tady jsou obě čerpadla to s menší řemenicí je to už předělané do Forda to s větší řemenicí je zatím origoš VW

tady je upravená řemenice z Escorta z Lucase je tam navrtaná další díra pro upevnění a zbroušená do oválu aby se podobala těm ostatním. Je to zrcadlově oproti přední straně, protože se řemenice musí nasadit obráceně ( nemusela by pokud by byl vyrobenej mezikus kterej by tu řemenici dostal dál od čerpadla, Lucas má totiž delší osičku oproti Boschovi) Jinak na horním zubu ( druhej vpravo nad dírou se závitem je vykleplá značka pro nastavení čerpadla k horní úvrati prvního pístu

tužkou je ukázaná ta díra co je tam navíc - vrtačka dvě díry vedle sebe a pilníkem probrousit jde to dobře

, šablonu jsem si udělal z jiný tý samý řemenice aby to bylo přesný

na ose od Bosche je nasazenej mezikus z Lucase na kterej se pak přišroubuje řemenice - mezikus je upravenej ( je odřízlá jeho zadní část aby se dostala na tu osišku pač jak jsem psal Lucas má osičku o něco delší ale stoupání kolmusu je shodné

je to pojištěný klínkem tak není potřeba lámat si hlavu s nastavením. Na fotce je to v horní úvrati k motoru - klínek je nahoru a vybrání v řemenici ( v tom mezikusu z Lucase je vlevo dole ). Jinak to ani nasadit nejde

ještě porovnání obou čerpadel jejich os. Obě jsou Boschácký tudíž stejný.

to je ten mezikus už sundanej z osy čerpadla. Jeho zadní část odkud jsem odřízl ten origoš zadek

to je přední část dole je to vybrání co jsem měl na mysli ) slouží k nastavení čerpadla na horní úvrať prvního pístu když je ale nasazený na origoš Lucasovi tady je k ničemu pač Bosch má jinak nastavený pořadí prvního vstřiku když se posadí na rysky s origoš řemenicí ( dává do jinýho vstřiku oproti Lucasu z Forda )

detail tý zadní části tý seřízlý

číslo čerpadla na jaký to pasuje ale myslím, že to půjde na každýho Bosche

a tady je ještě dobré přilepit spodní matku uchycení čerpadla pač Lucas má v tom držáku závit tak se dobře přichytí ale Bosch má díru skrz a tak se musí zezadu chytit matkou no a u Escorta se servem je tam dost blbej přístup tak jsem to přilepil tou tavnou pistolí snad to bude držet až to budu povolovat - v nejhoršim se tam dá dostat ale to se musí pokroutit ruka na 3 x
Jo ještě jsem tam měnil ten držák na plynový lanko je to sundaný z originál Lucse na 1,8 D a přišroubovaný na origoš držák ale už nevím z čeho

asi to bude z čerpadla Bosch co se dával do Escortů 1,8 D r.v. 1988 + - nějakej rok. Nevím jestli jsem nepředělával ten držák co je na motoru a čerpadlo je k němu chycený na 2 šrouby tam pod tlakovým potrubím, ale mám dojem, že by to mělo být stejné. Sytič jsem vyřešil jen nataženým svářeckým drátem a pokud bych chtěl tak ho ovládám, že otevřu kapotu a pěkně růčo z venku, ale nějak jsem nezaznamenal žádnej razantní rozdíl když ho zapnu a vypnu, takže ho nepoužívám.
Všechno je to dělaný doma na koleni s dávkou improvizace, ale už mám na to najeto něco kolem 15 tis takže je jesné že to funguje
Jo pak jak se nasadí ta řemenice obráceně tak řemen na ní nesedí celou šířkou ale k vnitřní straně přesahuje z řemenice asi 1 - 2 mm ale po průběžných kontrolách jsem zatím nezaznamenal žádné opotřebení nebo poškození. No každopádně pokud má někdo soustruh stačí vyrobit mezikus pod řemenici a ten kolmus co se naráží na osu čerpadla a nemusí se pak ani vrtat další díra do řemenice a může se nasadit normálně tak jak je to u originálu. Akorát bude jinak značka pro nastavení k horní úvrati oproti starýmu označení.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw