Zahřátí motoru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Bobanius
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 02 dub 2009, 11:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Někde na Valašsku

Příspěvek od Bobanius »

pdydkin píše:[
karton dávat u 120ky, termostat ho nepotřebuje
š 1000,105 aj 120 termostat mali, aspoň moje. Asi limited edition (LOL)[/quote]

tj ale fungoval tak špatně že karton pomáhal (LOL)[/quote]

Jo jo kde jsou ty časy kdy se Š120 dokázala tak pěkně uvařit. Nejhorší byly polské termostaty, ale když se dal francouský ,/ těžko se kupoval / tak ten makal na 100% . Jo dával se karton nebo byla origo taková dečka a daly se odepnout takové okýnka aby se to neuvařilo. Jo to byly časy. :D :D
No ale co v tu dobu pro normální lidi , buď Škodovka nebo Žigul.
OI 1.9 Tdi 66Kw ALH, Sprint 764, Jednohmota od Ladase, stříbrné combi, 4 x Brembo max , desky textar, puky TT , Trippling , Egr-Off.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mám vyzkoušeno, že pokud je venku nula a motor studený, ohřeje nezávislé topení veškerou chladicí kapalinu na 80°C do deseti minut. Proč by za patnáct minut nemohl být vytopený vnitřek auta? Naprosto suverénně... Jde jen o to, aby ventilátor spínal se zpožděním, nesmí běžet hned od začátku (to by ohřev vody trval podstatně déle). Pokud ovšem sepne dejme tomu po deseti minutách, kdy voda má kolem 70-80°C, za dalších pět minut mi kabinu spolehlivě vytopí.

To je potřeba zkusit, ne o tom jen přemýšlet :-).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5114
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Marek77 píše:..... kalamita jak na Sibiři :-D (tři centimetry sněhu a u muzea čtyři).....
No,dneska možná pět.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
najmis
Přispěvovatel
Příspěvky: 713
Registrován: 15 úno 2007, 22:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od najmis »

:)Joo když bude 0C tak to věřím ale kde máš ted v ČR přez den 0C ????Jaká byla prosímtě venkovní teplota celej den...?Máš prosklenou a celkově vnitřní plochu jak kráva...za 5 min. to prostě na 25C nemuže dát.Leda že máš termoskla a termoplechy...Já o tom jen nepřemýšlím, ale webasto 5Kw mám a větrák spíná po cca 6-7 min. a kupodivu prtavou Fábku nevytopím jako ty ten autobus.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5114
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Máš-li teplou vodu,která je stále pořádně ohřívána,do těch pěti minut to vytopíš i seriovým větrákem.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Dozbec
Přispěvovatel
Příspěvky: 860
Registrován: 25 bře 2008, 10:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Dozbec »

na 90°C podle budíků za cca 6km dneska ráno -12°C ale na polu 1.9D manželce a to si i topí :D mě po 19km po dálnici dneska cca 100-110 km/h něco tam klukům na tu dálnici ráno napadalo totiž :D
Octavia combi 2FL 2.0TDI 103Kw
Fabia Greenline 1.2TDI
marda007
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 08 říj 2010, 20:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od marda007 »

čau myslíte, že je problém když se mi 1.9TDI PD 74Kw neohřeje na provozní teplotu ani po 45km jízdy?
Když je nad nulou tak jo, ale až tak po 20ti km jízdy.
Otáčky držím kolem 2000 - ne míň.
Termostat Waleo nebo Wahler? měněn minulý rok + origo čidlo teploty také.
Spotřeba teď: 5.8-6.5. V léte 5.3-5.6.
fabia 2001
pdydkin
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 25 led 2012, 10:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od pdydkin »

marda007 píše:čau myslíte, že je problém když se mi 1.9TDI PD 74Kw neohřeje na provozní teplotu ani po 45km jízdy?
Když je nad nulou tak jo, ale až tak po 20ti km jízdy.
Otáčky držím kolem 2000 - ne míň.
Termostat Waleo nebo Wahler? měněn minulý rok + origo čidlo teploty také.
Spotřeba teď: 5.8-6.5. V léte 5.3-5.6.
fabia 2001
to samozrejme neni normalni. Jinak dneska cekodenni stani venku v -10. Climatronic nastaven na 21 a rucicka je na devadesati po 6km. Po dvou km uz to topi. Proc tam strkat karton......
pdydkin
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 25 led 2012, 10:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od pdydkin »

marda007 píše:čau myslíte, že je problém když se mi 1.9TDI PD 74Kw neohřeje na provozní teplotu ani po 45km jízdy?
Když je nad nulou tak jo, ale až tak po 20ti km jízdy.
Otáčky držím kolem 2000 - ne míň.
Termostat Waleo nebo Wahler? měněn minulý rok + origo čidlo teploty také.
Spotřeba teď: 5.8-6.5. V léte 5.3-5.6.
fabia 2001
to samozrejme neni normalni. Jinak dneska cekodenni stani venku v -10. Climatronic nastaven na 21 a rucicka je na devadesati po 6km. Po dvou km uz to topi. Proc tam strkat karton......
pdydkin
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 25 led 2012, 10:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od pdydkin »

marda007 píše:čau myslíte, že je problém když se mi 1.9TDI PD 74Kw neohřeje na provozní teplotu ani po 45km jízdy?
Když je nad nulou tak jo, ale až tak po 20ti km jízdy.
Otáčky držím kolem 2000 - ne míň.
Termostat Waleo nebo Wahler? měněn minulý rok + origo čidlo teploty také.
Spotřeba teď: 5.8-6.5. V léte 5.3-5.6.
fabia 2001
to samozrejme neni normalni. Jinak dneska cekodenni stani venku v -10. Climatronic nastaven na 21 a rucicka je na devadesati po 6km. Po dvou km uz to topi. Proc tam strkat karton......
pdydkin
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 25 led 2012, 10:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od pdydkin »

marda007 píše:čau myslíte, že je problém když se mi 1.9TDI PD 74Kw neohřeje na provozní teplotu ani po 45km jízdy?
Když je nad nulou tak jo, ale až tak po 20ti km jízdy.
Otáčky držím kolem 2000 - ne míň.
Termostat Waleo nebo Wahler? měněn minulý rok + origo čidlo teploty také.
Spotřeba teď: 5.8-6.5. V léte 5.3-5.6.
fabia 2001
to samozrejme neni normalni. Jinak dneska cekodenni stani venku v -10. Climatronic nastaven na 21 a rucicka je na devadesati po 6km. Po dvou km uz to topi. Proc tam strkat karton......
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Protože není normální situace... :)
nepropadat panice...
marda007
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 08 říj 2010, 20:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od marda007 »

o.k., a nevíte čím by to mohlo být? Termostat nebo vyměnit i čidlo teploty kapaliny - teď které? jsou tam myslím 2..., ne?
Já abych věděl, než kontaktuji servis, pravděpodobně budou vědět, ale už jednou se mi stalo, že mě servisák přesvědčoval, že je to normální...
pdydkin
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 25 led 2012, 10:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od pdydkin »

vyměn servisáka ještě dřív než termostat (rofl)
marda007
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 08 říj 2010, 20:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od marda007 »

jasně tuhle odpověď jsem čekal, ale už se stalo:-)

Ještě dotaz:

Vozy určené na jih neměly mít předehřev vody (tokový udělátko mezi filtr a motor s třemi žhavičemi). Já mám fabii ze Španělska, předpokládám tedy, že tam nic takového není.

Otázka, jsou schopni mi to někde v servisu dodělat a nastavit (na pož. telplotu).

Motor: 1.9 TDI ATD 74kW

Díky moc
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“