Zvuk při podřazení bora AHF 81kw

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jardaspit
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 08 kvě 2012, 11:54
Odpovědi: 0

Zvuk při podřazení bora AHF 81kw

Příspěvek od jardaspit »

Ahoj, projížděl jsem všemožná fora a ikdyž jsem na podobnou věc narazil, tak nikde nebylo popsáno, co problém opravdu dělá. Při podřazení na 2.nebo3. RS (udělá mi to jen občas, jednou za 100km), když začnu pouštět spojku, tak se ozve hroznej zvuk (jak když brousí flexa o plech). Spojka neprokluzuje. Synchron to není, protože zvuk se neobjeví při zařazení, ale až při puštění spojky. Na volnoběh nemám žádné pazvuky s, ani bez sešláplé spojky. Když motor chcípnu na neutrál bez spojky, tak taky žádné pazvuky ani zaklepání motorem. Nikdy jsem nejezdil starší naftou než octaviema II PD a ve srovnání s nima spojka zabírá vejš a celkově už chci vyměnit spojkovou lamelu (přítlačák a ložisko), jen nevím jak s dvouhmotou. Nevíte ze zkušenosti, co je na tom špatný??? Ještě by to prý mohlo souviset s tím, že při nižších otáčkách mi jakoby nefunguje posilovač brzd. Nerozumím tomu, jen tlumočím info od mýho servisáka, kterej řikal, že vzhledem k tomu, že dvouhmota nemlátí při chcípnutí motorem, tak stačí vyměnit jen sadu bez setrváku.
Jde mi o jednoduchou kalkulaci - práce 2000,- Sachs spojková sada 3600,- (se setrvákem 8500,-). Auto plánuju mít dalších cca 50tisíc km(u mě 2 roky).
Co si, prosím, myslíte, že odchází???
Díky moc za odpovědi...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14467
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Podle mě když vyměníš celej set včetně setrváku tak bude pokoj, osobně bych se vydal touhle cestou, pokud máš výkonově sérii volil bych opět dvouhmotový setrvačník, lze sehnat setrvák se spojkovou sadou za 7tis ( Sachs ), což je krásná cena, když si vezmu kolik to stálo ještě před pár lety.
jardaspit
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 08 kvě 2012, 11:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od jardaspit »

Mám totiž možnost mít komplet sadu včetně setrváku (vše funguje jak má, ale je to holt jetý) za cca 2tisíce, ale nepřijde mi do druhýho dne, jak se rozhodí v servisu motor od převodovky. Když budu vědět, že je stopro špatnej setrvák, tak vezmu jetou za tyhle peníze, risknu to objednám jí hned a vezmu jí přímo s sebou do servisu na výměnu. Pokud mám na autě setrvák s největší pravděpodobností vpořádku, tak dám novou spojkovou sadu za 3,5k, která mi přijde do druhýho dne, takže auto zůstane přes noc v servisu na zvedáku.

Takže mi jde o to, kterej díl je podle vás konkrétně vadnej:) píšu chaoticky, ale vpodstatě podle toho, co je pravděpodobně vhajzlu se rozhodnu kde a jaký koupím díly.
miki648
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 05 dub 2012, 09:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od miki648 »

caute mam taky podobny problem .tiez ked zaradim 5ku a pustam spojku tak tiez ten isty zvuk ale iba na 5ke co to moze byt??
Stefekl
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Registrován: 24 kvě 2010, 08:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Boskovice

Příspěvek od Stefekl »

tak to vam muzu rict uplne presne cim to je..Dvouhmota je v kytkach... pri razeni se ta pruzná část vychýlí oproti te pevné části setrvaku co je přišroubovaná ke klice a potom škrtá přítlačák o domeček pro ložisko na převodovce..Me to delalo uplne to stejný když jsem řadil ze 4 na 5, nebo když jsem podřazoval ze 4 na 3, a pokud to bylo jestě navic v zatačce tak to byla tutovka..
přítačák to vydrží, ale toho domečku pro ložisko docela ubývá.. (rofl) takže vyměnit dvouhmotu
VW GOLF IV 1.9 tdi 81kw AHF
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14467
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jj, to je přesně ono, zkrátka vyhodit ten set a bude klid.
palík
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 04 srp 2011, 20:13
Odpovědi: 0
Bydliště: chrudim

Příspěvek od palík »

vyměň to komplet,starýho tam nic nedávej,ani žádný valeo,taky jsem to řešil na 81 kw,byl tam lukas 220.
jardaspit
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 08 kvě 2012, 11:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od jardaspit »

Díky za info. Jen se zeptám - nemůže to být teoreticky i něco jinýho (ze zkušenosti) než dvouhmota?
Stefekl
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Registrován: 24 kvě 2010, 08:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Boskovice

Příspěvek od Stefekl »

pokud se ten zvuk objevuje pri pousteni spojky po prerazeni tak je to na 99,9% dvouhmota..
VW GOLF IV 1.9 tdi 81kw AHF
jardaspit
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 08 kvě 2012, 11:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od jardaspit »

Tak díky moc, za tejden de komplet sada. Ahoj
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

na 120 % dvouhmota a tim padem pritlacak brousi skrin.. Uz jsem to taky jednou resil
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Tomikbeik
Přispěvovatel
Příspěvky: 144
Registrován: 11 led 2012, 22:29
Odpovědi: 0
Bydliště: 30 km od Plzně

Příspěvek od Tomikbeik »

A muze se neco s tou skrini stat?? kdyz ty zvuky budes co nejdyl ignorovat...
ASZ combi 03,TS180,HDS,egr off,SMIC Darkside,180 PS/420Nm - prodáno
BMW e61 525d LCI 250PS/530Nm - prodáno
Passat B5,5 2004 74kw AVB
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

když to dělá občas jenom písknutí, tak tak to není nic extra akutního, nějakej matřoš tam je, ale pokud to dělá každý druhý podřazení, tak bych nečekal až vyteče olej :-) Někdo tu psal že se mu to nějakou dobu ozývalo a moc matroše už tam při výměně nezbylo..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“