Renault Clio 1,5DCi poškubává zastudena

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

Renault Clio 1,5DCi poškubává zastudena

Příspěvek od JiRaY »

Zdravím pánové,tak můj tatík si udělal "radost",a koupil si Renaulta Clio 1,5DCi,48kw r.v.07,najeto 153 000km,po prvním majiteli,se serviskou,km poctivé,podle výpisu ze servisu se za celou dosavadní životnost auta dělaly jednou brzdy,párkrát olej (po 30-35 000km-prasata),jednou vzduchový filtr,a toť vše,auto jelo parádně,nikdy v servisu se závadami ohledně motoru nebylo,tak hodil za hlavu zvěsti o poruchovosti tohohle motoru a šel do toho...
Vyměnil se olej,hroznej mazut mimochodem,vzducháč a palivový filtr jsme dali rovnou taky,byl tam ještě původní,ale tady začíná ten problém,od výměny toho filtru auto vždy po ránu déle točí (7-8otáček),pak chytne,a jde.Po rozjezdu ale začne poškubávat,respektive studený motor při přidání nejdřív přidává,pak ubere,zase přidá,ubere,a takhle to párkrát udělá,nic se nerozsvěcí,po ohřátí je všechno OK.Ovšem stačí někde na hodinku zastavit,motor úplně nevychladne a zase,po nastartování to při rozjezdu poškubává,ujedu kilometr a je klid,jede normálně.To to začalo s novým naftovým filtrem Purflux,za běhu motoru v hadicích bublinky nejsou,ale po chcípnutí vidím jak se do filtru od motoru vrací bublinky a nafta pomaličku zdrhá zpět do nádrže přes balonek,při pumpování bublinky kolují filtrem sem a tam a nic se tím nemění,od výměny toho filtru jsme najeli cca 150km,tak by to mělo být už dávno odvzdušněné,proto zírám na to kde se tam furt berou.Ta soustava se nějak dá odvzdušnit?Při výměně jsem normálně odpojil hadičky,dal nový filtr,zas připojil a napumpoval,auto chytlo hned,ale od té doby to dělá a zhoršuje se to.

A druhý dotaz bych měl ohledně převodovky,respektive oleje,chceme ho tam vyměnit,co se tam dává za olej a jaké množství? Dá se použít klasický Total BV 75W80 nebo se musí shánět ELF?Po převodovce jsem koukal a celkem marně jsem hledal napouštěcí nebo vypouštěcí zátky,asi jsem slepejš :D
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Pokud by auto jezdilo na dobrou naftu, problém by asi neby, má asi vstřikování Delphi, a v téhle době dylo montováno u těchto výkonů většinou tohle vstřikování. Odcházelo čerpadlo, piliny se dostaly do vstřiků. Pokud by to bylo tím je potřeba vyměnit i potrubí a části VT systému, popř je vyčistit v ultrazvuku. Repasované trysky i čerpadla jde sehnat. Pokud by to bylo filtrem, zkus jiný, nedostal se tam nějaký bordel?. Co diagnostika? Turbo je u tohohle motoru háklivé na kvalitu oleje a odchází mezi 120 - 180000 km, pokud není olej měněn po 15000 km, pokud je, používají se dobré oleje, kvalitní nafta, dožijí se motory bez problémů kolem 400 000km. Tedy skutečných. Známý koupil Scenika málo jetého najeto necelých 60000km, 2 roky starý, vnitřek 1A. Ve 120 000 se mu vytelilo turbo. Skutečné km při koupi 180000. Auta s těmihle motory kupují firmy, malé pojištění, nízká spotřeba - po dvou až 3 letech je prodají za málo, u nás se stočí km, auto je pěkné. Pak se říká že jsou tyhle motory naprd. Kamarád prodává renaulty a tvrdí, že s auty co prodal nejsou problémy, dovozy jsou problém z výše uvedených důvodů.
G3 Variant synchro
JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od JiRaY »

Tak,koukal jsem na to a vážně v trubičkách kolují bublinky,mechanik na to koukal a tvrdil že je to naprosto normální,ničemu neškodící jev,co má za následek to škubání,netuší,někdy to po ránu ani neškubne a jindy to dělá citelně.Kolem jedné hadičky na vrchu filtru mi lehce vzlíná nafta,a ta rychlospojka i když je správně zacvaknutá,tak má trošku vůli,jde s tím něco vyvést,třeba vyměnit ten O kroužek co je v ní vevnitř?ještě mně napadlo jestli by tomu padání a následnému bublinkování nezabránil nějaký zpětný ventil,ale zas aby to neomezovalo průtok,u citroenů byly zpětné ventilky v balonku,tady netuším jestli jsou,každopádně pokud jo,tak nefungují,chvilku po chcípnutí se nafta hned vrací skrz balonek nazpět (hm)
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Napřed na diagnostiku, pak dál, jinak to nejde. Ještě bych zkontroloval přepady.
G3 Variant synchro
JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od JiRaY »

Hm,hm a myslíš že diagnostika něco napoví,když kontrolka motoru zhasíná tak jak má a při tom škubání řj motoru "nic nepozná"?
Přepady vstřiků zkontroluji,to není problém a dneska jsem si schválně rozříznul starý palivový filtr,byl původní od výroby,zevnitř řádně špinavej,ovšem po šponách ani památky,to mně hodně potěšilo :)
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Je tady v tomhle oboru dost zkušenějších, já to dělám tak, že napřed diagnostiku, pak když nic neukáže jdu měřit - tlaky, čidla, odpory. Mám tenhle motor v autě, ale v záruce, takže do toho nevrtám, zatím ;) Ono to ani není naštěstí potřeba.
G3 Variant synchro
Odpovědět

Zpět na „Renault / Dacia“