Přetěsnil a složil jsem čerpadlo a to teď netlačí naftu do vstřikovacího potrubí. Ani kapku. Solenoid otvírá, čerpadlo je zalité až po okraj. Říkal jsem si, že jsem asi špatně usadil tu hlavu, tak jsem ji sundal a ten kroužek, co reguluje otáčky, jsem posunul přes oba zpětné kanálky na pístu (prostě aby všechna nafta tekla do potrubí neboli nejvyšší otáčky) a taky ani kapka. Když vyšroubuju tu zátku mezi vývody trubek a zatočím, nafta normálně pulzuje ven. Asi jsem někde něco blbě složil... Napadá vás něco? Díky moc! Lukáš
BMW E34 tds - po přetěsnění čerpadla nejede...
Moderátoři: šulda, Moderátoři
BMW E34 tds - po přetěsnění čerpadla nejede...
Ahoj, přeju krásné svátky a moc vás prosím o pomoc! 
Přetěsnil a složil jsem čerpadlo a to teď netlačí naftu do vstřikovacího potrubí. Ani kapku. Solenoid otvírá, čerpadlo je zalité až po okraj. Říkal jsem si, že jsem asi špatně usadil tu hlavu, tak jsem ji sundal a ten kroužek, co reguluje otáčky, jsem posunul přes oba zpětné kanálky na pístu (prostě aby všechna nafta tekla do potrubí neboli nejvyšší otáčky) a taky ani kapka. Když vyšroubuju tu zátku mezi vývody trubek a zatočím, nafta normálně pulzuje ven. Asi jsem někde něco blbě složil... Napadá vás něco? Díky moc! Lukáš
Přetěsnil a složil jsem čerpadlo a to teď netlačí naftu do vstřikovacího potrubí. Ani kapku. Solenoid otvírá, čerpadlo je zalité až po okraj. Říkal jsem si, že jsem asi špatně usadil tu hlavu, tak jsem ji sundal a ten kroužek, co reguluje otáčky, jsem posunul přes oba zpětné kanálky na pístu (prostě aby všechna nafta tekla do potrubí neboli nejvyšší otáčky) a taky ani kapka. Když vyšroubuju tu zátku mezi vývody trubek a zatočím, nafta normálně pulzuje ven. Asi jsem někde něco blbě složil... Napadá vás něco? Díky moc! Lukáš
No, já vím, ale ruku do ohně bych za to nedal... Ale doufám teda, že se neztratilo nic. A co jsem měl, to jsem tam, předpokládám, dal správně. Nicméně nějaké schémátko by se klidně hodilo, nikde jsem nic takového nenašel.
Podávací čerpadlo které, to v nádrži, nebo je nějaké i ve vstřikovacím čerpadle?
Podávací čerpadlo které, to v nádrži, nebo je nějaké i ve vstřikovacím čerpadle?
-
GeorgeB
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 155
- Registrován: 13 srp 2010, 14:50
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
V čerpadle je lopatkové excentrické podávací čerpadlo. Je úplně vepředu(u řemenice). Jediné co mě napadá proč by čerpadlo nedalo žádnou naftu je právě otočený podávací čerpadlo(pak se nepřekrejvaj díry a nejde nafta do čerpadla nebo by podávací čerpadlo dávalo jen při opačném smyslu otáčení). Pak je důležité neotočit axiální vačku. Jde otočit o 180°. U 4válcovýho čerpadla by se tím jen posunulo pořadí vstřikování, u 5válcovýho čerpadla by to nestříklao vůbec(nesešel by se zdvih pístku s natočením pro nasátí paliva) a u 6válcovýho čerpadla momentálně nevím. Ale je pravděporobné, že taky nebude stříkat jako 5válec. Kolíček na axiální vačce musí být stejným směrem jako je pero na hřídeli.
To podávací čerpadlo jsem nerozebíral a předtím to jelo, takže to by mělo být OK. Nahlodal jsi mě s tou otočenou vačkou. Vím, že jde otočit o 180°, dával jsem na to pozor, jenže nevím, jak to tam bylo, když jsem to vyndal. Přetěsňoval jsem to totiž na autě, takže se to rozsypalo dřív, než jsem si to stihl prohlídnout.
Blbec...
No, koukal jsem na to a naznal, že v HÚ 1. válce, na konci kompresního zdvihu, musí 1. válec stříkat, a tedy musí být píst otočený tak, aby se drážka s vyústěním toho kanálku kryla s kanálkem 1. válce. Ale to jsem vydedukoval z toho, jak to vevnitř vypadá, diesely neznám... Takže jestli tam všechny ty kanálky a dírky fungují nějak jinak, je klidně možné, že to mám blbě. Nicméně ta vačka je symetrická, takže jsem si říkal, že pokud je opačně, tak by to jen otočilo pořadí, ale o podávacím čerpadle jsem nevěděl... Podle mě se to chová tak, jako by se nafta při zdvihu pístku radši natlačila zpátky, odkud byla nasáta, a nechápu mechanismus, který by tomu měl zabránit. Měl jsem za to, že je to dáno geometrií těch kanálů atd., ale teď už jsem z toho paf...
No, koukal jsem na to a naznal, že v HÚ 1. válce, na konci kompresního zdvihu, musí 1. válec stříkat, a tedy musí být píst otočený tak, aby se drážka s vyústěním toho kanálku kryla s kanálkem 1. válce. Ale to jsem vydedukoval z toho, jak to vevnitř vypadá, diesely neznám... Takže jestli tam všechny ty kanálky a dírky fungují nějak jinak, je klidně možné, že to mám blbě. Nicméně ta vačka je symetrická, takže jsem si říkal, že pokud je opačně, tak by to jen otočilo pořadí, ale o podávacím čerpadle jsem nevěděl... Podle mě se to chová tak, jako by se nafta při zdvihu pístku radši natlačila zpátky, odkud byla nasáta, a nechápu mechanismus, který by tomu měl zabránit. Měl jsem za to, že je to dáno geometrií těch kanálů atd., ale teď už jsem z toho paf...
-
GeorgeB
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 155
- Registrován: 13 srp 2010, 14:50
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Takže otočené podávací čerpadlo nehrozí(jen info: otočit jde vnější kroužek podávacího čerpadla rub a líc a tím je otočen excentrický vnitřek a čerpadlo funguje jen na opačnou stranu, nebo otočit o 180° pak se nekrejou kanály pro přívod nafty)
Otočená vačka o 180° podle mě způsobí, že píst se axiálně zdvihá v jiné poloze než má a pak se nepřekrejvaj kanály v pístku s kanály ve vysokotlaký hlavě. Většinou to bývá tak, že když je motor v HÚ, tak je klínek na hřídeli nahoře a tím pádem má být i čep na vačce nahoře.
Jinak aby to nebylo tak jednoduchý, tak i špatně nastavená vrchní hlava může způsobit úplné uzavření nafty. A to nastavení je hodně citlivý.
Otočená vačka o 180° podle mě způsobí, že píst se axiálně zdvihá v jiné poloze než má a pak se nepřekrejvaj kanály v pístku s kanály ve vysokotlaký hlavě. Většinou to bývá tak, že když je motor v HÚ, tak je klínek na hřídeli nahoře a tím pádem má být i čep na vačce nahoře.
Jinak aby to nebylo tak jednoduchý, tak i špatně nastavená vrchní hlava může způsobit úplné uzavření nafty. A to nastavení je hodně citlivý.
Problém vyřešen, motor konečně vrčí. Děkuji všem zúčastněným za pomoc!
Po všech cenných radách a překontrolování jsem zjistil, že je vše v pořádku, a že tedy není důvod, proč by to nemělo chytnout.
Tak šlo auto na lano a po pár metrech roztahování chytlo. Ještě jsem hlavu čerpadla nastavil na "nejbohatší" a následně ji za běhu povolil a doladil na volnoběžné otáčky 750/min. Starty jsou delší, ale ještě tam nemám sání, tak se to možná změní, až bude mít ŘJ údaj o teplotě a tlaku nasávaného vzduchu. Ještě se zeptám: kterým směrem pohnout tou hlavou pro zkrácení startů? Nebo to radši nechat tak a být rád, že to jede? Jinak zatím dost kouří, zkoušel jsem posunout hlavu "do chuda", ale to už chcípá. Je fakt, že tam není to sání, a tedy ani tlak od turba, ale ten je stejně na volnoběh nijaký, ne?
A kde byl tedy nejspíš problém?:
Slabá baterka (60 Ah) nejspíš nebyla schopná zatočit motorem tak, aby pístek v čerpadle překonal vzduchovou bublinku, která tam asi byla. Teď už motor chytá vždy, za studena i za tepla. L
Po všech cenných radách a překontrolování jsem zjistil, že je vše v pořádku, a že tedy není důvod, proč by to nemělo chytnout.
A kde byl tedy nejspíš problém?:
Slabá baterka (60 Ah) nejspíš nebyla schopná zatočit motorem tak, aby pístek v čerpadle překonal vzduchovou bublinku, která tam asi byla. Teď už motor chytá vždy, za studena i za tepla. L