kourivost / neprosel jsem emise
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- marena tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3597
- Registrován: 02 dub 2009, 09:39
- Bydliště: Frýdek-Místek
martinsidlo-a kde jsi prisel na to ze se motor vytaci do 6300?
kazdy naftak ma svoje maximalni otacky nekde jinde.tak ze kdyz technik dela test ridi se pokynem mericiho pristroje.kdyz mi prijede zakaznik ze chce udelat STK tak to ma bez mereni.za dalsi .pokud se motor technikovi rozpadne nema na svoji strane vinu.tak ze auto vytlaci a je po ptakach.u nas se za "uplatu"dela pouze znamym.cizim uz ne!technici maji uz strach s kontrol.a ze jich je.pokud se provozovna zavre pro takovy prohresek tak uz to neje obnovit .proste konecna.
kazdy naftak ma svoje maximalni otacky nekde jinde.tak ze kdyz technik dela test ridi se pokynem mericiho pristroje.kdyz mi prijede zakaznik ze chce udelat STK tak to ma bez mereni.za dalsi .pokud se motor technikovi rozpadne nema na svoji strane vinu.tak ze auto vytlaci a je po ptakach.u nas se za "uplatu"dela pouze znamym.cizim uz ne!technici maji uz strach s kontrol.a ze jich je.pokud se provozovna zavre pro takovy prohresek tak uz to neje obnovit .proste konecna.
Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
Jestli mi někdo napíše, že zátěž motoru na místě /kde se využívá hmotnosti klikového hřídele a setrvačníku/ je stejná jako při předjíždění, je to u mě vůl i kdyby měl deset titulů a byl vrchní soudce v norimberském procesu...Možná si myslel,/asi ten znalec, který psal posudek/,že normálně se motor zatěžuje bez kliky a setrváku...
Problém je přeci v tom ,že se přidá naplno a při ubrání plynu motor sám sebe předbíhá, protože není v zátěži váhy vozu při brzdění motorem nebo v tahu...při přeřazení...

Problém je přeci v tom ,že se přidá naplno a při ubrání plynu motor sám sebe předbíhá, protože není v zátěži váhy vozu při brzdění motorem nebo v tahu...při přeřazení...
nepropadat panice...
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5114
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Při emisích se motor vytočí do omezovače,že mi vypínal až v 6300ot.je moje chyba?Na reklamaci u VW by se mi vysmáli,protože ten motor normálně takhle nevytočíš za jízdy.Měl jsem ty otáčky na protokolu a při měření byl otáčkoměr na dorazu,tak to bude asi pravda a jim měřák nepřidával.marena tdi píše:martinsidlo-a kde jsi prisel na to ze se motor vytaci do 6300?
kazdy naftak ma svoje maximalni otacky nekde jinde.tak ze kdyz technik dela test ridi se pokynem mericiho pristroje.kdyz mi prijede zakaznik ze chce udelat STK tak to ma bez mereni.za dalsi .pokud se motor technikovi rozpadne nema na svoji strane vinu.tak ze auto vytlaci a je po ptakach.u nas se za "uplatu"dela pouze znamym.cizim uz ne!technici maji uz strach s kontrol.a ze jich je.pokud se provozovna zavre pro takovy prohresek tak uz to neje obnovit .proste konecna.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
u kontroly emisí se mimo kouřivosti (součinitel absorbce) měří i otáčky volnoběhu a otáčky omezovače- přeběhové. Všechny hodnoty musí odpovídat tomu, co píše výrobce, u VW je to někde kolem 5000 ot. pokud ty přeběhové otáčky nesedí, tak to nemůže projít emisema,je to i proto, aby se zkontrolovalo, jestli omezovač vůbec funguje. Vytočení zahřátého motoru na volnoběh do omezovače nemůže nic udělat, pokud je motor vpořádku. Pokud se něco stane, je to jednoznačně chyba motoru a stejně by se to dřív nebo pozdějc podělalo. Mě se třeba protočila poloosa při předjíždění a otáčky v omezovači byly hned.
A pak, že to nemůže nastat

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Problém je v tom, že ideální a v perfektním stavu všechny vozy v provozu nejsou..Jsou i lidé, kteří mají auto jen na ježdění ...Kolikrát jsem viděl a slyšel, jak tam hoši motory trápí..proč ne, když nedal do kapsy...A když má hodně najeto /volné ojnice a všechno/ a klidně by i ještě něco najel, tak při takovém zacházení jej odvaří...
nepropadat panice...
Obdobný obavy jsou bezpředmětný. Metoda vytáčení motoru několikrát za sebou (předem stanoveným postupem) je při znalosti konkrétní technické normy EU náhradní metodou na dynamometru. Jelikož by bylo proi STK drahé pořizovat dynamomatry, zvolila se za souhlasu výrobce vozidel tato náhradní metoda která je celkem velkorysá, protože se k výsledku přičítá ještě určitý koeficient. Zmíněny rozsudek německého soudu odkazuje na další rozhodnutí, kde je uvedeno, že by pak technik musel být odpovědný např. i za to, že plnou sílou např. 800 Nm prošlápne na válcích nožní brzdu (taková síla se většinou v běžnym provozu v brzdopvym systému nevyskytuje) a pokud pak vinou drobné netěsnostií dojde k propadnutí brzdového pedálu a úniku brzd. kapaliny., pak taky technik ani STK neručí za škodu.jericho-3 píše:Problém je v tom, že ideální a v perfektním stavu všechny vozy v provozu nejsou..Jsou i lidé, kteří mají auto jen na ježdění ...Kolikrát jsem viděl a slyšel, jak tam hoši motory trápí..proč ne, když nedal do kapsy...A když má hodně najeto /volné ojnice a všechno/ a klidně by i ještě něco najel, tak při takovém zacházení jej odvaří...
U bežně opotřebovaného motoru se nic stát nemůže a vše ostatní jsou kecy. Pokud vím, tak např. v Německu u některých vozů (VOLVO 2,4 D AUTOMAT 740) technik motor ani nevytáčí to přeběhových otáček, ale do otáček, které při této proceduře předepsal výrobce kvůli možnému riziku poškození jen u tohoto motoru s automatem (zroj: http://de.wikipedia.org/wiki/Abgasunter ... l-Drehzahl )
U mechanických čerpadel se dokonce pořeběhový otáčky nastavijí přímo na vozidle (např. VW 1,6TD max výkon při 4500 ot/min, přebehové při 5.100-5300 ot/min). Jistěže proběh motoru na přeběhový otáčky trvale motoru nesvědčí, ale krátkodobě se nic neděje - výbor výrobců automobilů který se na stanovení prodecedury měření emisí podílel se za to zaručil.
Když budeš jezdit na spuchřelý gumě s dobrym vzorkem a správně po Česku nadávat na STK a "výsostný kontroly Tvého vozu státem" a uplácet techniky a pak někomu komu auto půjčíš guma při 150 km/h bouchne pak Ti možná dojde o čem to všechno je.
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
Tohle je úvaha bílích límečků, kteří ví o životě h..no a jezdí ve firemních nových vozech..Vůbec nemám proti STK nic, ale nepamatuji, že by nějaký technik pohledem zavadil o gumy, o jejich stáří, mluvím jen o realitě a že nějaké pomazané hlavy napíšou nějakou vyhlášku mě nechává chladným, papír snese všechno..Ale jde mi o to, že trápit motor tímhle způsobem ničemu nepřispěje...ekologii obzvlášť , zatím vyhlášky tohoto typu z Unie přírodě jen uškodily...
nepropadat panice...
Jenže právě těm "bílým límečkům" můžeš dneska poděkovat za to, že auta jsou jaká jsou. Každá součástka je výsledkem usilovný inženýrský práce nejen na úrovni strojařiny, ale mezioborovejch věd. dnešní vozy jsou narvaný technologiema, o kterejm se lidem před 30 lety ani nezdálo. Masový rozšíření auťáků ale na druhé straně vede k tomu, aby lidi přistupovali zodpovědně k životnímu prostředí. Dřív se auto odložilo, rozložilo...dneska se díly značej aby šly recyklovat...používaj se šetrnější materiály...bezolovnatej benzín....a k tomu všemu patří i měřrení emisí..jericho-3 píše:Tohle je úvaha bílích límečků, kteří ví o životě h..no a jezdí ve firemních nových vozech..Vůbec nemám proti STK nic, ale nepamatuji, že by nějaký technik pohledem zavadil o gumy, o jejich stáří, mluvím jen o realitě a že nějaké pomazané hlavy napíšou nějakou vyhlášku mě nechává chladným, papír snese všechno..Ale jde mi o to, že trápit motor tímhle způsobem ničemu nepřispěje...ekologii obzvlášť , zatím vyhlášky tohoto typu z Unie přírodě jen uškodily...
Někdo hold ustrnul v socialistickym myšlení a bere STK i měření emisí jako provokaci státu a za úplatek se všemu vyhne. Ano, metodiku měření emisí u naftových motorů vymyslely jako náhradní metodu za akceleraci na dynamometru "bilý límečky", podílely se na tom inženýři ze strojních fakult (např. Drážďany, Mnichov..) a v meziresortních komisích seděli další "bílý límečky" zástupců automobilek.... Odpovědnost za dobrý technický stav motoru ale i nadále nese majitel vozu... pokud technik protočí neudržovanej motor a přeskočí řemen tak je to chyba majitele vozu, Časy, kdy se "od oka" točilo šroubem na ZETORU aby tak nečadil jsou pryč. To mohlo dělat lecjaký kopyto ožralý.
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
to je sice pravda, ale pořád se měří emise dieselů stejným způsobem jako za doby o které se zmiňuješ. Výsledkem je číslo, který absolutně nic neříká o chování moderního turbomotoru v provozu a jeho emisích.Dani34el píše: Časy, kdy se "od oka" točilo šroubem na ZETORU aby tak nečadil jsou pryč. To mohlo dělat lecjaký kopyto ožralý.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Dani 34el-nedělej ze mně ožralýho JZDáka , který nakládá traktoru..křivdíš mi. Já se choval ekologicky, když to bylo ještě sprosté slovo..A páni inženýři nám samozřejmě pomohli snížit emise, ale nacpali auta stovkami kil PVC a jiných sraček, které příroda velice miluje..Nepleť sem socialismus, nekaž mi náladu, nejsem ignorant, abych nevěděl, že jiná cesta než snižování není..ale jde o to, jak je zajištovat bez toho, aby mi někdo naprázdno trápil motor v přeběhových otáčkách a čekal až vyleze zelený sloupec...Bílé límečky vždy vše měří a počítají v ideálním stavu , všechny tabulky a hodnoty jsou pro vozy v perfektním stavu, ale copak je skutečnost taková..? A nebu´d nasranej, že si někdo utahuje z bílých límečků... 

nepropadat panice...
- Bugs.Bunny
- Aktivista
- Příspěvky: 5346
- Registrován: 17 dub 2007, 21:50
- Bydliště: Most
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 517
- Registrován: 17 pro 2008, 21:29
- Bydliště: karlovarsko
- Kontaktovat uživatele:
Docela by mě zajímalo, jestli když bílé límečky, a je jedno kterého typu, schvalovali takovéto měření emisí, brali v úvahu motory s proběhem třeba 250.000 km. Já myslím ekologicky, i se tak chovám, ale proč bych si měl nechat na technické trápit motor, dle mého soudu naprosto nic nevypovídající nevhodnou metodou měření? Proč? Pak se stačí projet dva kilometry za tatrou, která hulí tak, že saze lítaj až do kabiny a za ty dva kilometry vyprodukuje tolik sajrajtu, jako moje auto za celej svůj život. A není to výjimka. Potkávám spousta dieselů, který hulej za normálních jízdních podmínek jak T34 a všichni technickou maj. A mě pak budou buzerovat na emisích, že při prošlápnutí vyletí usazený saze, protože jsem auto před výměnou rozvodů nehonil. Je to postavený na hlavu. Takže klidně pojedu na emise tam, kde auto projde a budu mít naprosto čistý svědomí. Ono totiž, kdyby začali ekologicky myslet ti největší znečišťovatelé z řad dopravců, kteří nalítají statisíce km ročně, tak by museli zlikvidovat většinu svého parku.
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000