Kabel OBD II kabel Fast KKL - USB, nebo HEX-CAN-COM

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

dag
Nováček
Příspěvky: 5
Odpovědi: 0
Registrován: 05 bře 2007, 23:10

Kabel OBD II kabel Fast KKL - USB, nebo HEX-CAN-COM

Příspěvek od dag »

Omlouvám se za tento dotaz, vím že se to tady probírá na několika stránkách, ale ať to čtu, jak chci, nemohu se dobrat k žádnému závěru. Jsem chvíli majitelem Octavia TDi 81 kW ,r.v.2OOO. Chtěl bych se naučit trochu dělat alespoň jednodušší úkony diagnostiky , časem se naučit tohle auto. Jedná se o diagnostiku pro doma , nikoliv abych se tím živil, ale nechci být odkázán pouze na dílny a servisy. Potřebuji tedy poradit co koupit za kabel. Přípojka je na USB . Váhám mezi verzí VAG COM 4O9.O a kabelem od Motordiag http://www.motordiag.cz/motordiag/produkty/?p=10kabely
OBD II kabel Fast KKL - USB, kompatibilní s VAG-COM, nebo VAG COM 6O7 a kabelem HEX-CAN, od fy autocom soft http://www.auto-diagnostika.cz/. Vzhledem k tomu že to nemám na obživu ale chci to pouze pro sebe ,na výše zmíněný vůz , připadně na jiný vúz koncrenu VW , bude se jednat o programy , které nechci novelizovat , ale budou mi stačit verze , které mám k dipozici. Chci se tedy zeptat , zda má někdo zkušennosti zejména s kabelem Hex Can od zmíněné firmy, a programem VAG COM 6O7, zda to spolu funguje v plné verzi , zda má cenu tento kabel kupovat , nebo případně zda má někdo odkaz na jinou firmu, která nabízí funkční kabel s tímto programem tak, abych nemusel kupovat licenci a mohl použít pouze verzi, kterou budu mít v počítači. V případě že toto je nefunkční , nebo to jede v nějaké osekané verzi , zda má někdo zkušennosti s programem VAG COM 4O9 s kabelem FAST KKL-USB , zejména, zda to spolu chodí, komunikuje , a případné zkušennosti. Jedná se mi o to, jestli Program VAG COM již detekuje airbagy , umí TDI graf , ABS a prostě i jiné věci mimo motoru. Bylo mi známým řečeno, že verze 3O4 je zastaralá, jde s ní dělat pouze motor, a mohl bych s ní snadno něco pokazit, ale se 6O7 se dělá snadno. Jak je na tom tedy ta 4O9 ??? Dělá se s ní jako se 6O7 a rozdíl je jen v počtu kódů???? Za každou radu a zkušennost s kombinacemi programů a kabelů děkuji předem. Živit mne to nebude , ale doposud jsem se snažil na autech dělat co jsem mohl sám a chtěl bych zkusit i diagnostiku. Takže za odpovědi děkuji předem .
DAG
Uživatelský avatar
bubocbr
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 18:32

Příspěvek od bubocbr »

Ja si myslim ze na tvoje auto ti bude stacit aj VAG 304 s KKL kablikom mas to za namensiu investiciu a pojde ti vsetko co si spominal, no ale ak chces investovat tak potom vag 607
dag
Nováček
Příspěvky: 5
Odpovědi: 0
Registrován: 05 bře 2007, 23:10

Příspěvek od dag »

Díky za první odpověď. Jde mi ale hlavně o to, že VAG 4O9 by měl mít snadnější ovládání a 6O7 rovněž , než 3O4. Jde mi o to zda výše uvedené kombinace budou funkční , jestli KKL kabel bude komunikovat s 4O9 a nebo zmíněný kabel HEX CAN od uvedené firmy s programem 6O7, který už následně nebude aktualizován , zda jej to s ohledem na ochranu programu a na to, že se jedná pravděpodobně o klon neumrtví, nebo resp. zda to spolu půjde naplno ? Ne jako DEMOverze . O koupě licence nemám zájem, protože se tím živit nebudu , pouze to chci pro osobní potřebu. Vzhledem k tomu, že jsem začátečník, volil bych raději snadněni ovladatelnou formu programu. Takže kdo má zkušennosti s výše zmíněnými kombinacemi, prosím o jejich sdělení.
Děkuji .
DAG
váha
Aktivista
Příspěvky: 3884
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

dag píše:Díky za první odpověď. Jde mi ale hlavně o to, že VAG 4O9 by měl mít snadnější ovládání a 6O7 rovněž , než 3O4. Jde mi o to zda výše uvedené kombinace budou funkční , jestli KKL kabel bude komunikovat s 4O9 a nebo zmíněný kabel HEX CAN od uvedené firmy s programem 6O7, který už následně nebude aktualizován , zda jej to s ohledem na ochranu programu a na to, že se jedná pravděpodobně o klon neumrtví, nebo resp. zda to spolu půjde naplno ? Ne jako DEMOverze . O koupě licence nemám zájem, protože se tím živit nebudu , pouze to chci pro osobní potřebu. Vzhledem k tomu, že jsem začátečník, volil bych raději snadněni ovladatelnou formu programu. Takže kdo má zkušennosti s výše zmíněnými kombinacemi, prosím o jejich sdělení.
Děkuji .
No ovládá se to úplně stejně,akorát máš jináč rozházenou obrazovku v menu kde si výbíráš řj (rofl)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
Rybízek
Aktivista
Příspěvky: 1600
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 09:35
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rybízek »

pokud budeš chtít 409 v čestine mušíš si kopit kabel hex-can protože s USB chodí jen anglická verze 409.1s zatím co 304 mluví česky i s usb a podle mě ti na 2000 octavku bezproblému stačí pokud se nechceš poučtět do věcí typu stahování KM atd.

Jsem taky začátečník s Vag-COM mám kabel KKL usb a 304 a zatím je to pořád chytřejší než já (LOL) pro osobní potřebu mi to uplně vyhovuje přečtu si pamět závad nastavím si servis a mužu sledovat bloky hodnot víc nic nepotřebuju
Seat Leon TOP SPORT(development 200PS)
Golf II TDi
witt
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Odpovědi: 0
Registrován: 06 led 2007, 18:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od witt »

Vlastním to samé auto (O I. 81kW 2000), koupil jsem si KKL-serial, ver. VAGCOM 304 - česky. Mám to pro ty samé účely co ty a naprostá spokojenost a komunikuje to se všema ŘJ v autě....
Škoda Octavia 00, 1.9TDi 81kW, podvozek Weitec -30/-30, brzdy RS, silentbloky Audi TT.
Seat Ibiza Cupra 2 2.0i16V 110kW, podvozek H&R -60/-40, silentbloky - předek komplet Strongflex, zadek Powerflex, pancéřový brzdový hadice...zatím ;-)
piloun
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Odpovědi: 0
Registrován: 18 srp 2006, 21:54
Bydliště: Hodonin

Příspěvek od piloun »

Souhlasím a doporučuji ti prozatím kabel KKL s USB.Pro tvoji potřebu je absolutne vyhovujici.Ja i par kolegu - kutilu Ostravaku - jej mame z www.elerte.cz
Tyto kabely tam ještě na podzim měli a dali mi docela slušnou podporu...dost užitečných rad. Tehdy bohužel neměli HEX-CAN bez licence...nebo nesměli prodávat (noteeth) Tak nějak mi to podali.
Každopádně si určitě ještě pořiď diagnostickou příručku VIS. Pro tvoje auto postačí, když si jej stáhneš od p. Svobody..verze 1.0
dag
Nováček
Příspěvky: 5
Odpovědi: 0
Registrován: 05 bře 2007, 23:10

Příspěvek od dag »

Tak prozatím pánové děkuji za odpovědi. Zkusím tedy KKL s 3O4, domnívám se dle Vašich rad , že to bude dostačující. Stáčet tachometr rozhodně nebudu , a investovat velké peníze rovněž nechci . Takže prozatím děkuji moc.
DAG
vagus
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od vagus »

dag píše:Tak prozatím pánové děkuji za odpovědi. Zkusím tedy KKL s 3O4, domnívám se dle Vašich rad , že to bude dostačující. Stáčet tachometr rozhodně nebudu , a investovat velké peníze rovněž nechci . Takže prozatím děkuji moc.
Jasně, jen dej pozor, ať nekoupíš kabel s optočleny nebo nějak jinak ošizeným převodníkem. Ty cca. dvě stovky rozdílu v ceně se vyplatí akceptovat a koupit lepší kabel. Ten lepší poznáš obvykle podle označení "Fast" v názvu (např. "Fast KKL" nebo "Fast K-COM KKL" ).
tacho
Přispěvovatel
Příspěvky: 91
Odpovědi: 0
Registrován: 18 kvě 2006, 23:59

Příspěvek od tacho »

witt píše:Vlastním to samé auto (O I. 81kW 2000), koupil jsem si KKL-serial, ver. VAGCOM 304 - česky. Mám to pro ty samé účely co ty a naprostá spokojenost a komunikuje to se všema ŘJ v autě....
Pokud se tím neživíš bude ti stačit KKL kabel. Já bych ti doproučil taky tu USB verzi, je to do budoucna perspektivnější (COM porty z počítačů mizí).
Já to kupoval tady:
http://www.motordiag.cz/motordiag/produ ... kabely/010

Pokud bys ale preci jenom chtel HEX-CAN mají ho tam taky za docela dobrou cenu. Je to originál a chodí s čřeskou verzí 607:
http://www.motordiag.cz/motordiag/produ ... kabely/023
adu
Přispěvovatel
Příspěvky: 173
Odpovědi: 0
Registrován: 13 črc 2006, 11:09

Příspěvek od adu »

ked uz pisete o tom obd2 hex can usb ...
http://www.motordiag.cz/motordiag/produ ... kabely/023

je tam uvedene
Vhodné pro vozidla:

* VW/Audi/Škoda/Seat od cca. roku 1995
* Podporuje nové modely vozidel vyžadující přímou CAN diagnostiku, např. Golf V., Octavia II., Touran, Passat B7, Audi A3/A4/A6 a další...
* pro starší ročníky (od konce 80-tých let) je nutný adaptér "2x2" nebo Š-Favorit
* většinu evropských a asijských vozů s podporou OBDII nebo EOBD

co je na tom pravda?? som myslel ze to ide iba z vagom a koncern VW .. (hm)
octavia, 81 KW, rv 2001, tdi
Uživatelský avatar
Rybízek
Aktivista
Příspěvky: 1600
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 09:35
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rybízek »

jde o to že i ostatní auta mají OBD koncovku víš samosebou na jina auta jiný program ten kabel ti pouze umožbuje komunikaci
Seat Leon TOP SPORT(development 200PS)
Golf II TDi
adu
Přispěvovatel
Příspěvky: 173
Odpovědi: 0
Registrován: 13 črc 2006, 11:09

Příspěvek od adu »

takze s hex can usb sa dokazem spojit aj s inymi autami okrem VW koncernu???
octavia, 81 KW, rv 2001, tdi
vagus
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od vagus »

adu píše:takze s hex can usb sa dokazem spojit aj s inymi autami okrem VW koncernu???
Ano, samozřejmě! A to už od verze VAG-COM 500 výše! V programu je implementována solidní podpora OBDII/EOBD - pochopitelně jen co se týká sběrnic ISO9141, ISO14230 a CAN-BUS.
Tzn. evropská, asijská a z menší části americká (Chrysler) auta tím jdou také, tedy opět jen v rámci OBDII resp. EOBD, což zahrnuje základní standardizovanou diagnostiku motoru. Už se tady o tom psalo vícekrát.

Více o OBDII/EOBD zde: http://www.motordiag.cz/motordiag/motordiag/uvod/

Náhled OBDII modulu ve VAG-COMu zde: http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/obd-2.html
adu
Přispěvovatel
Příspěvky: 173
Odpovědi: 0
Registrován: 13 črc 2006, 11:09

Příspěvek od adu »

takze teoreticky by som sa mohol spojit aj s oplom? ....vyskusam som zvedav
octavia, 81 KW, rv 2001, tdi
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“