dávka paliva vs. otáčky volnoběhu ? - AFN

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

dávka paliva vs. otáčky volnoběhu ? - AFN

Příspěvek od FandaTDI »

Zdravim, možná jsem jen dostatečně nehledal, ale nikde jsem nenašel nic o souvislostech prvního a druhýho kanálu přizpůsobení, případně jejich bližší popis(-y) ...
kanál 1 (volnoběžná? "dávka paliva"):
32686 [6,6-6,8mg/R - max.] - 32768 [4,6-4,8mg - def.] - 32784 [4,4-4,6mg - min.]
kanál 2 ("volnoběh" - čim je určenej, když ne dávkou paliva?):
32743 [840ot. - min.] - 32768 [861ot. - def.] - 32818 [903ot. - max.]

neni náhodou nějakej specifickej postup, jak obě hodnoty nastavovat (na míru motoru/vzduchu, kompres.poměru,...)???

Zkoušel jsem si lehce "odtraktorovatět" motor na volnoběh a zdá se mi, že by se mělo hejbat s oběma hodnotama, protože nejdřív jsem to zkoušel přes první kanál a otáčky volnoběhu se ani nehnuly, ačkoliv na chod to mělo trochu vliv (i když "z prvních dojmů" ne takovej jako na spotřebu :) , která byla už při hodnotě 32734 dvojnásobná, tj. 0,8l/h) - chod motoru jakoby lehce "zmohutněl", vibrace se "přesunuly k nižším frekvencím", ale neznělo to úplně zdravě (trošku jakoby přidušeně díky bohatší směsi - s běžnou váhou a funkčním egr by to nejspíš tak znatelný nebylo, jestli řj upravuje "tuhle" dávku podle průtoku vzduchu, jakože asi taky ;) ...) , no nic, vrátil jsem to a zkusil druhej kanál. Při hodnotě 32780-8 (do těch cca 882ot.) se chod trochu zlepšil a spotřeba zůstala na 0,4l/h, ačkoliv tam k těm pův. 4,6-4,8mg občas "bliklo" i 5mg. Ovšem když jsem je zvýšil na max. tak zas "ztraktorovatěl", ale trochu jinak ... zkusil jsem pro zajímavost dát větší dávku paliva a zvuk i vibrace se zas přiblížily původním, jen o něco rychleji. Tak jsem ještě ze zvědavosti zkusil dát minimální dávku paliva a chod motoru byl jakoby "lehčí", ale klepalo to pořád víc než na těch cca 882ot. s pův. dávkou paliva, tu jsem nakonec nechal na pův.hodnotě a otáčky na těch 32780(řekněme něco kolem těch 870ot. - zobrazeno střídavě 861/882ot.), ale podle mě by chod motoru i na ty max. volnoběžný otáčky měl jít "vyladit", ne? Resp. nechci mít volnoběžnou spotřebu (o moc) větší než půl litru za hodinu a teď na zimu klidně nejvyšší hodnotu volnoběhu, což by "báj ucho" při ideálním kompresním poměru u mýho (zahřátýho) motoru mohlo klidně odpovídat těm 0,5(-0,6)l/h, ale má smysl si s tim hrát/zkoušet "vyladit" ten chod po malejch hodnotách??? (ono v tom druhym kanále už i při hodnotě 32808 ukazuje VAG těch maximálních 903ot., i když je to ve skutečnosti o něco míň - těžko z toho poznat jak moc jsou ty hodnoty ne/lineární...)

máte s tim někdo zkušenosti?
pašíkombi AFN B597
Uživatelský avatar
milansilvia
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Registrován: 26 lis 2008, 16:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Příspěvek od milansilvia »

Tiež riešim podobný problém u svojho Golfa mám vysoku voľnobežnú davku no neviem či môže motor bežať a meniť tzv. dávku za chodu motora ???
Dakujem
VW GOLF 4 1,9 TDI AHF 81 KW EGR OFF zatiaľ séria
SEAT TOLEDO 1L, AFN 81KW, EGR OFF, KAT OFF
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

jo jde to
pašíkombi AFN B597
Diablo_666CZ
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 05 kvě 2011, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Diablo_666CZ »

Jak to měníš ve VAGu?napiš postup.
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Diablo_666CZ: motor - login (12233) - přizpůsobení/adaptace - číslo kanálu, změnit hodnotu, testovat, uložit, vyzkoušet na zahřátym motoru.

Nechal jsem to na 882ot. s pův.dávkou a chod je řekl bych lepší (taky po výměně oleje a všech filtrů), ale stejně by mě zajímalo jak moc to spolu souvisí (a s čim dalšim, resp. účely adaptace dle výrobce) a jak motor udržuje konstantní otáčky v takovym rozpětím dávky paliva, příp. jestli to má vliv i na dávku mimo volnoběh :? ... (hm)
pašíkombi AFN B597
Diablo_666CZ
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 05 kvě 2011, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Diablo_666CZ »

No,to by mě taky zajímalo,taky zkusím jestli se mi zklidní volnoběh nebo aspoň zvuk.Taky mi to chrochtá jak traktor,ale to možná bude tím že nemám tlumiče :-D .
mickeyA6
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 27 kvě 2011, 22:36
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mickeyA6 »

mam 66kW a taky darebnej volnobeh . Nemužou to po tech letech bejt spíš ty tlakovy snimače v řidicim počítači v haji . Protože ja mam dost nahradnich dilu a specialne na svym aute jsem vymenil temeř všechno a stale na volnoběh je darebak , budete se asi smat , ale vymenil jsem zkusmo motor prevodovku setrvak sadu , silentbloky vahu vzduchu alternator . Diagnostika bez zavad nic . Jde o prvni A6 1.9tdi . čerpadla zkusil asi tři . Nastvavit tdc už umim poslepu .
mickey
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Někde jsem četl, že kanál 02 (volnoběžné otáčky) je množství vzduchu.
Kanál 01 je nafta.

Zkoušel jsem si s tím pohrát, ale něco mi tam nesedělo.
Volnoběh mám 903otáček, zvuk motoru lahodí uchu :).

Ale dávka byla při základní hodnotě jen 0,8-1mg. Když jsem jí zvevdnul (ve skutečnosti se musí hodnota zmenšovat), tak jsem se dostal max na 3mg nafty. Mělo by se dát nastavit až 9mg.

Nevíte někdo v čem by mohl být problém?. Dělal jsem screeny obrazovky vagu
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2028
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Odpovědi: 0
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

tohle nastavení přes vag je omezene pokud by si chtěl množství třeba 6mg tak povolit a hejbat hlavou čerpadla
Tiguan 2 2.0 tdi
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

leguan píše:tohle nastavení přes vag je omezene pokud by si chtěl množství třeba 6mg tak povolit a hejbat hlavou čerpadla
Já myslel, že tím se nastaví jen předvstřik.
Ale když se mrkneš na začátek tématu, tak tam FandaTDI píše hodnoty nastavení a k tomu mg nafty. A to mi vůbec nesouhlasí.
Jinak ten předvstřik mám v normě :)
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

jo s tim vzduchem to zní celkem logicky ;)
předvstřik se nastavuje hejbáním celýho čerpadla, s ostatníma úkonama zkušenost nemam, o hejbání hlavou čerpadla už jsem taky někde četl(podrobnosti si nepamatuju), ale krom toho jsem si vzpomněl, že jsem si někde stáhl obrázek s čerpadlem, kde se nafta přidává jen šroubkem (vypadá to ale jinej typ čerpadla než mam já):
Obrázek
PS: ale volnoběžná dávka přes 6(5)mg nebude to pravý ořechový pro zdravej motor ...
pašíkombi AFN B597
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

FandaTDI píše:jo s tim vzduchem to zní celkem logicky ;)
předvstřik se nastavuje hejbáním celýho čerpadla, s ostatníma úkonama zkušenost nemam, o hejbání hlavou čerpadla už jsem taky někde četl(podrobnosti si nepamatuju), ale krom toho jsem si vzpomněl, že jsem si někde stáhl obrázek s čerpadlem, kde se nafta přidává jen šroubkem (vypadá to ale jinej typ čerpadla než mam já):
Obrázek
PS: ale volnoběžná dávka přes 6(5)mg nebude to pravý ořechový pro zdravej motor ...
To bude ještě mechanický čerpadlo. Na zadní straně je táhlo a šroubek jako doraz. my už máme elektricky řízený.
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Ještě si pročtěte tohle téma.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
Co tam píše MirekX.
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

arlie: no popravdě to (čemu MirkoviX přitakává reesha :o ) moc nechápu ... škoda, že to "nerozvíjel" někdo trochu fundovaněji ... možná to zvýší/sníží rozsah v celym spektru, ale že se nezmění dávka na volnoběh neni pravda (je jasně slyšitelná změna chodu hned po úpravě bez dotyku plynu) a v tom případě by to znamenalo, jak tam někdo nadhodil, že se tim dá poladit v příslušnejch kanálech(ty adaptační kanály jsou v podstatě odvozený od čísel, resp. názvů skupin bloku hodnot) i výkon (a nemyslim si, že by "píchnul" do vosího hnízda, resp. proč by se pak pájely starý jednotky, když by šly "adaptovat"...) ... a to se mi právě nezdá, že by sis takhle zvýšil dávku v celym spektru třeba bez ohledu na ostatní kanály(/skupiny), atd. ... resp. snížil v případě výměny trysek za větší, protože to vzhledem k prac.tlaku větších trysek nebude mít lineárně srovnatelnej průběh množství/výkon(tlak, rozprášení,...), tipuju spíš mírně "zaoblenej" ve tvaru "j"(aby neměly tendenci "ukapávat" při nízkym tlaku nafty), což imho může bejt i lehce odlišný u různejch typů motorů např. podle spalovacího prostoru ...

ale na druhou stranu - pokud MirekX psal o kanálu 1("Vstřikované množství") a kanál 2("Volnoběžné otáčky") je fakt vzduch (i když tam mi zas v souv. s jeho výkladem trochu nesedí to "Volnoběžné..." - možná to je právě v souv. s chodem EGR, kterej normálně otvírá sice nejen, ale převážně u volnoběhu... :? ), pak je v případě max. přivření EGR v kanále 3 (a zaslepení ;) ...) vhodný zvýšit množství vzduchu (potažmo volnoběžný otáčky - kanál2) při zachování pův. vstřik.množství paliva - no ne???

Těžko se o tom teoretizuje bez znalosti souvislostí (event. přesnějších charakteristik adaptačních kanálů), ale k něčemu to možná i tak je ;)
pašíkombi AFN B597
eclipsse
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 22 srp 2011, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od eclipsse »

Zdravim majstri,viete mi poradit,ci ide nastavit davka paliva na volnobeh aj na octavii I 1.9 TDI 81 kW r.v.1999 kod motora AHF?Ak ano mozete mi poradit postup ako sa to da?Mam VCDS,ale este som len zaciatocnik.Velka vdaka vopred za rady.Mam nepravidelny chod na vplnobeh a to iba ked je studeny motor,davku paliva mam 4 az 4.4 mg,ale chcel by som skusit ci by to nepomohlo keby ju trosku zvysim.
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“