powerbox

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Jayson
Aktivista
Příspěvky: 1693
Registrován: 14 zář 2008, 16:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jayson »

stres3d píše:no vidite a ja sem si koupil EGT takze budu mit kontrolu jestli sem si moc nezvedl teplotu vyfuk. plynu je to budik za 400 i s cidlem - cidlo prijde tam kde driv byla egr trubka primo na svody udela se zaslepka, sunda spojovaci trubka svody egr, veprostred dira a tam to cidlo :)
Ahoj,
můžu se zeptat, kde jsi budík pořídil? Děkuju.
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Uživatelský avatar
Jayson
Aktivista
Příspěvky: 1693
Registrován: 14 zář 2008, 16:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jayson »

No, nevím jestli se těm hodnotám dá opravdu věřit, ale na porovnání dobrý :)
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

no ja sem si to chtel delat doma svepomoci a cidlo se da sehnat treba za 150 a je do 1100°C, jenom sem nevedel jak bych to pekne udelal na budik tady sem nic neresil.

Namontovany to jeste nemam tak az se k tomu dostanu aspon nafotim jak to vypada :)
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

stres3d píše:no ja sem si to chtel delat doma svepomoci a cidlo se da sehnat treba za 150 a je do 1100°C, jenom sem nevedel jak bych to pekne udelal na budik tady sem nic neresil.

Namontovany to jeste nemam tak az se k tomu dostanu aspon nafotim jak to vypada :)
Mohu Te poprosit o sdeleni o jake cislo za takove penize se jedna? Ja, kdyz jsem hledal, pod 800 jsem to nedokazal sehnat ... ale treba jsem hledal spatne nebo se za ten rok, kdy jsem to resil neco zmenilo.

Nicmene tem budikum se mi nejak nechce moc verit a asi bych se bal o turbo ... az to cidlo upadne, tak se turbo odporouci.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Smoke píše:právě nejvíc tepla jde do pístu, ten se chladí jen olejem, a když překročíš 150st u oleje (u pístu je daloko více) už ztrácí mazací schopnosti.
voda se stačí chladit i u 200k, ale u oleje už to je horší. a turbo do červena taky nevíš jestlu už de do kytek. u benzínu je vyšší teplota a proto i vodní chlazení turba.
proto bych to tolik nepokoušel....
No abych to upřesnil, tak píst se nechladí jen olejem, ale taky přes pístní kroužky přechází teplo na stěnu válce, která je chlazená vodou, a zvrchu je píst chlazený přisávaným vzduchem (u benzínu směsí). Jinak máš úplnou pravdu. Zatímco voda se drží na 90°C "vždycky", teplota oleje při ostřejší jízdě, hlavně v létě, leze nahoru a leze a leze. Teplota oleje 120°C (při běžný jízdě se pohybuje mezi 90-100°C) není problém dosáhnout na sériovým motoru, na upraveným potom klidně ještě víc. Proto by to chtělo při úpravách alespoň větší výměnník, při extrémějších úpravách pak i přídavný chladič oleje.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf-GT
Přispěvovatel
Příspěvky: 479
Registrován: 07 pro 2009, 19:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od Golf-GT »

turbo kamna power píše:
Smoke píše:právě nejvíc tepla jde do pístu, ten se chladí jen olejem, a když překročíš 150st u oleje (u pístu je daloko více) už ztrácí mazací schopnosti.
voda se stačí chladit i u 200k, ale u oleje už to je horší. a turbo do červena taky nevíš jestlu už de do kytek. u benzínu je vyšší teplota a proto i vodní chlazení turba.
proto bych to tolik nepokoušel....
No abych to upřesnil, tak píst se nechladí jen olejem, ale taky přes pístní kroužky přechází teplo na stěnu válce, která je chlazená vodou, a zvrchu je píst chlazený přisávaným vzduchem (u benzínu směsí). Jinak máš úplnou pravdu. Zatímco voda se drží na 90°C "vždycky", teplota oleje při ostřejší jízdě, hlavně v létě, leze nahoru a leze a leze. Teplota oleje 120°C (při běžný jízdě se pohybuje mezi 90-100°C) není problém dosáhnout na sériovým motoru, na upraveným potom klidně ještě víc. Proto by to chtělo při úpravách alespoň větší výměnník, při extrémějších úpravách pak i přídavný chladič oleje.
jak velký chladič? co takhle tam zapojit z škoda 1OO? :)
GIII AHF VA, S764, chip, kat+egr off, jednohmota + HDS57, 280mm brembo max, zadek zatím bubny, podvozek Koni, 1Z 66KW? (LOL)
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

Forest píše:
stres3d píše:no ja sem si to chtel delat doma svepomoci a cidlo se da sehnat treba za 150 a je do 1100°C, jenom sem nevedel jak bych to pekne udelal na budik tady sem nic neresil.

Namontovany to jeste nemam tak az se k tomu dostanu aspon nafotim jak to vypada :)
Mohu Te poprosit o sdeleni o jake cislo za takove penize se jedna? Ja, kdyz jsem hledal, pod 800 jsem to nedokazal sehnat ... ale treba jsem hledal spatne nebo se za ten rok, kdy jsem to resil neco zmenilo.

Nicmene tem budikum se mi nejak nechce moc verit a asi bych se bal o turbo ... az to cidlo upadne, tak se turbo odporouci.
tak sem trosku prestrelil.. bohuzel jsem se na to koukal driv a pamet jaksi zklamala (rofl)

Tady za 278..
http://www.elektroeden.cz/teplotni-cidl ... c+dp35972/
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Golf-GT píše:jak velký chladič? co takhle tam zapojit z škoda 1OO? :)
fantazii se meze nekladou, proč ne. Jen mám takovej pocit, že olejovej chladič měla jen 110R, ale třeba se mýlím. Ale třeba na Fiaty (tubodýzly a turbobenzíny) se dávaly chladiče oleje, třeba se na vrakáčích nějakej pohybovat bude. Pak potřebuješ ještě adaptér pod olejovej filtr s termostatem, hadice, nějak vymyslet umístění a uchcení a je vyhráno.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
bordelvgarazi
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 08 úno 2011, 17:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od bordelvgarazi »

Ten odkaz na čidlo je nějakej vtip? To je přece na ruční teploměr.
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

[quote="turbo kamna power[/quote]

tak kroužkama se moc nezchladí a tím vzduchem taky ne, už při vztupu do válce je ohřán hlavou i na 80st. navíc jen u přímovstřiku máš spal. prostor v pístu, tudíš tak 2/3 tepla jde jen do pístu, kterej má běžně 300st.
powerbox prodlužuje dobu vstřiku, což je neefektivní a nežádoucí, i pro turbo.
na normál ježdění bez obav, ale na nějaký divočení raděj ne
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
bordelvgarazi
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 08 úno 2011, 17:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od bordelvgarazi »

Smoke píše:[quote="turbo kamna power
tak kroužkama se moc nezchladí a tím vzduchem taky ne, už při vztupu do válce je ohřán hlavou i na 80st. navíc jen u přímovstřiku máš spal. prostor v pístu, tudíš tak 2/3 tepla jde jen do pístu, kterej má běžně 300st.
powerbox prodlužuje dobu vstřiku, což je neefektivní a nežádoucí, i pro turbo.
na normál ježdění bez obav, ale na nějaký divočení raděj ne[/quote]

U čipu se neprodlužuje doba vstřiku?
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Smoke píše:tak kroužkama se moc nezchladí a tím vzduchem taky ne, už při vztupu do válce je ohřán hlavou i na 80st. navíc jen u přímovstřiku máš spal. prostor v pístu, tudíš tak 2/3 tepla jde jen do pístu, kterej má běžně 300st.
powerbox prodlužuje dobu vstřiku, což je neefektivní a nežádoucí, i pro turbo.
na normál ježdění bez obav, ale na nějaký divočení raděj ne
nemáš úplně pravdu, množství tepla, které jde z pístu do stěny válce je celkem značný, proč by jinak byly válce chlazený vodou, když většina tepla jde do pístu. Kdyby to bylo přesně jak říkáš, tak by na chlazení TDI stačil skoro jen olej. A s tím vzduchem taky nemáš pravdu. Teplota nasávanýho vzduchu u přeplňovanýho přímovstřiku má na teplotu pístů zásadní vliv! Hlavně se se vzrůstající teplotou nasávanýho vzduchu zvyšuje teplota hoření a následně i EGT.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

jelikož se píst moc nedotýká válce, a při chodu do dolní úvratě působý teplo na stěnu válce, ale až po hlavní expanzi, kde už telota hoření klesla,vime? navíc třením kroužků taky vzniká teplo, chlazení je pro rovnoměrnou teplotu kvůlu pnutí a při 85st nejmenší tření. EGT taky hodně zvyšuje přebytek paliva (kouř), hlavně dlouhá doba vstřiku, kdy se hoření prodlužuje- dýl působý a efektivita rapidně klesá.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

co tu resite? proste delsi doba striku = vetsi teplota vyfukovych plynu, vetsi teplotni namahani pistu. Do urcite meze je to ok, az si to tam dam urcite budu referovat jak se zmenili teploty pri ruznym nastaveni
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“