
Olej do PD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
o castrolu uz jsem to taky slysel od par lidi,ze v sudu byl dole cernej slem. Ja davam do jednoho PD liqui moly 5w40 uz nekolik let,ma hrube pres 200 a zatim vse puvodni,vacky,turbo a olej se mezi vymenama nedolejva.. A stejne je zajimavy,ze se porad tu najdou lidi co tvrdi,ze 5w40 je full synthetic 

Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
asi to bude tym že 5w 40 je full synthtic
ale nevadí, len som chcel napisať že tam netreba liať "lepšie oleje"(napr. 5w 30), ked výrobca od nova dáva 5w 40 a hlavne nech to splna normu 50501 a zabudol si napisať čo je to vlastne za PD, je trocha rozdiel napr, ci ma DPF alebo nie, alebo ci je to motor z golfa rv2000 alebo z 2.0 tdi z golfa rv 2007, predpokladam že si myslel tvoju octu v podpise

to jsi nam toho moc nerekl stim kalem...kate82 píše:Překvapující je, že se tu najdou tací, co se podivují nad kalným dnem u oleje....to se dá chápat u maturantů..5W40 dobrá volba - castrol proč ne..
Lejt do motoru olej a přečíst si složení je věc jedna, ale něco o tom vědět je věc druhá..Mějte se tu hoši, hlavně to tu nezavařte

Octavia TDi PD 4x4
Golf II 1,6TD 59KW SB
Golf II 1,6TD 59KW SB
Já jsem nejradši chodil k pumpě, když letěl Slick nebo Keramic a z popelnice vyndaval jejich obaly a dolil jsem půl litru oleje, zamíchal a měl jsem litr /1000kč/ doma. Lidé jsou tak vševědoucí, že si ani nepřečtou návod a pak to takhle dopadalo..Koupili si za 1000kč půl litru oleje.. 

nepropadat panice...
jericho-3 píše:Já jsem nejradši chodil k pumpě, když letěl Slick nebo Keramic a z popelnice vyndaval jejich obaly a dolil jsem půl litru oleje, zamíchal a měl jsem litr /1000kč/ doma. Lidé jsou tak vševědoucí, že si ani nepřečtou návod a pak to takhle dopadalo..Koupili si za 1000kč půl litru oleje..

a to si vyčetl kde že 5w40 je full synthetic? Ba naopak je jen marketingový tah, na který lidi slyší.. 5W40 leju do 77kw bez filtru z roku 05, pán to tak chce i když mám teď o půlku levnější oleje od Aralu..frogg píše:asi to bude tym že 5w 40 je full synthticale nevadí, len som chcel napisať že tam netreba liať "lepšie oleje"(napr. 5w 30), ked výrobca od nova dáva 5w 40 a hlavne nech to splna normu 50501 a zabudol si napisať čo je to vlastne za PD, je trocha rozdiel napr, ci ma DPF alebo nie, alebo ci je to motor z golfa rv2000 alebo z 2.0 tdi z golfa rv 2007, predpokladam že si myslel tvoju octu v podpise
pro kate82, to by mě zajímalo co je to zázračný aditivum který se nedokáže v oleji rozpustit a klesá ke dnu. A že se v baleních jiných výrobců ten kal neobjevuje.. A když už jsi tak študovanej a máš takový znalost v oblasti olejůi, tak určitě víš kde ti tři světoví výrobci základový olej berou..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
- Fabia353ZZ
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 406
- Registrován: 30 pro 2010, 20:01
Ajajaj
Ano to ze je olej je 5W-40 neznamena ze je naozaj synteticky ako uz pisal nadomnou je to iba marketingovy tah a ty vyrobci ktory dodavaju kvalitny olej napisu pravdu a po druhe to ze je olej synteticky neznamena ze je kvalitnejsi ako polosynteticky!!
Co sa tyka motorov PD ak mas DPF tak by mal ist uz olej s ACEA C3 ktora splna normy pre DPF filtre a ty co nemaju DPF tak pre nich urcite nie s C3 nakolko pri C3 je JE sice Low Saps ale aj menej aditiv ako pri ACEA B3 a tym aj skorsia degradacia oleja.
A co sa tyka Castrolu tak ten uz davno nie je to co byval a ja ho uz tiez davno nepouzivam a hlavne zakladovy olej maju s rerafinovaneho oleja a nie s prvej rafinaciie ako napriklad Mobil 1 alebo Millers oils. A co sa tyka viskozity urcite by som do PD dal 5W-40 ak to mas aj v knizke..Viem ze vela ludi dava 5W-30 ale ak napriklad auto nachipujes (zvysis tepelne zataženie) a vonku bude niekde na dovolenke 40°-45°C a ty tomu sem tam este dobre nalozis pravdepodobne ten olej neumaze tak ako ma a mozes si casom zarobit na poriadny pruser.
Takze ty co davaju do starsich PD bez DPF oleje typu Castrol Edge Turbo Diesel ktore uz plna normu ACEA C3 tak davaju zbytocne vela penazi za olej ktory vo vasom motore sice moze byt ale ako som pisal dochadza k skorsej degradacii oleja kvoli mensiemu obsahu aditivacie kvoli ACEA C3..Takze najst olej ktory tuto normu neobsahuju cize ACEA B3 napriklad ..Valvoline Durablend ,ARAL atd..Osobne som skusal uz vselico a mozem odporucit olej od Millers Oils maju oleje z prvej rafinacie ako Mobil 1 a robia aj zavodne oleje spickovej kvality a cenovo ta vide tak isto ako Castrol..Ja to lejem do vsetkych aut a som maximalne spokojny..Samozrejme na temu 30 000km intervali poviem iba jedno shit!! Treba menit maximalne 15 000km pri kratkych trasach max 10 000km.Ak Vam na aute zalezi..chapem ze ten co nalieta 50 000km rcone je to polozka ale kazdy ako chce.. Caute..
http://www.technomat.sk/eshop/action/pr ... litr.xhtml
http://olejposta.sk/r_60.html
http://olejposta.sk/r_82.html
Ano to ze je olej je 5W-40 neznamena ze je naozaj synteticky ako uz pisal nadomnou je to iba marketingovy tah a ty vyrobci ktory dodavaju kvalitny olej napisu pravdu a po druhe to ze je olej synteticky neznamena ze je kvalitnejsi ako polosynteticky!!
Co sa tyka motorov PD ak mas DPF tak by mal ist uz olej s ACEA C3 ktora splna normy pre DPF filtre a ty co nemaju DPF tak pre nich urcite nie s C3 nakolko pri C3 je JE sice Low Saps ale aj menej aditiv ako pri ACEA B3 a tym aj skorsia degradacia oleja.
A co sa tyka Castrolu tak ten uz davno nie je to co byval a ja ho uz tiez davno nepouzivam a hlavne zakladovy olej maju s rerafinovaneho oleja a nie s prvej rafinaciie ako napriklad Mobil 1 alebo Millers oils. A co sa tyka viskozity urcite by som do PD dal 5W-40 ak to mas aj v knizke..Viem ze vela ludi dava 5W-30 ale ak napriklad auto nachipujes (zvysis tepelne zataženie) a vonku bude niekde na dovolenke 40°-45°C a ty tomu sem tam este dobre nalozis pravdepodobne ten olej neumaze tak ako ma a mozes si casom zarobit na poriadny pruser.
Takze ty co davaju do starsich PD bez DPF oleje typu Castrol Edge Turbo Diesel ktore uz plna normu ACEA C3 tak davaju zbytocne vela penazi za olej ktory vo vasom motore sice moze byt ale ako som pisal dochadza k skorsej degradacii oleja kvoli mensiemu obsahu aditivacie kvoli ACEA C3..Takze najst olej ktory tuto normu neobsahuju cize ACEA B3 napriklad ..Valvoline Durablend ,ARAL atd..Osobne som skusal uz vselico a mozem odporucit olej od Millers Oils maju oleje z prvej rafinacie ako Mobil 1 a robia aj zavodne oleje spickovej kvality a cenovo ta vide tak isto ako Castrol..Ja to lejem do vsetkych aut a som maximalne spokojny..Samozrejme na temu 30 000km intervali poviem iba jedno shit!! Treba menit maximalne 15 000km pri kratkych trasach max 10 000km.Ak Vam na aute zalezi..chapem ze ten co nalieta 50 000km rcone je to polozka ale kazdy ako chce.. Caute..
http://www.technomat.sk/eshop/action/pr ... litr.xhtml
http://olejposta.sk/r_60.html
http://olejposta.sk/r_82.html
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 166
- Registrován: 07 lis 2008, 15:37
- Fabia353ZZ
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 406
- Registrován: 30 pro 2010, 20:01
Pri Castrole Edge Turbo Diesel po 5000km kratke trasy motor znatelne zhlucnel a dovôd?Ako som uz pisal hore ACEA C3 malo aditiv kvoli DPF a-kvalita oleja + kratke trasy olej na sracky po 5000km!!!Vymenil som ho po 7000km dal som Valvoline ten vydrzal dlhsie a bol som snim spokojny 2x vymena po 10 000km a teraz 2 x Millers oils motor znatelne stichol proste som hladal dlho co je naj a nasiel som..Ale je jedno co tam das ale treba ACEA B3. C3 ak tam bude C3 nekupuj..radsej kup Valvoline a men ho po 10 000km Urcite urobis lepsie ako tam dat castrol za 46 eur v domienke ze aky kvalitny olej mas ze vsak ten vydrzi aj 15-20000km omyl!! Ale ked jazdis dlhsie trasy nie 7km ako ja ,tak by som to menil po 12-13 000 max.Este jedna vec ktym kratky trasam olej sa najviac namaha pri teplotnych narastoch a pri studenom motore najviac aj z dovodu ovela väcsieho trenia + prenika viac paliva do oleja a tym sa degraduje o polovicu rychlejsie ako ked niekto rano nastartuje a ide povedzme 100 -150km ja idem 7km a mne sa ani auto nezohreje.
A Longlife rezim je uz davno dokazane ze je to blbost ano tie auta ked kupis nove vydrzia aj 200 000 bez poruchy ale co potom ten motor by mal vydrzat aj 700 000km s longlife mozno vydrzi 400 000km!!Videl som vela clankou a testov kde robili kvapockove testy olejov po prejdeni 15 000km boli pri diesloch aditiva skoro na nule a pri benzinovych autach uz pri 7500km!!!!A co potom Longlife pridrete ventily znicene dvihatka a podobne..Je to tem na dlho ved ked kazdy normalny pohlada najde kopec clankov a faktov !!!A rozobratych motorov Longlife a normalny rezim..Ja som videl ten moj nedavno po 180 000km a je ako novy meneny pravidelne do 140 000km kazdych 15 000km a pri mne kazdych 10 000km.
A Longlife rezim je uz davno dokazane ze je to blbost ano tie auta ked kupis nove vydrzia aj 200 000 bez poruchy ale co potom ten motor by mal vydrzat aj 700 000km s longlife mozno vydrzi 400 000km!!Videl som vela clankou a testov kde robili kvapockove testy olejov po prejdeni 15 000km boli pri diesloch aditiva skoro na nule a pri benzinovych autach uz pri 7500km!!!!A co potom Longlife pridrete ventily znicene dvihatka a podobne..Je to tem na dlho ved ked kazdy normalny pohlada najde kopec clankov a faktov !!!A rozobratych motorov Longlife a normalny rezim..Ja som videl ten moj nedavno po 180 000km a je ako novy meneny pravidelne do 140 000km kazdych 15 000km a pri mne kazdych 10 000km.
u mercedesu bezna kilometrazjericho-3 píše:Jen jsem se chtěl zeptat, zda někdo viděl motor , který měl 700000km bez sundání hlavy nebo jiného zásahu a NORMÁLNĚ jezdil.?

O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
- Fabia353ZZ
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 406
- Registrován: 30 pro 2010, 20:01
Jezis tu asi fakt poniektory nemaju co robit .Jasne ze som nemyslel bez akehokolvek servisu a vymeny dielov a managmentu to je jasne ze nie!!
Podla mna K.O motor je myslene tak ked Ti zdechne tak ze uz sa to neoplati opravovat a nie menenie beznych veci ako je tesnenie pod hlavou ktore som menil aj ja po 180 000km a staral som sa o to auto vzorovo..Staci ako odpoved?! A tych 700 000km som pisal ako priklad a nie ako fakt i ked videl som aj take Octavie a Passaty s takymi Km..Pekny vecer. 


jericho-3 píše:Jen jsem se chtěl zeptat, zda někdo viděl motor , který měl 700000km bez sundání hlavy nebo jiného zásahu a NORMÁLNĚ jezdil.?