Zadření viskózní spojky? (Golf III syncro)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Dopredu to jde stale, nic tam nezapina,takze nic nemuzes ani citit
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

Syncro je to isté ako quattro nie?myslím staršie modely 97
BMW 330 ix
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od A6TDI »

rudy5 píše:Syncro je to isté ako quattro nie?myslím staršie modely 97
ne neni a já myslel že naG3 byl haldex :? a uš název visco spojka je dost výmluvný , že tam ysi nepude o spínání
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

tuner píše:no kdyz myslis tak ti to brat nebudu. :)
Myslet znamená h...o vědět, já nemyslím já vím. Stačí zapátrat. Stálý pohon všech kol je pokud to má torsen - Pasat B5 atd.
To že se něco točí neznamená že je to poháněné - viz fce viskospojky.
G3 Variant synchro
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

rudy5 píše:Syncro je to isté ako quattro nie?myslím staršie modely 97
Není, quatro má mezinápravový diferenciál Torsen a pohon všech kol. Synchro má místo něj viskospojku, - lamely mezi kterými je speciální olej, který prudce zvýší viskozitu při vzájemném pohybu lamel a tím dojde k jejich zablokování a přenosu momentu na zadní nápravu.
G3 Variant synchro
Tono
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 06 led 2007, 17:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od Tono »

bobG3 píše:
rudy5 píše:Syncro je to isté ako quattro nie?myslím staršie modely 97
Není, quatro má mezinápravový diferenciál Torsen a pohon všech kol. Synchro má místo něj viskospojku, - lamely mezi kterými je speciální olej, který prudce zvýší viskozitu při vzájemném pohybu lamel a tím dojde k jejich zablokování a přenosu momentu na zadní nápravu.
Trošku to objasním, syncro je obchodný názov, podobne ako quattro, 4motion, v žiadnom prípade nedefinuje systém pohonu konkrétne. Syncro napr.Passat B2, je trvalý náhon, zhodný s Audi 80 - 1.generácia quattro.
Syncro napr. G2, G3, Passat B3, B4, T3, T4, Sharan do roku 1999- sú visco systémy. Prvé B5 syncro-torsen, a tak ďalej.
gumi
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 23 led 2006, 14:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Bukovník u Sušice

Příspěvek od gumi »

Díky Rudy5. Takže pokud se nebudu snažit na asfaltu zastavit ze stovky na pár metrech, se nemusím nějak moc znepokojovat :) . Až bude teplejc tak zkontroluju ten ventil.
Jinak "spínání" visco spojky - on to bude takový pozvolný proces. Kdyby jenom spínala, tak při prokluzu by "sepla", tím pádem by se přestala ohřívat, rozepla, začala klouzat - ohřála se a tak dokola.
Viděl jsem namalovanou konstrukci náklaďáku někdy z 30tých let minulého století, kdy přední náprava byla poháněna převodem cca 10% do rychla a volnoběžku. Při prokluzu 10% se natvrdo přidal předek :D ;) .
To mi připomělo: pneumatika přenese na silnici maximum při 10% prokluzu :D (LOL) (rofl)(viz: Mackerle - Automobil s lepší účinností) Tedy rozumné maximum - tj něco přes 90%, maximum je při prokluzu cca 30% (offtopic) (wallbash) (R)
VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
MKTech
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 03 úno 2006, 20:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MKTech »

bobG3 píše:Zadek zabírá až při rozdílu otáček přední a zadní nápravy. Přenese se max 50% momentu na zadek. V předu musí být míň sjeté gumy, aby viskoza nespínala. Právě proto, že zadek není zaplý je spotřeba jen o 0,5l vyšší než u předohrabu. Je to idiotensichr system, nevýhoda je pomalejší reakce na prokluz předních kol oproti Haldexu.
Pokud pohledáš na netu, dá se to zrenovovat.
Já vím jak funguje visko spojka jen jsem reagoval na tohle. Jen pro upřesnění ve visko spojce je olej s vysokou přilnavostí který defakto slouží pro přenos síly mezi lamelami se zvyšující teplotou olej ztráci schopnost přilnavosti proto je visko žebrovaná aby se chladila. A visko je tam jen proto aby se něco neukroutilo jako kardan poloos atd. schopnost rozdělovat poměr sil předek zadek taky neumí to dělá až teplota oleje pokud to někdo potrápí. Visko je nastavená na určitý zkrut kdy má proklouznout pokud beru optimální teplotu. Změnou visozity oleje to jde měnit. CR autíčkáři ví co dávají do tlumičů.
gumi
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 23 led 2006, 14:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Bukovník u Sušice

Příspěvek od gumi »

Tak pánové, stav pohonu se vrátil k původní funkci :). To znamená, když zvednu zadní kolo, lze s ním otáčet dopředu volně (funkce volnoběžky) a dozadu v postatě nejde. Tedy jde, ale pomalu s velkým odporem. Tím vlastně lze zjišťovat, jak na tom je visco spojka :D. Kolik procent se kdy přenáší je otázka. Kamarád si koupil T4 syncro (s visco spojkou). Měl na ní vyndanej kardan a jiný přední a zadní pneumatiky. Po zandání kardanu zničil pneumatiky a roztrhl visco spojku (wallbash) (offtopic) (hm) . Ti dobráci mu při prodeji řekli, že s těma různejma pneumatikama může klidně jezdit 8) :x (crazy) .
VW Transporter s MTDI, Golf III 4x4
azre
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 04 led 2012, 18:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od azre »

Zdravím.
Nevíte nahodou kolik se dava oleje de uhlove převodovky na golfa II syncro?Koukal jsem že nalejvaní je ze zhora kvuli turbíne tam není moc místa.nemate někdo fígl?:-)Díky moc za odpověd Honza.
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

je to propojeny s prevodovkou, takze nali az po kontrolni sroub a pockej az to dotece i do uhlove a zas dolej
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“