T4 2,4d rozdíl výkonu vysunutý/zasunutý přesuvník vstřiku

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Honzis
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 29 led 2006, 11:37
Odpovědi: 0

T4 2,4d rozdíl výkonu vysunutý/zasunutý přesuvník vstřiku

Příspěvek od Honzis »

Zdravím,
prosím, máte někdo zkušenosti s následujícím?
Vozidlo: VW Transporter T4, motor 2,4d AJA 55 kW, mechanické rotační čerpadlo, ručně ovládaný přesuvník vstřiku na studené starty.
Problém: Nechal jsem u známého (šikovný a zkušený automechanik vlastnící totéž vozidlo) vyměnit rozvody a on při té příležitosti vyměnil i drážkovaný řemen pohánějící čerpadlo. No a od té doby auto nejede :)
Řešili jsme to spolu, prý to měl postavené na ryskách a jen vyměnil řemen. Nemám důvod mu nevěřit. Zvláštní bylo, že motor byl "hluchý" a špatně táhl jen při zataženém přesuvníku vstřiku (jak má být při teplém motoru), jakmile jsem přesuvník vytáhl, běžel zase jako dřív. Vzhledem k "náročnosti" úkonu jsem se do nápravy pustil sám a přidal trochu předstih na čerpadle. No a od té doby jsem to dělal snad šestkrát a najel pár tisíc kilometrů. Jednou jsem to "nafóroval" tak, že motor běžel jak utržená lokomotiva (teda, bavíme se o 55 kW v téměř dvoutunovém autě ;) ), ale taky už chod nebyl zrovna tichý a když jsem při studeném motoru vytáhl přesuvník, už zpod kapoty šly zvuky, jako by tam trpaslíci mlátili do kovadlin.
Teď naposledy jsem si dal tu práci, že jsem všechno puntíčkářsky nastavil na rysky, možná je tam o chloupek větší předstih, než by měl být (protože když to bylo přesně, tak motor na volnoběh zakopával), a situace pořád stejná: při zataženém přesuvníku motor sice hezky jemně přede, ale při akceleraci mírně škube a hlavně je takový udušený, auto skoro neuveze, zatímco dřív jsem po dálnici jezdil v pohodě 130 km/h a motor se volně točil, teď je to plný plyn a s bídou 120. Stačí však vytáhnout přesuvník a motor sice trochu zhrubne, ale škubání je pryč, akcelerace slušná a na dálnici se musím hlídat, aby mi to pořád nelezlo ke 140. Selskou logikou, která ovšem s logikou automechanickou nemusí mít nic společného :D docházím k závěru, že s vysunutým přesuvníkem má motor efektivnější spalování (taky míň žere), ale zase nerad bych se dočkal nějakýho překvápka v podobě propáleného pístu nebo tak nějak. Poradí mi někdo, jestli to mám řešit, nebo prostě jezdit s vysunutým přesuvníkem furt? Máte někdo podobnou zkušenost? Je mi to celé takové divné, před výměnou rozvodů to jezdilo normálně...
Díky za rady
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Re: T4 2,4d rozdíl výkonu vysunutý/zasunutý přesuvník vstřik

Příspěvek od Zdeněk M »

Honzis píše:Zdravím,
prosím, máte někdo zkušenosti s následujícím?
Vozidlo: VW Transporter T4, motor 2,4d AJA 55 kW, mechanické rotační čerpadlo, ručně ovládaný přesuvník vstřiku na studené starty.
Problém: Nechal jsem u známého (šikovný a zkušený automechanik vlastnící totéž vozidlo) vyměnit rozvody a on při té příležitosti vyměnil i drážkovaný řemen pohánějící čerpadlo. No a od té doby auto nejede :)
Řešili jsme to spolu, prý to měl postavené na ryskách a jen vyměnil řemen. Nemám důvod mu nevěřit. Zvláštní bylo, že motor byl "hluchý" a špatně táhl jen při zataženém přesuvníku vstřiku (jak má být při teplém motoru), jakmile jsem přesuvník vytáhl, běžel zase jako dřív. Vzhledem k "náročnosti" úkonu jsem se do nápravy pustil sám a přidal trochu předstih na čerpadle. No a od té doby jsem to dělal snad šestkrát a najel pár tisíc kilometrů. Jednou jsem to "nafóroval" tak, že motor běžel jak utržená lokomotiva (teda, bavíme se o 55 kW v téměř dvoutunovém autě ;) ), ale taky už chod nebyl zrovna tichý a když jsem při studeném motoru vytáhl přesuvník, už zpod kapoty šly zvuky, jako by tam trpaslíci mlátili do kovadlin.
Teď naposledy jsem si dal tu práci, že jsem všechno puntíčkářsky nastavil na rysky, možná je tam o chloupek větší předstih, než by měl být (protože když to bylo přesně, tak motor na volnoběh zakopával), a situace pořád stejná: při zataženém přesuvníku motor sice hezky jemně přede, ale při akceleraci mírně škube a hlavně je takový udušený, auto skoro neuveze, zatímco dřív jsem po dálnici jezdil v pohodě 130 km/h a motor se volně točil, teď je to plný plyn a s bídou 120. Stačí však vytáhnout přesuvník a motor sice trochu zhrubne, ale škubání je pryč, akcelerace slušná a na dálnici se musím hlídat, aby mi to pořád nelezlo ke 140. Selskou logikou, která ovšem s logikou automechanickou nemusí mít nic společného :D docházím k závěru, že s vysunutým přesuvníkem má motor efektivnější spalování (taky míň žere), ale zase nerad bych se dočkal nějakýho překvápka v podobě propáleného pístu nebo tak nějak. Poradí mi někdo, jestli to mám řešit, nebo prostě jezdit s vysunutým přesuvníkem furt? Máte někdo podobnou zkušenost? Je mi to celé takové divné, před výměnou rozvodů to jezdilo normálně...
Díky za rady
pokud to uteklo na vacce, tak to na ryskah mužes honit jak chces, zacal bych kontrolou nastavením rozvodů, okno v převodovce přesně na ukazatel, spravne napnout a protocit a znovu skontrolavat a nakonec tam dat to kolo pohonu cerpadla i s\řemenem, utahnout jen tak abi se protacelo, nastavit čerpadlo na rysku, napnout řemenen a utahnout kolo na vacce. protocit motor a skontrolovat napnutí remene čerpadla. Ma se to davat na hodinky, to víš ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jak psal Zdeněk M, základ je v pořádku vačku vůči klice a co se týče čerpadla, jsou rysky jen orientační, je třeba to doladit..Jestli při vytažení "sytiče" motor jede lépe,je třeba trochu zvětšit fora, protože "Sytič" nedělá nic jiného...Ve velké většině po výměně rozvodů tenhle problém nastane a začíná druhá fáze.... doladění předvstřiku....Je dobré před výměnou rozvodů motor projet a pak se lépe motor doladí tak, aby zákazník byl spokojen... :)
nepropadat panice...
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

předvstřik se děla uchylkomerem, vysunuti přesuvniku ti zmeni časovani jen asi do 2000ot pak už nema vliv
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Máš pravdu,ale jeho funkce ti pomůže zjistit vhodný základní předvstřik, který je důležitý..Hodinky jsou to pravé,ale když má motor něco za sebou, je lepší trochu předvstřiku přidat...
nepropadat panice...
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

jericho-3 píše:Máš pravdu,ale jeho funkce ti pomůže zjistit vhodný základní předvstřik, který je důležitý..Hodinky jsou to pravé,ale když má motor něco za sebou, je lepší trochu předvstřiku přidat...
JJ, ten predvstrik je 1,3 stupně vzad, cili se to tam foukne o teh 1,3 dřív. Když je 5 pred HU , tak po vytažení je to 6,3. Abi toto tahatko být nemuselo vymysleli ventil na předvstrik a řizený čerpadlo. ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Já jsem ten buran, který to dělá podle sluchu a ten přesuvník mám jako indikátor dobrého předvstřiku..Když začal motor hůře chytat teplý /čerpadlo nastavené z továrny/,stačilo většinou zatáhnout táhlo a motor opět chytal..Jenže vadilo to táhlo levé noze../majitelé jezdili s pořád vytaženým táhlem/ tak se muselo tím čerpadlem hnout....Zlaté časy čerpadel a málo Lukasů.... :)
nepropadat panice...
Honzis
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 29 led 2006, 11:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od Honzis »

Díky všem poradcům za cenné informace,
nakonec jsem to snad včera po asi osmém štelování nastavil plus mínus autobus tak, že budu spokojen. Ještě jsem nejel po dálnici, ale při běžném provozu je rozdíl vystrčené/zastrčené táhlo přesuvníku zanedbatelný, jen to dělá/nedělá randál a dynamika je, s přihlédnutím na tu bídu, co to byla už z výroby :-) , celkem ucházející. Nemaje adaptér na "hodinky" jsem to musel dělat fakt podle ucha a hýbat s tím po kousíčkách tam a zpět a teda čuměl jsem, jaký rozdíl dokáže udělat snad necelý milimetr na ozubeném kole čerpadla. Tak ještě jednou díky všem
Honzis
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“