huci lozisko i po vymene

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

wojto33
Přispěvovatel
Příspěvky: 661
Registrován: 13 kvě 2007, 21:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od wojto33 »

josef10 píše:dokaze nekdo rict vysledny moment 50 Nm + 60 stupnu?
ono sa to neda len tak prepocitat .... je to aj podla zavitu atd.
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od josef10 »

wojto33 píše:
josef10 píše:dokaze nekdo rict vysledny moment 50 Nm + 60 stupnu?
ono sa to neda len tak prepocitat .... je to aj podla zavitu atd.
M20 x 1,5
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

josef10 píše:
Pája 19 píše:Na O1 je to myslim 300Nm, takže na metrový trubce 30kg. Jen aby byla představa...
na OI je predepsany moment 50 Nm + 60 stupnu....
To je sice pravda, ale musíš to číst celé, víš?

1. Utáhnout momentem 225 Nm
2. Povolit matici a pootočit ložiskem
3. Utáhnout momentem 50 Nm + 60°
pozn.: Utahovací proces ložiska provádějte na kole postaveném na vozovce a sešlápnutými brzdami (kolo nesmí být ve vzduchu!).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od josef10 »

Marek77 píše:
josef10 píše:
Pája 19 píše:Na O1 je to myslim 300Nm, takže na metrový trubce 30kg. Jen aby byla představa...
na OI je predepsany moment 50 Nm + 60 stupnu....
To je sice pravda, ale musíš to číst celé, víš?

1. Utáhnout momentem 225 Nm
2. Povolit matici a pootočit ložiskem
3. Utáhnout momentem 50 Nm + 60°
Cau Máro,

zkousel jsem googlovat a nikde jsem nenasel prepocet utahovaciho momentu ve stupnich na vysledny moment....
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ono to zaprvé nejde a zadruhé to není potřeba. Každý z nás chodil do základní školy a tudíž každý z nás zná úhlové stupně, ne?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od josef10 »

Marek77 píše:Ono to zaprvé nejde a zadruhé to není potřeba. Každý z nás chodil do základní školy a tudíž každý z nás zná úhlové stupně, ne?

to mas naprostou pravdu, oznacil jsem riskou polohu matice a odpocital 60 stupnu a nakreslil dalsi risku a dotahuji to na zakryt risek.... ale presto se me stalo ze lozisko zacalo hucet.... proto resim utahovaci moment...
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Neřeš moment, pokud jsi to utáhnul jak psal Marek, tak tam chybu nehledej. ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Zkusil bych nejprve vyměnit i to druhé ložisko - sám jsi tu psal, že je taky vadné. A kdyby to pořád nebylo ono, budeme společnými silami hledat řešení.

Já jsem nedávno dělal tlumiče (po 250.000 km) na svém autě. Po výměně tlumičů se mi během tří měsíců ozvalo ložisko. Bylo to vcelku pochopitelné - jakmile staré jeté ložisko povolíš a párkrát s ním pomeleš, odejde téměř určitě. Slyšel jsem to hučení zleva - při projíždění pravé zatáčky to hučelo, při odlehčení ztichlo. Vyhodil jsem tedy náboj levého kola a skutečně ložisko mělo vůli jako prase. Po výměně ložiska však zvuk neutichl - hučelo to pořád. Vyměnil jsem tedy i ložisko pravé (které vůli nemělo ani zdaleka tak velkou) a bylo po hučení.

Takže ne vždy platí, že zdánlivě vadné ložisko je skutečně zdrojem hučení - i ložisko, o kterém si budeš myslet, že je v cajku, může řvát jako prase pod kudlou :wink:.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, přesně, diagnoza , které to je, opravdu je obtížná..Při zatáčení doprava je zatížené levé ložisko a předpokládá se, že hučí právě to..Ale jelikož v ložisku záleží, která strana/půlka/ ložiska odešla, může to být i obráceně..Nejlepší je na zdviži roztočit kola a klackem na těhlici zjištovat hlučnost..Na 100 % se to pozná až při demontáži...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
PavelSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 28 lis 2010, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od PavelSK »

Ja by som sa chcel informačne spýtať - ktorá vôla /radiálna či axiálna?/ sa dá na ložisku odsledovať a ako?
SKODA Felicia 1.9D 11/1997
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Po utažení nesmí být znatelná vůle, jakmile ano, je ložisko vadné, nebo je vadný náboj/vymlácený průměr, který jde do ložiska, apod./,jinak není měřitelné nic..
nepropadat panice...
calibos
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 02 črc 2009, 20:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od calibos »

no tedkom jsem to zavezl na vymenu i druheho loziska, tak se uvidi....
jsem sam zvedavej...
OCTAVIA I - 1.8T RS
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od josef10 »

minuly tyden jsem menil dlouhou poloosu za originalni novy dil a po tydnu zacalo hucet od kol.. tak jsem vcera vymenil i loziska v prednich kolech a huceni stale trva.... myslite ze je ta nova dlouha poloosa vadna? mohla by hucet? 1.9 TDI ASV
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Poloosa nemá co hučet..., klepat,vibrovat, to ano..Pouze ta dlouhá, uložená ve středu na ložisku může hučet..Na to se vždy zapomíná...
nepropadat panice...
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od josef10 »

jericho-3 píše:Poloosa nemá co hučet..., klepat,vibrovat, to ano..Pouze ta dlouhá, uložená ve středu na ložisku může hučet..Na to se vždy zapomíná...

Cau, tak jsem dal na tvoji radu udelal jsem rozborku a odeslo nove lozisko v kole FAG.... tak jsem ho vymenil a uz je klid... Jinak jsem mel problem s vibracema do volantu od cca 130 km/h vymenil jsem dlouhou polloosu za novou origo... vibrace se snizili o cca 70 procent tak jsem jeste vymenil kratkou poloosu taky za novou origo a je po vibracich... jinak jak nekdo psal ze vibruji vnitrni klouby tak u me to bylo obracene me vibrovaly oba dva vnejsi klouby..... poloosy jsem koupil na www.cc-autodily.cz mohu tyto stranky jen a jen doporucit nejsou zadne problemy s reklamacema jsou tam velice ochotni lide a velice priznive ceny.... to jen pro informaci, kdyby nekdo resil nakup poloos.........

Pepa
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“