Jak poznat na vagu vadný PD vstřikovač?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Když jsem to celé přečetl,tak si dovolím takovou úvahu,pokud odpojíš ovládání turba,tak se ztratí přetlak v sání a při akceleraci je tam podtlak,pokud je to vpořádku,oproti stavu,když turbo funguje,tak si myslím,že jde ztuha některý sací ventil,který se nestíhá vracet pokud je v sání tlak,což vede k nevyrovnanému chodu motoru,samozřejmě to nemusí být pravda,ale je to teorie,která odpovídá simulované změně.
Zkoušel jsem:
- Měřit kompresní tlaky - všechny válce mají stejnou hodnotu okolo 3MPa
- Vyměnit tandem > beze změny
- Vyměnit kabeláž v hlavě > beze změny
- Vyměnit trysky a těsnění na vstřikovačích > beze změny
- Vyměnit celé vstřikovače > beze změny
- Výměnit všechny filtry > beze změny
- Výměnit vačku > beze změny
- Náhrát do ŘJ orig. soft > mírné zlepšení oproti načipované verzi
- Zaslepit EGR > beze změny
- Vyčististit naklápění lopatek turba > beze změny
- Odpojit váhu vzduchu > bez změny
- Odpojit regulaci turba > problém zmizí, motor běží plynule ve všech otáčkách
Problém se mi objevil po tom, co byl motor potkaný. Na hlavě byly vyměněny všechny ventily a zdvihátka.
- Měřit kompresní tlaky - všechny válce mají stejnou hodnotu okolo 3MPa
- Vyměnit tandem > beze změny
- Vyměnit kabeláž v hlavě > beze změny
- Vyměnit trysky a těsnění na vstřikovačích > beze změny
- Vyměnit celé vstřikovače > beze změny
- Výměnit všechny filtry > beze změny
- Výměnit vačku > beze změny
- Náhrát do ŘJ orig. soft > mírné zlepšení oproti načipované verzi
- Zaslepit EGR > beze změny
- Vyčististit naklápění lopatek turba > beze změny
- Odpojit váhu vzduchu > bez změny
- Odpojit regulaci turba > problém zmizí, motor běží plynule ve všech otáčkách
Problém se mi objevil po tom, co byl motor potkaný. Na hlavě byly vyměněny všechny ventily a zdvihátka.
Dík za podnět. Taky mě napadlo, že to nemusí poznat, ale neznám nikoho, kdo by mi to potvrdil. Máš s tím nějaké zkušenosti? Já jsem schopen si splašit jedině nějakej USB osciloskop se vzorkováním 4kHz. Myslíš, že by to stačilo?tomfree píše:Kompresmetr nepozná váznoucí,ani podpálený ventil,to už ho musí kus chybět,aby se to projevilo na tlaku při tom množství otáček,které motor při měření udělá,jediné jak se to dá změřit je osciloskop na startérový kapel a měřit graficky proudový odběr,při odpojeném dávkování paliva,aby to nechytlo.
Stačit by to mělo,ale potřebuješ kleš´tový stejnosměrný ampérmetr,pro snímání startovacího proudu a ideálně dvoukanalový osciloskop,protože na druhý kanál dáš signál s kliky ať je vymezená otáčka motoru,protože se jinak špatně orientuje v nahraném průběhu,nejde určit který válec dělá problém,hledal jsem to takhle u benzínového oplu,kde po zahřátí vázly ventily.
Sežeň někoho s USB osciloskope III se sondou tlaku a podtlaku a dostaneš nějaký takový výsledek.diego191 píše:Dík za podnět. Taky mě napadlo, že to nemusí poznat, ale neznám nikoho, kdo by mi to potvrdil. Máš s tím nějaké zkušenosti? Já jsem schopen si splašit jedině nějakej USB osciloskop se vzorkováním 4kHz. Myslíš, že by to stačilo?tomfree píše:Kompresmetr nepozná váznoucí,ani podpálený ventil,to už ho musí kus chybět,aby se to projevilo na tlaku při tom množství otáček,které motor při měření udělá,jediné jak se to dá změřit je osciloskop na startérový kapel a měřit graficky proudový odběr,při odpojeném dávkování paliva,aby to nechytlo.

Když měření průběhu tlaku a podtlaku provedeš postupně na všech válcích měl bys hned vidět váznoucí ventil
Roman
Řešil sem nedávno tohle u octavy II 1.9 TDi 77Kw .Přesně ty stejné příznaky,Motor mělo najeto poctivých 75000...první majitel.Nevyřešili to ani soudruzi ve Škoda servisu.Jelikož už bylo po záruce...Po hře se vstřikovači šla hlava dole a bylo to lehce ťuklé na 1 válci,byl přidřený sací ventil,který občas podfukoval.šly tam new ventily,vodítka,hydra.Ale pokud to robíš pro sebe pujde to i levněji 

Prejavovalo sa to len pri studenom motore a cca 2000ot (ako v mojom prípade)?Adiss píše:Řešil sem nedávno tohle u octavy II 1.9 TDi 77Kw .Přesně ty stejné příznaky,Motor mělo najeto poctivých 75000...první majitel.Nevyřešili to ani soudruzi ve Škoda servisu.Jelikož už bylo po záruce...Po hře se vstřikovači šla hlava dole a bylo to lehce ťuklé na 1 válci,byl přidřený sací ventil,který občas podfukoval.šly tam new ventily,vodítka,hydra.Ale pokud to robíš pro sebe pujde to i levněji
Môj má nabehané 150k km a hlava nebola ešte dole.
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
to co tu popisuje diego je evidentně pootevřenej ventil, dělá to i u 1Z a starších TDI při prudkým přidání plynu se pomaleji vrátí ventil a hydroštel vymezí tu vůli tak, že ventil zůstane pootevřenej a chvíli trva než zase sedne do sedla a válci se vrátí komprese, pokud je motor ko, jak psal diego, tak už asi není co řešit, jinak by se to dalo zkusit na autě, zjistit, kterej válec to dělá, u diega evidentně 4. válec a na něm vytáhnout pružiny na ventilech a zkusit jak chodí ventily, podle toho už se dá rozhodnout jestli hlava dolů, případně dát nový pružiny, protože kolikrát jsou už taky unavený, na starších motorech kolikrát blbly olejový čerpadla a dělal to i vysokej tlak oleje
Humlova úvaha by docela odpovídala, protože všechno ostatní už jsem vyzkoušel. Chtěl jsem se na to zaměřit na jaře až bude teplo...
No jel jsem na Vánoce k ségře a na potvoru v tom začalo 2km před cílem klepat, zastavil jsem, motor se vytočil do plnejch otáček, tak jsem jen vypnul zapalování a čekal. Co mě překvapilo, že to kouřilo bíle. Měrka oleje dnes po dvou dnech ukazuje, že je motor uplně zalitý řídkou černou kapalinou (olej a nafta nebo voda?). No rozhodně už sháním jiný motor, s tímhle jsem se už natrápil více než dost a teď ho dávat dohromady by asi byl pěknej nesmysl.
No jel jsem na Vánoce k ségře a na potvoru v tom začalo 2km před cílem klepat, zastavil jsem, motor se vytočil do plnejch otáček, tak jsem jen vypnul zapalování a čekal. Co mě překvapilo, že to kouřilo bíle. Měrka oleje dnes po dvou dnech ukazuje, že je motor uplně zalitý řídkou černou kapalinou (olej a nafta nebo voda?). No rozhodně už sháním jiný motor, s tímhle jsem se už natrápil více než dost a teď ho dávat dohromady by asi byl pěknej nesmysl.
No docela mě to překvapilo, protože to turbo na tom nebylo uplně špatně. Mělo pouze radiální vůli a olej mi neubýval (stihnul jsem provést dvě výměny oleje).tiguan2 píše:Kde se ti tam vzal olej?to maš turbo vhaji nee!!!diego191 píše:Tak jen pro info, ten můj motor to má od včerejška za sebou. Nasál si olej...
To že to šlo doplných otaček je olejem který nasal s koleru,a ten se tam vzal z turba.Takže z toho vypliva na 100% turbo v haji a řekl bych i nektera ojnice.(moje zkušenost)diego191 píše:No docela mě to překvapilo, protože to turbo na tom nebylo uplně špatně. Mělo pouze radiální vůli a olej mi neubýval (stihnul jsem provést dvě výměny oleje).tiguan2 píše:Kde se ti tam vzal olej?to maš turbo vhaji nee!!!diego191 píše:Tak jen pro info, ten můj motor to má od včerejška za sebou. Nasál si olej...
Zdravim doufam ze mi nekdo nenada kdyz to napisi sem.Nechtel jsem zakladat nove tema.Jde o oct 2 77Kw.Auto cuka v rozmezi 2500-3000 ot za min.Nejdriv to delal jen 3 kvalt ale ted postupem casu to delaji vsechny rychlosti.Zvedla se spotreba a nekdy to bile kouri.Kabely ke vstrikum jsou vymeneny a dela to porad.Da se nejak podle skupiny 13 zjistit jestli to delaji gumicky na vstriku nebo se pripravit na neco horsiho? Dekuji mockrat za odpoved.
Za sudena
1 valec: -1,15 mg/str
2 valec: 0,02 mg/str
3 valec: 0,66 mg/str
4 valec: 0,42 mg/str
Za tepla
1 valec: -0,92 mg/str
2 valec: 0,35 mg/str
3 valec: 0,02 mg/str
4 valec: 0,49 mg/ str
Za sudena
1 valec: -1,15 mg/str
2 valec: 0,02 mg/str
3 valec: 0,66 mg/str
4 valec: 0,42 mg/str
Za tepla
1 valec: -0,92 mg/str
2 valec: 0,35 mg/str
3 valec: 0,02 mg/str
4 valec: 0,49 mg/ str