Nefunkční tempomat a škubání v nízkých...

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Nefunkční tempomat a škubání v nízkých...

Příspěvek od Marek77 »

Minulý týden mi přestal fungovat tempomat a současně s tím mi poškubává auto v nízkých otáčkách a malém zatížení.

Tempomat jsem VAGem kontroloval - vše se jeví jako že funguje správně - stejně i spínač spojky a brzd. Tak nevím.....


Nějaký nápad??? Díky za cokoli.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

nejde ti signál rychlosti do řj motoru, nepřepojoval jsi rádio?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ano, dával jsem jiné rádio. Z originál ISO konektoru jsem odpojil všechny "nepotřebné" vodiče, protože narušovaly činnost nového rádia - zůstaly tam jen tři - kostra ( pin 8 ) a dva plusy ( piny 4 a 7 ) - ostatní jsem odpojil.


Bohužel jsem si nezapsal, kam který patří, takže to nemůžu zapojit zpátky bez rizika. Nedalo by se to zjistit? Je tam ještě jedna kostra (ta patří určitě na pin 2), pak šedo-modrý (to mám dojem je osvětlení, tedy pin 6) a pak slabý červený (asi) - a ten nevím, kam dát. A ten možná způsobuje onen potíž s tempomatem.


To Huml: Ty jsi velký borec přes auťáky - poradíš, co s tím? Moc díky (a máš u mě virtuální škopek).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
alreadys
Aktivista
Příspěvky: 1276
Registrován: 27 črc 2009, 21:00

Příspěvek od alreadys »

Vícepólová svorkovnice III, 8pólová
1 -funkce "gala" (pøizpùsobení hlasitosti
poslechu autorádia hluku ve vozidle) I~
3 -pøípoj pro zapínání a vypínání 'J
zapalovacím klíèkem (S-kontakt)
5 -spínané plus pro napájení zesilovaèe
støešní antény
6 -osvìtlení (svorka 58b)
7 -akumulátor + (svorka 30)
8 -akumulátor -(svorka 31
Vícepólová svorkovnice A, 8pólová 1 -funkce "gala" (pøizpùsobení hlasitosti
poslechu autorádia hluku ve vozidle)
(ne u MS 201)
2 -vypínání zvuku (provoz telefonu)
3 -vlastní diagnostika/vedení-K
O (neobsazeno u autorádií Grundig)
4 -pøípoj pro zapínání a vypíná 8 zapalovacím klíèkem (S-kontakt)
5 -akumulátor + (svorka 30) ,~ (u autorádií Grundig + 12 V pro anténu) V

6 -osvìtlení (svorka 58b)
7 -akumulátor + (svorka 30)
8 -akumulátor -(svorka 31)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tohle vím - to problém není. Problém je, že nevím, jaký drát kam. Barvičky má každé auto jinak.


Jde mi o to, co musím udělat, aby mi tempomat opět fungoval. Někde jsem udělal chybu a nevím, kde.

A přiznám se, že mám trochu obavy, zda jsem tím původním prvním připojením autorádia do ISO něco neodpálil (třeba centrální jednotku). Elektrika je mi jednou velkou neznámou od okamžiku, kdy přestala být o jednom plusovém drátku v celém autě.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 05 zář 2011, 17:52, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
skoda
Aktivista
Příspěvky: 1184
Registrován: 11 bře 2008, 16:31

Příspěvek od skoda »

Zdar chlapcí mam taky problem s cukanim dela to jen od volnobeznych otacek do 1500ot na všechny rychlosti pak se to strati cuka to hrozne prudce uz nevim co s tim :( Na volnobeh i startovani jde dobre.Jinak je to OK nad ty otacky jde jak pila.Uz sem vymenil palivak i mozek na cerpadle i vstriky.Plynovej pedál je taky ok kontroloval sem pres vaginu.Uz nevim :( poradte prosim jde o O1 AGR.vagina nic nehlasí (LOL)
Bosch kts 570,vcds,Beeprog
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Marek77 píše:Tohle vím - to problém není. Problém je, že nevím, jaký drát kam. Barvičky má každé auto jinak.


Jde mi o to, co musím udělat, aby mi tempomat opět fungoval. Někde jsem udělal chybu a nevím, kde.

A přiznám se, že mám trochu obavy, zda jsem tím původním prvním připojením autorádia do ISO něco neodpálil (třeba centrální jednotku). Elektrika je mi jednou velkou neznámou od okamžiku, kdy přestala být o jednom plusovém drátku v celém autě.
no já bych začal hledat asi takto, nejdřív vzal VAG a zkusil jak to s tím signálem rychlosti v jednotce opravdu je, pokud tam nebude, odpojil bych rádio a zase zkusil, pokud bude jistota, že žádněj drát co jde do konektoru na rádio není někde zkratovanej na plus nebo kostru a rychlost v jednotce nepůjde, bude to chtít jít po drátu od jednotky, ale to už bude chtít nějaký schéma zapojení
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Zkoušel jsem to i s odpojeným rádiem - taky tempomat nefunguje. Opravdu mám obavu, že jsem tím prvotním připojením rádia něco odpálil. Nikdy by mě nenapadlo, že mají-li obě rádia stejný ISO konektor, nelze je jednoduše zaměnit kus za kus. Jak je možné, že to není nějak ošetřené? To se přece může stát každé lamě, která si bude chtít po domácku vyměnit rádio!

Schéma zapojení mám pouze to, které je v Autodatech. Tam o spojitosti signálu o rychlosti a rádia, potažmo tempomatu není ani zmínka. Pouze je tam schéma, kde ze snímače rychlosti vozu vede drát do panelu přístrojů na pin 27 - víc nic.
A mě samotného by nenapadlo, proč k rádiu vede signál o rychlosti vozu - k čemu tam je?


Ještě bych dodal, že zjistiv, že mi nefunguje tempomat, napojil jsem auto na VAG a v adrese 01 mi vyskočila závada "Řídicí jednotka motoru zablokovaná". Auto jelo... Závadu jsem vymazal, ale tempomat stále nefunguje. Mám se zkusit podívat i do centrální jednotky, zda nehlásí chybu?
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 05 zář 2011, 19:11, celkem upraveno 2 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
alreadys
Aktivista
Příspěvky: 1276
Registrován: 27 črc 2009, 21:00

Příspěvek od alreadys »

Ono se to stává hodně když si lidi měněj rádia a právě jak na potvoru je skoro vždy na novém rádiu vývod na el.anténu a pouští do signálu rychlosti proud a nebo do vedení k,ale ty jsi to nejdříve vše odpojil a nebo jsi to skusil na stávajíci iso koncovku.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Nejprve jsem to normálně nacvaknul na ISO a zkusil. Rádio mi hlásilo TEL MUTE a nešel zvuk. Řekl jsem si proto, že "zbytečné" dráty z ISO konektoru odpojím. Na rádiu je psáno, že k funkci potřebuje pouze tři vodiče (piny 4, 7 a 8 ). Odpojil jsem tři vodiče z ISO konektoru a tři tam zůstaly - nechal jen piny 4, 7 a 8 - tedy jen ty tři důležité pro chod rádia, ty druhé tři jsem odpojil (ale nejsem si jist, odkud). Rádio od té doby funguje v pohodě, ale tempomat nejde.

Vím určitě, že pin 2 byl obsazen stejným vodičem GND (hnědým) jako je na pinu 8 - ten bych určitě uměl zapojit na původní místo. Pak vím určitě, že šedo-modrý drát je osvětlení (pin 6), takže i ten bych uměl na původní místo vrátit. Ovšem pak je tam ten třetí odpojený drátek - je červený a já nevím, zda původně byl napojen na pin 1 nebo pin 5. Ale uvažuji-li selským rozumem, domnívám se, že i kdybych tento červený drát nezapojil nikam, musí tempomat fungovat - pouze by buď nefungovala funkce GALA (kterou nové rádio stejně nemá), nebo by nešel signál na elektrickou anténu (kterou na autě taky nemám). Ale vzhledem k tomu, že tempomat nefunguje, bojím se o to, že jsem tím první připojením někde něco odstřelil.

Koukám do Autodat a je tu psáno, že na pinu 1 i pinu 5 je červený drátek (pokud tam je). Takže tam mi moc nepomohou. Vycházím však z toho, že Galaxy nemá elektrickou anténu - na pinu 5 by tudíž červený drátek neměl smysl. Z toho soudím, že ten červený drátek by měl být na pin 1 - GALA (i když to funkci GALA taky nemělo). Já prostě nevím.

A nevím, zda pokud bych ty tři drátky vrátil zpět, by mi tempomat začal fungovat. Myslím si, že ne.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 05 zář 2011, 18:52, celkem upraveno 4 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
alreadys
Aktivista
Příspěvky: 1276
Registrován: 27 črc 2009, 21:00

Příspěvek od alreadys »

Udělej diagnostiku všech jednotek na voze jestli někde není nějaká závada a jestli se spojí se všema jednotkama co jsou na voze a pak v motoru adresa 6 uvidíš tempomat a skuz jestli funguje brzd.spínač páčka atd.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

V ŘJ motoru - kanál 6 je zkontrolovaný - tam funguje úplně vše správně - pedály i tempomat.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
alreadys
Aktivista
Příspěvky: 1276
Registrován: 27 črc 2009, 21:00

Příspěvek od alreadys »

A v jinejch jednotkách nejsou žádné závady v ABS atd a má to climatronik tam je taky signál rychlosti a v motorovce je signál rychlosti myslím adresa 2
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ostatní jednotky čisté (u centrální 09 nevím - s tou se starým VAGem nespojím), klimu mám mechanickou.

Signál rychlosti v ŘJ motoru můžu prověřit, to není problém. Ale co dělat, když nebude? A co dělat, když bude?

Jsem z toho zoufalý...
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
alreadys
Aktivista
Příspěvky: 1276
Registrován: 27 črc 2009, 21:00

Příspěvek od alreadys »

A v motorovce je signál rychlosti
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“