Za to mě už dvakrát nabrali, hehe. Ale nohy ještě mám. Budu se muset nad sebou zamyslet, dokaď je čas...omas1977 píše:a nie len Tebe...jericho-3 píše:Tenhle zvyk ochrání například mechanika, když řekne natoč to a dotyčný tam má kvalt..jakmile je zvyklý startovat se spojkou a náhodou tam kvalt je,při pouštění spojky to pozná..Ale když rovnou zastartuje...už je v ponku nebo urazí nohy..Já sice automaticky při startování nejsem líný, ale zalezu bokem...a velmi se mi to vyplatilo...![]()
![]()
Startování s dvouhmotovým setrvačníkem
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Oct asv 2000, DieselPower
-
holy
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 517
- Registrován: 17 pro 2008, 21:29
- Bydliště: karlovarsko
- Kontaktovat uživatele:
Někde jsem četl, že zvyk startování s vyšláplou spojkou je zakořeněn hlavně v češích, z dob embéček a stodvacítek, které měly slabé startéry. Jinak je všeobecně zvykem startovat bez vyšláplé spojky, hlavně kvůli tomu namáhání axiálu na klice. Moderní auta mají dost silnej startér, aby bez problémů roztočil motor i v mrazech, samozřejmě za předpokladu, že je v pohodě akumulátor a motor. Myslím, že s dvojhmotou to startování asi moc nesouvisí, spíš, jak tu někdo psal, styl jízdy, plus tepelné namáhání u načipovaných motorů.
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
- Bugs.Bunny
- Aktivista
- Příspěvky: 5346
- Registrován: 17 dub 2007, 21:50
- Bydliště: Most
Kamarádovi takto zabil zákazník tátu.Pája 19 píše:Za to mě už dvakrát nabrali, hehe. Ale nohy ještě mám. Budu se muset nad sebou zamyslet, dokaď je čas...omas1977 píše:a nie len Tebe...jericho-3 píše:Tenhle zvyk ochrání například mechanika, když řekne natoč to a dotyčný tam má kvalt..jakmile je zvyklý startovat se spojkou a náhodou tam kvalt je,při pouštění spojky to pozná..Ale když rovnou zastartuje...už je v ponku nebo urazí nohy..Já sice automaticky při startování nejsem líný, ale zalezu bokem...a velmi se mi to vyplatilo...![]()
![]()
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5141
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Proč pavučinu?Jen je nemám volšový.jericho-3 píše:Dvouhmota nemá ráda jakékoliv šoky..a to i ty, když se pustí náhle spojka i na místě...Martinsidlo má místo nohy pavučinu...
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
- mistrkutil
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 448
- Registrován: 11 čer 2008, 22:50
Já jsem toho názoru že není třeba řešit neřešitelné pokud máte na mysli ten typ axiálního ložiska jako já tak bych nějakou axiální vůli vůbec neřešil jednak celý život co jezdím a mám najeto přes 2 miliony kilometrů startuji výhradně se sešlápnutou spojkou a nikdy jsem nemusel řešit žádné vůle ať na vznětovém motoru nebo zážehovém, a to axiální ložisko je vymezovací podložka z tvrdokovu stejný materiál jako hydroštel kliková křídel je v tom místě cementována a taky není nejměkčí tak mi neříkejte že to nevydrží aspoň celoživotně a pro klid duše tyto vymezovacé kroužky stojí 300 kč a i se sundáním vany je to práce na hoďku je vyměnit.
Přiložím pro názornost ilustrační foto

Přiložím pro názornost ilustrační foto

T4+B5,5
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5141
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Či pozorně!!! Seat 550tis-AEY má jednohmotu,OI ASV má dvouhmotu původní 253tis.jericho-3 píše:Proč pavučinu..?Copak je možné, aby dvohmoťák vydržel 550000 km bez ztráty květinky..? Ještě řekni, že jsi jezdil s vlekem....?
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Četl sem si o tom startování a vždycky sem byl zvyklej startovat se spojkou, a měl sem problém že to točilo docela dlouho studený i teplý no jak kdy. Tak sem to zkusil bez spojky a ejhle problém zmizel chytne na drc kdykoliv. Znamená to něco? že by dvouhmota se poroučela? jo taky mě to při dojíždění na křižovatku bez kvaltu tak divně vynechává a to sem tady koukal taky na tu dvouhmotu...
OI 1999 AHF
dík[/list]
OI 1999 AHF
dík[/list]
Octavia TDI 81KW 1999 AHF
aha tak to jsem si myslel. s tím vyřazováním to tak dělám , těsně před křižovatkou, protože ten zvuk jakoby to vynechávalo je hroznej...
jo já vím že se to asi nedá odhadnout jak dlouho vydrží, nebo v takovýhle stavu je před smrtí? auto má najeto 420tis.jestli je to první to nevím. Nechá se stím jezdit dál aniž by to něco ničilo? nebo radši hned vyměnit.
jo já vím že se to asi nedá odhadnout jak dlouho vydrží, nebo v takovýhle stavu je před smrtí? auto má najeto 420tis.jestli je to první to nevím. Nechá se stím jezdit dál aniž by to něco ničilo? nebo radši hned vyměnit.
Octavia TDI 81KW 1999 AHF