Startování přes kabely

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Caster
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 05 úno 2012, 09:24
Odpovědi: 0

Startování přes kabely

Příspěvek od Caster »

Ahoj chlapi. Mam na vas dotaz. Moje drahá polovička vcera vecer po praci pomáhala startovat svou kamaradku pres kabely. Startovali takto naší Octavkou Feldu te kamaradky a stejne se jim to nepovedlo. Prý to jen cvakalo, ale ani nezatocilo a nenastartovalo to ani kdyz to zkoušely přes dvojku z kopce. To je ale vedlejsi. Kdyz mi to pak vykládala, tak mě pár věcí zarazilo a chci se zeptat. (crazy)

1) Někde jsem četl, ža je potřeba propojit PLUS s PLUS a MÍNUS s KOSTROU. A ony prej spojily PLUS s PLUS a MÍNUS s MÍNUS. Mohly takto něco zničit? Asi né nadarmo se má propojovat MÍNUS s KOSTROU.

2) Přiznala se mi, že si není jistá, jestli správně spojili PLUS s PLUS a to MINUS s MINUS. Že to možná přehodili PLUS s MINUS a PLUS s MINUS (wallbash) Ale pry na 99procent určitě ne. Ale byla tma a že jsem ji prý tím dotazem znejistěl a jiste to fakt nevi. Co by to znamenalo? Co by se mohlo stat? :(

Díkec
skacpi
Přispěvovatel
Příspěvky: 194
Registrován: 27 bře 2007, 06:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Chrudim

Příspěvek od skacpi »

mínus na kostru se dává aby baterka nežrala proud při startu
Pašík B5
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Odpovědi: 0
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

To by si s tej vybitej aku musel odpojit niektorý pól.
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Odpovědi: 0
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Caster: skontroloval by som tie káble....večšina lacných káblov má vodiče nalisované na kliešte cez izoláciu....potom neokážu preniest dostatočný prúd do štartovaného auta...
Caster
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 05 úno 2012, 09:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od Caster »

jurosdi píše:Caster: skontroloval by som tie káble....večšina lacných káblov má vodiče nalisované na kliešte cez izoláciu....potom neokážu preniest dostatočný prúd do štartovaného auta...
Mě teď ale nejde o to, proč nenastartovaly, ale o ty dva dotazy co jsem psal pod tím.. ;)
honzas1
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Registrován: 25 led 2011, 14:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od honzas1 »

já startuju normaně propojenim polu baterek a vždycky bez problému... ono je ale taky základ mít dobré kabely... měl jsem před tím dvoje startovací kaabely a na ty to nešlo ani když jsem měl dva na jednom polu.. tak jsem pak ostřihal kabely a na ty kleště přidělal kabel z tatrovky nebo z čeho to je a to máte vidět ted ty bomby.. před tím jenom dým a nic.. pokud kupujete kabely tak by měly být co nejhrubší..
polo 1.4tdi AMF
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Odpovědi: 0
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Caster: plus na plus. Mínus môžeš dat aj na baterku aj na kostru štartovaného vozidla. Pri napojení priamo na kostru motora eliminuješ straty,ktoré môžu vzniknút zlým ukostrením štrtovaného motora...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Přesně tak jak píšou pánové, kabely které stojí okolo 200 kč jsou tak na "BABETTU", a fungují pouze, když jsou tam 3 lidé, dva drží svorky ,aby měli kontakt, třetí startuje..Je to jako většina autodoplnků pro řidiče, je to pouťová atrakce, krásný obal -sračka v tom.. :)
nepropadat panice...
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

taky jsem zazil,feldu 1.3 to nastartuje ale diesel nic...jako by tam nic nebylo. Mam taky na nakladaky a natocim s nima vzy co je potreba
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Caster
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 05 úno 2012, 09:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od Caster »

jurosdi píše:Caster: plus na plus. Mínus môžeš dat aj na baterku aj na kostru štartovaného vozidla. Pri napojení priamo na kostru motora eliminuješ straty,ktoré môžu vzniknút zlým ukostrením štrtovaného motora...
Takže to nevadí, že spojily minus a minus, misto minus a kostra. super. No a ten druhy dotaz? co kdyby opravdu spojily plus minus a plus minus.

A jeste me napadlo, jen tak z me zvedavosti, co kdyby to nekdo pripojil na neco o cem si myslí že je to blok motoru, zkratka kostra, ale vubec to nebylo nic z toho. pripojil by zkratka minus na nejaky nesmyl :)
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Odpovědi: 0
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Opačným prepólovaním by došlo k menšej explózií..už som to videl!! :o
Pokial by napojili mínus na neukostrenú čast motora,tak by vlastne vôbec nevyužili potenciál dobrej baterky...nevytvorili by žiadne el.obvod..
Caster
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 05 úno 2012, 09:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od Caster »

Ted čtu návod od Banneru:

• Vypněte zapalování obou vozů.
• Nejdříve spojte kladné póly. Potom záporný pól akumulátoru dárce s
kostrou přijemce (vzdálenost od akumulátoru min. 30 cm).
• Motor dárce nestartujte, protože možná zvýšená napětí mohou porušit
elektroniku. Věnujte pozornost návodu k použití Vašeho vozidla.
• Potom startujte po dobu max. 15 vteřin motor přijemce.
• Kabely odstraňte v obráceném sledu.

Tak prej když to připojovaly, tak naše auto nebylo vyplý ale normálně nastarovaný (to by teda asi nemělo podle návodu) a při tom zkoušení startování feldy bylo taky pořád nastartovaný (podle návodu by zase nemělo). Tak já už nevím kde je pravda. Každej návod říká něco jiného :)
Caster
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 05 úno 2012, 09:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od Caster »

jurosdi píše:Opačným prepólovaním by došlo k menšej explózií..už som to videl!! :o
Pokial by napojili mínus na neukostrenú čast motora,tak by vlastne vôbec nevyužili potenciál dobrej baterky...nevytvorili by žiadne el.obvod..
Takže ta dobrá baterka by se nezničila, kdyby se připojila někam na neukostřenou část jak říkáš. O to mi šlo.

A o explozi nic neříkala, takže to asi fakt spojili dobře :)
Uživatelský avatar
bimbke
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 17 úno 2007, 13:14
Odpovědi: 0
Bydliště: mělník

Příspěvek od bimbke »

kdyby spojila PLUS-MINUS, PLUS-MINUS, tak by to určitě poznala, docela by to jiskřílo, a možná by to trošku roztavilo kabely.
VW Golf III Variant 1.9 TDi 66kW, ALE
Caster
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 05 úno 2012, 09:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od Caster »

bimbke píše:kdyby spojila PLUS-MINUS, PLUS-MINUS, tak by to určitě poznala, docela by to jiskřílo, a možná by to trošku roztavilo kabely.
Tak to ono to prej "trošku" jiskřilo, když připojovaly to minus na minus jak ona říká. Tak snad to bylo opravdu minus na minus a ne na plus :)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“