Drážkový řemen - interval výměny?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1182
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Drážkový řemen - interval výměny?

Příspěvek od boobika »

Je od výrobce daný nějaký kilometrový nebo časový interval pro výměnu drážkového řemene? Konkrétně u Fábie 1.9tdi (ATD)? Nebo je jeho výměna opravdu jen po posouzení "podle oka"? Případně kdy ho měníte?
Řemen totiž praskl a způsobil velkou škodu, než by musel (naštěstí ne na mojem :D ) a teď se řeší co, jak, kdo, proč apod.

Díky za pomoc.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

minimálně při rozvodech...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Sniperfm
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Registrován: 12 srp 2010, 13:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Sniperfm »

Já ho měním při rozvodech, včetně napínací kladky. Myslíš tu potkanou V6-ku 2,5 TDi? Jo zlaté, staré motory, na každý agregát extra klíňák a nebyl s tím nikdy problém, když praskl, dal se jiný a hurá, nikdo to neřešil...
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1182
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

2.5 ne. Stalo se to na 1.9 - řemen se přetrhl a dál to vzalo nešťastnej rychlej spád, kde na konci je hlava na sračku a spodek se ještě uvidí. Největší sranda je, že majitel to dorazil ještě startováním po delší dobu, protože prý "viděl" problém někde jinde. To že svítí nějaké kontrolky není přece vůbec důležité a hodné pozornosti.
Uživatelský avatar
Sniperfm
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Registrován: 12 srp 2010, 13:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Sniperfm »

boobika: Nebyla to 1.9 ale V6 2.5 TDi jak píši výše...

http://audiklub.cz/forum/tema/212796-pr ... odu-2-5-c5
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1182
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

nevím co má za problém on, ale "já" mám tady problém s 1.9 ;)
Uživatelský avatar
Sniperfm
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Registrován: 12 srp 2010, 13:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Sniperfm »

boobika: No na tvůj dotaz již bylo odpověděno a k tomu prasklému řemenu, že by taková náhoda, aby se to stalo dvěma motorům současně se stejnými následky i chováním uživatele?
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1182
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

co jsem si to přečetl, tak borec to zkusil nastartovat. ten jeliman u mne to startoval dokud nevymlátil baterku. hlava už je dole a je na vyhození, spodek se uvidí zítra. nejvíc mne vždy udiví, když opravdu drsný kovový zvuk motoru majiteli nepřijde divný.

ale k otázce . ano, jsou tu nejspíš 2 podobné případy ;)
Uživatelský avatar
Sniperfm
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Registrován: 12 srp 2010, 13:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Sniperfm »

boobika: Tak to je dobrá haluz... Mě zase udivuje, že borci mají problém, nechají to někde napíchnout, ti chytráci na základě výpisu chyb vymění 1/2 auta a vůbec jim není divné, že diagnostika píše pořád dokola ty samé chyby, tak mi to přivezou, pak stačí opravit elektroinstalaci a je to vyřešené :-)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

na blbosti ostatních se vydělává tak je to od pradávna :P
Uživatelský avatar
Sniperfm
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Registrován: 12 srp 2010, 13:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Sniperfm »

No, někdy nejde o výdělek, ale o pokrytí nákladů, ale tvrdím, že 90% závad si majitel způsobí sám :-)
Transporter
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 13 čer 2009, 15:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Adelaide

Příspěvek od Transporter »

boobika píše:co jsem si to přečetl, tak borec to zkusil nastartovat. ten jeliman u mne to startoval dokud nevymlátil baterku. hlava už je dole a je na vyhození, spodek se uvidí zítra. nejvíc mne vždy udiví, když opravdu drsný kovový zvuk motoru majiteli nepřijde divný.

ale k otázce . ano, jsou tu nejspíš 2 podobné případy ;)
To prece nevadi jestli po prasknuti remene startoval nebo ne. Kdyz se remen pretrhl ventily ktere zustaly otevrene se potkali s pisty a byly ohnute pri prvnim kontactu. Nez se motor prestane tocit tak se ty pisty potkaji nekolikrat a je to. :)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Sniperfm píše:No, někdy nejde o výdělek, ale o pokrytí nákladů, ale tvrdím, že 90% závad si majitel způsobí sám :-)
kam dáváš hlavy v hradišti ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“