...veko vodnej pumpy sa u tychto motorov da vymenit aj bez demontaze rozvodovMarek77 píše:Pánové, odešla mi vodní pumpa. Podle tacho to má najeto 180.000 (myslím, že reálně), takže to má celkem nárok.
Cena za vodní pumpu je víceméně symbolická, to řešit netřeba. Rád bych ovšem informoval ty, kteří mají stejný nebo podobný typ motoru a chystali by se toto řešit také.
Mám motor AFN, tedy výrobní platforma motoru A3 (podobné motory jsou např. AHU, 1Z, AVG, 1Y a podobně). Radoval jsem se, že tento motor nemá vodní čerpadlo poháněné rozvodovým řemenem - nehrozí nebezpečí kolize motoru při defektu pumpy. Ale ejhle - při výměně pumpy je potřeba rozvody rozebrat!!!!! Tři šrouby, které drží čelo čerpadla k vlastnímu tělesu, jsou schovány pod vloženým kolem rozvodů pohánějícím vývěvu.
Vzhledem k tomu, že jsem rozvody dělal před měsícem, docela mě to nakrklo...........
Konstruktéři jsou opravdu kreténi, na tom se za celé roky nic nezměnilo.
Konstruktéři JSOU dementi (nic se nezměnilo :-()
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
RUNDA
Re: Konstruktéři JSOU dementi (nic se nezměnilo :-()
při výměně rozvodového řemene vždy měnit i vodní pumpu!"majkl1 píše:Kdybyste tady všichni nejdřív zjistili, co uvádí výrobce než se tady začnete plácat po laloku. Výrobce uvádí" při výměně rozvodového řemene vždy měnit i vodní pumpu!" Neřešili byste tady pak jak na to. A někdo tady taky správně nahodil, že pumpa je co se financí týče, zanedbatelná položka.
to jsi četl v jaký DP??
-
mr.freezer
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 561
- Registrován: 15 bře 2011, 13:54
- Bydliště: Slovakia (Slovak Republic)
nekdo si poradi jinac http://www.youtube.com/watch?v=Mg7Ec6Cc ... detailpage
Myslím, že dci mají řemeny.Tomas.cz píše:Není to u nějakýho Renaultu DCi, vodní pumpa hnaná uvnitř rozvodů řetězem?
Slovy klasika: To je past vedle pasti, pičo…Musíš alternátor ven, toto povolit, všecko do piče ven, aby ses dostal na tamten šrub. Se nedostaneš. Ježišmarja vole, to sou nervy ...
Nemáme to lehké
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Mam takovej "blbej" pocit, že vim, o čem mluvíš (když jsem před pár tkm měnil volnoběžku altíku s řemenem, všiml jsem si, že pumpa trochu "chrastí", přitom se rukou točila nejlehčeji ze všech řemenic a měla trošku vůli, ale kolem ani kapka a hladina chl.k.drží a teplota při provozu taky ok... - známej, co mi jí tam dával s posl. rozvodama něco namítal proti tomu, že je plastová vrtule - nějaká italská Aquaněco nebo tak něcojericho-3 píše:Ale je kolikrát zajímavé,že mají výborné ucpávky..,odejde ložisko,pumpa rachotí a motoru to nevadí,protože pumpa neteče a pořád něco hází.....
, co na to "promovaní inženýři", ať už z řad konstruktérů, specialistů, mechošů, ... Z toho, co jsem si zatim "dal dohromady", se asi budu držet osvědčenýho "neopravovat funkční" a budu se modlit, aby mě to někde nevypeklo a u rozvodů porovnam
Marek77: měnil jsi napínák klíňáku? (pokud je to jako u B5) Zezadu je tam taky přístup mírně řečeno "na ho*no" a nedivil bych se, kdyby v dp (/else - nechce se mi to teď hledat) bylo sundání altíku ... a to nemluvim (opět u B5) třeba o "operaci cooleru" bez sundání nárazníku - je to sice trochu "ježek v kleci", ale taky se to dá, když se člověku nechce povolovat "těch pár šroubů" a shazovat nárazník ...
pašíkombi AFN B597
Ale pánové, jde o ůhel pohledu, tyhle motory ještě konstruovala stará škola v Golfu 1, kterou pak vyladili do TDI. Kdo chtěl měnit jen čumák čerpadla, šel cestou rozvodů, kdo měl kavitací narušené celé tělo šel cestou od alternátoru./když to předpokládal/ Samozřejmě záleží, v jaké bedně je motor instalován. Já preferoval alt. cestu, protože jsem kolikrát sundal rozvody a čumák čerpadla a zjistil , že tělo čerpadla je vyžrané a musel jsem stejně vyndavat i alternátor. A je jasné, že konstruktéři jsou limitováni cenou, ale ušetřit třeba na zámcích ložisek ojnic a pak za neskutečné peníze investovat tisíce nesmyslů, zůstává rozum stát. Bez jakékoliv urážky mladých nastupujících konstruktérů, je vidět, že jejich nový pohled je většinou na škodu..Jen blbec opouští vyzkoušené postupy a konstrukce a používá například tlakové spoje, lepidla, uměle prodlužuje servisní prohlídky a výměny náplní apod..Krásně je to vidět právě na osvědčené konstrukci, kterou nová generace vylepšuje..Hoši jsou sice nabytí vědomostmi, novými trendy, ale kdo z nich možná rozebral nějaký motor aspoň z pionýra? Méně škamen , více praxe..Bez urážky čtoucím konstruktérům, ale kdo dělá staré stroje třeba i z 20 let, ten cítí posvátnou úctu..V televizi ukazovali mechanický loupač jablek ze začátku století, který během vteřiny po zatočení kličky jablko perfektně oloupal a hodil do misky../jakékoliv velikosti/..Tohle by měli vidět novodobí konstruktéři, čuměli by jako brka...VŠE UŽ TADY JEDNOU BYLO, dnes to jen díky novodobým technologiím vylepšujeme..Takže hodně pokory ...to nám chybí.. 
nepropadat panice...
delas si prdel?
maloktere auto kor ropa nema pumpu pohaneou rozvodem a dnesni trend je menit pumpu s rozvodama v zivote sem jeste neobjednaval nikomu rozvody bez pumpy to by musel byt nejaky specialni motor,kde stoji pumpa 4 litry i takove jsou.
maloktere auto kor ropa nema pumpu pohaneou rozvodem a dnesni trend je menit pumpu s rozvodama v zivote sem jeste neobjednaval nikomu rozvody bez pumpy to by musel byt nejaky specialni motor,kde stoji pumpa 4 litry i takove jsou.ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
-
Tunningkiller
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 609
- Registrován: 19 dub 2008, 20:52
velmi spravne uvazovanie aj keby pumpa stala 10 litrov treba ju vymenit!sikin1987 píše:delas si prdel?maloktere auto kor ropa nema pumpu pohaneou rozvodem a dnesni trend je menit pumpu s rozvodama v zivote sem jeste neobjednaval nikomu rozvody bez pumpy to by musel byt nejaky specialni motor,kde stoji pumpa 4 litry i takove jsou.
prepacte ale hlupost ludi nepozna hranic
aky zmysel ma robit rozvody a nechat ich v aute aj po 240k km ???? a vodnu pumpu taktiez
v prvom prispevku sa clovek rozculuje ze inzinieri urobili dakde chybu ale nikto sa nepozastavil nad lenivostou samotneho mechanika ked sa teraz stazuje ze to treba robit setko este raz ked to stacilo urobit poriadne prvy krat
v skratne ked sa meni rozvod meni sa setko remen kladky pumpa kompletna sruby a setko co treba (sukat bez vystreku tiez nema cenu)