Záhada Audi A6 V6 BDG

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

VWman
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 01 úno 2008, 23:48
Odpovědi: 0

Záhada Audi A6 V6 BDG

Příspěvek od VWman »

Audi A6 rok 04 najeto 210tkm kod motoru BDG

pán si vozidlo před rokem koupil a vše v pořádku, spokojeně si s ním cca 3 měsíce jezdil, ale pak se vysypala vodní pumpa a motor se potkal, popraskaly vačky, ohnuly se ventily atd, nechal si to u jednoho servisáka komplet opravit, hlavy se nechaly zrepasovat, koupila se komplet sada vaček a mechoš mu to vrátil po dvou měsících poskládané

jenže ejhle něco je špatně, motor kouří, nejde pořádně do otáček a baští kolem 20l/100km

s autem už prošel prý asi 5 servisů a nikde mu na nic nepřišly, tak se dostal ke mě....

čerpadlo má zkontrolováno na stolici , vstřikovače také, ke všemu má protokoly o zkouškách - testy OK

komprese na válcích mám 29.5 až 31 bar což je parádní, z toho soudím že hlavy jsou opraveny dobře, momentálně mám dole ventilová víka a kontroluji správné časování vaček a rozvodů, nikde jsem žádnou chybu nenašel
vše sedí na pravítka, jak klika k vačkám tak sací vačka k výfukové, na volnoběh je zlehka znát že chod není až tak úplně kultivovaný

Napadá mě otázka : Jak si ověřím správnost vložených vaček ? Jestli jsou v motoru správné nebo se někdo spletl? Nejsem je podle ničeho schopen identifikovat protože na sobě nemají žádné výrobní číslo :o/


nějaké další nápady? tento problém má již majitel cca půl roku a je z toho auta na větvi, ten původní mechanik od toho dává samozřejmě ruce pryč
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Hlásí to něco?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
VWman
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 01 úno 2008, 23:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od VWman »

Závady byly čistý, teda aspoň když to přijelo ke mě, jestli někdo něco smazal než mi to přivezl nevím :o/ jdu mu zavolat jestli bude něco vědět
Naposledy upravil(a) VWman dne 10 říj 2011, 12:12, celkem upraveno 1 x.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Možná bych to zkusil projet a tak nějak ve všech možných režimech. Třeba nějaké závady vyplavou a bude se čeho chytit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
VWman
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 01 úno 2008, 23:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od VWman »

Marek77 píše:Možná bych to zkusil projet a tak nějak ve všech možných režimech. Třeba nějaké závady vyplavou a bude se čeho chytit.

To jsem bez šance s tím projížděním už:D mám vačku na stole a další ještě v motoru :o/
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Aha.

Přemýšlím o té zaměnitelnosti vaček, jak jsi psal. Ale mám za to, že všechny V6 2,5 měly stejné vačky - takže by asi ani nebylo s čím je zaměnit.

Ve vačkách to asi nebude.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
VWman
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 01 úno 2008, 23:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od VWman »

To že nejdou prohodit je jasný, ale kdo ví co to je za sadu koupenou.. protože fakt nevím co by to mohlo dělat když to před zásahem toho mechoše bylo OK a už asi 5 servisů si s tím neporadilo :o/
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Aspoň až to spravíš, budeš mít dobrou reklamu..Tady jde o to kouření..když má motor krásný tlaky,výborné čerpadlo a skvělé vstřiky ruku v ruce s dobrými rozvody nemá to na volnoběh co kouřit..A když tam není závada, tak je asi i turbo v pořádku..A není to i když má dobré tlaky uvařené..?Když odešla pumpa, asi zmizela i voda, ne ?
nepropadat panice...
VWman
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 01 úno 2008, 23:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od VWman »

Hlavy byly dole a vyměněny ventily , to prý vezli někam kde se tím zabývají, tešnění pod hlavami je nové to je vidět, takže tam bych problém neviděl... :o/
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jde o to kouření, když to předtím nekouřilo, jestli se nechytly stěrací kruhy...Nedýchá ten motor nějak moc..?
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jak to kouří? barva
VWman
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 01 úno 2008, 23:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od VWman »

Huml píše:jak to kouří? barva
černá... hodně nafty ?
satas
Přispěvovatel
Příspěvky: 587
Registrován: 12 kvě 2007, 23:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od satas »

Tak si ty vačky pořádně prohlídni zda nejsou prasklý prstence,řešim to 2x do mesíce u prvních BAU a BDG.
VAG Group Servis-opravy a GO R4,V6,V8,V12 Tdi+Benzin,Servis a renovace Xenon-LED světlometů,Opravy a výměny EZS zámků řízení,klíče ,Budiky,Ochrana dílu Audi VW GEKO,VAS 6395A Turba,Diagnostika Praha-608974322
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

VWman píše:
Huml píše:jak to kouří? barva
černá... hodně nafty ?
co EGR?
VWman
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 01 úno 2008, 23:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od VWman »

Vačky jsou nové , mikde nic neprodřenýho a ani prstence nejsou nijak poškozené, vytáhl jsem z majitele že tam prý byly původně ty plechový , a nyní tam nejsou, na těch plechových se točily prstýnky ale na těchto co tam jsou to již nejde... co se týče EGR tak jsem ho zkusil zaslepit jen tak cvičně plechem a žádná změna :/
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“