VIF letní do nafty
Moderátoři: šulda, Moderátoři
nevím,jak moc se nafta v ČR šidí,ale mám takové tušení,že dost...
takže přidat "pro jistotu" aditivum beru já osobně jako samozřejmost-zvláště u VIF vzhledem k jeho ceně není co řešit...
3 kalíšky do plné nádrže leju už několik let,netvrdím,že je to zázrak,ale čerpadlem ani vstřikama nemám problém,najeto 300tis.km....
takže přidat "pro jistotu" aditivum beru já osobně jako samozřejmost-zvláště u VIF vzhledem k jeho ceně není co řešit...
3 kalíšky do plné nádrže leju už několik let,netvrdím,že je to zázrak,ale čerpadlem ani vstřikama nemám problém,najeto 300tis.km....
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33748
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
petrolej je petrolej, ten poznáš smrdí petrolejem, kerosin píšou letecký petrolej ale je to jiné,tuner píše:Milosi, petrolej a kerosin je jedno a to samy, jen dva nazvy pro jednu kapalinu, na leteckej kerosin jsem jezdil bezne par set t.km. To stejny je s topnou naftou ktera se v zahranici tankuje do traktoru a ruznych agregatu, taky nic nedela cerpadlum navic voni jak stara dobra nafta co byla za komunistu, ne tyhle smejdy s pridavkem bia.
a topná nafta záleží co myslíš topná je klidně od pumpy, nebo červená, ale naházet je do jednoho pytle to by nešlo,
pokud se v tom chceš školit tak si nagogluj firmy které prodávají tyto uhlovodíky a zjistíš že chemické vzorce mají jiné
já petrolej spaloval musíš přidávat olej, já viděl na vlastní oči stojatí čerpadlo Z3O za dvě hodiny teklo, výkon šel srát a bylo KO,

Jo, aditiva mají vliv na kvalitu, ale psal jsem hlavně MAZIVOST. Z normy pro EN590 máš předepsané max. opotřebení myslím 460mikrometrů. Když se tam přidá 7 proc. bionafty, tak ta mazivost se zlepší něco okolo 300mikrometrů.bobG3 píše:Tempest: Ale má, kvalita paliv u nás - to je kapitola sama pro sebe. Jinak Vif hlavně zvyšuje cetanové číslo - kup si časopis Diesel, je to tam slušně rozebráno.
V tom Dieslu ten test byl myslím provedený ještě se starou EN590 bez bionafty.
V dieselu se dočteš, že je to cca 0 - 7 %, pokud by tam pčidávali měřo, jo, ale někdy tam přidávají leccos, teoreticky máš pravdu, ale mazivosti není nikdy dost. Na Naturdiesel jsem najel cca 300 000 km a stav čerpadla byl v půlmega excelentní a bez úsad. Můj názor je, že se tím nic nezkazí, jen se dá vylepšit, určitě chod motoru je po Vifu měkčí, a mazivost je taky vyšší, nikdy totiž nevíš, kolik která nafta má v sobě měřa - 0 - 7%
Co jsem viděl já, tak tam o biosložce psali. Právě článek o kvalitě nafty byl zajímavý.

G3 Variant synchro
No, viděl jsem bionaftu 30 proc., ale měření ukázalo 90 proc. a obsluha čerpací stanice jenom krčila ramenama...bobG3 píše:V dieselu se dočteš, že je to cca 0 - 7 %, pokud by tam pčidávali měřo, jo, ale někdy tam přidávají leccos, teoreticky máš pravdu, ale mazivosti není nikdy dost. Na Naturdiesel jsem najel cca 300 000 km a stav čerpadla byl v půlmega excelentní a bez úsad. Můj názor je, že se tím nic nezkazí, jen se dá vylepšit, určitě chod motoru je po Vifu měkčí, a mazivost je taky vyšší, nikdy totiž nevíš, kolik která nafta má v sobě měřa - 0 - 7%Co jsem viděl já, tak tam o biosložce psali. Právě článek o kvalitě nafty byl zajímavý.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33748
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
tdi ti odjede bez problému i na olej s lídlubobG3 píše:Psal jsem o Naturdieselu - to byla slušná kvalita - měl ochranou známku , každá výrobní dávka měla atest z ústavu paliv a maziv a mohly na něj jezdit i TDI, každopádně 300000 bez problémů ani trysky jsem neměnil, auto má teď cca 3/4 melounu a furt jezdí.

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33748
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Ale o tom řeč nebylaslovacek.milos píše:tdi ti odjede bez problému i na olej s lídlubobG3 píše:Psal jsem o Naturdieselu - to byla slušná kvalita - měl ochranou známku , každá výrobní dávka měla atest z ústavu paliv a maziv a mohly na něj jezdit i TDI, každopádně 300000 bez problémů ani trysky jsem neměnil, auto má teď cca 3/4 melounu a furt jezdí.

Problém těchhle paliv je, že docházelo k houstnutí a degradaci oleje , to měl Natur technologií slušně ošetřeno. Jakápak asi bude životnost na ten olej z Lidlu

G3 Variant synchro
Tak sem zase studoval, radši než abych něco plácal o čem vím prdchose0007 píše:V zime urcite davat vic nez je psany a to 2-3x vic, zalezi v jake zijes oblasti (teplotne).

profidiesel píše:Zatímco u letních vlastností multifunkčních aditivů obvykle platí, že vyšší dávkování přináší další zlepšení parametrů, tak zimní připravky, ať už multifunkční nebo jednoúčelové, dávkujte přesně podle instrukcí výrobce. Depresanty totiž lze předávkovat, čili dosáhnout stavu, kdy s jeho rostoucí koncentrací v naftě bod filtrovatelnosti opět klesá.
profidiesel píše:Na českém
trhu takové nafty prodává Benzina
(Verva Diesel), EuroOil (Optimal
Diesel) a OMV (Alpin Diesel).
Do těchto nadstandardních naft již nepřidávejte žádné aditivy. Mohli byste způsobit zmíněné předávkování depresantů a nízkoteplotní vlastnosti naopak zhoršit.
Člověk se pořád učí.
Tak asi jsi nevidel nikdy plechovku, ze??!! Precti si navod a jak sam nekoho citujes, dodrz PRESNE PODLE INSTRUKCI VYROBCE........ktery by mel asi vedet nejvic, kdyz to vyrabi.....cituji navod na plechovce:šulda píše:chose0007 píše:V zime urcite davat vic nez je psany a to 2-3x vic, zalezi v jake zijes oblasti (teplotne).[profidiesel píše:Zatímco u letních vlastností multifunkčních aditivů obvykle platí, že vyšší dávkování přináší další zlepšení parametrů, tak zimní připravky, ať už multifunkční nebo jednoúčelové, dávkujte přesně podle instrukcí výrobce. Depresanty totiž lze předávkovat, čili dosáhnout stavu, kdy s jeho rostoucí koncentrací v naftě bod filtrovatelnosti opět klesá.
"Při teplotach pod -20 davkujte 2 az 3 nasobne mnozstvi. Predavkovani pripravku neni na zavadu."
Proto jsem psal, ze zalezi na lokalite kde kdo bydli....tim myslim Vysocina, hory atd.......to ze ty jsi do toho zacal motat Sibir, je vec druha.....jinak je samozrejme jasny, ze jsem to myslel 2-3x vic nez 1:1000 co je uvedene na plechovce......ale snad ten kdo pouziva auto a vlastni RP, tak si navod dokaze precist a nemit nejake pochybnosti.
To ze nekdo chce aditivovat premiovou naftu je jeho vec, protoze jak se vychvaloval Schell V-Power, tak to muze byt stejne i u Vervy.....muzou nam proste veset buliky na nos....ja jsem taky po preceteni testu zmenil trochu nazor a zacal tankovat Vervu, ale protoze tankuji i v AT, tak proste ta "nase premiova" nafta se tomu nemuze rovnat, takze az budu mit znamyho, co me udela test nafty (bohuzel nemam), tak tomu bych veril.....ale cely ustav paliv a maziv, stejne jako COI jsou jen smejdi kterym neverim.
Momentalne jezdim na naftu z AT a u nasich benzinek netankuju, takze nastesti nemusim uz resit, ale stejne i do tehle ten vrsek dam. Jinak ale u premiove bych nedaval 2-3 nasobek......a hlavne predpokladam, ze ten kdo pridava aditiva, tak si chce zlepsit obyc naftu a usetrit kupovani premiove, protoze kupovat Vervu a jeste pridavat aditiva je trosku drahy spas....