šířka pneumatik?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
kibi
Aktivista
Příspěvky: 1132
Odpovědi: 0
Registrován: 14 čer 2009, 09:17

Příspěvek od kibi »

já na Fabce vystřídal snad vše co šlo...a rozdíly jsou sakra velký mezy rozměry kol - pneu a váhou kol....nevěřím ani za mák lidem co píšou, že mezi šíří 205 - 225 nepoznaj rozdíl ve spotřebě, nebo svižnosti auta.....
FI combi 1.9TDi ATD + domorobo vylepšováky :D
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, přání je otcem myšlenky. :)
nepropadat panice...
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Odpovědi: 0
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

jericho-3 píše:Já přendaval na P206 ze zimních asi 165 plných na plecháčích za 195 /55/15 na elektronech a rozdíl obrovský, Trabant je proti tomu cestovní luxus. Nesmělo by mi to do baráku a udržet tento lehký kotrmelec v kolejích je jako držet rajčáky.. :(
tak to já mám úplně opačný vkus :) já mám na zimu 185/55 r15 a jsou to strašný balóny, na kterých auto strašně plave. Sice mu nevadí vyjetý koleje a je pohodlné, ale vždycky se těším na letní 215/40 r16, na kterých je auto jak břibitý, díky tvrdým bočnicím zmizí vůle v řízení a auto pěkně sedí v zatáčkách. Sice auto ztvrdne, ale od pružení jsou tady pružiny a tlumiče, né pneumatiky :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Nightrider
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Odpovědi: 0
Registrován: 11 bře 2010, 00:35
Bydliště: tam kde se jezdi po leve strane

Příspěvek od Nightrider »

rozdil tam je. Napr: kamos jezdil na 185/65x15 a jezdil dlouhodobe podle palubaku za 3,5 - 3,7. Ja na 195/60x15 jezdim za 4,9 - 5,0 podle palubaku. Kamos prezul na 235/35x18 a nemuze se dostat pod 5/100. Kdyz jsem prezul na 205/45x17 tak stejnou tresu co jezdim podle palubaku za 4,5 jsem stejnym stylem zajel za 4,7.
Rekapitulce 185/66 -> 235/35 rozdil 1,5l, lenive, tezkopadne, tvrde, nekomfortni, lepsi stabilita.

195/60 -> 205/45 rozdil 0,2l temer zadny, lenivost, tezkopadnost, komfortnost horsi az temer zadna. Stabilita JINA!!!!

Na tech sirsich kolech V-ckovy nebo-li sipovity dezen, coz v nizkych rychlostech zpusobuje pri najeti na nerovnost a odskoceni kola od vozovky neprijemne uhnuti vozu do boku. Kdyz poskoci zadni kolo, tak cely zadek uhne, jakoby sel do smyku a hned se vyrovnal. Pri vyssich rychlostech pocituji jako jizdu po vode. ALE pri prujezdu zatackou na radialkach a prudkeho pridani plynu zacalo kolo prokluzuje a auto jelo rovne. (nic neobvykleho). Na V-ckach dela auto to same, taky prokluzuje ALE auto jede tam, kam jsou natocene kola.
Oktavka O1 66kwALH,K&N, KYB, Silentbloky ramene AudiTT, Apec, EGR off, KAT k.o., panda tune, jednohmota
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Odpovědi: 0
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Taky důležitá věc - šířka pneumatiky se často u různých výrobců liší: například 205 od jednoho výrobce může být stejně široká jako 225 od jiného. Například guma Federal 205/40 R16 je širší než Dunlop 215/40 R16, nebo Continental 195/45 R13 je stejně široká jako Yokohama 175/50 R13. A na spotřebu má hodně vliv taky směs pneu.

A další věc: šířka pneu se zvětšuje, čím je nižší profilové číslo. Např. Guma 195/65 bude mít užší běhoun než 195/40
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
cin
Aktivista
Příspěvky: 1606
Odpovědi: 0
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

a na kolik bych mel nafoukat 225/45 R17 na O1 TDI ?aby to nezralo a melo mensi valivy odpor, jak je napsano vyse, :)
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“