Záhadná smrt motoru BMM - pomožte při pitvě

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7589
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Záhadná smrt motoru BMM - pomožte při pitvě

Příspěvek od Vici »

O2 BMM kamaráda, najeto snad někde kolem 130tkm...

jel do kopce a už nejel - chcíplo to, šlápl na spojku a zastavil

- motor potečený od vody na straně rozvodů - proč a kudy nevím?
- startér neotočil motorem (= voda ve spalováku)

pak se zjistilo dále
- vodní pumpa a rozvod ok
- ve druhém válci je voda
- žhavič válce číslo 1 je opáleny

hlava dolů
- těsnění na druhém válci propálené do vody
- píst 1 a tuším 3 válce opálený, ne skrz ale dost
- píst 2 válce nakřivo = ohlá ojnice
- co je divné tak v turbu na straně od sání je olej!
- zřejmě voda v oleji - eště se to nevypustilo
- výf. turbína turba opálená, náběhy lopatek mírně "opískované"
- regulace turba chodila mechanicky ok, kompresor ok

a tak přemýšlím
- asi uchcávaly vstřiky = opálené písty, asi to pomohlo i tomu těsnění a opálilo to turbínu
- odkud se ale vzala voda venku na motoru - na straně u rozvodů? v nádobce nebylo nic
- kde se vzal olej na sací straně turbíny? že by z odvdušnění po té, co se ohla ojnice?...

kdo se přidá ? :-) se svou teorií a radou?
Díky :)

Máme druhej motor i se vstřiky, tak to přehodíme.. ale i tak by mě zajímalo co a proč se tomu stalo...
A otázka co s turbem.. vůle v normě, ale moc se mi ho tám dávat nechce. Jenže nové je na BMM ukrutný balík peněz. Když to turbo pošlu někam na kontrolu, beztak stejně každý i když to nebude třeba řekne že je třeba repas a nabastlí tam díly bůh ví jakého původu :(
Toreto
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 26 zář 2011, 01:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Toreto »

to že je turbo mkre aj na saní je normálne ked už trocha púšta ložiško a ta voda nešla z pod tesnenia hlavy na tie rozvody ?
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7589
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

nevypadalo to že by to šlo pod těsněním ven
oleje v turbu bylo moc právě že - na vstupu
eazy20
Aktivista
Příspěvky: 2376
Registrován: 03 zář 2007, 19:07
Odpovědi: 0

Re: Záhadná smrt motoru BMM - pomožte při pitvě

Příspěvek od eazy20 »

Vici píše:A otázka co s turbem.. vůle v normě, ale moc se mi ho tám dávat nechce. Jenže nové je na BMM ukrutný balík peněz. Když to turbo pošlu někam na kontrolu, beztak stejně každý i když to nebude třeba řekne že je třeba repas a nabastlí tam díly bůh ví jakého původu :(
seriozny opravar ta nebude chciet oklamat a obrat zbytocne o peniaze,ze to potrebuje repas..jeden taky je napr BHmotor! odporucam
Golf mk2 1,8T 20V 210kw
Seat Leon Top Sport TDI edicia Supercopa v original stave
sharan933
Přispěvovatel
Příspěvky: 400
Registrován: 08 led 2008, 16:25
Odpovědi: 0
Bydliště: slovensko

Re: Záhadná smrt motoru BMM - pomožte při pitvě

Příspěvek od sharan933 »

kazdy nieje podvodnik napriklad robil som motor na velsatis 3.0dci a tiez som si nebol isty turbom skontroloval mi ho a bolo v poriadku
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3854
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Nepřehřálo se to tak trochu?Já měl v práci kdysi rotačku se stejnýma příznakama a jako jediné čeho si šofér všimnul bylo že vyběhla teplota vody.pak podobná destrukce.
Takže závěr tehdy zněl-propálený píst-cuclo si to lehce oleje,jelikož se to stalo podtočený nic moc asi nezpozoroval,vyletěla teplota a pak jako černobyl...Nadzvednout,odpustit tlaku a sednout zpět.
Bylo to jediné vysvětlení.Hledělo na to vícero lidí a tak nějak se shodli.
Teplotou se natahly šrouby hlavy,hlava se nadzvedla,voda pod tlakem vletěla do spalováku a ven,tlak z prostoru nad pístem foukl do skříně a oddychem plivl olej do prostoru před turbínou.Na těsnění,bloku,hlavě nic nebylo vidět krom že to bylo mastný od oleje.Ale to těžko říct jak se to stalo.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7589
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Tome asi to byla nějaká podobná "legrace".... :(
marhan
Přispěvovatel
Příspěvky: 148
Registrován: 01 pro 2009, 07:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od marhan »

Ja turbo kupoval zhruba pred rokem a pul na cc-autodily (BMP/BMM) za 12, coz se jeste nechalo, ale ted jsem koukal a maji ho za 23 a neni ani skladem.. Slusnej narust ceny...
passat 2.0 tdi, BMP, přev. HDV, 2006/02
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7589
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

za 12 by to bylo krásné... :(
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“