jak na zlepseni TD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Zdravím všetkých na tomto fóre. Príspevok píšem po prvýkrát, ale sledujem a čítam toto fórum už dva mesiace. 
O čo mi ide? Rád by som poďakoval všetkým Vám, ktorí tu uverejňujete svoje poznatky a skúsenosti - nechcem menovať, lebo by to bol zoznam na tri strany - vďaka informáciám na tomto fóre sme spolu so synom poladili jeho Vento TD ( motor AAZ ), ktoré je využívané ako študentské približovadlo, odhadom zo 75 na cca 90 HP, majiteľ úplne spokojný, spotreba buď nezmenená alebo nižšia, čo viac si môže študent priať...
Naše úpravy:
- základná dávka nafty na čerpadle zvýšená len veľmi mierne, cca o 1/4 otáčky ovládacej skrutky, pretože pri väčšom pridaní to už dymilo
- obohacovač upravený zabrúsením tyčky o cca. 2 mm
- samotná tyčka obohacovača posunutá o 1 mm smerom dole do čerpadla
- tlak turba je momentálne nastavený na 1,1 bar, bude mu ešte pridané na 1,2 bar kvôli nedostatku vzduchu v rozmedzí 3900 - 4200 ot/min.
- katalyzátor a výfuk sú originálne bez akejkoľvek zmeny
- trysky a vstrekovacie čerpadlo sú pôvodné z r. 1992
- predvstrek je nastavený na hodnotu podľa doporučenia výrobcu
Záverom ešte raz vďaka za informácie Vám všetkým a veľa radosti z Vašich poladených miláčikov. Ostávam Vašim tichým priaznivcom.
Vlado z Košíc.
			
			
									
									
						O čo mi ide? Rád by som poďakoval všetkým Vám, ktorí tu uverejňujete svoje poznatky a skúsenosti - nechcem menovať, lebo by to bol zoznam na tri strany - vďaka informáciám na tomto fóre sme spolu so synom poladili jeho Vento TD ( motor AAZ ), ktoré je využívané ako študentské približovadlo, odhadom zo 75 na cca 90 HP, majiteľ úplne spokojný, spotreba buď nezmenená alebo nižšia, čo viac si môže študent priať...
Naše úpravy:
- základná dávka nafty na čerpadle zvýšená len veľmi mierne, cca o 1/4 otáčky ovládacej skrutky, pretože pri väčšom pridaní to už dymilo
- obohacovač upravený zabrúsením tyčky o cca. 2 mm
- samotná tyčka obohacovača posunutá o 1 mm smerom dole do čerpadla
- tlak turba je momentálne nastavený na 1,1 bar, bude mu ešte pridané na 1,2 bar kvôli nedostatku vzduchu v rozmedzí 3900 - 4200 ot/min.
- katalyzátor a výfuk sú originálne bez akejkoľvek zmeny
- trysky a vstrekovacie čerpadlo sú pôvodné z r. 1992
- predvstrek je nastavený na hodnotu podľa doporučenia výrobcu
Záverom ešte raz vďaka za informácie Vám všetkým a veľa radosti z Vašich poladených miláčikov. Ostávam Vašim tichým priaznivcom.
Vlado z Košíc.
na přidání reaguje,ale za studena jak nastartuju tak s cucákem(předsuvník) tak v poho pak ho zatáhnu a motor kouří hodně bíle a má slabý volnoběch,ale jak přidám nafty tak je to v klidu,ale motor zase má 1200 ot.Jan Rathouz píše:Pokud čerpadlo nereaguje na přidání plynu,tak musíš přidat dávku nafty až ti bude reagovat hned na přidání plynu a pude to rychle do otáček.
Až toto uděláš,tak na volno běh tam je doraz na páce plynu a na dorazu to stáhni.
- Jan Rathouz
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 83
- Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
- Bydliště: Kolín
Tak to ti neporadím,protože mi taky přestal fungovat ten okruh.
Který změní při studeným startu předvstřik a cca minutku mi to bíle kouří a motor divně vibruje jako by chtěl chcípnout.Když mu přidám,tak slyším kovový zvuk jako by tam něco cinkalo a po minutce je vše ok.
Za to co taháš to je jen na přidání otáček aby motor nevibroval za studena.
Ten okruh je vidět.Ta trubička co vede podél čerpadla směrem dopředu k uchycení čerpadla a po pravé straně je k tomu napojen drát.Mělo by to asi fungovat tak,že při zapnutí klíčku se ten okruh zahřívá a přenastavuje předvstřik čerpadla.Tak to je asi pořád zaseknuté na ohřátý motor a proto je problém ze startem.
Nemám zkušenosti jak to přesně funguje,tak to asi dám chlapíkovi co mi rovnal vstřiky a neměl místo na přijetí auta,tak jsem mu přivezl jen vstřiky.
Ty mi srovnal za 300 Kč
			
			
									
									Který změní při studeným startu předvstřik a cca minutku mi to bíle kouří a motor divně vibruje jako by chtěl chcípnout.Když mu přidám,tak slyším kovový zvuk jako by tam něco cinkalo a po minutce je vše ok.
Za to co taháš to je jen na přidání otáček aby motor nevibroval za studena.
Ten okruh je vidět.Ta trubička co vede podél čerpadla směrem dopředu k uchycení čerpadla a po pravé straně je k tomu napojen drát.Mělo by to asi fungovat tak,že při zapnutí klíčku se ten okruh zahřívá a přenastavuje předvstřik čerpadla.Tak to je asi pořád zaseknuté na ohřátý motor a proto je problém ze startem.
Nemám zkušenosti jak to přesně funguje,tak to asi dám chlapíkovi co mi rovnal vstřiky a neměl místo na přijetí auta,tak jsem mu přivezl jen vstřiky.
Ty mi srovnal za 300 Kč

Fábia 1.9TDI ATD 74kw 
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
						aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
urcite to uz viac ludi videlo ale pre tych co to nepoznaju... celkom zaujimavy projekt z polskeho fora. vsetky upravy robil na origo motore 1V a dostal z neho 130 ps. 
odkaz: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=160&t=250087
ale dymovnica riadna http://www.youtube.com/user/Frodek1977# ... _Z-gsxL_jk
    http://www.youtube.com/user/Frodek1977# ... _Z-gsxL_jk
			
			
									
									
						odkaz: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=160&t=250087
ale dymovnica riadna
 http://www.youtube.com/user/Frodek1977# ... _Z-gsxL_jk
    http://www.youtube.com/user/Frodek1977# ... _Z-gsxL_jk[quote="Feteold"] Vento TD ( motor AAZ ), ktoré je využívané ako študentské približovadlo, odhadom na cca 90 HP.
Naše úpravy:
- základná dávka nafty na čerpadle zvýšená len veľmi mierne, cca o 1/4 otáčky ovládacej skrutky, pretože pri väčšom pridaní to už dymilo
- obohacovač upravený zabrúsením tyčky o cca. 2 mm
- samotná tyčka obohacovača posunutá o 1 mm smerom dole do čerpadla
- tlak turba je 1,2 bar
- katalyzátor a výfuk sú originálne bez akejkoľvek zmeny
- trysky a vstrekovacie čerpadlo sú pôvodné z r. 1992
- predvstrek je nastavený na hodnotu podľa doporučenia výrobcu
pripájam par fotiek, o ktoré žiadal petko699: ( ak fotky nebudú alebo nebudú správne, tak som to robil zle, ale na prvýkrát to občas nejde podľa našich predstáv...)
Obrúsenie tyčky obohacovača vstrekovacieho čerpadla:
![Obrázek]()
Tyčka obohacovača s membránou - doporučujem vyleštiť.
![Obrázek]()
Čerpadlo, uprostred je skrutka základnej dávky paliva, pridané 1/4 otáčky. Pridávanie ďalšieho paliva nenieslo efekt, iba generovalo sadze.
![Obrázek]()
Pripojenie hadičiek pre meranie tlaku turba. Ako manometer som použil štandardný manometer na meranie tlaku v pneumatikách napojený na hadičku.
![Obrázek]()
Takto sme vytiahli hadičky do kabíny cez pootvorené okno. Po meraní sme všetko vrátili do pôvodného stavu.
![Obrázek]()
			
			
									
									
						Naše úpravy:
- základná dávka nafty na čerpadle zvýšená len veľmi mierne, cca o 1/4 otáčky ovládacej skrutky, pretože pri väčšom pridaní to už dymilo
- obohacovač upravený zabrúsením tyčky o cca. 2 mm
- samotná tyčka obohacovača posunutá o 1 mm smerom dole do čerpadla
- tlak turba je 1,2 bar
- katalyzátor a výfuk sú originálne bez akejkoľvek zmeny
- trysky a vstrekovacie čerpadlo sú pôvodné z r. 1992
- predvstrek je nastavený na hodnotu podľa doporučenia výrobcu
pripájam par fotiek, o ktoré žiadal petko699: ( ak fotky nebudú alebo nebudú správne, tak som to robil zle, ale na prvýkrát to občas nejde podľa našich predstáv...)
Obrúsenie tyčky obohacovača vstrekovacieho čerpadla:
Tyčka obohacovača s membránou - doporučujem vyleštiť.
Čerpadlo, uprostred je skrutka základnej dávky paliva, pridané 1/4 otáčky. Pridávanie ďalšieho paliva nenieslo efekt, iba generovalo sadze.
Pripojenie hadičiek pre meranie tlaku turba. Ako manometer som použil štandardný manometer na meranie tlaku v pneumatikách napojený na hadičku.
Takto sme vytiahli hadičky do kabíny cez pootvorené okno. Po meraní sme všetko vrátili do pôvodného stavu.
pěkně mu to čadíjammie píše:urcite to uz viac ludi videlo ale pre tych co to nepoznaju... celkom zaujimavy projekt z polskeho fora. vsetky upravy robil na origo motore 1V a dostal z neho 130 ps.
odkaz: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=160&t=250087
ale dymovnica riadnahttp://www.youtube.com/user/Frodek1977# ... _Z-gsxL_jk
 ta 10 mm vstřikovaci hlava stačí aby se dosáhlo stejného parametru
 ta 10 mm vstřikovaci hlava stačí aby se dosáhlo stejného parametru 
- 
				vwgolfIII19TD
- Nováček
- Příspěvky: 1
- Registrován: 23 črc 2011, 10:24
..je tu toho vela ale stale sa jedna len o to iste pridaj naftu šrobik na volnobehu,zvyšia sa ti otačky tie stiahneš dorazom na nejake rozumne..potom skus sa pohrat z obohacovačom čo je v cerpadle ked daš dole deklík čo je na 4 šrobky..skus ho otočiť tak aby bol tym väščím vybratím bude davať viacej nafty a skus z neho odstraniť ten plastovy doraz...potom pridaš trocha tlaku na turbe a fachaš dalej..pojde to trocha lepšie..ale ja by som aj čerpadlom kus pohol aby bol ostrejší zvuk motora pojde to lepšie za plynom..
			
			
									
									
						Vento 1,9 TD
Neviem vlozit obrazky do prispevku, tak tu je druhy pokus s odkazmi na fotky:
Vento TD ( motor AAZ ), odhadom na cca 90 HP.
Naše úpravy:
- základná dávka nafty na čerpadle zvýšená len veľmi mierne, cca o 1/4 otáčky ovládacej skrutky, pretože pri väčšom pridaní to už dymilo
- obohacovač upravený zabrúsením tyčky o cca. 2 mm
- samotná tyčka obohacovača posunutá o 1 mm smerom dole do čerpadla
- tlak turba je 1,2 bar
- katalyzátor a výfuk sú originálne bez akejkoľvek zmeny
- trysky a vstrekovacie čerpadlo sú pôvodné z r. 1992
- predvstrek je nastavený na hodnotu podľa doporučenia výrobcu, ale mierne zvysenie predvstreku nemusi byt na zavadu, ako pise bjukemen
pripájam par linkov na fotky:
Obrúsenie tyčky obohacovača vstrekovacieho čerpadla:
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3578_r.jpg
Tyčka obohacovača s membránou - doporučujem vyleštiť.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3582_r.jpg
Čerpadlo, uprostred je skrutka základnej dávky paliva, pridané 1/4 otáčky. Pridávanie ďalšieho paliva nenieslo efekt, iba generovalo sadze.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3590_r.jpg
Nastavenie tlaku turba na 1,2 bar zaskrutkovanim skrutky s imbusom na banke regulacie tlaku dole pod turbom
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3594_r.jpg
Pripojenie hadičiek pre meranie tlaku turba. Ako manometer som použil štandardný manometer na meranie tlaku v pneumatikách napojený na hadičku. http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3597_r.jpg
Takto sme vytiahli hadičky do kabíny cez pootvorené okno. Po meraní sme všetko vrátili do pôvodného stavu.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3600_r.jpg
Snad to pomoze tym, ktori nemaju cas a chut sa preluskavat cez 101 stran tejto temy na fore.
			
			
									
									
						Vento TD ( motor AAZ ), odhadom na cca 90 HP.
Naše úpravy:
- základná dávka nafty na čerpadle zvýšená len veľmi mierne, cca o 1/4 otáčky ovládacej skrutky, pretože pri väčšom pridaní to už dymilo
- obohacovač upravený zabrúsením tyčky o cca. 2 mm
- samotná tyčka obohacovača posunutá o 1 mm smerom dole do čerpadla
- tlak turba je 1,2 bar
- katalyzátor a výfuk sú originálne bez akejkoľvek zmeny
- trysky a vstrekovacie čerpadlo sú pôvodné z r. 1992
- predvstrek je nastavený na hodnotu podľa doporučenia výrobcu, ale mierne zvysenie predvstreku nemusi byt na zavadu, ako pise bjukemen
pripájam par linkov na fotky:
Obrúsenie tyčky obohacovača vstrekovacieho čerpadla:
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3578_r.jpg
Tyčka obohacovača s membránou - doporučujem vyleštiť.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3582_r.jpg
Čerpadlo, uprostred je skrutka základnej dávky paliva, pridané 1/4 otáčky. Pridávanie ďalšieho paliva nenieslo efekt, iba generovalo sadze.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3590_r.jpg
Nastavenie tlaku turba na 1,2 bar zaskrutkovanim skrutky s imbusom na banke regulacie tlaku dole pod turbom
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3594_r.jpg
Pripojenie hadičiek pre meranie tlaku turba. Ako manometer som použil štandardný manometer na meranie tlaku v pneumatikách napojený na hadičku. http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3597_r.jpg
Takto sme vytiahli hadičky do kabíny cez pootvorené okno. Po meraní sme všetko vrátili do pôvodného stavu.
http://dl.dropbox.com/u/3483440/Dieselp ... 3600_r.jpg
Snad to pomoze tym, ktori nemaju cas a chut sa preluskavat cez 101 stran tejto temy na fore.
Mam totalni dilema nechce mi tahnout 1,9TD 55kw.Kdyz sem daval turbo na obic motor 1,9D tak tlacilo 1,1bar pri 3200ot. v td mi tlaci 0,8bar a je to liny jak prase!!Mam zabrouseny ventyli,jiny hydrostosi a srovnanou hlavu dal sem tesneni s 3dirama misto se 2 co tam bylo puvodne.A nevite jestli je stejna vacka s feldy 1,9D jako je v 1,9TD??Nejradsi bych byl kdyby byl nekdo s plzne a prijel se mi na to kouknou jestli mam vubec dobre nastaveny rozvody atd...  
  
			
			
									
									
						 
  




