Porovnání vačky a vstřiků na 1,9 a 2,0 TDI 8V

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
TomB
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 23 led 2006, 14:08
Odpovědi: 0

Porovnání vačky a vstřiků na 1,9 a 2,0 TDI 8V

Příspěvek od TomB »

zdravím
nenajde se mezi přítomnými někdo, kdo má k dispozici podrobnější info o tvaru vačky a velikosti otvorů ve vstřikovačích na motorech
1,9 TDI 96 kW AVF a 2,0 TDI 103 kW BMP, oba 8V

vstřiky
1,9 - 038 130 073 AL (to jsou ty největší, co byly v r. 2001)
2,0 - 038 130 073 BQ

vačka
1,9 - 038 109 101 R
2,0 - 038 109 101 AH

Díky
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7564
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

má ten 2.0 DPF? Motory s DPF mají mj. jinou vačku
TomB
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 23 led 2006, 14:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od TomB »

Vici píše:má ten 2.0 DPF? Motory s DPF mají mj. jinou vačku
jo má, právě proto se snažím zjistit, jak moc je odlišná, resp. jestli jí lze zaměnit. Samozřejmě s DPF OFF.
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

když jsem je navzájem proměřoval tak obě měly stejné časování ventilů , vačka vstřiku má základní tvar a časování stejný , DPF má za hlavní vačkou ještě jeden výstupek pro vstříknutí paliva při regeneraci
G4 ARL chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )( bude na prodej )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD náhrada za G4
TomB
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 23 led 2006, 14:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od TomB »

1pavel píše:když jsem je navzájem proměřoval tak obě měly stejné časování ventilů , vačka vstřiku má základní tvar a časování stejný , DPF má za hlavní vačkou ještě jeden výstupek pro vstříknutí paliva při regeneraci
o tom, že tam kvůli DPF bude ještě něco na "povstřik" jsem tušil, ale pokud má stejný tvar vstřiku jak AVF, tak je potom zvláštní, že to má mnohem delší dobu (úhle otevření) vstřiku na stejnou dávku nafty proti AVF. A nebo je to zprasený tryskama, které jsou extrémně malé. Proto i ten můj druhý dotaz na velikost otvorů v trysce.

Když si ty vačky měřil, tak s jakou přesností? Je rozdíl opravdu jen v tom povstřiku, takže by se dala prakticky zaměnit?
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

s přesností cca 1° což je podle mě zanedbatelné
G4 ARL chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )( bude na prodej )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD náhrada za G4
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“