nejede TDi - Turbo nebo váha?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

__Arny__
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 28 lis 2006, 13:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od __Arny__ »

Dneska jsem se ptal v jednom servisu na to vycisteni turba a tam mi rekl,ze pokud to turbo tece(tudiz je zasrany) tak mu vycisteni nepomuze,protoze uz je v haji.On mi ho klidne vycisti,ale to bude tak kolem 3000,- za vyndani,vycisteni a vraceni a to je pry lepsi sehnat za 7000 - 8000,- repasovany i se zarukou pul roku.Tak ja fakt nevim,nejsem na to takovej expert.
Seat Leon 1.9TDi Sport
Ivo
Přispěvovatel
Příspěvky: 374
Registrován: 20 črc 2006, 07:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Ivo »

Cloveče to tu ešte stále riešiš a chodíš okolo horúcej kaše? Pomotal si sa okolo toho turba? Ja sam dostal rozumy od Humla a po vlastnej skusenosti je prehliadka turba - pohybu ovladacej tycky na zdvihaku, alebo z jamy, 10min somarina a vieš na čom si. Neviem ako je turbo pristupne na leone ale ja na golfe časovo aj s odpojenim tyčky od čapu na turbe ..... 10 min.( a to som na zemi a auto mam len na takom provizornom mostiku.) (crazy)
G IV,variant,66 kW,ALH + niečo naviac od BH motor
__Arny__
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 28 lis 2006, 13:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od __Arny__ »

No bohuzel jsem na tom zustal.Kazdy mi rika neco jinyho,v tom servisu mi rekl,ze se timhle nic nepozna(tim pohybem packou),tak ja nevim.Ja bych potreboval nekoho mimo servis aby se na to podival.V servisu reknou,ze to nejde,protoze je to treba hodne prace a nebo pro ne je financne lepsi rict,ze to nejde a udelat rovnou vymenu turba.
Seat Leon 1.9TDi Sport
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

aspoň něco, zítra to zkusím nafotit na autě
Obrázek
Ivo
Přispěvovatel
Příspěvky: 374
Registrován: 20 črc 2006, 07:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Ivo »

To je lepšie ako v servise. Vidíš tú modrú farbu - tak tam to na svojom turbe zatlač.Ak to pôjde ľahko hľadaj kde hovoria ostatní, ale ak budeš potrebovať niečo viac ako sú prsty tak je to pridreté.
Potom už len zistiť či vo vnútri turba alebo plechovka.
G IV,variant,66 kW,ALH + niečo naviac od BH motor
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

dneska sem to blejsknul, tak že tady jsou fota
1) pohled na to turbo, je to z pravé strany a je tam fakt blbě vidět, ale dá se to, je potřeba si tam posvítit, ta šipka je tam, abyste věděli na co se zaměřit
Obrázek
2) nastavení regulace ve vypnutým stavu, zároveň je to poloha kdy se max. omezuje plnící tlak
Obrázek
3) po nastartování se musí tyčka max. vtáhnout do baňky, páčka se nastaví na max. přeplňování
Obrázek
Pokud to takhle chodí v celým rozsahu, měla by být regulace v pořádku, když ještě zkusíte páčku prstem, jestli jde relativně lehce, tak by to mělo být OK.
bobik43
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Registrován: 05 pro 2006, 22:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobik43 »

Já bych to nejspíš viděl na něco s N75 a s tím spojenou zanešenou klapku. Zkontroloval bych ventil, vedení a vyčistil to. Minulej týden jsem dělal Toledo, kde umřel ventil, a následně zatulhla klapka. Nový ventil a vyčištění a teď jede jak má. Být to tím ale nemusí. Hodně zdaru
Uživatelský avatar
Hotler
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 08 pro 2006, 09:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Hotler »

sorry za vykradení tématu ale mám jiný problém s turbínou.... (viz http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=50543 ). Už kdysi mě napadlo vyzkoušet rukou jestli běhá naklápění. U mě nejspíš běhá, ale překvapila mě jedna věc - jednak ten chod té tyčky je poměrně delší než 11 mm jak píše Huml a za druhé hýbat jde, plynule bez zadrhávání, vrací se to statečně, ale zato to jde pěkně ztěžka - jako by tam byla tvrdá pružina. Musim dost mačkat, měl jsem z toho dost omačkanej prst.
Po nastartování to nezajede - i když podtlak v té hadičce je - ale jako by to nebyl dost silný podtlak na to "vysát" tu plechovku.
Přitom turbína je to podle všeho stejná a hlavně skoro nová - Garett 1749V. Co si o tom myslíte?
__Arny__
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 28 lis 2006, 13:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od __Arny__ »

Tak dneska jsem se k tomu dostal,koukal urcite jsem ji nasel,zkousel jsem to tahlo(pacicku) zatlacit dolu do plechovky,ale vubec jsem s tim nehnul.Pak jsem nastartoval motor a kamarad mi pridal plyn,porad jsem na to koukal a nic se nezmenilo,podle me se vubec nepohla,je to mozny?Nebo jsme to s tim plynem zkouseli spatne?Ale urcite vim,ze jsem koukal na spravne misto,u me je videt asi nejlip z leve strany kdyz koukam skrz trubku od vzduchu.Sel jsem po tom tahlu dolu a nahmatal jsem jak ten kousek co ma zajizdet,tak i pod nim tu plechovku.
Seat Leon 1.9TDi Sport
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

možný to je, že ti to nezajelo, máš zatuhlý lopatky, asi budeš muset to turbo vykopnout ven a vyčistit
Lany
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 06 úno 2006, 13:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lany »

Na stojáka se to téměř vůbec nepohne. Motor musí být v zátěži.
Těď si vzpomínám, jak mě před rokem Huml taky přesvědčoval, že mám lopatky seklé a jak já mu nechtěl věřit. :)

Takhle to tlačilo mě, a to tam žádnej čip nemám.

Obrázek
Oct 01 81kw
__Arny__
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 28 lis 2006, 13:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od __Arny__ »

No ale tys to mel taky v turbu,ne?Tobe pomohlo to jenom vycistit,ale turbo si musel stejne vyndat.Ja mam stejny graf jako ty(stejne hodnoty).
Seat Leon 1.9TDi Sport
Lany
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 06 úno 2006, 13:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lany »

No jasně. Vyndat a vyčistit turbo je otázka 4 - 5 hodin práce, když to děláš poprvé. Mam pocit, že jsi tomu věnoval už víc času. Mě se do toho tenkrát taky nechtělo, tak jsem zkoušel všechno možné, jen abych nemusel to turbo vyndavat. :D
Oct 01 81kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“