VIF letní do nafty

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Odpovědi: 0
Bydliště: frýdek-místek

Příspěvek od DOLPH »

nevím,jak moc se nafta v ČR šidí,ale mám takové tušení,že dost...

takže přidat "pro jistotu" aditivum beru já osobně jako samozřejmost-zvláště u VIF vzhledem k jeho ceně není co řešit...

3 kalíšky do plné nádrže leju už několik let,netvrdím,že je to zázrak,ale čerpadlem ani vstřikama nemám problém,najeto 300tis.km....
chose0007
Přispěvovatel
Příspěvky: 159
Registrován: 04 srp 2009, 08:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od chose0007 »

šulda píše:Tankuju aditivovanou naftu tak nic nedávám a taky pohoda :-D
chose0007 píše: V zime urcite davat vic nez je psany a to 2-3x vic, zalezi v jake zijes oblasti (teplotne).

Jako že na Sibiři litr na litr :D
Tak se tam odstehuj a ja ti jako bonus dam jeden kanystrik gratis (LOL)
tempest
Přispěvovatel
Příspěvky: 274
Registrován: 18 říj 2009, 13:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od tempest »

Přidávat něco do nafty jenom pro zvýšení mazivosti, nemá smysl. Přídavek řepky, která je teď povinná, zvyšuje extrémně mazivost. Samo, že řepka má i negativní vliv.

S kerosinem bych byl opatrný, ten maže dost blbě, asi 2x hůře než normální nafta.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33748
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

tuner píše:Milosi, petrolej a kerosin je jedno a to samy, jen dva nazvy pro jednu kapalinu, na leteckej kerosin jsem jezdil bezne par set t.km. To stejny je s topnou naftou ktera se v zahranici tankuje do traktoru a ruznych agregatu, taky nic nedela cerpadlum navic voni jak stara dobra nafta co byla za komunistu, ne tyhle smejdy s pridavkem bia.
petrolej je petrolej, ten poznáš smrdí petrolejem, kerosin píšou letecký petrolej ale je to jiné,

a topná nafta záleží co myslíš topná je klidně od pumpy, nebo červená, ale naházet je do jednoho pytle to by nešlo,

pokud se v tom chceš školit tak si nagogluj firmy které prodávají tyto uhlovodíky a zjistíš že chemické vzorce mají jiné

já petrolej spaloval musíš přidávat olej, já viděl na vlastní oči stojatí čerpadlo Z3O za dvě hodiny teklo, výkon šel srát a bylo KO, ;)
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Tempest: Ale má, kvalita paliv u nás - to je kapitola sama pro sebe. Jinak Vif hlavně zvyšuje cetanové číslo - kup si časopis Diesel, je to tam slušně rozebráno.
G3 Variant synchro
tempest
Přispěvovatel
Příspěvky: 274
Registrován: 18 říj 2009, 13:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od tempest »

bobG3 píše:Tempest: Ale má, kvalita paliv u nás - to je kapitola sama pro sebe. Jinak Vif hlavně zvyšuje cetanové číslo - kup si časopis Diesel, je to tam slušně rozebráno.
Jo, aditiva mají vliv na kvalitu, ale psal jsem hlavně MAZIVOST. Z normy pro EN590 máš předepsané max. opotřebení myslím 460mikrometrů. Když se tam přidá 7 proc. bionafty, tak ta mazivost se zlepší něco okolo 300mikrometrů.

V tom Dieslu ten test byl myslím provedený ještě se starou EN590 bez bionafty.
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

V dieselu se dočteš, že je to cca 0 - 7 %, pokud by tam pčidávali měřo, jo, ale někdy tam přidávají leccos, teoreticky máš pravdu, ale mazivosti není nikdy dost. Na Naturdiesel jsem najel cca 300 000 km a stav čerpadla byl v půlmega excelentní a bez úsad. Můj názor je, že se tím nic nezkazí, jen se dá vylepšit, určitě chod motoru je po Vifu měkčí, a mazivost je taky vyšší, nikdy totiž nevíš, kolik která nafta má v sobě měřa - 0 - 7% ;) Co jsem viděl já, tak tam o biosložce psali. Právě článek o kvalitě nafty byl zajímavý.
G3 Variant synchro
tempest
Přispěvovatel
Příspěvky: 274
Registrován: 18 říj 2009, 13:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od tempest »

bobG3 píše:V dieselu se dočteš, že je to cca 0 - 7 %, pokud by tam pčidávali měřo, jo, ale někdy tam přidávají leccos, teoreticky máš pravdu, ale mazivosti není nikdy dost. Na Naturdiesel jsem najel cca 300 000 km a stav čerpadla byl v půlmega excelentní a bez úsad. Můj názor je, že se tím nic nezkazí, jen se dá vylepšit, určitě chod motoru je po Vifu měkčí, a mazivost je taky vyšší, nikdy totiž nevíš, kolik která nafta má v sobě měřa - 0 - 7% ;) Co jsem viděl já, tak tam o biosložce psali. Právě článek o kvalitě nafty byl zajímavý.
No, viděl jsem bionaftu 30 proc., ale měření ukázalo 90 proc. a obsluha čerpací stanice jenom krčila ramenama...
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Psal jsem o Naturdieselu - to byla slušná kvalita - měl ochranou známku , každá výrobní dávka měla atest z ústavu paliv a maziv a mohly na něj jezdit i TDI, každopádně 300000 bez problémů ani trysky jsem neměnil, auto má teď cca 3/4 melounu a furt jezdí.
G3 Variant synchro
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33748
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

bobG3 píše:Psal jsem o Naturdieselu - to byla slušná kvalita - měl ochranou známku , každá výrobní dávka měla atest z ústavu paliv a maziv a mohly na něj jezdit i TDI, každopádně 300000 bez problémů ani trysky jsem neměnil, auto má teď cca 3/4 melounu a furt jezdí.
tdi ti odjede bez problému i na olej s lídlu ;)
tomas555
Přispěvovatel
Příspěvky: 114
Registrován: 29 lis 2006, 19:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od tomas555 »

Zacal som pouzivat letny VIF do 1,9 TDI AVF a ALH
V ALH som nezistil pocitovo ziadny rozdiel, v AVF sa mi zda tichsi chod motoru a hlavne mam taky lepsi pocit :-D
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33748
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

tomas555 píše:Zacal som pouzivat letny VIF do 1,9 TDI AVF a ALH
V ALH som nezistil pocitovo ziadny rozdiel, v AVF sa mi zda tichsi chod motoru a hlavne mam taky lepsi pocit :-D
tak funguje i lubrigační gel pak se ti zdá a máš pocit (LOL)
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

slovacek.milos píše:
bobG3 píše:Psal jsem o Naturdieselu - to byla slušná kvalita - měl ochranou známku , každá výrobní dávka měla atest z ústavu paliv a maziv a mohly na něj jezdit i TDI, každopádně 300000 bez problémů ani trysky jsem neměnil, auto má teď cca 3/4 melounu a furt jezdí.
tdi ti odjede bez problému i na olej s lídlu ;)
Ale o tom řeč nebyla ;)
Problém těchhle paliv je, že docházelo k houstnutí a degradaci oleje , to měl Natur technologií slušně ošetřeno. Jakápak asi bude životnost na ten olej z Lidlu (crazy)
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1437
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

chose0007 píše:V zime urcite davat vic nez je psany a to 2-3x vic, zalezi v jake zijes oblasti (teplotne).
Tak sem zase studoval, radši než abych něco plácal o čem vím prd (noteeth)
profidiesel píše:Zatímco u letních vlastností multifunkčních aditivů obvykle platí, že vyšší dávkování přináší další zlepšení parametrů, tak zimní připravky, ať už multifunkční nebo jednoúčelové, dávkujte přesně podle instrukcí výrobce. Depresanty totiž lze předávkovat, čili dosáhnout stavu, kdy s jeho rostoucí koncentrací v naftě bod filtrovatelnosti opět klesá.
profidiesel píše:Na českém
trhu takové nafty prodává Benzina
(Verva Diesel), EuroOil (Optimal
Diesel) a OMV (Alpin Diesel).

Do těchto nadstandardních naft již nepřidávejte žádné aditivy. Mohli byste způsobit zmíněné předávkování depresantů a nízkoteplotní vlastnosti naopak zhoršit.
Člověk se pořád učí.
chose0007
Přispěvovatel
Příspěvky: 159
Registrován: 04 srp 2009, 08:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od chose0007 »

šulda píše:
chose0007 píše:V zime urcite davat vic nez je psany a to 2-3x vic, zalezi v jake zijes oblasti (teplotne).
profidiesel píše:Zatímco u letních vlastností multifunkčních aditivů obvykle platí, že vyšší dávkování přináší další zlepšení parametrů, tak zimní připravky, ať už multifunkční nebo jednoúčelové, dávkujte přesně podle instrukcí výrobce. Depresanty totiž lze předávkovat, čili dosáhnout stavu, kdy s jeho rostoucí koncentrací v naftě bod filtrovatelnosti opět klesá.
[
Tak asi jsi nevidel nikdy plechovku, ze??!! Precti si navod a jak sam nekoho citujes, dodrz PRESNE PODLE INSTRUKCI VYROBCE........ktery by mel asi vedet nejvic, kdyz to vyrabi.....cituji navod na plechovce:
"Při teplotach pod -20 davkujte 2 az 3 nasobne mnozstvi. Predavkovani pripravku neni na zavadu."
Proto jsem psal, ze zalezi na lokalite kde kdo bydli....tim myslim Vysocina, hory atd.......to ze ty jsi do toho zacal motat Sibir, je vec druha.....jinak je samozrejme jasny, ze jsem to myslel 2-3x vic nez 1:1000 co je uvedene na plechovce......ale snad ten kdo pouziva auto a vlastni RP, tak si navod dokaze precist a nemit nejake pochybnosti.

To ze nekdo chce aditivovat premiovou naftu je jeho vec, protoze jak se vychvaloval Schell V-Power, tak to muze byt stejne i u Vervy.....muzou nam proste veset buliky na nos....ja jsem taky po preceteni testu zmenil trochu nazor a zacal tankovat Vervu, ale protoze tankuji i v AT, tak proste ta "nase premiova" nafta se tomu nemuze rovnat, takze az budu mit znamyho, co me udela test nafty (bohuzel nemam), tak tomu bych veril.....ale cely ustav paliv a maziv, stejne jako COI jsou jen smejdi kterym neverim.
Momentalne jezdim na naftu z AT a u nasich benzinek netankuju, takze nastesti nemusim uz resit, ale stejne i do tehle ten vrsek dam. Jinak ale u premiove bych nedaval 2-3 nasobek......a hlavne predpokladam, ze ten kdo pridava aditiva, tak si chce zlepsit obyc naftu a usetrit kupovani premiove, protoze kupovat Vervu a jeste pridavat aditiva je trosku drahy spas....
Zamčeno

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“