šířka pneumatik?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
tak to já mám úplně opačný vkusjericho-3 píše:Já přendaval na P206 ze zimních asi 165 plných na plecháčích za 195 /55/15 na elektronech a rozdíl obrovský, Trabant je proti tomu cestovní luxus. Nesmělo by mi to do baráku a udržet tento lehký kotrmelec v kolejích je jako držet rajčáky..


Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 121
- Registrován: 11 bře 2010, 00:35
- Bydliště: tam kde se jezdi po leve strane
Odpovědi: 0
rozdil tam je. Napr: kamos jezdil na 185/65x15 a jezdil dlouhodobe podle palubaku za 3,5 - 3,7. Ja na 195/60x15 jezdim za 4,9 - 5,0 podle palubaku. Kamos prezul na 235/35x18 a nemuze se dostat pod 5/100. Kdyz jsem prezul na 205/45x17 tak stejnou tresu co jezdim podle palubaku za 4,5 jsem stejnym stylem zajel za 4,7.
Rekapitulce 185/66 -> 235/35 rozdil 1,5l, lenive, tezkopadne, tvrde, nekomfortni, lepsi stabilita.
195/60 -> 205/45 rozdil 0,2l temer zadny, lenivost, tezkopadnost, komfortnost horsi az temer zadna. Stabilita JINA!!!!
Na tech sirsich kolech V-ckovy nebo-li sipovity dezen, coz v nizkych rychlostech zpusobuje pri najeti na nerovnost a odskoceni kola od vozovky neprijemne uhnuti vozu do boku. Kdyz poskoci zadni kolo, tak cely zadek uhne, jakoby sel do smyku a hned se vyrovnal. Pri vyssich rychlostech pocituji jako jizdu po vode. ALE pri prujezdu zatackou na radialkach a prudkeho pridani plynu zacalo kolo prokluzuje a auto jelo rovne. (nic neobvykleho). Na V-ckach dela auto to same, taky prokluzuje ALE auto jede tam, kam jsou natocene kola.
Rekapitulce 185/66 -> 235/35 rozdil 1,5l, lenive, tezkopadne, tvrde, nekomfortni, lepsi stabilita.
195/60 -> 205/45 rozdil 0,2l temer zadny, lenivost, tezkopadnost, komfortnost horsi az temer zadna. Stabilita JINA!!!!
Na tech sirsich kolech V-ckovy nebo-li sipovity dezen, coz v nizkych rychlostech zpusobuje pri najeti na nerovnost a odskoceni kola od vozovky neprijemne uhnuti vozu do boku. Kdyz poskoci zadni kolo, tak cely zadek uhne, jakoby sel do smyku a hned se vyrovnal. Pri vyssich rychlostech pocituji jako jizdu po vode. ALE pri prujezdu zatackou na radialkach a prudkeho pridani plynu zacalo kolo prokluzuje a auto jelo rovne. (nic neobvykleho). Na V-ckach dela auto to same, taky prokluzuje ALE auto jede tam, kam jsou natocene kola.
Oktavka O1 66kwALH,K&N, KYB, Silentbloky ramene AudiTT, Apec, EGR off, KAT k.o., panda tune, jednohmota
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
Taky důležitá věc - šířka pneumatiky se často u různých výrobců liší: například 205 od jednoho výrobce může být stejně široká jako 225 od jiného. Například guma Federal 205/40 R16 je širší než Dunlop 215/40 R16, nebo Continental 195/45 R13 je stejně široká jako Yokohama 175/50 R13. A na spotřebu má hodně vliv taky směs pneu.
A další věc: šířka pneu se zvětšuje, čím je nižší profilové číslo. Např. Guma 195/65 bude mít užší běhoun než 195/40
A další věc: šířka pneu se zvětšuje, čím je nižší profilové číslo. Např. Guma 195/65 bude mít užší běhoun než 195/40
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5