Ekologická nafta - MEŘO

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

MEŘO je MethylEster Řepkového Oleje, takže to možná poláci prodávají pod názvem bioester :)
GIV Variant TDi ???kW
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34055
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Slavkov píše:MEŘO je MethylEster Řepkového Oleje, takže to možná poláci prodávají pod názvem bioester :)
raději vypátrej v polsku topný olej miloš
Uživatelský avatar
hanyking
Přispěvovatel
Příspěvky: 186
Registrován: 11 říj 2010, 23:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jeseník

Příspěvek od hanyking »

Tak to se jmenuje olej opalovy a dá se to koupit od 500l. Ale nevím jestli není potřeba dokládat, že to bylo použito na topení. Pokud by to prodávali proti občance tak nevím jestli by to pak nemohli celníci dohrávat. Cena vychází asi na 19 Kč.
Škoda felicia 1.9D
m4xp0w3r7
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 dub 2010, 23:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín a Fryšták

Příspěvek od m4xp0w3r7 »

MEŘO je 100% bionafta aneb B100. Směsná je 30% bionafta aneb SMN30. No a v Polsku ten bioester je fakt B100 viz http://translate.google.cz/translate?hl ... est_bio100
Havlos
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 08 črc 2008, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Havlos »

Nevite nekdo jakej je přibližnej cenovej rozdíl mezi Top-Q a BioDieselu u cerpacich stanic Benzina?
GIV Variant ALH blackmagic, Dsla 502 , EGR off,puky R32,uložení z.n. Fabka RS,vzpěra nápravnice A3/S3
m4xp0w3r7
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 dub 2010, 23:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín a Fryšták

Příspěvek od m4xp0w3r7 »

tak 2-3kč max
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

Asi před tejdnem jsem si všimnul jedný zajímavý věci:
na naftu mi filcka s plynem na podlaze čudí jak tatra
na friťák mi čudí už na 3/4 plynu
ale jak jsem natankoval bionaftu z jedný pumpy, která se ocitla na tom neoficiálním blacklistu ČOI, ať se snažím, jak se snažím, ani obláček.
Může mi to někdo objasnit?
Každopádně až pojedu na emise, je volba paliva jasná. :)
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

zazalo se ochlazovat,tak jsem presle na naftu a protoze jsem po extremnim chipu,tak mi to zacalo dost cmudit. Zkusil jsem prejit na kompromis smesnou naftu na kterou jsem narazil na cerpace silmet. cmudi to malicko min,ale vykon sel do haje. Na jaro zkusim zase bionaftu. chtel bych totiz projit emisema:D
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34055
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

hranicka píše:Asi před tejdnem jsem si všimnul jedný zajímavý věci:
na naftu mi filcka s plynem na podlaze čudí jak tatra
na friťák mi čudí už na 3/4 plynu
ale jak jsem natankoval bionaftu z jedný pumpy, která se ocitla na tom neoficiálním blacklistu ČOI, ať se snažím, jak se snažím, ani obláček.
Může mi to někdo objasnit?
Každopádně až pojedu na emise, je volba paliva jasná. :)

objasnit se to dá musel bys mít vag na adrese 41 blok měřených hodnot, tam si přečteš zátěžák jestli máš velké něpětí tak felda hulí miloš
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

slovacek.milos píše:
hranicka píše: objasnit se to dá musel bys mít vag na adrese 41 blok měřených hodnot, tam si přečteš zátěžák jestli máš velké něpětí tak felda hulí miloš
Raději bych, kdyby se to dalo doladit mechanicky, do počítače se nedostanu, nejsem automechanik. Ale mám pocit, že trochu "chrastí" ten potenciometr na lucasovi, jedu určitou rychlostí, plynem ani nehnu a zničehonic se změní zvuk a auto začne táhnout jak drak. Co by se stalo, kdybych těch 0,5-5V pouštěl do logiky za jízdy zvenčí? Má to nějaký rizika?
brz00ro
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 21 čer 2010, 20:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od brz00ro »

Ještě chlapi uvádějte zdali to cpete do starých škatulí nebo i do nových aut.... abych věděl, zdali to mám risknout a zkusit :)
******************
Chci nový šicí stroj: šicí stroje
vyšívání - výšivky zdarma a myslíte na Vánoce 2011
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34055
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

hranicka píše:
slovacek.milos píše:
hranicka píše: objasnit se to dá musel bys mít vag na adrese 41 blok měřených hodnot, tam si přečteš zátěžák jestli máš velké něpětí tak felda hulí miloš
Raději bych, kdyby se to dalo doladit mechanicky, do počítače se nedostanu, nejsem automechanik. Ale mám pocit, že trochu "chrastí" ten potenciometr na lucasovi, jedu určitou rychlostí, plynem ani nehnu a zničehonic se změní zvuk a auto začne táhnout jak drak. Co by se stalo, kdybych těch 0,5-5V pouštěl do logiky za jízdy zvenčí? Má to nějaký rizika?
to napětí co píšeš musíš pouštět pedálem pak to nemá rizika kokud nemáš vag což je asi nejlepší protoýe zjistíš co se děje v mozku tk tam na tom zátěžíku máš tři dráty kostra napětí a impulz tak si to naměř miloš
redidlos6006
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 28 říj 2010, 02:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od redidlos6006 »

Zdravím, po necelém roce dukladného pročítání fora sem se rozhodl registrovat a přidat se k Vám, koupil sem si nafťáčka (renault espace III 2.2dt, komurkovej diesel), jako palivo budu používat vyfritovaný řepkový olej zn.Manka(dodavatel patří do rodinky (noteeth) ) Z důvodů jednoduchosti jej budu míchat přímo do nadrže (80l nádrž je nemožné naplnit naftou bez providenta :o ) dle teorie strachu zacnu až na jaře 1:1 po překročení 20st.C přitvrdím; filtraci sem vyřešil za pomocí filtračních sáčků (takový ty nohavice) akorát už jen seženu pár plastových sudů pro skladování filtrátu, ještě k té filtraci prvně to nechám sednou poté to prokape pres 25mikronů a dál potřebuju poradit mám ještě filtr 5mikronů bude to potřeba ním taky provalit díky
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34055
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

čím lépe vyfiltruješ tím méně problémů si naděláš,nikdo tvůj vyfrit nevidí tak je těžko poradit,

fajrajt od rákosníků a hovad se snad ani vyfiltrovat nedá a olej z nemocnice ten se od nového okem ani nepozná miloš ;)
Koval(CZ)
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Registrován: 13 pro 2007, 22:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvek od Koval(CZ) »

Olej po přefiltrování musí být čistý jako víno, jinak nastávají problémy...
Octavia 1.9TDI ALH, 2002, S764.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“