Problem s USB-KKL-OBD2 a VAG 304 cz
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
kybosdieselpower
- Sběrač informací
- Příspěvky: 37
- Registrován: 28 srp 2011, 07:13
Netvrdil jsem něco jiného, původně byly na obou PC WXP (na jednom verze prof. na druhém home). Rozdíl mezi notebooky je 6 let vývoje a 100W v příkonu. Starší UMAX Visionbook 632LX ač je osazen výkonnějším desktopovým CPU P4 3GHz má starší a pomalejší paměti typu DDR a čipovou sadu 661FX zatím co novější Acer je osazen sice pomalejším Atomem N270 a čipovou sadou i945GME ale zato má rychlejší paměti DDR2 a patrně i lépe propracovaný výkonový managenent, což je asi rozhodující. Oba notebooky jsou osazeny disky SSD. Starší UMAX komunikaci s řídicími jednotkami pod OS WXP nezvládne zatím co pod OS DOS6.22 funguje bez problému, jelikož výkon je v tomto OS nastaven trvale na maximum.
pokial ale VCDS LITE "excellent"-ne otestoval kabel tak vo vykonovom managemente nemohla byt chyba...kybosdieselpower píše:Netvrdil jsem něco jiného, původně byly na obou PC WXP (na jednom verze prof. na druhém home). Rozdíl mezi notebooky je 6 let vývoje a 100W v příkonu. Starší UMAX Visionbook 632LX ač je osazen výkonnějším desktopovým CPU P4 3GHz má starší a pomalejší paměti typu DDR a čipovou sadu 661FX zatím co novější Acer je osazen sice pomalejším Atomem N270 a čipovou sadou i945GME ale zato má rychlejší paměti DDR2 a patrně i lépe propracovaný výkonový managenent, což je asi rozhodující. Oba notebooky jsou osazeny disky SSD. Starší UMAX komunikaci s řídicími jednotkami pod OS WXP nezvládne zatím co pod OS DOS6.22 funguje bez problému, jelikož výkon je v tomto OS nastaven trvale na maximum.
skor si myslim ze bol a je nejaky problem okolo Baud 10400 a z nejakych pricin sa naenastavil spravne
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
-
kybosdieselpower
- Sběrač informací
- Příspěvky: 37
- Registrován: 28 srp 2011, 07:13
To by mne docela zajímalo, na jakých rychlostech je řídicí jednotka Fabie ochotná komunikovat, jelikož Program VDC indikoval navázané spojení na komunikační rychlosti 9600Bd. Pokud jsem ve VDC nastavil napevno 10472Bd, spojení se nenavázalo. Když jsem nechal VDC najít si společnou rychlost s řídicí jednotkou, našel 9600Bd. Umí tedy řídicí jednotka komunikovat na více rychlostech nebo jen na jedné?
no to neviem, ale urcite to nebolo 9600.... zrejme si myslel ze ma 9600 a fyzicky to bezalo na 10400....kybosdieselpower píše:To by mne docela zajímalo, na jakých rychlostech je řídicí jednotka Fabie ochotná komunikovat, jelikož Program VDC indikoval navázané spojení na komunikační rychlosti 9600Bd. Pokud jsem ve VDC nastavil napevno 10472Bd, spojení se nenavázalo. Když jsem nechal VDC najít si společnou rychlost s řídicí jednotkou, našel 9600Bd. Umí tedy řídicí jednotka komunikovat na více rychlostech nebo jen na jedné?
9600 nie je rychlost pre OBD2
tu je asi pes zakopany, zatial som sa nedopatral ze akym sposobom sa da nastavit na FTDI cipe 10400, OS to v properties ani neponuka
mozno ze system nastavi 9600 ale potom asi inymi prostiredkami zmeni preddelice z 9600 na 10400 ale system ostava v omyle ze bezi na 9600
tu zmenu zrejme vykona program VCDS priamo do driverov FTDI
napriklad, VAG409 (tusim tento to bol) som zmazal pretoze bezal stale na 9600, pritom na tom istom pocitaci (a aj bez resetovania) VCDS krasne nastavil 10400
VAG409 vie nastavit iba obycajny RS232 port na 10400 a nie emulovany na FTDI
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
-
kybosdieselpower
- Sběrač informací
- Příspěvky: 37
- Registrován: 28 srp 2011, 07:13
Zajímavé je, že VAG-COM 304 našel pod WXPprof. na UMAXU standardní COM port i interface ve vozidle (to znamená, že interface vozidla musel odpovědět danou komunikační rychlostí), ale nebyl schopen navázat spojení s žádnou řídicí jednotkou. Možná je to dáno délkou vysílaných zpráv, nebo jinou okolností. Chtělo by to znát podrobněji postup navázání komunikace s interface vozidla a porovnat to s navázáním komunikace s některou s řídicích jednotek. K takové analýze už je nutné podrobně znát filosofii komunikačního programu:například zda čte z portu na IRQ nebo zda vyčítá datový registr ve smyčce. Pak by se lehce mohlo stát, že jednobytovou odpověď přečte ale pokud má přečíst více bytů a OS (WXP) tuto smyčku přeruší, tak se část dat nenávratně ztratí, jelikož jej komunikační program z registru nevyčte a dojde k přetečení. Tato hypotéza se mi jeví jako pravděpodobná, jelikož pod OS DOS6.22 smyčku programu nemá kdo přerušit (single user, single task) a proto data tečou tak jak mají. Ve WXP dostávají jednotlivé tasky určitou část časového koláče a ta nemusí být dostatečně velká na to, aby se stihla načíst celá delší zpráva.
Fabia I combi 1,4 MPI 50kW AQW 45000km
Fabia I combi 1,9 TDI 74kW ATD 300000km
Fabia I combi 1,9 TDI 74kW ATD 300000km
neviem ci to toto vysvetli:kybosdieselpower píše:Zajímavé je, že VAG-COM 304 našel pod WXPprof. na UMAXU standardní COM port i interface ve vozidle (to znamená, že interface vozidla musel odpovědět danou komunikační rychlostí), ale nebyl schopen navázat spojení s žádnou řídicí jednotkou. Možná je to dáno délkou vysílaných zpráv, nebo jinou okolností. Chtělo by to znát podrobněji postup navázání komunikace s interface vozidla a porovnat to s navázáním komunikace s některou s řídicích jednotek. K takové analýze už je nutné podrobně znát filosofii komunikačního programu:například zda čte z portu na IRQ nebo zda vyčítá datový registr ve smyčce. Pak by se lehce mohlo stát, že jednobytovou odpověď přečte ale pokud má přečíst více bytů a OS (WXP) tuto smyčku přeruší, tak se část dat nenávratně ztratí, jelikož jej komunikační program z registru nevyčte a dojde k přetečení. Tato hypotéza se mi jeví jako pravděpodobná, jelikož pod OS DOS6.22 smyčku programu nemá kdo přerušit (single user, single task) a proto data tečou tak jak mají. Ve WXP dostávají jednotlivé tasky určitou část časového koláče a ta nemusí být dostatečně velká na to, aby se stihla načíst celá delší zpráva.
komunikacia sa zacina na 5Bd, to je taka nizka rychlost ze sa to simuluje nastavovanim portu ako linky input-output, potom sa prejde ma 10400, mozno ze tych 5Bd ide ale potom to spadne
prosim rozlisuj USB/FTDI a standardny RS232, je to nieco uplne ine a pod DOSOm ti urcite nesiel USB ? iba RS232
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
-
kybosdieselpower
- Sběrač informací
- Příspěvky: 37
- Registrován: 28 srp 2011, 07:13
Myslím si, že pokud VDCS-LITE při testu kabelu na UMAXu na RS232 pod WXP vypsal latence EXCELLENT, tak to určitě netestoval pouze při rychlosti 5Bd ale předpokládám, že při maximální rychlosti 10472Bd, při čemž test prošel bez chyb.
Problém vidím v tom, že rozhraní se otestuje jako vyhovující pro maximální rychlost (EXCELENT), ale když dojde na komunikaci s řídicími jednotkami, tak protokol selže.
Je jasné, že testy v DOSu jsem dělal pouze na standardním RS232 i když není vyloučené, že existují drivery FTDI i pro DOS (pro některá USB zařízení jsou ovladače pro DOS kupodivu k dispozici). Vzhledem k tomu, že mám k dispozici oba kabely KKL jak verzi pro RS232 tak i verzi pro USB s FTDI a notebook s oběma rozhraními, tak mám možnost porovnat chování obou kabelů na stejném notebooku (UMAX) a vzhledem k tomu, že se pod WXP projevují oba shodně špatně a jeden z nich (RS232) pod DOSem na stejném železe funguje, vyvozuji z toho, že chyba není v notebooku ani v kabelu. Drivery pro USB verzi kabelu pro DOS hledat nebudu. Myslím, že dostatečným důkazem neviny HW je funkce kabelu s RS232 standardem pod DOSem.
Problém vidím v tom, že rozhraní se otestuje jako vyhovující pro maximální rychlost (EXCELENT), ale když dojde na komunikaci s řídicími jednotkami, tak protokol selže.
Je jasné, že testy v DOSu jsem dělal pouze na standardním RS232 i když není vyloučené, že existují drivery FTDI i pro DOS (pro některá USB zařízení jsou ovladače pro DOS kupodivu k dispozici). Vzhledem k tomu, že mám k dispozici oba kabely KKL jak verzi pro RS232 tak i verzi pro USB s FTDI a notebook s oběma rozhraními, tak mám možnost porovnat chování obou kabelů na stejném notebooku (UMAX) a vzhledem k tomu, že se pod WXP projevují oba shodně špatně a jeden z nich (RS232) pod DOSem na stejném železe funguje, vyvozuji z toho, že chyba není v notebooku ani v kabelu. Drivery pro USB verzi kabelu pro DOS hledat nebudu. Myslím, že dostatečným důkazem neviny HW je funkce kabelu s RS232 standardem pod DOSem.
Fabia I combi 1,4 MPI 50kW AQW 45000km
Fabia I combi 1,9 TDI 74kW ATD 300000km
Fabia I combi 1,9 TDI 74kW ATD 300000km
kybosdieselpower píše:Myslím si, že pokud VDCS-LITE při testu kabelu na UMAXu na RS232 pod WXP vypsal latence EXCELLENT, tak to určitě netestoval pouze při rychlosti 5Bd ale předpokládám, že při maximální rychlosti 10472Bd, při čemž test prošel bez chyb.
Problém vidím v tom, že rozhraní se otestuje jako vyhovující pro maximální rychlost (EXCELENT), ale když dojde na komunikaci s řídicími jednotkami, tak protokol selže.
Je jasné, že testy v DOSu jsem dělal pouze na standardním RS232 i když není vyloučené, že existují drivery FTDI i pro DOS (pro některá USB zařízení jsou ovladače pro DOS kupodivu k dispozici). Vzhledem k tomu, že mám k dispozici oba kabely KKL jak verzi pro RS232 tak i verzi pro USB s FTDI a notebook s oběma rozhraními, tak mám možnost porovnat chování obou kabelů na stejném notebooku (UMAX) a vzhledem k tomu, že se pod WXP projevují oba shodně špatně a jeden z nich (RS232) pod DOSem na stejném železe funguje, vyvozuji z toho, že chyba není v notebooku ani v kabelu. Drivery pro USB verzi kabelu pro DOS hledat nebudu. Myslím, že dostatečným důkazem neviny HW je funkce kabelu s RS232 standardem pod DOSem.
test VCDS LITE nemusel vediet vobec o rychlosti, on urcite testuje strmost hran a teda si myslim ze ten test bezi nezavisle na rychlosti, avsak len overi HW
porovnavat kable RS232 a USB nema vobec zmysel to sa neda porovnavat
rychlost pre RS232 sa nastavuje HW delickami na maticnej doske a rychlost USB sa nastavuje vo FTDI cipe
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km