význam škrtící klapky fabia SDI
Moderátoři: šulda, Moderátoři
význam škrtící klapky fabia SDI
Zdravím vespolek,
kamarád si koupil Fábii a na diagnostice mu to hlásí defekt škrtící klapky.. Když jsem dal test klapky, ani se nehne.. Takže je 100% kaput..
Ovšem kamarád mi položil zajímavou otázku.. K čemu tam ta klapka je??? I když jí odpojil - auto jede dobře a nevykazuje žádnou závadu.. Nežere, nekouří.. jede...
Starý TDI klapku neměli a jezdily..
Takže jaký má význam škrtíví klapka u SDI??? Když odpojím váhu u TDI, tak auto nejde a žere.. Tady subjektivně žádná změna...
Díky za radu...
macman
kamarád si koupil Fábii a na diagnostice mu to hlásí defekt škrtící klapky.. Když jsem dal test klapky, ani se nehne.. Takže je 100% kaput..
Ovšem kamarád mi položil zajímavou otázku.. K čemu tam ta klapka je??? I když jí odpojil - auto jede dobře a nevykazuje žádnou závadu.. Nežere, nekouří.. jede...
Starý TDI klapku neměli a jezdily..
Takže jaký má význam škrtíví klapka u SDI??? Když odpojím váhu u TDI, tak auto nejde a žere.. Tady subjektivně žádná změna...
Díky za radu...
macman
Cituji výrobce:
"Přivádění výfukových plynů zpět do sacího potrubí (recirkulace) je v současné době nejúčinnější metoda, kterou se snižuje obsah oxidů dusíku (NOx) ve výfukových plynech. Množství spalin přiváděných zpět do sacího potrubí musí být přesně odměřováno, aby bylo zachováno ještě dostatečné množství kyslíku pro spalování vstřikovaného paliva. Příliš velké množství recirkulovaných výfukových plynů by vedlo ke zvýšení obsahu sazí, oxidu uhelnatého a uhlovodíků ve výfukových plynech. U vznětových motorů bez turbodmýchadla je rozdíl mezi tlakem v sacím a výfukovém potrubí relativně malý. Z tohoto důvodu je při částečném zatížení přivádění výfukových plynů do sacího potrubí komplikované, ovšem zejména při částečném zatížení pro potlačení vzniku oxidů dusíku potřebné. Proto se čerstvý vzduch v sacím potrubí při určitých otáčkách reguluje. Regulací se tlak v sacím potrubí přizpůsobuje tlaku ve výfukovém potrubí.
Tím se zajišťuje také dobré promíchávání výfukových plynů s nasávaným vzduchem. Pomocí dvoustupňového mechanického ventilu pro zpětné vedení výfukových plynů je recirkulace řízena tak, aby vyhovovala potřebám dolního rozsahu zátěže.
Regulační klapka - funkce
Aby došlo k přizpůsobení tlaku v sacím potrubí k tlaku ve výfukovém potrubí při částečném zatížení, uzavírá se částečně sací potrubí regulační klapkou. K tomu se zpracovávají informace o:
-otáčkách motoru
-teplotě nasávaného vzduchu
-množství nasávaného vzduchu
Regulační klapka v sacím potrubí je ovládána nastavovačem (motorem). Úhel, o který se má klapka natočit, je stanoven řídicí jednotkou motoru po vyhodnocení vstupních signálů.
Regulační klapka je:
–od 16 mg/zdvih nasávaného vzduchu zcela otevřená
–do 16 mg/zdvih nasávaného vzduchu je otevírání řízeno datovým polem
(v závislosti na zatížení a otáčkách motoru)
–od 2800 1/min je zcela otevřená (tlakové poměry jsou nad touto hranicí
bezproblémové)
–při studeném startu zcela otevřená
–při vypnutí motoru zcela otevřená
Dvoustupňový mechanický ventil pro zpětné vedení výfukových plynů spíná v závislosti na poměrech zátěže a otáček.
Náhradní funkce: V případě poruchy není nastavování regulační klapky možné. Regulační klapka zůstane trvale otevřená. Na chodu motoru se tato závada neprojeví. Dojde však k narušení funkce recirkulace výfukových plynů."
"Přivádění výfukových plynů zpět do sacího potrubí (recirkulace) je v současné době nejúčinnější metoda, kterou se snižuje obsah oxidů dusíku (NOx) ve výfukových plynech. Množství spalin přiváděných zpět do sacího potrubí musí být přesně odměřováno, aby bylo zachováno ještě dostatečné množství kyslíku pro spalování vstřikovaného paliva. Příliš velké množství recirkulovaných výfukových plynů by vedlo ke zvýšení obsahu sazí, oxidu uhelnatého a uhlovodíků ve výfukových plynech. U vznětových motorů bez turbodmýchadla je rozdíl mezi tlakem v sacím a výfukovém potrubí relativně malý. Z tohoto důvodu je při částečném zatížení přivádění výfukových plynů do sacího potrubí komplikované, ovšem zejména při částečném zatížení pro potlačení vzniku oxidů dusíku potřebné. Proto se čerstvý vzduch v sacím potrubí při určitých otáčkách reguluje. Regulací se tlak v sacím potrubí přizpůsobuje tlaku ve výfukovém potrubí.
Tím se zajišťuje také dobré promíchávání výfukových plynů s nasávaným vzduchem. Pomocí dvoustupňového mechanického ventilu pro zpětné vedení výfukových plynů je recirkulace řízena tak, aby vyhovovala potřebám dolního rozsahu zátěže.
Regulační klapka - funkce
Aby došlo k přizpůsobení tlaku v sacím potrubí k tlaku ve výfukovém potrubí při částečném zatížení, uzavírá se částečně sací potrubí regulační klapkou. K tomu se zpracovávají informace o:
-otáčkách motoru
-teplotě nasávaného vzduchu
-množství nasávaného vzduchu
Regulační klapka v sacím potrubí je ovládána nastavovačem (motorem). Úhel, o který se má klapka natočit, je stanoven řídicí jednotkou motoru po vyhodnocení vstupních signálů.
Regulační klapka je:
–od 16 mg/zdvih nasávaného vzduchu zcela otevřená
–do 16 mg/zdvih nasávaného vzduchu je otevírání řízeno datovým polem
(v závislosti na zatížení a otáčkách motoru)
–od 2800 1/min je zcela otevřená (tlakové poměry jsou nad touto hranicí
bezproblémové)
–při studeném startu zcela otevřená
–při vypnutí motoru zcela otevřená
Dvoustupňový mechanický ventil pro zpětné vedení výfukových plynů spíná v závislosti na poměrech zátěže a otáček.
Náhradní funkce: V případě poruchy není nastavování regulační klapky možné. Regulační klapka zůstane trvale otevřená. Na chodu motoru se tato závada neprojeví. Dojde však k narušení funkce recirkulace výfukových plynů."
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 02 pro 2011, 16:32, celkem upraveno 4 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)