Vstřikovací tlaky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

huhu1235
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 22 dub 2009, 10:38
Odpovědi: 0

Re: napad

Příspěvek od huhu1235 »

TDI tech píše:
huhu1235 píše:
Venca píše:Navic je treba si uvedomit, ze se jedna o dvoupruzinovy vstrikovac, kde obe pruziny jsou proti sobe vyvazeny. Kdyz tedy seridis prvni ( pilotni ) tlak podlozkami, rozhodis tim naopak ten tlak hlavni. .......
Takze podla mna to ide nasledovne.
1.vyrobim valcek o velkosti mensej pruziny
2. na testeri napr. zeca 470 (meria tlak) .......
No neviem, pretoze vstrekovaci tlak narasta linearne na obidvoch pruzinach naraz. Proste obidve pruziny sa pri posobeni tlakovej sily zacnu deformovat naraz a nie sekvencne. Pri tak rychlo a linearne narastajucom tlaku sa zacne deformovat pruzina pilotneho vstreku aj hlavneho vstreku sucasne. Ale tym ze je pruzina pilotneho vstreku maksia svoju max. deformaciu dosiahne uz pri mansom tlaku a o cosi skor, pruzina hlavneho vstreku sa pri rovnakom tlaku zdeformuje podstatne menej. Takze takymto systemom ich asi presne nenastavis.
Pokial to funguje ako na obrazku zo strany 1 a pokial som to pozeral tak podla mna na zaciatku pri posobeni tlaku na ihlu sa ihla zdvihne a zatlaci na pruzinu 1. (oska), pruzina 2 zostava nestlacena a ani na nu neposobi ziadna sila.... nedeformuje sa. Az ked je stlacena pruzina 1 na pozadovanu hodnotu, tak sa ihla oprie o podlozku (na obrazku je oznacena v kruzku) a tato podlozka zatlaci na pruzinu 2. a vtedy sa otvara hlavny vstrek.Obrázek
Naposledy upravil(a) huhu1235 dne 16 pro 2010, 13:28, celkem upraveno 1 x.
huhu1235
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 22 dub 2009, 10:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od huhu1235 »

TDI tech píše:to huhu1235: neviem co spekulujes jak Beta s picou. Poznac si tlaky starych dyz a potom daj nove. Ked das nove tak musia sediet a ajtak ta zaujima len rozdiel hodnot v tolerancii. Iba vynimocne sa stane ze to treba nastavovat. Samozrejme nemusim pripominat chirurgicku cistotu vestkych komponentov vstrekovaca a pri montazi furt zaplavit vsetky casti naftou prip. skusobnym olejom.

PS: Uctujem si za kompletnu vymenu 4ks dyz vratane demontaze a spatnej montaze z a na motor + nove tepelnoizolacne podlozky 80eur a to ludia placu ze sa im vidi vela. Ale tu jebacku okolo toho vsetko to dokonale vicistit a investiciu do nutneho vybavenia, uz nevidi nikto. Len ako ich chcem staihnut z koze (wallbash)
Ok, mozno so som sa nevyjadril presne. Mne nejde ani tak o tie peniaze, ako o to ci to dokazem opravit. Nechcem nikoho obvinovat ze chce zdierat niekoho z koze (rozumej penazi :D) a uz vobec nie nabadat ludi, aby si to opravovali sami. Urcite je to piplacka a nie kazdy ma moznost si to spravit sam, preto su na to specializovany ludia. Ja som len chcel rozobrat problematiku a ci spravne chapem princip. Urcite je jednoduchsie si to dat niekde spravit a nestarat sa ak je na tom zaruka.
palson
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 04 led 2010, 14:56
Odpovědi: 0

Příspěvek od palson »

ahoj chlapi potřeboval bych radi zkušenejších vyhodil jsem z auta vstřiky a rozebral a daj jsem všechno zátky tak jak bylo a musím je nechat seřídit když jsem je povolil ??díky
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

preco si ich roztvaral? Daj ich len skontrolovat a uvidis ci ich bude treba nastavit alebo nie. Vacsinou su vsak vpohode a nastavovat ich netreba
palson
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 04 led 2010, 14:56
Odpovědi: 0

Příspěvek od palson »

potřeboval jsem si opsat čísla co jsou na tryskách a navíc jaksi divně cvrlikali tak jsem chtěl jen vedet než je tam namontuju jestli je mám nechat překontrolovat
huhu1235
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 22 dub 2009, 10:38
Odpovědi: 0

info

Příspěvek od huhu1235 »

cedan
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Registrován: 03 čer 2007, 09:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Re: info

Příspěvek od cedan »

Nemáte někdo prosím postup na PD???včetně rozebrání vstřikovače???
Asi něco jak je popsáno o příspěvek výše

Děkuji
huhu1235
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 22 dub 2009, 10:38
Odpovědi: 0

Re: info

Příspěvek od huhu1235 »

cedan píše:
Nemáte někdo prosím postup na PD???včetně rozebrání vstřikovače???
Asi něco jak je popsáno o příspěvek výše

Děkuji
No neni to presny postup ale pomoze pochopit ako to funguje
http://www.myarchive.us/richc/VW_TDI_with_PumpeDuse.pdf
huhu1235
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 22 dub 2009, 10:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od huhu1235 »

Tak mi konecne dosli trysky. Objednal som PowerPlus 520.

Obrázek

Povodne trysky vs nove

Obrázek

Pri cisteni vstrekovacov som zistil dalsiu vec. A to ze podlozka pod hlavnou pruzinou 2 bola ciastocne deformovana od suciastky, na ktoru posobi ihla, co je pochopitelne ak ma auto najazdenych 200 tis. km

Obrázek

tym padom tam vznikne vola a najskor preto mi otvaral trysku pri 170 baroch namiesto 190. (teda pokial neuvazujem o unave pruzin). Rozhodol som sa tu podlozku otocit naopak a tym padom tu medzeru vlastne vyplnim, lebo na druhej strane nebola otlacena. To by mi mohlo zabezpecit ze zvysim otvaraci tlak.

Obrázek

este raz deformovana podlozka.

Obrázek

Mimochodom, deformacia bola na tej podlozke u vsetkych vstrekovacov, takze som ich obratil vsetky (crazy)

Dnes to otestujem a podelim sa s vysledkom (rofl)
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Trysky

Příspěvek od bobG3 »

Jen drobnost, pokud vyndáváš jehlu z trysky musí se vyndávat a dávat zpátky pod kapalinou - tj benzínem nebo čistící kapalinou a nakonec naftou.
G3 Variant synchro
huhu1235
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 22 dub 2009, 10:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od huhu1235 »

Tak som dnes otestoval otvaracie tlaky, obratil som podlozky a ako som predpokladal vsetky vstrekovace mali tlaky predvstreku 190 bar (predtym mali okolo 170 bar), hlavny vstrek som z casovych dovodov neskusal, ale urcite skusim, akurat zhanam jeden vstrekovac na testovanie. Takze ak budem mat nove poznatky, rad sa podelim. Mimochodom bobG3 dakujem za radu.
Naposledy upravil(a) huhu1235 dne 06 led 2011, 02:10, celkem upraveno 1 x.
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Teď mají v liedlu ultrazvukovou čističku a protože mám kvalitní naftou přicpané trysky zvažuji koupi. jinak v servisech mají kapalinu na zkoušení trysek co rozpouští karbon, zkusím ji sehnat.
G3 Variant synchro
huhu1235
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 22 dub 2009, 10:38
Odpovědi: 0

tlaky

Příspěvek od huhu1235 »

Takze tu su predpisane tlaky pre jednotlive vstrekovace pre vela druhov automobilov

http://rapidshare.com/files/441026148/t ... essure.pdf
ZdenV
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 10 lis 2007, 20:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od ZdenV »

huhu1235 píše:Tak som dnes otestoval otvaracie tlaky, obratil som podlozky a ako som predpokladal vsetky vstrekovace mali tlaky predvstreku 190 bar (predtym mali okolo 170 bar), hlavny vstrek som z casovych dovodov neskusal, ale urcite skusim, akurat zhanam jeden vstrekovac na testovanie. Takze ak budem mat nove poznatky, rad sa podelim. Mimochodom bobG3 dakujem za radu.
Po výměně seriových trysek za F.B. Sprint520 jsem na jednom ze vstřiků naměřil 170bar, zkusil jsem tedy otočit malou silnou podložku, přenášející zdvih na velkou pružinu, ale bez požadovaného efektu.
Tak jsem vložil 0,1mm podložku za menší pružinu (vyrobeno z měrky), úplně poslední článek sestavy a tlak poskočil na požadovaných 190bar :o .
Podložka o síle O,05mm udělá 10bar. V Bosch servise v Brně mi sdělili, že nabízí výměnu trysek, ale prej dál na vstřiku nic neseřizují, navíc žádné náhradní díly do vstřiků neprodávají :( .
PAS Zábřeh seřizuje otevírací tlak a hlavní je prej vždycky OK, bez nutnosti jakékoliv korekce. Navíc jim aktuálně nefachčí mašina na měření hlavního tlaku.
Uživatelský avatar
Sniperfm
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Registrován: 12 srp 2010, 13:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Sniperfm »

ZdenV: Tak pokud se mění komplet tryska ( jehla a tělo ) většinou netřeba seřizovat, pomineme li mechanické otlačení podložek a únavu pružin. Něco jiného je, pokud někomu teče vstřik a otvírá příliš brzo, neboť jehla se zaklepává a tím snižuje pnutí pružiny. Sám jsem zvědavý, až jednou namontuji FB Power + 764 :-)


bobG3: A co se stane, když jehlu vytáhnu normálně na vzduchu a před její zpětnou montáží ji pokapu mot. olejem? Jen neříkej, že se může přidřít?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“