význam škrtící klapky fabia SDI

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42
Odpovědi: 0

význam škrtící klapky fabia SDI

Příspěvek od macman »

Zdravím vespolek,

kamarád si koupil Fábii a na diagnostice mu to hlásí defekt škrtící klapky.. Když jsem dal test klapky, ani se nehne.. Takže je 100% kaput..

Ovšem kamarád mi položil zajímavou otázku.. K čemu tam ta klapka je??? I když jí odpojil - auto jede dobře a nevykazuje žádnou závadu.. Nežere, nekouří.. jede...

Starý TDI klapku neměli a jezdily..

Takže jaký má význam škrtíví klapka u SDI??? Když odpojím váhu u TDI, tak auto nejde a žere.. Tady subjektivně žádná změna...

Díky za radu...

macman
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

neni to skrtici ale chcipaci, pri chcipnuti to zavre vzduch prichazejici do motoru,tim to komfortneji chcipne....muzes ji uplne vyradit pokud to nechces opravovat. Mimochodem co to je za rok?
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od macman »

je to rok 2000... takže pokud je ta klapka trvale ve stavu otevřeno, tak to vůbec nemusím řešit??? Ani jí odpojovat???
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pozor, pozor!!! U motorů SDi se nejedná o chcípací klapku, ale o regulační. Má své opodstatnění a smysl. Její funkce je zcela odlišná než u motorů s turbem.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

tak to se omlouvam za mystifikaci
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

jinak jakou funkci vykonava presne? napada mi jen regulace nas.vzduchu dik za osvetu :D
Naposledy upravil(a) sniper-- dne 02 pro 2011, 16:29, celkem upraveno 1 x.
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Cituji výrobce:

"Přivádění výfukových plynů zpět do sacího potrubí (recirkulace) je v současné době nejúčinnější metoda, kterou se snižuje obsah oxidů dusíku (NOx) ve výfukových plynech. Množství spalin přiváděných zpět do sacího potrubí musí být přesně odměřováno, aby bylo zachováno ještě dostatečné množství kyslíku pro spalování vstřikovaného paliva. Příliš velké množství recirkulovaných výfukových plynů by vedlo ke zvýšení obsahu sazí, oxidu uhelnatého a uhlovodíků ve výfukových plynech. U vznětových motorů bez turbodmýchadla je rozdíl mezi tlakem v sacím a výfukovém potrubí relativně malý. Z tohoto důvodu je při částečném zatížení přivádění výfukových plynů do sacího potrubí komplikované, ovšem zejména při částečném zatížení pro potlačení vzniku oxidů dusíku potřebné. Proto se čerstvý vzduch v sacím potrubí při určitých otáčkách reguluje. Regulací se tlak v sacím potrubí přizpůsobuje tlaku ve výfukovém potrubí.
Tím se zajišťuje také dobré promíchávání výfukových plynů s nasávaným vzduchem. Pomocí dvoustupňového mechanického ventilu pro zpětné vedení výfukových plynů je recirkulace řízena tak, aby vyhovovala potřebám dolního rozsahu zátěže.

Regulační klapka - funkce
Aby došlo k přizpůsobení tlaku v sacím potrubí k tlaku ve výfukovém potrubí při částečném zatížení, uzavírá se částečně sací potrubí regulační klapkou. K tomu se zpracovávají informace o:
-otáčkách motoru
-teplotě nasávaného vzduchu
-množství nasávaného vzduchu

Regulační klapka v sacím potrubí je ovládána nastavovačem (motorem). Úhel, o který se má klapka natočit, je stanoven řídicí jednotkou motoru po vyhodnocení vstupních signálů.

Regulační klapka je:
–od 16 mg/zdvih nasávaného vzduchu zcela otevřená
–do 16 mg/zdvih nasávaného vzduchu je otevírání řízeno datovým polem
(v závislosti na zatížení a otáčkách motoru)
–od 2800 1/min je zcela otevřená (tlakové poměry jsou nad touto hranicí
bezproblémové)
–při studeném startu zcela otevřená
–při vypnutí motoru zcela otevřená

Dvoustupňový mechanický ventil pro zpětné vedení výfukových plynů spíná v závislosti na poměrech zátěže a otáček.
Náhradní funkce: V případě poruchy není nastavování regulační klapky možné. Regulační klapka zůstane trvale otevřená. Na chodu motoru se tato závada neprojeví. Dojde však k narušení funkce recirkulace výfukových plynů."
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 02 pro 2011, 16:32, celkem upraveno 4 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

tak jestli to dobre chapu,tak tim ze klapka nefacha,tak ma motor cerstvejsi vzduch.....tak k tomu pro jistotu dat uplne EGR off a je to :D
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pokud je EGR OFF, nemá ta klapka žádný význam a lze ji technicky z motoru úplně vyhodit. Pokud EGR funguje, zlobí to.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Klapka taky omezuje dunivý zvuk u SDi motorů, je to dáno tvarem sání.

Mě u Caddy SDi chiptuner egr omezil tak, že funguje jen u studeného motoru, poté se systém chová tak jako když jednotka egr vypne ve své režii tedy klapka pracuje v nižích otáčkách nadále, ale egr je offline.
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

tak EGR Of zaslepenim a je po starostech...pro jistotu prohlidnout sani,pripadne vycistit....OT,minulej tejden mi sem rijelo ALH a sani melo diru v prumeru do 3 cm :o :o
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Vemte si ale, že PD motory co splňují Euro4 mají klapku taky elektrickou, taky plní funkci chcípací klapky, ale také regulační, je potřeba recyklovat tolik výf. plynů, že již nestačí standartní přetlak mezi hlavou a turbem kde je oběr pro EGR ale je potřeba motor uměle zadusit.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“