Zaslepenie EGR (navod)

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jayson
Aktivista
Příspěvky: 1693
Registrován: 14 zář 2008, 16:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jayson »

Jedna taková menší story, kamarád má Ibizu PD 96kW s EGR ON, najeto 210tis km, při nájezdu na dálnici plnej a při 2500ot. auto přestalo táhnout a mělo divnej chod a hulilo to, takže bud vystřelila hadice (zkontrolování, vše ok) nebo nouzák, ale diagnostika neukázala nic..na volnoběh motor šel v pohodě, ale jakmile se dostal k 1800ot tak motor chcípnul..takže turbo ven no a když sundávali EGR, tak je čekal nepěknej pohled :) sání zasraný tak, že se tam sotva vešlo víčko od flašky, jenže když se vyndalo turbo, tak to bylo jasný, jak to dostalo plnej kotel tak se kus směsy sazí a oleje uvolnil do motoru, ten to sice sežral, ale turbo to nepobralo a KO :)

smutný je, že už majitel měl vše připravený na EGR off :)
Uživatelský avatar
misope
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Registrován: 28 lis 2011, 12:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske, SK

Příspěvek od misope »

hm ja som cistil egr a sanie pricom na egr som zapchal hadicku, asi po 4000km sledujem ze pod egr je trosku oleja, zaslepku mam nachystanu a chcem ju dat pri egr pomoze to? dakujem g4 81kw ahf
marecek1984
Přispěvovatel
Příspěvky: 85
Registrován: 03 zář 2011, 16:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od marecek1984 »

Je to normálne, že to púšťa olej. Ten olej tam púšťa turbo a odvetranie motora na veku, nie to potrubie do EGRu.
VW Bora, 1.9TDI PD, AJM, EGR-MAF-KAT fuck off
Uživatelský avatar
misope
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Registrován: 28 lis 2011, 12:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske, SK

Příspěvek od misope »

olej som si vsimol na tom spoji pod egr a kusok oleja bolo aj na sacich parohoch pod egrkom, nebolo ho ale vela
jfrlbc
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 28 črc 2009, 21:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od jfrlbc »

Ahoj, vcera mi mechanik pouze usmiknul hadicku od EGR a zaslepil pouze na jedne strane sroubkem (A3 1.9tdi PD 74kw 10/2001 ) - nyni to pri chcipnuti motoru vydava divny zvuky

1) nejprve dobeh moturu/truba - sycivy zpomalujici se zvuk
2) ke konci, cca po 4-5vterinach takovy lupnuti

jde vubec takto, pouhym ucpanim podtlakove hadice ubejit bezpecne EGR?Diky za nazor ..
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Asi ti neodpojil podtlak od EGR ale od zdochynacej klapky. Nastartuj motor a ked ho vypnes tak tu klapku v sani musi zatvorit, vcucne taky plastovy piestik z boku na hrdle nasavacich zvodov.
Greatone
Přispěvovatel
Příspěvky: 323
Registrován: 28 led 2008, 09:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od Greatone »

Taká otázočka .. :)..... s ktorej strany mám zaslepiť to sanie alebo trubky či ako to nazvať :D ...... od vyfukoveho potrubia alebo je lepšie pod EGR ????


Dakujem za radu :)
Uživatelský avatar
1MTDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 07 srp 2011, 18:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od 1MTDI »

Vyndat celý to potrubí od svodů k EGR a instalovat nerezové záslepky :)
Lupo 99"
mercedes
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 05 úno 2012, 12:49
Odpovědi: 0
Bydliště: JÍŽNÍ ČECHY

egr off

Příspěvek od mercedes »

Četl jsem zde zajimave myšlenky o tom,že egr je určen ke sniženi množstvi vyf.plynu pred turbem A K ČEMU BY V TOM PŘIPADĚ BYL U ATMOSFERA? Odpověd je jednoducha vyrobce ho montuje do aut aby snižil teplotu hořeni ve valcich a tim snižil emise neni to z me hlavy ale od vyrobce aut.
borelli
Přispěvovatel
Příspěvky: 583
Registrován: 01 říj 2007, 09:31
Odpovědi: 0

Re: egr off

Příspěvek od borelli »

Nižší teplota hoření ve válcích a zpětné vedení spalin které má menší podíl kyslíku a pro změnu větší podíl CO2, NOx, SO2 zajistí lepší spalování a menší emise ? :? Ony ty kysličníky se přepálí zpětným vedením ale s tou nižší teplotou bych si nebyl tak jistý...
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
mercedes
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 05 úno 2012, 12:49
Odpovědi: 0
Bydliště: JÍŽNÍ ČECHY

egr off

Příspěvek od mercedes »

Je to realita je to současti školeni škodovky o emisich a učelu egr ventilu.
mercedes
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 05 úno 2012, 12:49
Odpovědi: 0
Bydliště: JÍŽNÍ ČECHY

egr off

Příspěvek od mercedes »

Funkce je take popsana na strankach dieselpower v sekci allard power pipe kit(sada pro zaslepeni egr ventilu)bohužel tato sada neobsahuje klapku pro komfortni vypnuti motoru.
Nosnx
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 31 bře 2011, 19:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Nosnx »

Jayson píše:Jedna taková menší story, kamarád má Ibizu PD 96kW s EGR ON, najeto 210tis km, při nájezdu na dálnici plnej a při 2500ot. auto přestalo táhnout a mělo divnej chod a hulilo to, takže bud vystřelila hadice (zkontrolování, vše ok) nebo nouzák, ale diagnostika neukázala nic..na volnoběh motor šel v pohodě, ale jakmile se dostal k 1800ot tak motor chcípnul..takže turbo ven no a když sundávali EGR, tak je čekal nepěknej pohled :) sání zasraný tak, že se tam sotva vešlo víčko od flašky, jenže když se vyndalo turbo, tak to bylo jasný, jak to dostalo plnej kotel tak se kus směsy sazí a oleje uvolnil do motoru, ten to sice sežral, ale turbo to nepobralo a KO :)

smutný je, že už majitel měl vše připravený na EGR off :)
Tak to abych na FRS pohnul s tím EGR OFF!!!
Uživatelský avatar
prowmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 261
Registrován: 04 led 2012, 18:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od prowmen »

Příjde mi že někteří víc s autama dělají na netu a špekulují, než aby jednou za pár tisíc sundali 1 sponku a podívali se v jakým je to stavu. Osobně preferuju nechat egr egrem a jednou za čas odšroubovat těch 6 imbusů a vyprat to...Nejsem ekolog ale jednou za 2 roky si na to čas udělám.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14464
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

No čoveče, teď jsem měl na větší opravu starýho Transita 2.5TD, kde je egr s potenciometrem aby jednotka měla informace o jeho poloze + chladič spalin a ještě je do podtlakového vedení zapojena škrtící klapka.
Systém nefungoval, jelikož egr byl zaseklý, tak jsem ho rozchodil, sundal část sání s výměníkem, pečlivě vyčistil, přetěsnil a dal to zpět.
Chyba P0400 v jednote šla vymazat a systém zase funguje, auto nemá katalyzátor a aspoň to z výfuku tolik nepáchne ;)
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“