konec napínací kladky po 300km

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Mik
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 02 led 2007, 14:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Pov. Bystrica

Příspěvek od Mik »

No podla mna to bolo napínane do opačnej strany!!!Obrázek
Hobby
Přispěvovatel
Příspěvky: 284
Registrován: 23 úno 2006, 13:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od Hobby »

Už jsem viděl podobný případ.Není to nedostatečným napnutím.Toby bylo slyšet okamžitě klepání.Tato byla napnuta do opačné strany nebo napnuta moc takže byla "natvrdo" a napínací pružina nemohla pracovat.Teplotní změny motoru udělaly zbytek.Originál napínací klíč Hazet má délku 14,5 cm a tímto klíčem ulomit ten zobák by byla celkem fuška.Možná po nastavení klíče trubkou z lešení by to šlo.Pozor setkal jsem se z kladkou z Polska která vizuelně od originálu nešla poznat(akorát poloviční cenou) a ta nešla po montáži napnout vůbec protože ten zobáček se zaryl toho hliníku nad ním.Potom je jasné proč to při napínání prasklo.Ale kde byl cit mechanika nevím.
Octavia 1.9 TDI PD,4x4,ATD,100Kw
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14458
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tak mě napadá, nemá ta kladka dva zobáčky, které se při napnutí musí protnout a této poloze kladku utáhnout??
Uživatelský avatar
monty
Přispěvovatel
Příspěvky: 378
Registrován: 02 bře 2006, 23:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Sever

Příspěvek od monty »

Tomas.cz píše:Tak mě napadá, nemá ta kladka dva zobáčky, které se při napnutí musí protnout a této poloze kladku utáhnout??
To asi měla,ale ten človíček to asi přehlídnul :roll: nevim jestli nemohlo bejt slyšet hvízdání od přepnutýho řemenu?! jestli to teda jde.Ciao
laurin.clement
Přispěvovatel
Příspěvky: 225
Registrován: 30 led 2006, 11:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od laurin.clement »

Tato kladka má určenou polohu pro napnutí řemene.Je možné,že to taky přetáhl a pak si všimnul,značek a kladku jenom povolil na dostal ji na správnou polohu a zase ji utáhl.Když jsem sháněl informace o výměně rozvodů na své O1 tak jsem byl právě upozorněn na tuto věc,že když bych ji náhodu přetáhl přes značky tak ji musím celou znovu povolit vysunout z háčku z bloku motoru a pak ji znova našponovat,jinak hrozí její prasknutí,možná to byl tento případ.
Stříbrná Alhambra 2.0 CR,
readyman
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 05 bře 2007, 17:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od readyman »

monty píše:
Tomas.cz píše:Tak mě napadá, nemá ta kladka dva zobáčky, které se při napnutí musí protnout a této poloze kladku utáhnout??
To asi měla,ale ten človíček to asi přehlídnul :roll: nevim jestli nemohlo bejt slyšet hvízdání od přepnutýho řemenu?! jestli to teda jde.Ciao
nic tam bohužel nehvízdalo...žádný náznak toho co se stim stane (wallbash)
...O1...110 kobyl...EGR off... sací kit...na cestě FMIC, trysky a chip od DP, větší turbo, kat off, úprava výfuku a nějaká spojka co to udrží
readyman
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 05 bře 2007, 17:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od readyman »

Hobby píše:Už jsem viděl podobný případ.Není to nedostatečným napnutím.Toby bylo slyšet okamžitě klepání.Tato byla napnuta do opačné strany nebo napnuta moc takže byla "natvrdo" a napínací pružina nemohla pracovat.Teplotní změny motoru udělaly zbytek.Originál napínací klíč Hazet má délku 14,5 cm a tímto klíčem ulomit ten zobák by byla celkem fuška.Možná po nastavení klíče trubkou z lešení by to šlo.Pozor setkal jsem se z kladkou z Polska která vizuelně od originálu nešla poznat(akorát poloviční cenou) a ta nešla po montáži napnout vůbec protože ten zobáček se zaryl toho hliníku nad ním.Potom je jasné proč to při napínání prasklo.Ale kde byl cit mechanika nevím.
pokud by byla kladka napnuta moc neodnesl by to spíše řemen??
...O1...110 kobyl...EGR off... sací kit...na cestě FMIC, trysky a chip od DP, větší turbo, kat off, úprava výfuku a nějaká spojka co to udrží
readyman
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 05 bře 2007, 17:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od readyman »

zítra s tou kladkou jedu k prodejci tak uvidíme co mi řekne...jinak člověk co to dělal nemůže zaručit že to neni jeho chybou! nabídl mi uhrádu pouze materiálu stim že práce by byla zdarma... zdvihátka od autokelly ventili z pronda nějaký gufera, hadičky těsnění cca 7litrů
...O1...110 kobyl...EGR off... sací kit...na cestě FMIC, trysky a chip od DP, větší turbo, kat off, úprava výfuku a nějaká spojka co to udrží
readyman
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 05 bře 2007, 17:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od readyman »

Mik píše:No podla mna to bolo napínane do opačnej strany!!!Obrázek
to označené otlačení mohlo klidně vzniknout při povolení materiálu...nemusí to být vysledkem špatně provedené montáže
...O1...110 kobyl...EGR off... sací kit...na cestě FMIC, trysky a chip od DP, větší turbo, kat off, úprava výfuku a nějaká spojka co to udrží
airbone
Přispěvovatel
Příspěvky: 262
Registrován: 25 čer 2006, 12:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Doma

Příspěvek od airbone »

Hmmm, mas smolu.... Ale neviem si predstavit aku by som mal ja, keby sa to stalo vo V6TDI Tiptronic...... S tymi tisicami by sa to posplhalo aj na osemkrat vacsiu sumu..... :x
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jj, přesně takhle ta kladka vypadá, když to někdo sprasí při montáži. V žádným případě to nemůže být vada materiálu, jelikož, když se ta kladka napne tak jak má, ten zobák co se ulomil se ničeho nedotýka, tzn. není nic co by ho mohlo ulomit. Jestli je možný to ulomit, když se to napíná na druhou stranu nevím, dělám to správně, ale kdyby se to naplo málo tak ten řemen jak kmitá a ta kladka je odpružená, tak tím by se to urazilo, takovýhdle případů už jsem pár dělal, kdy se to potkalo až po 15000km. K tomu prodejci ani nechoď, rovnou si posviť na toho kdo to dělal.
readyman
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 05 bře 2007, 17:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od readyman »

Huml píše:jj, přesně takhle ta kladka vypadá, když to někdo sprasí při montáži. V žádným případě to nemůže být vada materiálu, jelikož, když se ta kladka napne tak jak má, ten zobák co se ulomil se ničeho nedotýka, tzn. není nic co by ho mohlo ulomit. Jestli je možný to ulomit, když se to napíná na druhou stranu nevím, dělám to správně, ale kdyby se to naplo málo tak ten řemen jak kmitá a ta kladka je odpružená, tak tím by se to urazilo, takovýhdle případů už jsem pár dělal, kdy se to potkalo až po 15000km. K tomu prodejci ani nechoď, rovnou si posviť na toho kdo to dělal.
k prodejci půjdu at mam vyjádření odborníka...
...O1...110 kobyl...EGR off... sací kit...na cestě FMIC, trysky a chip od DP, větší turbo, kat off, úprava výfuku a nějaká spojka co to udrží
vaclav.volejnik
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 18 říj 2006, 21:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od vaclav.volejnik »

patrick píše:známému se po rozvodech vysypala kladka naštěstí při volnoběhu a hned sešlápl spojku, takže se nic nestalo. V tom servisu co to dělali to pak, rozvody znovu celé vyměnily, známí.... :!: :?:
nejde mi dohlavy jak pomuze vyslapnuti spojky tomu aby se nepotkal motor.co je to za nesmysl?
Uživatelský avatar
ondratdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 392
Registrován: 29 bře 2006, 06:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od ondratdi »

bylo to napnutý na druhou stranu, tím se to ulomí. (LOL)
Octavie 81kw AHF S764 egr+kat off, jednohmota/organika, přepínač pamětí, soft by Brouk
zdenace
Aktivista
Příspěvky: 1172
Registrován: 23 led 2006, 22:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

Příspěvek od zdenace »

Jak píše Huml, při správném napnutí se to o nic neopírá. Vypadá to na špatně napnutou nebo nedostatečně utaženou kladku dle fotky.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“