Snímač podélného zrychlení G251
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Snímač podélného zrychlení G251
Zdravím, nevíte někdo jak provést základní nastavení snímače podélného zrychleni G251 na Passatu 3C, případně jak se dá zjistit, jestli je funkční? Díky
Zdravicko... prispejem sem svojim poznatkom o tomto snimaci. Mam AUDI S3 8L rv.:2001 Zacalo mi rozsvecovat kontrolky ESP a ABS ked som nakladal zhruba od 80 km/ho a vyssie, tak to islo na VAG. Diagnostika ukazala chyba snimaca pozdlzneho zrychlenia G251 (1J1 907 638 B ale z druhej strany druha nalepka a na nej 1J0 907 651 A – kupit sa da uz len tento druhy snimac). V prvom rade, som musel zistit kde to cidlo je. Na internete som sa docital, ze na mojom aute je G251 za kastlikom spolujazdca a G200 pod volantom. modelovy rok 2002 a vyssie ma oba snimace pohromade udajne pod volantom.
Ked som mal odstraneny kastlik na spolujazdcovej strane a videl som cidlo, napichli sme to zase na VAG a snimac ukazoval stale hodnotu 23,67m/s˄2 ci pri stojacom, rozbiehajucom sa dopredu alebo dozadu. Po odpojeni cidla hodnota ostala na 4,5m/s˄2.
Tak sa zacalo demontovanie snimaca.. Netreba demontovat ziadne skrutky. staci vykvacit ocelovu sponu smerom nahor (podla toho ako je snimac umiestneny), ktora snimac drzi na mieste a vybrat ho (obrazok 1, 2)
OBRAZOK 1, 2


Snimac vyberieme z osadenia a ked si ho pootocime, tak zo spodnej strany uvidime ciernu slabo priehladnu hmotu podobnu silikonu, v ktorom je ukryty samotny plosak s chipom.(obrazok 3)
OBRAZOK 3

Ciernu priehladu hmotu treba opatrne odstranit (skrutkovacom, nozikom, nejakym drievkom) az po plosny spoj. treba to robit opatrne aby ste neposkodili suciastky na plosaku, cize najlepsie na to je drievko. ja som to robil nozikom, ale opatrne (obrazok 4, 5)
OBRAZOK 4, 5


ked mame ocisteny plosak, tak na jednej jeho strane sa nachadza polkruhovy vykroj. tu silikonovu hmotu je treba odstranit aj odtial az po umelu hmotu (spodok) a opatrne vydlabat aspon cast spod plosaku (ale fakt opatrne, lebo pod plosakom je chip) ja som to robil hrubsim drotom, ktoreho koniec som si zahol (obrazok 5.1)
OBRAZOK 5.1

ked mame aj spod plosaka vydlabanu aspon cast toho cierneho blivajzu, tak za pomoci mikropajky a odsavacky odletujeme 3 kontakty (obrazok 5.2)
OBRAZOK 5.2

potom treba pouzit hrubsiu silu. do toho polkruhoveho vykroja na plosaku strcit nejaky hacik (mne s tym pomahal kamos a pouzil taky C-ckovy nadstavec z nozika VictoryNox) a bolo na to treba dost velku silu.
ked sa vam podari odlepit plosak od toho silikonu pod nim, tak zistite, ze ste odtrhli plosak od chipu, ktory bol na nom priletovany . inak sa to odstranit ani neda (aspon ja neviem o inom sposobe) ale tak to ma byt a odlomite tym aj dve umelohmotne nozicky, ktore precnievaju cez plosak, ale nechybaju tam. (Obrazok 6)
OBRAZOK 6

plosak mame von, treba ho ale ocistit od zbytkov silikonu a chip ktory ostal v umelohmotnej skatulke treba vybrat a tiez ocistit (dajte si pozor aby ste cip neotocili a nenaletovali opacne). po vybrati chipu z umelohmotnej krabicky treba odstranit zvysny silikon.
po vycisteni plosaku aj odtrhnuteho chipu, treba chip znovu naletovat na plosak. Nic viac, len ho znovu naletovat tam kde bol (Obrazok 7)
OBRAZOK 7

Potom plosak osadit do vycistenej krabicky snimaca. pod snimac nemusite davat ziadny silikon ani nic podobne. Priletujte tri konatky ale tak, ze plosak miernou silou pritlacate jednym prstom dovnutra krabicky. pokial to mate naletovane, pockajte kym to vychladne. po vychladnuti naneste silikon. aky? to vam presne neporadim. My sme pouzili lepidlo Mamut Glue High Tack. A jemne prostom sme trochu natlacili aj cez ten polkruhovy vyrez popod plosak. povrch sme zarovnali nozikom este za surova, prelepili izolackou aby som nemal to lepidlo rano na koberceku a hned som ho zalozil. (Obrazok
OBRAZOK 8

fotodokumentacia nie je moja, je pouzita jedneho z nemeckeho navodu s mojimi upravami.
snimac bol plne funkcny. dovolena odchylka pri stojacom aute (ak si dobre pamatam) je +-0,5 m/s˄2 . opravene cidlo pri stojacom aute cez VAG ukazovalo hodnotu 0,097m/s˄2 a aj pri najmensom pohybe vpred aj vzad sa hodnota okamzite menila.
Nechcel som verit tomu, ze to staci preletovat, ale fakt pomohlo a tesim sa usetrenym peniazkom a dufam toto pomoze niekomu tak ako mne
tymto chcem podakovat uzivatelovi frogg za pomoc pri diagnostike
Ked som mal odstraneny kastlik na spolujazdcovej strane a videl som cidlo, napichli sme to zase na VAG a snimac ukazoval stale hodnotu 23,67m/s˄2 ci pri stojacom, rozbiehajucom sa dopredu alebo dozadu. Po odpojeni cidla hodnota ostala na 4,5m/s˄2.
Tak sa zacalo demontovanie snimaca.. Netreba demontovat ziadne skrutky. staci vykvacit ocelovu sponu smerom nahor (podla toho ako je snimac umiestneny), ktora snimac drzi na mieste a vybrat ho (obrazok 1, 2)
OBRAZOK 1, 2


Snimac vyberieme z osadenia a ked si ho pootocime, tak zo spodnej strany uvidime ciernu slabo priehladnu hmotu podobnu silikonu, v ktorom je ukryty samotny plosak s chipom.(obrazok 3)
OBRAZOK 3

Ciernu priehladu hmotu treba opatrne odstranit (skrutkovacom, nozikom, nejakym drievkom) az po plosny spoj. treba to robit opatrne aby ste neposkodili suciastky na plosaku, cize najlepsie na to je drievko. ja som to robil nozikom, ale opatrne (obrazok 4, 5)
OBRAZOK 4, 5


ked mame ocisteny plosak, tak na jednej jeho strane sa nachadza polkruhovy vykroj. tu silikonovu hmotu je treba odstranit aj odtial az po umelu hmotu (spodok) a opatrne vydlabat aspon cast spod plosaku (ale fakt opatrne, lebo pod plosakom je chip) ja som to robil hrubsim drotom, ktoreho koniec som si zahol (obrazok 5.1)
OBRAZOK 5.1

ked mame aj spod plosaka vydlabanu aspon cast toho cierneho blivajzu, tak za pomoci mikropajky a odsavacky odletujeme 3 kontakty (obrazok 5.2)
OBRAZOK 5.2

potom treba pouzit hrubsiu silu. do toho polkruhoveho vykroja na plosaku strcit nejaky hacik (mne s tym pomahal kamos a pouzil taky C-ckovy nadstavec z nozika VictoryNox) a bolo na to treba dost velku silu.
ked sa vam podari odlepit plosak od toho silikonu pod nim, tak zistite, ze ste odtrhli plosak od chipu, ktory bol na nom priletovany . inak sa to odstranit ani neda (aspon ja neviem o inom sposobe) ale tak to ma byt a odlomite tym aj dve umelohmotne nozicky, ktore precnievaju cez plosak, ale nechybaju tam. (Obrazok 6)
OBRAZOK 6

plosak mame von, treba ho ale ocistit od zbytkov silikonu a chip ktory ostal v umelohmotnej skatulke treba vybrat a tiez ocistit (dajte si pozor aby ste cip neotocili a nenaletovali opacne). po vybrati chipu z umelohmotnej krabicky treba odstranit zvysny silikon.
po vycisteni plosaku aj odtrhnuteho chipu, treba chip znovu naletovat na plosak. Nic viac, len ho znovu naletovat tam kde bol (Obrazok 7)
OBRAZOK 7

Potom plosak osadit do vycistenej krabicky snimaca. pod snimac nemusite davat ziadny silikon ani nic podobne. Priletujte tri konatky ale tak, ze plosak miernou silou pritlacate jednym prstom dovnutra krabicky. pokial to mate naletovane, pockajte kym to vychladne. po vychladnuti naneste silikon. aky? to vam presne neporadim. My sme pouzili lepidlo Mamut Glue High Tack. A jemne prostom sme trochu natlacili aj cez ten polkruhovy vyrez popod plosak. povrch sme zarovnali nozikom este za surova, prelepili izolackou aby som nemal to lepidlo rano na koberceku a hned som ho zalozil. (Obrazok

OBRAZOK 8

fotodokumentacia nie je moja, je pouzita jedneho z nemeckeho navodu s mojimi upravami.
snimac bol plne funkcny. dovolena odchylka pri stojacom aute (ak si dobre pamatam) je +-0,5 m/s˄2 . opravene cidlo pri stojacom aute cez VAG ukazovalo hodnotu 0,097m/s˄2 a aj pri najmensom pohybe vpred aj vzad sa hodnota okamzite menila.
Nechcel som verit tomu, ze to staci preletovat, ale fakt pomohlo a tesim sa usetrenym peniazkom a dufam toto pomoze niekomu tak ako mne

tymto chcem podakovat uzivatelovi frogg za pomoc pri diagnostike

AUDI S3 8L 1,8T 154KW AMK, HDS, KAT OFF, Bilstein B8 Sprint, STRONGFELX ON
pekny navod.postupoval som podla neho.ciernu hmotu spod plosaka som vyskrabal tak ze som z kraja narezal z jednej strany do toho plastu (no i tak som odtrhol integrac)pripajkoval som ho spet,vykonal zakladne nastavenie(hodnota teraz skace 0-0.1m/s2) ale pri jazde hodnota opet vyskakuje na 24m/s2.
Pred tym mi tiez pri 80km/h v 4 rychl.stupni zasvietilo ABS a pri stojacom aute ukazovalo 24m/s2. Teraz to uz vyzera v pohode,ani na VAG ziadna chyba,len sa mi nezda nejak ta hodnota ked idem na aute. Co riadi toto cidlo ? co spôsobuje ked nameria hodnotu 24 ? radsej to cidlo vymenit za nove alebo to povazovat za opravene ?
Pred tym mi tiez pri 80km/h v 4 rychl.stupni zasvietilo ABS a pri stojacom aute ukazovalo 24m/s2. Teraz to uz vyzera v pohode,ani na VAG ziadna chyba,len sa mi nezda nejak ta hodnota ked idem na aute. Co riadi toto cidlo ? co spôsobuje ked nameria hodnotu 24 ? radsej to cidlo vymenit za nove alebo to povazovat za opravene ?
to cidlo stoji nepamatam si presne ale cca 200€.. ja po oprave nemam vobec ziadny problem. G251 ti snima pozdlzne zrychlenie. to znamena, ze v kludovom stave za idealnych podmienok by malo ukazovat 0 . ked si to das na vag a pohnes sa s autom, tak to hned bude menit hodnoty, lebo auto zrychluje bud dopredu alebo dozadu. tieto cidla spolupracuju s ESP pokial viem. ale ako funguju, tak to mi je zahada 

AUDI S3 8L 1,8T 154KW AMK, HDS, KAT OFF, Bilstein B8 Sprint, STRONGFELX ON
pozdlzne zrychlenie je take zrychlenie, ktore je subezne, teda pozdlzne so smerom jazdy auta teda dopredu a dozadu. priecne zrychlenie, je zrychlenie do stran, tj keby zakvacim vetriesku o predny a zadny elektron na lavej alebo pravej strane tvojho auta a taham ho ako prasiveho psa na smyku do strany. rovnako sa oznacuju aj auta s pozdlznym a priecnym motorom.. a to, ci je cidlo v poriadku netusim, to by som musel svoje hodit na VAG a neviem ci bude dnes na to cas..
AUDI S3 8L 1,8T 154KW AMK, HDS, KAT OFF, Bilstein B8 Sprint, STRONGFELX ON
to bole dobreFuxxo píše: priecne zrychlenie, je zrychlenie do stran, tj keby zakvacim vetriesku o predny a zadny elektron na lavej alebo pravej strane tvojho auta a taham ho ako prasiveho psa na smyku do strany.

niekedy cez vikend,alebo tyzden by si ho nemohol napichnut,co to tebe ukaze ?
pocas jazdy:
