Startování s dvouhmotovým setrvačníkem

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3718
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

omas1977 píše:
jericho-3 píše:Tenhle zvyk ochrání například mechanika, když řekne natoč to a dotyčný tam má kvalt..jakmile je zvyklý startovat se spojkou a náhodou tam kvalt je,při pouštění spojky to pozná..Ale když rovnou zastartuje...už je v ponku nebo urazí nohy..Já sice automaticky při startování nejsem líný, ale zalezu bokem...a velmi se mi to vyplatilo... :)
a nie len Tebe... (noteeth) (noteeth) (noteeth)
Za to mě už dvakrát nabrali, hehe. Ale nohy ještě mám. Budu se muset nad sebou zamyslet, dokaď je čas...
Oct asv 2000, DieselPower
holy
Přispěvovatel
Příspěvky: 517
Registrován: 17 pro 2008, 21:29
Odpovědi: 0
Bydliště: karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od holy »

Někde jsem četl, že zvyk startování s vyšláplou spojkou je zakořeněn hlavně v češích, z dob embéček a stodvacítek, které měly slabé startéry. Jinak je všeobecně zvykem startovat bez vyšláplé spojky, hlavně kvůli tomu namáhání axiálu na klice. Moderní auta mají dost silnej startér, aby bez problémů roztočil motor i v mrazech, samozřejmě za předpokladu, že je v pohodě akumulátor a motor. Myslím, že s dvojhmotou to startování asi moc nesouvisí, spíš, jak tu někdo psal, styl jízdy, plus tepelné namáhání u načipovaných motorů.
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

Pája 19 píše:
omas1977 píše:
jericho-3 píše:Tenhle zvyk ochrání například mechanika, když řekne natoč to a dotyčný tam má kvalt..jakmile je zvyklý startovat se spojkou a náhodou tam kvalt je,při pouštění spojky to pozná..Ale když rovnou zastartuje...už je v ponku nebo urazí nohy..Já sice automaticky při startování nejsem líný, ale zalezu bokem...a velmi se mi to vyplatilo... :)
a nie len Tebe... (noteeth) (noteeth) (noteeth)
Za to mě už dvakrát nabrali, hehe. Ale nohy ještě mám. Budu se muset nad sebou zamyslet, dokaď je čas...
Kamarádovi takto zabil zákazník tátu. :( Od té doby nikdy nikdy nestojím před autem.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... light=bugs



----------------777 32 60 32----------------
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5141
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

jericho-3 píše:Dvouhmota nemá ráda jakékoliv šoky..a to i ty, když se pustí náhle spojka i na místě...Martinsidlo má místo nohy pavučinu...
Proč pavučinu?Jen je nemám volšový.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Proč pavučinu..?Copak je možné, aby dvohmoťák vydržel 550000 km bez ztráty květinky..? Ještě řekni, že jsi jezdil s vlekem....?
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
mistrkutil
Přispěvovatel
Příspěvky: 448
Registrován: 11 čer 2008, 22:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od mistrkutil »

Já jsem toho názoru že není třeba řešit neřešitelné pokud máte na mysli ten typ axiálního ložiska jako já tak bych nějakou axiální vůli vůbec neřešil jednak celý život co jezdím a mám najeto přes 2 miliony kilometrů startuji výhradně se sešlápnutou spojkou a nikdy jsem nemusel řešit žádné vůle ať na vznětovém motoru nebo zážehovém, a to axiální ložisko je vymezovací podložka z tvrdokovu stejný materiál jako hydroštel kliková křídel je v tom místě cementována a taky není nejměkčí tak mi neříkejte že to nevydrží aspoň celoživotně a pro klid duše tyto vymezovacé kroužky stojí 300 kč a i se sundáním vany je to práce na hoďku je vyměnit.
Přiložím pro názornost ilustrační foto ;)

Obrázek
T4+B5,5
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Kdykoliv jsem dělal jakkoli vyhoněný motor, axiály byly poškozené jen vyjímečně..A když jsem je měnil současně s novými šálami , bylo to spíše z důvodů dodržení technologické kázně... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5141
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

jericho-3 píše:Proč pavučinu..?Copak je možné, aby dvohmoťák vydržel 550000 km bez ztráty květinky..? Ještě řekni, že jsi jezdil s vlekem....?
Či pozorně!!! Seat 550tis-AEY má jednohmotu,OI ASV má dvouhmotu původní 253tis.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Jirka800
Přispěvovatel
Příspěvky: 309
Registrován: 10 úno 2009, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradecko

Příspěvek od Jirka800 »

Četl sem si o tom startování a vždycky sem byl zvyklej startovat se spojkou, a měl sem problém že to točilo docela dlouho studený i teplý no jak kdy. Tak sem to zkusil bez spojky a ejhle problém zmizel chytne na drc kdykoliv. Znamená to něco? že by dvouhmota se poroučela? jo taky mě to při dojíždění na křižovatku bez kvaltu tak divně vynechává a to sem tady koukal taky na tu dvouhmotu...
OI 1999 AHF
dík[/list]
Octavia TDI 81KW 1999 AHF
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14463
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

To je dvouhmota, hlavně u těch starších modelů se rozhodí signál a pak se rozhodí vstřikování paliva.
Vyměnit set.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14463
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jo a zatím kdyžtak dojižděj na křižovatkách tak že kvalt vyřazuj až těsně nad volnoběhem.
Jirka800
Přispěvovatel
Příspěvky: 309
Registrován: 10 úno 2009, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradecko

Příspěvek od Jirka800 »

aha tak to jsem si myslel. s tím vyřazováním to tak dělám , těsně před křižovatkou, protože ten zvuk jakoby to vynechávalo je hroznej...
jo já vím že se to asi nedá odhadnout jak dlouho vydrží, nebo v takovýhle stavu je před smrtí? auto má najeto 420tis.jestli je to první to nevím. Nechá se stím jezdit dál aniž by to něco ničilo? nebo radši hned vyměnit.
Octavia TDI 81KW 1999 AHF
Antonin
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 18 dub 2006, 09:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od Antonin »

no ja bych to vymenil, ale asi s ohledem na pocet kilometru i s autem. Mne setrvacnik zapricinil unavove poskozeni kliky. Stalo se mi to pred 2 lety, udelal jsem si v praci expertizu, nebot se tim zivim a bylo jasne, ze to bylo od nepatrneho nevyvazeni.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14463
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Vyhodit pryč, škodí to jak motoru tak převodovce.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

martinsidlo-a takhle to mám furt..čtu moc rychle, nebo mozek vynechává.... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“