Záměna vstřikovacích čerpadel u BMW x25 TDS (TDSaři pomozte)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
picimuri
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 26 lis 2009, 17:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Záměna vstřikovacích čerpadel u BMW x25 TDS (TDSaři pomozte)

Příspěvek od picimuri »

Jelikož už je moje čerpadlo jednou nohou v hrobě (Bez giganticky velkýho staticky nastavenýho předvstřiku startuju pul minuty, na volnoběh houpačka, tvrdej chod motoru atd.) začal sem se poohlížet po háhradě do mého BMW 325tds. Ale mám dilema..

1) Podle toho co jsem zjistil z ETK, by měli všechny 325tds mít stejně v. čerpadlo:
BMW číslo dílu 13 51 2 245 206
ETK:

Kód: Vybrat vše

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Sedan/Europe/325tds-M51/LHD/M/1995/june/browse/fuel_preparation_system/diesel_injection_pump/
2) takovej docela zásadní rozdíl mezi čerpadlama například z e34 525tds a 325tds je víčko hlavy čerpadla. U většíny e34 je přepad kolmo nahoru:
Obrázek
BOSCH č. dílu 0 460 406 995
Typ: asi VP15

3) podle toho co jsem doted viděl meli všechny 325tds čerpadlo s přepadem vodorovně :
Obrázek
BOSCH č. dílu 0 460 406 994
BMW č. dílu (nejspíš):13 51 2 245 206
Typ. asi VP36


PROBLÉM Moje 325 tds má přepad kolmo nahoru
takže je několik možností
a) Buď mám motor transplantovanej z 525tds e34
b) Nebo motor je původne TD (bez S) které měli systém DDE 2 (vysvětleno níže) (jinak intercooler mám, výkon je taky odpovídající TDS, Dnej zkontroluju číslo ECU)
c) A nebo online ETK lže a do 325 se davaly ruzny čerpadla -> z čehož plyne muj dalši bod----------------------------------------------------->

Existují dva druhy motoru v 325tds..
Bez váhy vzduchu (hliníkové sání) všechna auta do roku 96..
S váhou vzduch (plastové sání) r.v. 96 a dál..

Podle toho co jsem vyčetl na netu tak bez váhy vzduchu má auto vstřikovací systém DDE 2 a s váhou vzduchu má DDE 2.1! ALE! ETK tvrdí že všechna 325tds mají DDE 2.1 Což je tedy dálší důkaz v neprospěch důvěryhodnosti ETK...


Zkrátka nevím ším se mám řídit... Nikde nelze ztotožnit příslušná čísla dílů BMW a BOSCH.. Vím že nejjednodužší je přečíst číslo na čerpadle a podle něho sehnat nové. Ale na to se tu neptám. Ale mě se nechce kupovat nové a našel sem slušnou nabídku na čepadlo ale s přepadem vodorovně.

Takže: Je možné zaměnit čerpadla z DDE 2 a 2.1? Je rozdíl jen v řídící jednotce,( tudíž by měla být záměnná) nebo je tím ovlivnena i konstrukce čerpadla(nezáměnná)?

A taky prosím všechny majitelé jakýchkoliv TDS aby se semnou podělili o čísla na svém čerpadle pokud je znáte. Moc by mi to pomohlo (a doufám že nejen mě) ztotožnit si jednotlivá výrobní čísla
Snad dnes dodám i svoje.

Na čerpadle vypadá číselný popisek asi takhle:
______________________________________
0 460 406 994------> číslo dílu BOSCH
R 515-----------------> ? (nepotřebuju)
2 245 206------------> číslo dílu BMW
515 789 A 424616--> ? (nepotřebuju)


Takže jsem zjistil že motor je s největší pravděpodobností z 525tds...
BMW 325tds - Velký cooler + Chip = 131kW / 370N.m
BMW 325td + GT2559V - R.I.P.
BMW 325tds + GT2260V + 12mm na elektrice ;-) 400m - 13,8s
K27 R.I.P.
viktorddd
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Registrován: 27 črc 2010, 11:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od viktorddd »

aký máš rok výroby? keď je to starší model a máš hliníkové sanie tak máš ten motor ako e34 tds, ak plastové sanie tak máš aj váhu vzduchu a je to motor totožný s motorom v e39 TDs a e38 TDs, keď píšeš že máš hliníkové sanie tak by tam malo ísť čerpadlo aké je aj v e34 TDs, ale aj v e34 boli nejaké rozdiely tuším od roku 95 čiže do posledných modelov už dávali iné čerpadlá
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

Čerpadla řeš jen podle průměru tý příruby co se strká do motoru, buď má průměr 55 nebo 68mm. Nemůžeš vědět jestli tam už někdo před tebou čerpadlo neměnil. Co máš za číslo čerpadla na svým motoru? 300 nebo 515? Příruba kam se šroubuje čerpadlo je hliníková, nebo je to litinová?
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

A ty přepady neřeš, změny v těch přepadech se dělaly pravděpodobně jen kvůli plastovýmu sání. To čerpadlo co je na tvojí dolní fotce mám i s přepadem nahoru. A to co máš na horní fotce mám i s přepadem do boku :D Císlo na čerpadle řeš jen 515 nebo 300.
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

0 460 406 994------> číslo dílu BOSCH
R 515-----------------> ? (nepotřebuju)
2 245 206------------> číslo dílu BMW
515 789 A 424616--> ? (nepotřebuju)
Tohle je z tvého čerpadla? Jestli jo, tak hledej 515, ostatní čísla nepotřebuješ :D
Uživatelský avatar
picimuri
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 26 lis 2009, 17:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od picimuri »

Takže sem si dal pořádnou práci a prohrabal sem se netem a Zjistil následující věci.
Všechna data se odvíjí od použití v E34


1.čerpadlo
Datum použití: 9.91' – 1.94'
Bosch č.: 0.460.406.995 --------> Typ R 300-1
BMW č.:13 51 2 244 539
DDE 2
Příruba: 50mm

2.čerpadlo
Datum použití: 2.94' – 1.95'
Bosch č.: 0.460.406.993 --------> Typ R 575
BMW č.:13 51 2 244 539
BMW č.:13 51 2 245 735
DDE 2
Příruba: 68mm

3.čerpadlo
Datum použití:2.95' – 12.95'
Bosch č.: 0.460.406.994 --------> Typ R 515
BMW č.:13 51 2 244 539
BMW č.:13 51 2 245 206
DDE 2.1
Příruba: asi taky 68mm

Všechna 3 čerpadla jsou podle roku výroby použita ve vozech:
E34 td/tds
E36 td

Ve vozech
E36 tds
E39 td/tds
E38 tds
je použito jenom 3. (nejnovější) čerpadlo.


Podíval jsem se na číslo ŘJ a zjistil jsem že je z E34 mezi lety 91 a 92.. To už mi zacalo bejt divny... Příruba na motoru je tušim hliníková.. Když je litinová tak je to jeden kus z blokem ne? I ETK by to potvrzovalo, protože pro auta od roku 94 dál ten díl neexistuje.
No a když sem vyfotil štítek na čerpadle.. tak tam byla vidět něčí ruční práce...
Obrázek
Toť štítek mého čerpadla... Žádná stopa po číslech jako 515 ani 300 ani 575. Jen to děsivý 995 na konci. (hm) Což ale znamená že je to Typ R 300


Spodní číslo odpovídá tomu nejstaršímu čerpadlu co se do E34 (!!!) dávalo, který v E36 tds nemá absolutne co delat (wallbash) (v td- čku bejt může). Má tam bejt jedině to nejnovější... (3.) Rok použití čerpadla a řídící jednotky odpovídá tomu že nějákej tetřev -> (LOL) vykuchal technicky zastaralejší E34 tds, vyrobenou mezi lety 91' a 92' a všechno to vrazil do E36 tds z roku 94..
Co na to říct..
0 460 406 994------> číslo dílu BOSCH
R 515-----------------> ? (nepotřebuju)
2 245 206------------> číslo dílu BMW
515 789 A 424616--> ? (nepotřebuju)
Tohle je z tvého čerpadla? Jestli jo, tak hledej 515, ostatní čísla nepotřebuješ
To není z mojeho. To jsem našel na prodej. Ale jak je videt Tak by mi bylo pěkně na ho**o protože by mi do toho vubec nešlo vrazit... :x

Tak ale co ted s tím?
Asi prostě sehnat tuhle 'relikvii' s číslem 995 novou nebo repasovanou. Ale v tom autě nemá vůbec co dělat.. :roll:

Protože dát tam to správný čerpadlo (994) by znamenalo,jestli se nepletu, vyměnit ŘJ, nejspíš i celej elektrickej svazek a přírubu na motoru. :-? (Příruby se nejspíš dělaly i nějáký přechodový protože v ETK je jedna s označením 50MM a druhá s 68mm/50mm).

Tak co Vy na to? :?
BMW 325tds - Velký cooler + Chip = 131kW / 370N.m
BMW 325td + GT2559V - R.I.P.
BMW 325tds + GT2260V + 12mm na elektrice ;-) 400m - 13,8s
K27 R.I.P.
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

Moc to komplikuješ :D Dej tam čerpadlo takový který má stejnou přírubu, vůbec neřeš počítače a svazky, ani to kam má vracečku.
ladislav69
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 03 čer 2011, 20:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Sokolov

Příspěvek od ladislav69 »

Musel jsem vyměnit motor...Tak jsem sehnal holej motor, ale měl malou díru na čerpadlo (50mm) a já měl čerpadlo z toho mojeho (68mm). Co teď? Jednoduché řešení: Nechal jsem vyfrézovat díru na to moje a jezdím.....pohoda.....Kamarád frézař povídá: Jastli ti klekne čerpadlo a seženeš jiné s měnším hrdlem (50mm), tak uděláme na soustruhu vymezovací kroužek a bude tam zpátky díra na čerpadlo s menším hrdlem....Takže pánové, ani díru na čerpadlo bych příště neřešil....
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

ladislav69 píše:Musel jsem vyměnit motor...Tak jsem sehnal holej motor, ale měl malou díru na čerpadlo (50mm) a já měl čerpadlo z toho mojeho (68mm). Co teď? Jednoduché řešení: Nechal jsem vyfrézovat díru na to moje a jezdím.....pohoda.....Kamarád frézař povídá: Jastli ti klekne čerpadlo a seženeš jiné s měnším hrdlem (50mm), tak uděláme na soustruhu vymezovací kroužek a bude tam zpátky díra na čerpadlo s menším hrdlem....Takže pánové, ani díru na čerpadlo bych příště neřešil....
Já mám v bloku velkou díru a malý čerpadlo s vymezovacím kroužkem, všechno jde když se chce ;)
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
bjukemen
Aktivista
Příspěvky: 1363
Registrován: 22 lis 2007, 01:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od bjukemen »

..nenašli by sa nejake miery na vyrobu toho krúžka..??..mam dojem že by sa to mohlo zisť aj mne..


..a stačí to vytočiť aj zo silonu či to musí byť kov.??
Alfa Romeo 156 sw 2,4 JTD 110kw@ 142,3kw

Obrázek
ladislav69
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 03 čer 2011, 20:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Sokolov

Příspěvek od ladislav69 »

Míry jsou takové, jak už jsem napsal (malé hrdlo 50mm a velké 68mm), ale je tam na okraji zápich na "Ó"kroužek(těsnění). Vymezovací podložka se tam potom může dát na červenej silikon ( je to prostor rozvodů a není tam žádný tlak oleje), ale je to lepší vyndat a změřit. Může se to lišit nějakou tou desetinou mm. Ale ze silonu bych to nedělal. Nepřilne na něj silikon, takže bych věřil spíš hliníku, nebo kovu.
ladislav69
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 03 čer 2011, 20:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Sokolov

Příspěvek od ladislav69 »

Pánové, jak je to se spojením čerpadlo-řídící jednotka-imobilizér? Jde mi o to, že když vyměním čerpadlo a řídící jednotku, co na to imobilizér....Snímač je ve spínací skřínce a jednotka imobilizéru je samostatná, nebo je to někde v řídící jednotce? Nebo dokonce v čerpadle??? Máte někdo info??? :?
Range Rover 2,5 Tds BMW
Odpovědět

Zpět na „BMW“