stejně nic změnit nedá.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

ale ak ta vaha zla a nahodou by ukazovala 2X viac tak to tam nebude striekat nafty do aleluja pretoze je to osetrene v mapach tak, aby ziadny extrem nenastal

adaptacne hodnoty sa mozu menit podla stylu jazdy , pri agresivnom style sa ulozia ine atd... pri stale znizenom atm tlaku ked jazdis napriklad v horach zase ine , atd atd
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Je to tak, předpoklad je, že je všechno tak jak má být. Vadný komponent žádná adaptace nenahradí.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

netopier píše:ale ak ta vaha zla a nahodou by ukazovala 2X viac tak to tam nebude striekat nafty do aleluja pretoze je to osetrene v mapach tak, aby ziadny extrem nenastal

adaptacne hodnoty sa mozu menit podla stylu jazdy , pri agresivnom style sa ulozia ine atd... pri stale znizenom atm tlaku ked jazdis napriklad v horach zase ine , atd atd
ako to moze osetrit v mapach ked vaha da zlu info? ako ma sancu sa dozvediet ze info je zla?
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

sky59 píše:
netopier píše:ale ak ta vaha zla a nahodou by ukazovala 2X viac tak to tam nebude striekat nafty do aleluja pretoze je to osetrene v mapach tak, aby ziadny extrem nenastal

adaptacne hodnoty sa mozu menit podla stylu jazdy , pri agresivnom style sa ulozia ine atd... pri stale znizenom atm tlaku ked jazdis napriklad v horach zase ine , atd atd
ako to moze osetrit v mapach ked vaha da zlu info? ako ma sancu sa dozvediet ze info je zla?
myslel som to tak, ze aj ked da vaha zlu hodnotu, su tam ine mapy ktore tu davku nafty drzia na uzde tak, aby z toho dymovnica nebola...
a inak, vadny komponent treba vymenit a nie s nim jazdit
(a vahu treba vyhodit do kosa a upravit soft :))
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

ako to moze osetrit v mapach ked vaha da zlu info
V mapách se nic neošetřuje ani nemění. To může změnit chiptuner. Tahle data jsou v jiné paměti a jednotka do nich nezasahuje. Zasahuje pouze do adaptačních hodnot, které si sama vytváří zase podle toho, co autor vymyslel.
Takto vypadá Simos před resetem:

Obrázek

A takhle po resetu:

Obrázek

Je vidět, že nekteré hodnoty po resetu byly vymazány.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Odpovědi: 0
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

SIMOS ale neni v TDI ne?
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
mino182
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Odpovědi: 0
Registrován: 13 říj 2009, 11:13

Příspěvek od mino182 »

sky59 píše:
netopier píše:sky59 , nikto netvrdi ze tdi je hluche a slepe.
ved predsa berie informacie z vahy o tom kolko vzduchu ide do motora,aky je tlak v potrubi podla cidla tlaku, takisto ma snimac zdvihu ihly a otacok ,teploty vody,atm tlaku... a potom je to uz vec softu ktory musi splnat nejake euronormy a ten urcuje spravnu davku nafty..
jednoduche , nie? :D

Vsetko zalezi len od spravneho nastavenia pomeru palivo-vzduch. A na to su mapy.
este raz pre istotu napisem ze nemam zaujem robit dojem ze vsetko viem alebo nieco podobne, ale rad sa dozviem nove veci, takze mam otazky:

vsetky snimace hore vymenovane su na vstupe do motora, pokial viem jediny snimac "na vystupe" je lambda sonda a jedina ta vie povedat ze ci nieco bolo optimalne alebo nie

pokial nejake TDI nema lambdu potom neviem ako by si mohol motor adaptovat nejake konstanty? na zaklade vstupov do motora nie, na to potrebuje poznat nielen vstupy ale aj vystup = spravanie motora v tomto pripade lambda

pokial chceme tvrdit ze vsetko sa deje iba na zaklade vstupnych snimacov potom som sam prekvapeny ze to vobec funguje! vsak staci ze nejaky snimac sa odchyli a cely motor musi byt v prdeli! najcastejsie zacne klamat vaha vzduchu, co ak povie ze je tam 2x viac vzduchu ako skutocne je, potom tam riadenie nastrieka moc nafty a musi to dymit ako kachle, ak je tam lambda hned by sa riadenie o dymeni dozvedelo a vedelo by ze je zly pomer, no nie?

vie mi niekto vysvetlit ako by mohlo riadenie korigovat/adaptovat konstanty ak nie je v aute lambda sonda?


preco potom vlastne benzinove motory tiez nefunguju iba na mapach? nie je tam lambda zbytocne? alebo to su tie "neriadene katalyzatory?"
To opisuješ ako keby to auto malo samoopravovaciu schopnosť... Veď ked je vadný nejaký senzor, motor sa správa inak ako obyčajne, majiteľ zájde do servisu (keby si ľudia divné chovanie auta nevšimli, nebolo by ani toto fórum), prípadne, keď je to niečo čo sa neprejavuje na správaní motora, odhalí sa to na emisnej kontrole - veď preto je tá kontrola pravidelná. A myslím, že s tým rátajú aj výrobcovia... A keď je porucha ktorá môže ohroziť život, alebo motor tak na to je núdzový režim. Každé čidlo na dôležitých zariadeniach má svoj rozsah a keď dá hodnotu mimo stanovený rozsah, zapne sa núdzový režim.
Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kW
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Nevim jak starsi stroje s EDC15 ale moje O2 lambdu ma. Teda mela, nez ji Risa zbavil funkce :-) Mozna ze nemeri uplne to samy, mozna se tomu spravne rika u TDI jinak nez lambda, ale to cidlo tam opravdu je. Podotykam, ze slo puvodne o motor s DPF. Cili se lze domnivat, ze tam je prave kvuli DPF. Napriklad aby adaptaci hodnot upravoval motormanagement tak, aby to kourilo co nejmin v zavislosti na vaze nohy ridice a jizdnim stylu a DPF se tak minimalne zanasel sazemi.
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

fabiátor píše:Nevim jak starsi stroje s EDC15 ale moje O2 lambdu ma. Teda mela, nez ji Risa zbavil funkce :-) Mozna ze nemeri uplne to samy, mozna se tomu spravne rika u TDI jinak nez lambda, ale to cidlo tam opravdu je. Podotykam, ze slo puvodne o motor s DPF. Cili se lze domnivat, ze tam je prave kvuli DPF. Napriklad aby adaptaci hodnot upravoval motormanagement tak, aby to kourilo co nejmin v zavislosti na vaze nohy ridice a jizdnim stylu a DPF se tak minimalne zanasel sazemi.
To su len cidla tlaku pred a za DPF-kom,alebo FAP-kom,nie?
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Odpovědi: 1
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

čidlo teploty spalin, nebo čidla teploty před FAP a za.
Snímač diference tlaku je uplně mimo...
Na "malejch" motorech jse to neviděl...4.2tdi O2 sondy měla...nevim jak třeba 3.0tdi
***VAG,PSA,Renault***
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“