Na webu jsem vyčetl, že se s tímto motorem v originální sestavě dá najet i přes 800000 a tak doufám, že ještě něco vydrží. Ve srovnání s takovými hodnotami proběhu km je vlastně teprve dobře zajetý.



Moderátoři: šulda, Moderátoři



Stál jsem servisákům za zády při kontrole motoru. Skutečností je, že jsem je přistihl při použití vadného měřiče tlaku pro měření tlaků ve válcích. Napoprvé naměřili tlaky od 14 do 24 se závěrem, že chyba je ve ventilech nebo kroužcích (už viděli na obzoru opravu za 50000Kč ). Nechal jsem je zopakovat měření s jiným přístrojem a najednou bylo vše v pořádku - tlaky 27,2+-0,2. Měl jsem z toho takový dojem, že na příčině nezáleží, hlavně že se bude opravovat. Proto se snažím touto cestou získat informace, aby mne neutáhli na vařené nudli. Lze nějakým způsobem posoudit stav katalyzátoru bez jeho výměny? Jak dlouho u tohoto motoru může katalyzátor vydržet - kolik se s ním dá najezdit? Potřeboval bych porovnat zkušenosti s životností jednotlivých dílů motoru s podobným nebo vyšším počtem ujetých km. Doufám, že nejsem sám, kdo prokazatelně najel víc než 300000 na motoru ATD a zná jeho historii.dibarbora píše:V prvom rade by som vymenil servis, (odbornost ludi v autorizakoch je sporna, menit olej a hladat zavady je velky rozdiel) a urobil znovu celu diagnostiku zariadeni motora. Pokial je skutocne kompresia OK, tak musi byt problem na prislusenstve. Urcite by stalo za pokus aspon rozhadzat sanie a vycistit, lebo od EGR bude urcite aspon trochu pripchate po tych km. Rovnako mozes mat ucpaty aj KAT motor tym padom nemoze mat vykon.
Sám to na silnici před barákem opravovat nebudu a nějakému "garážmistrovi", který se na tom vyučí to také svěřit nechci. Značkový servis má přece jen k dispozici základní vybavení pro výměnkáře (to dokážou dobře), kompletní servisní literaturu, podporu výrobce a standardizované servisní postupy. Je pravda, že VAG-COM nemají k dispozici - pouze doporučený VAG (nevím jaké číslo), který ukazuje jen okamžité hodnoty a když chtějí něco zjistit za běhu, musí jet ve dvou (druhý je zapisovač). Přesto mi značkový servis vyhovuje, zejména proto, že mi za směšný peníz zajišťuje garanci mobility, což je pro mne podstatné. Měnit značkový servis za jiný značkový servis nehodlám (už jsem to jednou udělal), jelikož si nedělám iluze o tom, že by to bylo u konkurence lepší, protože servisní technici u jednoho zaměstnavatele většinou nevydrží a střídají konkurenční podniky podle aktuální platové nabídky. Za těch 10 let co do servisu s tímto vozem jezdím už jsem tam viděl nejmíň 15 nových tváří (servis má cca 50 zaměstnanců). Vzhledem k tomu, že vybraný servis jako jeden z mála v okolí umožňuje přítomnost klienta na pracovišti, jeví se mi jako výhodnější rezervovat si chvíli času a servisní úkony si osobně pohlídat. Je mi jasné, že znaleckou diagnostiku nemohu očekávat, protože není kde nasbírat zkušenosti. Do značkového servisu jezdí většina klientů jen do konce záruční doby a servisní technici se tak s větším počtem aut s více najetými kilometry nesetkají. Proto lovím tady na fóru, kde předpokládám, že se zde scházejí vlastníci ojetin, které už mají pár set tisíc kilometrů najeto.dibarbora píše:Sam si si odpovedal, ze v prvom rade treba vymenit servis. To nie su opravari ale vymienaci. Kat otestujes jedine jeho vymenou alebo vymlatenim. Stav katalyzatora zavisi od stylu jazdy, ked to 300 000km chodilo +-2000 ot tak od sadzi to moze byt upchate (KAT sa bud ucpe sadzami alebo rozbije po buracke). Na vymetenie bordelu uz moze byt neskoro. Pokial je OK vaha vzduchu tak by som isiel asi po niecom co moze byt upchate, vzhladom na postupny nastup poruchy a vzrast spotreby. Co sa tyka zivotnosti komponentov, na to asi nedostanes odpoved, lebo mensina ludi pozna celu hostoriu svojho auta vzhladom k mnoztvu jazdeniek.
Na tvojom mieste by som si nasiel nejakeho sikovneho mechanika (neautorizovaneho, autorizovaneho som este nevidel), vw group rozumie dost ludi a zacat hladat pricinu. Pri PC ju nenajdes, lebo podla toho co si pisal, tak najcastejsie priciny si vylucil (podla teba a servisu, ja by som tomu az tak neveril).
Garážmistři na rozdíl od servisních molochů většinou nemají za zády stodolu s novými náhradními díly, aby mohli rychle a prokazatelně posoudit, zda je podezřelá součást vadná.mir77 píše:Vím, že to sem moc nepatří, ale stejně bych doporučil radši auto svěřit právě nějakýmu garážmistrovi, než takovýmuhle molochu. Tratíš na tom velký peníze a výsledek je nejistý. Když si zde na f´´oru pročteš pár témat, tak zjistíš, že v autorizovanjech servisech se jim většinou odstraˇˇnování špíčků moc nedaří