Tlakuje se nádobka chl.kapaliny 2.0 TDI BMM 103kw
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tlakuje se nádobka chl.kapaliny 2.0 TDI BMM 103kw
Zdravím, mám problém u Octavie Scout motor 2.0 TDI BMM s tím, že cca 1x za 14dní se mě objeví hláška, že mám málo chladící kapaliny.
Zjistil jsem, že v nádobce je dost velký tlak a hladina je pod minimální ryskou, když víčko povolím tak hladina zase vystoupá zpět a je zas chvíli pokoj, současně s tím cca po 1000km dolévám 2dcl vody, takže se trochu ztrácí i voda.
Má někdo zkušenosti s tímto motorem? Údajně už by neměl trpět na praskání hlav.
Jinak nevím zda to s tím může souviset, ale jednou v zimě když byly ty velké mrazy jsem ráno vyjel a zjistil, že auto vůbec netopí, teplota kapaliny byla jako vždy na těch 90°C a nijak se to neměnilo, nežačlo to topit ani po cca 40km co jsem ujel, každopádně když jsem zastavil tak běžel ventilátor na chladiči, takže se to muselo přehřát, ale teplota byla na budíku stále v polovině. Odpoledne když vylezlo sluníčko tak už to topilo hned. Doma jsem pak odčerpal cca pul litru kapaliny a dolil koncentrovanou G12, pak už to nezamrzlo. Po cca měsíci jak se pak oteplilo se začal objevovat problém co uvádím výše.
Děkuji za jakékoliv rady.
Zjistil jsem, že v nádobce je dost velký tlak a hladina je pod minimální ryskou, když víčko povolím tak hladina zase vystoupá zpět a je zas chvíli pokoj, současně s tím cca po 1000km dolévám 2dcl vody, takže se trochu ztrácí i voda.
Má někdo zkušenosti s tímto motorem? Údajně už by neměl trpět na praskání hlav.
Jinak nevím zda to s tím může souviset, ale jednou v zimě když byly ty velké mrazy jsem ráno vyjel a zjistil, že auto vůbec netopí, teplota kapaliny byla jako vždy na těch 90°C a nijak se to neměnilo, nežačlo to topit ani po cca 40km co jsem ujel, každopádně když jsem zastavil tak běžel ventilátor na chladiči, takže se to muselo přehřát, ale teplota byla na budíku stále v polovině. Odpoledne když vylezlo sluníčko tak už to topilo hned. Doma jsem pak odčerpal cca pul litru kapaliny a dolil koncentrovanou G12, pak už to nezamrzlo. Po cca měsíci jak se pak oteplilo se začal objevovat problém co uvádím výše.
Děkuji za jakékoliv rady.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 862
- Registrován: 04 bře 2010, 07:34
- Bydliště: zilina
- romanespana
- Aktivista
- Příspěvky: 2264
- Registrován: 29 pro 2011, 19:03
- Bydliště: SPAIN
- Kontaktovat uživatele:
pro zacatek bych vymenil vicko nadobky, to tohle co pise taky umi
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 862
- Registrován: 04 bře 2010, 07:34
- Bydliště: zilina
- romanespana
- Aktivista
- Příspěvky: 2264
- Registrován: 29 pro 2011, 19:03
- Bydliště: SPAIN
- Kontaktovat uživatele:
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2381
- Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 862
- Registrován: 04 bře 2010, 07:34
- Bydliště: zilina
Prasklá hlava motoru..u tohoto typu se přeměřuje dodatečně nádržka na g12 a lidi to nevědí..takže dolévají na rysku,přestože se má dolévat nad rysku..pak dojde k přetlaku..hadice jsou příliš dlouhé, nasají kapalinu a při startu se nádržka hlásí jako prázdná..Tady už nic nezmůžeš..dolejvej a čekej na den, kdy ti g12 začne protejkat nebo s tím sjeď ze skály..Jinak s tím topením v zimě, jasná hlava..tak to ti fakt nepřeju 

- Fabia353ZZ
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 406
- Registrován: 30 pro 2010, 20:01
Ja som tu riesil presne tuto istu zahadu na Fabii 1,9 tdi nic to ine nerobilo len mi tlakovalo nadobku a väcsinou ked som tomu dobre nalozil tak keb si si to pozrel po nalozeni zistil by si ze ti to mozno vyhodilo z expanzky cez vicko..ked som jazdil normalne tak pohoda ale ako nahle som tomu dlhsie slapal alebo na dialnici tak mi vyhodilo vodu cez expanzku .voda cista,nesmrdela,nebola spinava a auto mi dokonca kurilo dobre ..Ja som to detekoval dva mesace lebo to nebolo jednoznacne a nakoniec som to riskol lebo uz som vymenil vicko,termostat,hrdlona termostat ,expanzku aj chladic ci neni ucpaty a uz bol jedina sanca a aj tak bolo podfuknute tesnenie pod hlavou na druhom valci...Tak si prichystaj cca 400-450eur eur(ja som myslel ze do 300 eur sa zmestim ale menili mi aj panvicky na vacke boli uz trrochen zodrate (80 eur) + nove sroby na uchytenie vacky povodne sa natiahli (85 eur!!!!!)par srobov origo ,tesnenia na vstrekovacoch a uz som vymenil aj zhavice a samozrejme zabrusenie hlavy ,ventilov ,tesnenia montaz demontaz a 500 eur v prdeli + pravdepoodobne minimalne novy rozvodovy remen ak mas na rozvodoch uz dost nalietane a vymenit ho potom tak isto ako si mal bez demontaze kvoli kladkam a napinakom samozrejme asi aj novy olej
...pekny Den .. Asi som ta nepotesil ...

Zkoušel jsem ten bublinkový test (snad jsem to pochopil správně: tu černou hadičku co jde od motoru do nádržky jsem u nádržky odpojil a ucpal. K nádobce připojil jinou a druhý konec dal do petky plné vody aby byly vidět bublinky) Nic tam ale skoro vidět nebylo, možná tak max. 1-2 bublinky a to většinou vždycky po puštění plynu.
Bude tam asi nějaká mikrotrhlinka, protože jak jsem psal, tak třeba 14dní trvá než se v té nádobce udělá takový tlak aby kapalina pokleska a začalo to otravovat...Asi tam zkusím nalít ten přípravek na netěsnost chladícího systému...
Bude tam asi nějaká mikrotrhlinka, protože jak jsem psal, tak třeba 14dní trvá než se v té nádobce udělá takový tlak aby kapalina pokleska a začalo to otravovat...Asi tam zkusím nalít ten přípravek na netěsnost chladícího systému...