Agoj
3.0D 380hp
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Mišánku, je vidět že to studium o turbech se Ti vyplatilo. Já jsem zase zastáncem nepřeplnování, ať jsou důvody přeplnování jakkoli racionální.. Takže se vrátím na zem a řeknu , co třeba mne mrzí, že slavné TDI , před kterým každý smeká nemá Turbo chlazené vodou a přitom dělám starou předkomůrku Mitsubishi Galant z 90.let 2.0 TD/i/ , rotačka 66kw , předkomůrka , konstrukční babička vodou chlazené turbo má a také s ním nemá problémy ..Představa, že si budu ve svém voze vyrábět podložky, aby se turbo nezasekávalo a čas od času jej budu čistit , u mne důvěru ke koncernu silně narušila.. 
A na otázky Foresta jsi už odpověděl.
A na otázky Foresta jsi už odpověděl.
nepropadat panice...
To Forest: Psal jsem, že to je píčovina z toho důvodu, že kdo si koupí auto za 2 míle, tak asi nebude řešit jestli to jezdí za 7 nebo 10 nebo 15... Psal jsem to jen tak za zajímavosti a upřímě jsem něco okolo 7 čekal.
Jinak to co jsi psal v prvním příspěvku, tak tomu rozumím a souhlasím s tím

Jinak to co jsi psal v prvním příspěvku, tak tomu rozumím a souhlasím s tím
škoda octavia ASZ + chip - Prodáno
VW Passat BMR => BMN + DPF OFF + chip = Asi 200 Poníků..
- Chvála bohu prodáno... Nejhorší auto co jsem kdy měl...
Chevrolet Silverado 2500HD 6.0 V8 421PS
OII BKC DSG
VW Passat BMR => BMN + DPF OFF + chip = Asi 200 Poníků..
Chevrolet Silverado 2500HD 6.0 V8 421PS
OII BKC DSG
- bds
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 250
- Registrován: 25 úno 2009, 18:23
- Bydliště: Fromálně Praha 3, reálně u Kralup n. Vlt.
Myslím, že v dnešní době "zeleného marketingu" není ani lidem, kteří vyndají za auto 2M, úplně jedno, co si o případné nenažranosti (a stupni emisí) jejich auta pomyslí ostatní. A to je (podle mě) docela škoda ...Fantomeš píše:To Forest: Psal jsem, že to je píčovina z toho důvodu, že kdo si koupí auto za 2 míle, tak asi nebude řešit jestli to jezdí za 7 nebo 10 nebo 15... Psal jsem to jen tak za zajímavosti a upřímě jsem něco okolo 7 čekal.![]()
Jinak to co jsi psal v prvním příspěvku, tak tomu rozumím a souhlasím s tím
![]()
Fantomeš- taky jsem měl takový názor, ale jsou křupani, kteří chtějí ohromit okolí, tak si koupí takový buchar a pak od kamionáků kupují naftu nebo shání nejlevnější benzin, popř. nejlevnější destičky. A dokonce znám jednoho, který žere hlavně sekanou/biftek je drahý/ a potom přide o 100000kč a řekne, přišel jsem o víc..Cena auta vůbec nevypovídá o duševní úrovni majitele, spíše naopak.. 
nepropadat panice...
Kde to žijem...jericho-3 píše:Fantomeš- taky jsem měl takový názor, ale jsou křupani, kteří chtějí ohromit okolí, tak si koupí takový buchar a pak od kamionáků kupují naftu nebo shání nejlevnější benzin, popř. nejlevnější destičky. A dokonce znám jednoho, který žere hlavně sekanou/biftek je drahý/ a potom přide o 100000kč a řekne, přišel jsem o víc..Cena auta vůbec nevypovídá o duševní úrovni majitele, spíše naopak..
škoda octavia ASZ + chip - Prodáno
VW Passat BMR => BMN + DPF OFF + chip = Asi 200 Poníků..
- Chvála bohu prodáno... Nejhorší auto co jsem kdy měl...
Chevrolet Silverado 2500HD 6.0 V8 421PS
OII BKC DSG
VW Passat BMR => BMN + DPF OFF + chip = Asi 200 Poníků..
Chevrolet Silverado 2500HD 6.0 V8 421PS
OII BKC DSG
-
nejsem-naivka
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 537
- Registrován: 25 dub 2011, 21:21
- Bydliště: Karlovy Vary
odkdy se ti líbí compound?Forest píše:Jericho, jsem presvedcen o tom, ze ta turba se tam diky jejich mnozstvi flakaji (zatimco seriove singlovky musej makat jako hovado), takze by mohly vydrzet hodne dlouho. Pokud to neudelali jako VNTcka ale proste wastegatova turba, tak bych v tom nevidel problem - neco jako stare Holsety, ty dostavaji cocku a dokud neco nevlitne do sani, nestane se neco s motorem nebo neni zanedbany servis, tak drzej. Navic i v narocnych aplikacich, treba na Saabech s tim dle slov Olega tlacej pres dva bary a drzej.
Jinak pokud se neco takoveho rozleti, tak si nemyslim, ze by to nekdo nejak repasoval (ikdyz Cesi verim, ze to dokazi), proste se objedna komplet kit za rekneme 80+tis. a jede se dal ... model "opice + babany"![]()
... a ted jeste neco na "dobrou noc", abyste meli nad cim premyslet:
... a udelame si tu takovy vikendovy kviz: kdo vi, proc tam jsou nahore dve turba namisto jednoho?
:-@
Nevim jestli jsi ten úvod tvého příspěvku myslel ironicky či nikoliv, ale jestli to ironicky myšleno nebylo, tak děkujijericho-3 píše:Mišánku, je vidět že to studium o turbech se Ti vyplatilo. Já jsem zase zastáncem nepřeplnování, ať jsou důvody přeplnování jakkoli racionální.. Takže se vrátím na zem a řeknu , co třeba mne mrzí, že slavné TDI , před kterým každý smeká nemá Turbo chlazené vodou a přitom dělám starou předkomůrku Mitsubishi Galant z 90.let 2.0 TD/i/ , rotačka 66kw , předkomůrka , konstrukční babička vodou chlazené turbo má a také s ním nemá problémy ..Představa, že si budu ve svém voze vyrábět podložky, aby se turbo nezasekávalo a čas od času jej budu čistit , u mne důvěru ke koncernu silně narušila..
A na otázky Foresta jsi už odpověděl.
Já osobně jsem naopak vášnivý zastánce přeplňovaní, vždycky mne tato technologie bavila, fascinovala a je mi hodně sympatická. Pochopitelně záleží na úhlu pohledu. Někdo přeplňování nakolněn neni, ať je to z jakýchkoliv důvodů (které jsou i pochopitelné - vyšší riziko poruchovosti, choulostivější celý motormanagment atd atd...) a taky tento názor chápu.
Co se chlazení turba vodou týče, tak na toto bych se rád dozvěděl i několik jinačích úhlů pohledu. Já osobně v chlazení vodou nic extra výhodného neshledávám. Myslím to tak, že je to dle mého zbytečná komplikace navíc, ať už co se týče vyšší složitosti chladícího okruhu (anebo potřebného zavedení dalšího nezávislého okruhu) a taky v konečném efektu. Samozřejmě chlazení turbodmychadla chápu například v aplikacích u nákladních automobilů, kde dochází k dlouhodobému a několikanásobně vyššímu zatížení šneka ve srovnání s osobníma automobilama. Nicméně chlazení turba u osobáku mi přijde až zbytečně komplikované.
Teď bych rád podotkl, že nejsem bůhví jaký zastánce TDi koncepce a ani nějaký veliký "uctívač" nícméně zase tak špatná věc to podle mého neni. Podle mého je hlavní problém ne v tom, že by tento systém byl špatně vymyšlený, ale hlavně v tom, že lidi prostě neví jak se k chovat k dieselu všeobecně. Vídám to dnes a denně - na dálnici dojede idiot ve dvojkové Octavii k benzince kdy jel ještě 200 metrů před sjezdem 160 km/h a co myslíš že je první věc, kterou udělá až se trefí mezi stojany? Ano, chcípne motor. Vůbec ho nezajímá co se v tom motoru děje, že v podstatě pomalu ani nestihly klesnout otáčky na volnobě9h a turbo se točí ještě další čtvrt hodiny na prázdno bez mazání, chlazení (myšleno s nadsázkou). No a pak se jenom všichni diví, jak je tento nový typ motorů poruchový a na hovno... Je to v podstatě to samé jako u starých dieselových komůrkáčů od BMW. Taky je okolo těchto motorů vyvolána panika jak praskají hlavy a že je to poruchový motor v tomto smyslu. Ano, hlavy praskají, ale praskají debilům, kteří sednou do studeného auta a první co udělají je to, že tomu dají hned nažrat a pomalu by nejradši zalili válce až po vrch naftou... To je pak keců, že je to sráč poruchový. Tak je to ale většinou se vším. Prostě diesel všeobecně dle mého musí člověk pochopit jak vlastně funguje, co se v něm děje a pak to bude věrný, vytrvalý a oddaný služebník
Myslíš že by tento neduh dokázalo eliminovat vodní chlazení turba? Podle mého moc ne. Lopatky u těchto turb se zanáší hlavně kvůli usazujícím se sazím, ne? A ty budou turbem proudit ať bude chlazené vodou nebo ne. Je fakt, že by se možná snížila pravděpodobnost připékání na těle dmychadla, ale dle mého by tento efekt nešvar nebyl eliminován nějak zásadně. Ona ta vyšší teplota by v tom turbu byla tak jako tak, když by bylo v provozu a v zápřahu... Navíc chlazení vodou je u těchto turbodmychadel primárně určeno k tomu, aby chladilo ložiskový uzel, ve kterém je usazena hřídel a ne housing kompresorové anebo výfukové skříně.
Já osobně mám v plánu použít turbo, které je chlazeno vodou, ale nvybíral jsem jej kvůli tomuto faktu. V podstatě spíš ono si vybralo mě
To je asi zatim vše a omlouvám se za případné chyby, psal jsem to v rychlosti tak jak mě to napadlo a su líný si to po sobě přečíst
Ironie to samozřejmě nebyla.. a to vodní chlazení je právě pro tu stabilitu teploty, aby, když chcípne rozhycovaný motor, aby nestoupla teplota, což voda zajistí, protože má 80-90 stupnu , po chcípnutí se zastaví oběh, ale i když stoupne, není to o moc..A technicky je jen přivod a odvod jako u ohřívaného sání..A když jsou dneska motory zadeklované, turbo je vzadu, jak se má ochladit? A co se týče majitelů, přeci každý nemůže mít školení, ne? Kupují si to netechničtí lidé a ti spoléhají na to, že to továrna má ošéfované, když v reklamách tak mele jak je moudrá..Spíš mne udivuje, že nemá zastudena omezení, aby omezila otáčky motoru než se ohřeje, vždyť to musí být sranda, ne? Dal bych na plyn "zákopku" mechanickou, která by šla odblokovat při nějaké krizi něco jako kick-dawn u automatu a která by se při ohřátí zrušila...Ale továrně je to fuk...Nacpe motor , že by se roztrhl , ale vše řeší jen pro "pracovní teplotu"..Musí právě počítat s tím, že auto řídí úplný diletant a kurvil... 
nepropadat panice...
-
Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
1) k puvodnimu tematu:
http://www.youtube.com/watch?v=TcjJnzuUONw
http://www.youtube.com/watch?v=cKc30-1x ... r_embedded
... myslim si, ze prumerna spotreba 6,3l/100km neceho skytajiciho takove moznosti bezkonkurencni, je jasne, ze kdyz to bude drzet clovek pod krkem, dostane se trapne lehce nad 15 ale rec je o norme a ta je pro vsechny stejna

http://f10.5post.com/forums/attachment. ... 1329879049
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=640422
2) @Zizala : nikdy jsem nerekl, ze by byl compound spatny nebo ze by se mi nelibil, jen jsem vyjadril nazor, ze sekvencni twinturbo je pro kazdodenni pouziti takove "cistejsi reseni", zatimco compound je spis takova ulitba a lepsi reseni pro sprinty. Jak uz jsem davno rekl, ja uprednostnuji spodek a vrsek, stred me az tolik nezajima (a moc dobre to vis, protoze jsi na to reagoval). Navic stavet compound klade naroky na compressor housing, ktery u OEM turbodmychadel s pouzitim v single setupu z logickeho hlediska nenajdes. Dale to klade vyssi naroky na loziska, coz muze byt take limitujici. Sekvence je slozitejsi na ovladani, ale nejsou tam takove naroky na turbodmychadla.
3) @Jericho : Rootsovo dmychadlo? Vzdy, kdyz slyslim tento nazev, tak si vzpomenu na to, jak kamarad (zde pritomny) vzdy nadaval na G60 a planoval prestavbu bud na Eatona (coz je shodou okolnosti take roots, ale jine koncepce) nebo na turbo z duvodu vyssi stability. Co je me znamo, tak nejlepsi kompresory jsou centrifugalni (dosti podobne turbodmychadlu, paradoxne) a jinak jsou kompresory povazovany za vetsi kurvitka nezli turba.
Navic, kompresory typu root jsou dosti limitujici diky svym otackam.
Ohledne chlazeni vodou - uprednostnujes jednodussi zpusoby reseni a pritom uctivas dualni chlazeni ... proc? Nevidim duvod, proc pouzivat neco takoveho na aplikaci, kde to neni az tak potreba. Pokud mi reknes, ze u toho dvoulitru co mel 66kW bylo potreba, pak bylo bud spatne chlazene cele turbo (dochazelo k akumulaci v motorovem prostoru), nebo soudruzi nekde udelali chybu a byli si vedomi nedostatku toho turba, takze to takto latali ... predpokladam (rec je o r.v.92, motor 4D68, 66kW/90k, typ turba TDO4S). Japonska turba jsou zajimava, nicmene moc se nevyplaci s nimi experimentovat. Jejich keramicke kompresory me dostaly ale tam staci hodne malo a rozsypou se jako domecek z karet.
Ve ctvrtek jsem byl u Olega, repasoval IHI turbo a kdyz jsem se ho zeptal, proc to nevyvazuje na vyssi otacky (vyvazoval do 150tis.), rekl mi, ze by to nevydrzel vnitrek, ze na seriove pouziti skvele dokud neni navysen vykon, pak padaji jak svestky.
Dale, cena auta vypovida o dusevnim zdravi cloveka. Osobne se domnivam, ze my vsichni, kteri investujeme do aut mimo serii jsme podivini. Na druhou stranu (z meho subj. pohledu), lepsi, nezli to dat do devek, chlastu, cigar nebo fetu.
Pri tech materialech a technologiich, ktere jsou ted dostupne se domnivam, ze preplnovani je v pripade spalovacich motoru ta nejefektivnejsi cesta. V soucasne dobe si myslim, ze atmosfericky objem lehce nahradis (aneb narazka na objem nicim nenahradis)... pokud to neni osuleno, coz byva dnes, v dobach "planovane zivotnosti" dost velkym problemem.
4) @Míšánek: pokud by nemelo reseni twinturba na 1,9 R4 smysl, pak mi rekni, proc to resili v pocatcich na Opel OPC a casem i Lancia (a pridruzeni Italove), Saab, BMW i Francouzi, nehlede na to, ze u VW to je taky nejakou dobu. Nehodlam se s Tebou hadat a tesi me, ze jsem nasel partnera pro diskuzi na toto tema, jen argumentuji a s radosti zvazim Tve protiargumenty.
... rano vice
http://www.youtube.com/watch?v=TcjJnzuUONw
http://www.youtube.com/watch?v=cKc30-1x ... r_embedded
... myslim si, ze prumerna spotreba 6,3l/100km neceho skytajiciho takove moznosti bezkonkurencni, je jasne, ze kdyz to bude drzet clovek pod krkem, dostane se trapne lehce nad 15 ale rec je o norme a ta je pro vsechny stejna

http://f10.5post.com/forums/attachment. ... 1329879049
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=640422
2) @Zizala : nikdy jsem nerekl, ze by byl compound spatny nebo ze by se mi nelibil, jen jsem vyjadril nazor, ze sekvencni twinturbo je pro kazdodenni pouziti takove "cistejsi reseni", zatimco compound je spis takova ulitba a lepsi reseni pro sprinty. Jak uz jsem davno rekl, ja uprednostnuji spodek a vrsek, stred me az tolik nezajima (a moc dobre to vis, protoze jsi na to reagoval). Navic stavet compound klade naroky na compressor housing, ktery u OEM turbodmychadel s pouzitim v single setupu z logickeho hlediska nenajdes. Dale to klade vyssi naroky na loziska, coz muze byt take limitujici. Sekvence je slozitejsi na ovladani, ale nejsou tam takove naroky na turbodmychadla.
3) @Jericho : Rootsovo dmychadlo? Vzdy, kdyz slyslim tento nazev, tak si vzpomenu na to, jak kamarad (zde pritomny) vzdy nadaval na G60 a planoval prestavbu bud na Eatona (coz je shodou okolnosti take roots, ale jine koncepce) nebo na turbo z duvodu vyssi stability. Co je me znamo, tak nejlepsi kompresory jsou centrifugalni (dosti podobne turbodmychadlu, paradoxne) a jinak jsou kompresory povazovany za vetsi kurvitka nezli turba.
Navic, kompresory typu root jsou dosti limitujici diky svym otackam.
Ohledne chlazeni vodou - uprednostnujes jednodussi zpusoby reseni a pritom uctivas dualni chlazeni ... proc? Nevidim duvod, proc pouzivat neco takoveho na aplikaci, kde to neni az tak potreba. Pokud mi reknes, ze u toho dvoulitru co mel 66kW bylo potreba, pak bylo bud spatne chlazene cele turbo (dochazelo k akumulaci v motorovem prostoru), nebo soudruzi nekde udelali chybu a byli si vedomi nedostatku toho turba, takze to takto latali ... predpokladam (rec je o r.v.92, motor 4D68, 66kW/90k, typ turba TDO4S). Japonska turba jsou zajimava, nicmene moc se nevyplaci s nimi experimentovat. Jejich keramicke kompresory me dostaly ale tam staci hodne malo a rozsypou se jako domecek z karet.
Ve ctvrtek jsem byl u Olega, repasoval IHI turbo a kdyz jsem se ho zeptal, proc to nevyvazuje na vyssi otacky (vyvazoval do 150tis.), rekl mi, ze by to nevydrzel vnitrek, ze na seriove pouziti skvele dokud neni navysen vykon, pak padaji jak svestky.
Dale, cena auta vypovida o dusevnim zdravi cloveka. Osobne se domnivam, ze my vsichni, kteri investujeme do aut mimo serii jsme podivini. Na druhou stranu (z meho subj. pohledu), lepsi, nezli to dat do devek, chlastu, cigar nebo fetu.
Pri tech materialech a technologiich, ktere jsou ted dostupne se domnivam, ze preplnovani je v pripade spalovacich motoru ta nejefektivnejsi cesta. V soucasne dobe si myslim, ze atmosfericky objem lehce nahradis (aneb narazka na objem nicim nenahradis)... pokud to neni osuleno, coz byva dnes, v dobach "planovane zivotnosti" dost velkym problemem.
4) @Míšánek: pokud by nemelo reseni twinturba na 1,9 R4 smysl, pak mi rekni, proc to resili v pocatcich na Opel OPC a casem i Lancia (a pridruzeni Italove), Saab, BMW i Francouzi, nehlede na to, ze u VW to je taky nejakou dobu. Nehodlam se s Tebou hadat a tesi me, ze jsem nasel partnera pro diskuzi na toto tema, jen argumentuji a s radosti zvazim Tve protiargumenty.
... rano vice
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
V podstatě jsi si odpověděl sám - bylo to v počátcíchForest píše: 4) @Míšánek: pokud by nemelo reseni twinturba na 1,9 R4 smysl, pak mi rekni, proc to resili v pocatcich na Opel OPC a casem i Lancia (a pridruzeni Italove), Saab, BMW i Francouzi, nehlede na to, ze u VW to je taky nejakou dobu. Nehodlam se s Tebou hadat a tesi me, ze jsem nasel partnera pro diskuzi na toto tema, jen argumentuji a s radosti zvazim Tve protiargumenty.
... rano vice
-
Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
@Míšánek: v pocatcich byl Opel, nasledovalo 535D (rok na to), ale to neni R4, nicmene nekdy kolem roku 2009, tedy o zhruba pet let pozdeji byl velky rozmach u tech, ktere jsem jmenoval ... a nekonci. Zatimco BMW se "vratilo" jeden cas k single setupum (u trilitru), nasledovala zahy druha vlna, ktera postihla i dvoulitry ... a ted toto. Takze si myslim, ze tomu neni ani v nejmensim konec a se vzrustajicimi naroky na emise to bude stale cetnejsi ukaz.
GTX je dobre turbo ale nikoliv vsespasne a hlavne, pokud nezapracovali dost na loziscich, tak to neni az tak velky krok kupredu. Lag tam nebude takovy, nabeh se zajiste zlepsi a cetl jsem neco i o tom, ze to umoznuje o 20% vetsi dodavku vzduchu ale stale tu hovorime o jednom turbu.
Dovol mi takove male, s nejvetsi prevdepodobnosti dost subjektivne pojate vyjadreni nazoru:
Mrkneme na nasledujici graf:

... prosim, oprosteme se od hodnot, ktera jsou v grafu uvedena vc. nazvu a to naprosto, protoze to bychom museli hovorit i o dalsich aspektech a ja bych rad co nejvice abstrahoval, protoze to je cesta k zakladum, principum, podstate, chces-li "jadru pudla". Neberme, ze HX35 je takovy a takovy, ze se produkuje v ruznych verzich atd.
Vezmeme si nasledujici pripady uziti - NEKONKRETNI pripady a vezmeme, ze "zlata stredni cesta, tedy HX55 je pro uziti v single setupu nejoptimalnejsim resenim":
1) single setup
a) HX25 - pujde to dost odspodu ale uz zahy to bude mrtve, nahore by se turbo pretacelo
b) HX55 - jak jiz bylo receno zlata stredni cesta, tedy HX55 je pro uziti v single setupu nejoptimalnejsim resenim, nicmene je znatelny turbolag a nahore to neni zadny "brutus"
c) HX8x - turbo mrtve, ledva se otaci
2) dve turba v serii (dovolim si paralelni preplnovani v tomto pripade vynechat):
a) HX25 + HX55 - bude to mit razantni spodek a bude tam lehce znatelny propad a nasledne to znacne zabere
b) HX55 + H8x - horsi nabeh, nezli samotne HX55 ale nasledne bude nasledovat "brutus" - idealni uziti na sprinty
c) HX25 + H8x - absurdni reseni, bude to mit spodek a nahore si to decentne foukne ... o technickem reseni se radeji nebudu zminovat, nesmysl hotovej
3) tri turbo
HX25+HX55+H8x - razantni spodek, neutuchajici zatah a brutalni vrsek, bez koure s efektivnejsim spalovanim, takze i vetsimi vykony.
... toto je prosta teorie, v praxi to muze vypadat jinak, nicmene teorie bez praxe bude mit lepsi vysledky (rozhodne z hlediska delky vyvoje a investovanych penez), nezli praxe bez teorie. Samozrejme, ze jsem vybiral zamerne nesmyslne extremy a idealnim resenim by bylo asi uziti HX35 + HX55 a HX60 nebo 82 (zalezelo by na technickem reseni) ale opakuji, toto je teorie.
Nasledna praxe skyta mnoho prekvapeni (ikdyz vlastne teoretik by to mel vedet na zaklade teorie) v podobe nabehu turbodmychadel, ovlivnenymi tim, ze turbo neni samo, ale to se da zase resit pouzitim jinych turbine housingu pripadne osicek ... ale to ma takovych aspektu, ze to tu nehodlam popisovat, to si kdyztak nactete.
... vyse uvedene je subjektivni, jsme na foru, jsem pripraven polemizovat, diskutovat ... a rad, nebot po dlouhe dobe nejake tema, o kterem si nezavazne velice rad pohovorim
GTX je dobre turbo ale nikoliv vsespasne a hlavne, pokud nezapracovali dost na loziscich, tak to neni az tak velky krok kupredu. Lag tam nebude takovy, nabeh se zajiste zlepsi a cetl jsem neco i o tom, ze to umoznuje o 20% vetsi dodavku vzduchu ale stale tu hovorime o jednom turbu.
Dovol mi takove male, s nejvetsi prevdepodobnosti dost subjektivne pojate vyjadreni nazoru:
Mrkneme na nasledujici graf:

... prosim, oprosteme se od hodnot, ktera jsou v grafu uvedena vc. nazvu a to naprosto, protoze to bychom museli hovorit i o dalsich aspektech a ja bych rad co nejvice abstrahoval, protoze to je cesta k zakladum, principum, podstate, chces-li "jadru pudla". Neberme, ze HX35 je takovy a takovy, ze se produkuje v ruznych verzich atd.
Vezmeme si nasledujici pripady uziti - NEKONKRETNI pripady a vezmeme, ze "zlata stredni cesta, tedy HX55 je pro uziti v single setupu nejoptimalnejsim resenim":
1) single setup
a) HX25 - pujde to dost odspodu ale uz zahy to bude mrtve, nahore by se turbo pretacelo
b) HX55 - jak jiz bylo receno zlata stredni cesta, tedy HX55 je pro uziti v single setupu nejoptimalnejsim resenim, nicmene je znatelny turbolag a nahore to neni zadny "brutus"
c) HX8x - turbo mrtve, ledva se otaci
2) dve turba v serii (dovolim si paralelni preplnovani v tomto pripade vynechat):
a) HX25 + HX55 - bude to mit razantni spodek a bude tam lehce znatelny propad a nasledne to znacne zabere
b) HX55 + H8x - horsi nabeh, nezli samotne HX55 ale nasledne bude nasledovat "brutus" - idealni uziti na sprinty
c) HX25 + H8x - absurdni reseni, bude to mit spodek a nahore si to decentne foukne ... o technickem reseni se radeji nebudu zminovat, nesmysl hotovej
3) tri turbo
HX25+HX55+H8x - razantni spodek, neutuchajici zatah a brutalni vrsek, bez koure s efektivnejsim spalovanim, takze i vetsimi vykony.
... toto je prosta teorie, v praxi to muze vypadat jinak, nicmene teorie bez praxe bude mit lepsi vysledky (rozhodne z hlediska delky vyvoje a investovanych penez), nezli praxe bez teorie. Samozrejme, ze jsem vybiral zamerne nesmyslne extremy a idealnim resenim by bylo asi uziti HX35 + HX55 a HX60 nebo 82 (zalezelo by na technickem reseni) ale opakuji, toto je teorie.
Nasledna praxe skyta mnoho prekvapeni (ikdyz vlastne teoretik by to mel vedet na zaklade teorie) v podobe nabehu turbodmychadel, ovlivnenymi tim, ze turbo neni samo, ale to se da zase resit pouzitim jinych turbine housingu pripadne osicek ... ale to ma takovych aspektu, ze to tu nehodlam popisovat, to si kdyztak nactete.
... vyse uvedene je subjektivni, jsme na foru, jsem pripraven polemizovat, diskutovat ... a rad, nebot po dlouhe dobe nejake tema, o kterem si nezavazne velice rad pohovorim
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
