jak na zlepseni TD

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Feteold
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 12 črc 2011, 07:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Příspěvek od Feteold »

Zdravím všetkých na tomto fóre. Príspevok píšem po prvýkrát, ale sledujem a čítam toto fórum už dva mesiace.
O čo mi ide? Rád by som poďakoval všetkým Vám, ktorí tu uverejňujete svoje poznatky a skúsenosti - nechcem menovať, lebo by to bol zoznam na tri strany - vďaka informáciám na tomto fóre sme spolu so synom poladili jeho Vento TD ( motor AAZ ), ktoré je využívané ako študentské približovadlo, odhadom zo 75 na cca 90 HP, majiteľ úplne spokojný, spotreba buď nezmenená alebo nižšia, čo viac si môže študent priať...
Naše úpravy:
- základná dávka nafty na čerpadle zvýšená len veľmi mierne, cca o 1/4 otáčky ovládacej skrutky, pretože pri väčšom pridaní to už dymilo
- obohacovač upravený zabrúsením tyčky o cca. 2 mm
- samotná tyčka obohacovača posunutá o 1 mm smerom dole do čerpadla
- tlak turba je momentálne nastavený na 1,1 bar, bude mu ešte pridané na 1,2 bar kvôli nedostatku vzduchu v rozmedzí 3900 - 4200 ot/min.
- katalyzátor a výfuk sú originálne bez akejkoľvek zmeny
- trysky a vstrekovacie čerpadlo sú pôvodné z r. 1992
- predvstrek je nastavený na hodnotu podľa doporučenia výrobcu

Záverom ešte raz vďaka za informácie Vám všetkým a veľa radosti z Vašich poladených miláčikov. Ostávam Vašim tichým priaznivcom.

Vlado z Košíc.
Tom89
Přispěvovatel
Příspěvky: 438
Registrován: 23 dub 2009, 10:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tom89 »

Jan Rathouz píše:Pokud čerpadlo nereaguje na přidání plynu,tak musíš přidat dávku nafty až ti bude reagovat hned na přidání plynu a pude to rychle do otáček.

Až toto uděláš,tak na volno běh tam je doraz na páce plynu a na dorazu to stáhni.
na přidání reaguje,ale za studena jak nastartuju tak s cucákem(předsuvník) tak v poho pak ho zatáhnu a motor kouří hodně bíle a má slabý volnoběch,ale jak přidám nafty tak je to v klidu,ale motor zase má 1200 ot.
Uživatelský avatar
Jan Rathouz
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Jan Rathouz »

Tak to ti neporadím,protože mi taky přestal fungovat ten okruh.
Který změní při studeným startu předvstřik a cca minutku mi to bíle kouří a motor divně vibruje jako by chtěl chcípnout.Když mu přidám,tak slyším kovový zvuk jako by tam něco cinkalo a po minutce je vše ok.

Za to co taháš to je jen na přidání otáček aby motor nevibroval za studena.


Ten okruh je vidět.Ta trubička co vede podél čerpadla směrem dopředu k uchycení čerpadla a po pravé straně je k tomu napojen drát.Mělo by to asi fungovat tak,že při zapnutí klíčku se ten okruh zahřívá a přenastavuje předvstřik čerpadla.Tak to je asi pořád zaseknuté na ohřátý motor a proto je problém ze startem.

Nemám zkušenosti jak to přesně funguje,tak to asi dám chlapíkovi co mi rovnal vstřiky a neměl místo na přijetí auta,tak jsem mu přivezl jen vstřiky.
Ty mi srovnal za 300 Kč :roll:
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
jammie
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 28 srp 2010, 10:13
Odpovědi: 0
Bydliště: LM

Příspěvek od jammie »

urcite to uz viac ludi videlo ale pre tych co to nepoznaju... celkom zaujimavy projekt z polskeho fora. vsetky upravy robil na origo motore 1V a dostal z neho 130 ps.
odkaz: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=160&t=250087
ale dymovnica riadna :D http://www.youtube.com/user/Frodek1977# ... _Z-gsxL_jk
Feteold
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 12 črc 2011, 07:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Příspěvek od Feteold »

[quote="Feteold"] Vento TD ( motor AAZ ), ktoré je využívané ako študentské približovadlo, odhadom na cca 90 HP.
Naše úpravy:
- základná dávka nafty na čerpadle zvýšená len veľmi mierne, cca o 1/4 otáčky ovládacej skrutky, pretože pri väčšom pridaní to už dymilo
- obohacovač upravený zabrúsením tyčky o cca. 2 mm
- samotná tyčka obohacovača posunutá o 1 mm smerom dole do čerpadla
- tlak turba je 1,2 bar
- katalyzátor a výfuk sú originálne bez akejkoľvek zmeny
- trysky a vstrekovacie čerpadlo sú pôvodné z r. 1992
- predvstrek je nastavený na hodnotu podľa doporučenia výrobcu

pripájam par fotiek, o ktoré žiadal petko699: ( ak fotky nebudú alebo nebudú správne, tak som to robil zle, ale na prvýkrát to občas nejde podľa našich predstáv...)

Obrúsenie tyčky obohacovača vstrekovacieho čerpadla:
Obrázek

Tyčka obohacovača s membránou - doporučujem vyleštiť.
Obrázek

Čerpadlo, uprostred je skrutka základnej dávky paliva, pridané 1/4 otáčky. Pridávanie ďalšieho paliva nenieslo efekt, iba generovalo sadze.
Obrázek

Pripojenie hadičiek pre meranie tlaku turba. Ako manometer som použil štandardný manometer na meranie tlaku v pneumatikách napojený na hadičku.
Obrázek

Takto sme vytiahli hadičky do kabíny cez pootvorené okno. Po meraní sme všetko vrátili do pôvodného stavu.
Obrázek
Feteold
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 12 črc 2011, 07:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Příspěvek od Feteold »

Tak som to robil zle... (wallbash)
Tom89
Přispěvovatel
Příspěvky: 438
Registrován: 23 dub 2009, 10:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tom89 »

jammie píše:urcite to uz viac ludi videlo ale pre tych co to nepoznaju... celkom zaujimavy projekt z polskeho fora. vsetky upravy robil na origo motore 1V a dostal z neho 130 ps.
odkaz: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=160&t=250087
ale dymovnica riadna :D http://www.youtube.com/user/Frodek1977# ... _Z-gsxL_jk
pěkně mu to čadí :D ta 10 mm vstřikovaci hlava stačí aby se dosáhlo stejného parametru ;)
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

a já měl 126k :D
na orig tryskách i čerpadle, jen tlak a ic, ale tolik to teda nehulilo
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
jammie
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 28 srp 2010, 10:13
Odpovědi: 0
Bydliště: LM

Příspěvek od jammie »

keby mi to tak hulilo ako jemu tak s tym ani nejazdim. ale porobil to pekne :)
vwgolfIII19TD
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 23 črc 2011, 10:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od vwgolfIII19TD »

Mám VW Golf 1.9 TD, 55Kw
Chtěl bych si nechat poradit nějakou banální úpravou, nemusí to jet nějak extra, ale prostě ať to jede lépe, pokud možno s co nejmenším nárustem spotřeby. Je tu toho hodně a tak nevím co vybrat...
bjukemen
Aktivista
Příspěvky: 1363
Registrován: 22 lis 2007, 01:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od bjukemen »

..je tu toho vela ale stale sa jedna len o to iste pridaj naftu šrobik na volnobehu,zvyšia sa ti otačky tie stiahneš dorazom na nejake rozumne..potom skus sa pohrat z obohacovačom čo je v cerpadle ked daš dole deklík čo je na 4 šrobky..skus ho otočiť tak aby bol tym väščím vybratím bude davať viacej nafty a skus z neho odstraniť ten plastovy doraz...potom pridaš trocha tlaku na turbe a fachaš dalej..pojde to trocha lepšie..ale ja by som aj čerpadlom kus pohol aby bol ostrejší zvuk motora pojde to lepšie za plynom..
Alfa Romeo 156 sw 2,4 JTD 110kw@ 142,3kw

Obrázek
Feteold
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 12 črc 2011, 07:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Vento 1,9 TD

Příspěvek od Feteold »

Neviem vlozit obrazky do prispevku, tak tu je druhy pokus s odkazmi na fotky:

Vento TD ( motor AAZ ), odhadom na cca 90 HP.
Naše úpravy:
- základná dávka nafty na čerpadle zvýšená len veľmi mierne, cca o 1/4 otáčky ovládacej skrutky, pretože pri väčšom pridaní to už dymilo
- obohacovač upravený zabrúsením tyčky o cca. 2 mm
- samotná tyčka obohacovača posunutá o 1 mm smerom dole do čerpadla
- tlak turba je 1,2 bar
- katalyzátor a výfuk sú originálne bez akejkoľvek zmeny
- trysky a vstrekovacie čerpadlo sú pôvodné z r. 1992
- predvstrek je nastavený na hodnotu podľa doporučenia výrobcu, ale mierne zvysenie predvstreku nemusi byt na zavadu, ako pise bjukemen

pripájam par linkov na fotky:

Obrúsenie tyčky obohacovača vstrekovacieho čerpadla:
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3578_r.jpg

Tyčka obohacovača s membránou - doporučujem vyleštiť.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3582_r.jpg

Čerpadlo, uprostred je skrutka základnej dávky paliva, pridané 1/4 otáčky. Pridávanie ďalšieho paliva nenieslo efekt, iba generovalo sadze.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3590_r.jpg

Nastavenie tlaku turba na 1,2 bar zaskrutkovanim skrutky s imbusom na banke regulacie tlaku dole pod turbom
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3594_r.jpg

Pripojenie hadičiek pre meranie tlaku turba. Ako manometer som použil štandardný manometer na meranie tlaku v pneumatikách napojený na hadičku. http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3597_r.jpg


Takto sme vytiahli hadičky do kabíny cez pootvorené okno. Po meraní sme všetko vrátili do pôvodného stavu.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3600_r.jpg

Snad to pomoze tym, ktori nemaju cas a chut sa preluskavat cez 101 stran tejto temy na fore.
VAUXHALL
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 10 srp 2011, 21:26
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen

Příspěvek od VAUXHALL »

Mam totalni dilema nechce mi tahnout 1,9TD 55kw.Kdyz sem daval turbo na obic motor 1,9D tak tlacilo 1,1bar pri 3200ot. v td mi tlaci 0,8bar a je to liny jak prase!!Mam zabrouseny ventyli,jiny hydrostosi a srovnanou hlavu dal sem tesneni s 3dirama misto se 2 co tam bylo puvodne.A nevite jestli je stejna vacka s feldy 1,9D jako je v 1,9TD??Nejradsi bych byl kdyby byl nekdo s plzne a prijel se mi na to kouknou jestli mam vubec dobre nastaveny rozvody atd... (wallbash) :?
jammie
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 28 srp 2010, 10:13
Odpovědi: 0
Bydliště: LM

Příspěvek od jammie »

chlapi kamarat ma v g2 toto cerpadlo ale taky komin som v g2 este nevidel. je to bosch. je to origo alebo z niecoho ineho?
Obrázek
Uživatelský avatar
RudisTDic
Aktivista
Příspěvky: 3287
Registrován: 02 dub 2009, 20:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Jiříkov

Příspěvek od RudisTDic »

Může být origo z novějšího modelu a nebo je z 1.9 TD,ten má takový komínek..vůbec bych neřešil,,funguje stejně..
Octavia II RS
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“