Zadření viskózní spojky? (Golf III syncro)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Není, quatro má mezinápravový diferenciál Torsen a pohon všech kol. Synchro má místo něj viskospojku, - lamely mezi kterými je speciální olej, který prudce zvýší viskozitu při vzájemném pohybu lamel a tím dojde k jejich zablokování a přenosu momentu na zadní nápravu.rudy5 píše:Syncro je to isté ako quattro nie?myslím staršie modely 97
G3 Variant synchro
Trošku to objasním, syncro je obchodný názov, podobne ako quattro, 4motion, v žiadnom prípade nedefinuje systém pohonu konkrétne. Syncro napr.Passat B2, je trvalý náhon, zhodný s Audi 80 - 1.generácia quattro.bobG3 píše:Není, quatro má mezinápravový diferenciál Torsen a pohon všech kol. Synchro má místo něj viskospojku, - lamely mezi kterými je speciální olej, který prudce zvýší viskozitu při vzájemném pohybu lamel a tím dojde k jejich zablokování a přenosu momentu na zadní nápravu.rudy5 píše:Syncro je to isté ako quattro nie?myslím staršie modely 97
Syncro napr. G2, G3, Passat B3, B4, T3, T4, Sharan do roku 1999- sú visco systémy. Prvé B5 syncro-torsen, a tak ďalej.
Díky Rudy5. Takže pokud se nebudu snažit na asfaltu zastavit ze stovky na pár metrech, se nemusím nějak moc znepokojovat
. Až bude teplejc tak zkontroluju ten ventil.
Jinak "spínání" visco spojky - on to bude takový pozvolný proces. Kdyby jenom spínala, tak při prokluzu by "sepla", tím pádem by se přestala ohřívat, rozepla, začala klouzat - ohřála se a tak dokola.
Viděl jsem namalovanou konstrukci náklaďáku někdy z 30tých let minulého století, kdy přední náprava byla poháněna převodem cca 10% do rychla a volnoběžku. Při prokluzu 10% se natvrdo přidal předek
.
To mi připomělo: pneumatika přenese na silnici maximum při 10% prokluzu
(viz: Mackerle - Automobil s lepší účinností) Tedy rozumné maximum - tj něco přes 90%, maximum je při prokluzu cca 30%


Jinak "spínání" visco spojky - on to bude takový pozvolný proces. Kdyby jenom spínala, tak při prokluzu by "sepla", tím pádem by se přestala ohřívat, rozepla, začala klouzat - ohřála se a tak dokola.
Viděl jsem namalovanou konstrukci náklaďáku někdy z 30tých let minulého století, kdy přední náprava byla poháněna převodem cca 10% do rychla a volnoběžku. Při prokluzu 10% se natvrdo přidal předek


To mi připomělo: pneumatika přenese na silnici maximum při 10% prokluzu






VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 03 úno 2006, 20:38
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Já vím jak funguje visko spojka jen jsem reagoval na tohle. Jen pro upřesnění ve visko spojce je olej s vysokou přilnavostí který defakto slouží pro přenos síly mezi lamelami se zvyšující teplotou olej ztráci schopnost přilnavosti proto je visko žebrovaná aby se chladila. A visko je tam jen proto aby se něco neukroutilo jako kardan poloos atd. schopnost rozdělovat poměr sil předek zadek taky neumí to dělá až teplota oleje pokud to někdo potrápí. Visko je nastavená na určitý zkrut kdy má proklouznout pokud beru optimální teplotu. Změnou visozity oleje to jde měnit. CR autíčkáři ví co dávají do tlumičů.bobG3 píše:Zadek zabírá až při rozdílu otáček přední a zadní nápravy. Přenese se max 50% momentu na zadek. V předu musí být míň sjeté gumy, aby viskoza nespínala. Právě proto, že zadek není zaplý je spotřeba jen o 0,5l vyšší než u předohrabu. Je to idiotensichr system, nevýhoda je pomalejší reakce na prokluz předních kol oproti Haldexu.
Pokud pohledáš na netu, dá se to zrenovovat.
Tak pánové, stav pohonu se vrátil k původní funkci
. To znamená, když zvednu zadní kolo, lze s ním otáčet dopředu volně (funkce volnoběžky) a dozadu v postatě nejde. Tedy jde, ale pomalu s velkým odporem. Tím vlastně lze zjišťovat, jak na tom je visco spojka
. Kolik procent se kdy přenáší je otázka. Kamarád si koupil T4 syncro (s visco spojkou). Měl na ní vyndanej kardan a jiný přední a zadní pneumatiky. Po zandání kardanu zničil pneumatiky a roztrhl visco spojku
. Ti dobráci mu při prodeji řekli, že s těma různejma pneumatikama může klidně jezdit
.








VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4