Motor ASV 81 kW kolísání teploty motoru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Motor ASV 81 kW kolísání teploty motoru
Zdravím všechny,mám takový problém na Octávce.Když je venku teplota do 10 stupňů a když jedu z táhlého kopce bez plynu tak mi na budíkách spadne teplota z 90 na 80 stupňů.Pod plynem zase vyleze na 90.Už jsem vyměnil 2 termostaty a 2 čidla teploty chladicí kapaliny a nic nepomohlo.Jde s tím něco udělat?
adam.87
adam.87
Mě to dělalo to stejné, ale po výměně termostatu už to nedělá, tak nevím, když říkáš, že už si měnil
...

BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska
...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG

BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Re: Motor ASV 81 kW kolísání teploty motoru
co to bylo za termostaty, čidlo origo? V měřených hodnotách ukazuje kolik?adam.87 píše:Zdravím všechny,mám takový problém na Octávce.Když je venku teplota do 10 stupňů a když jedu z táhlého kopce bez plynu tak mi na budíkách spadne teplota z 90 na 80 stupňů.Pod plynem zase vyleze na 90.Už jsem vyměnil 2 termostaty a 2 čidla teploty chladicí kapaliny a nic nepomohlo.Jde s tím něco udělat?
adam.87
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Je to nesmysl. Na budíku se to nesmí pohnout. 90° ukazuje od cca 75°C do snad 105°C. By musela bejt zatracená kláda a motor by nesměl bejt prohřátej, aby se to takhle chovalo. Pokud je čidlo ok, tak je problém v termostatu. Je to blbý, když jsi ho měnil dvakrát, ale ty sráče dokonalý nejsou. Zas tak drahej není, takže bych to zkusil ještě do třetice a pak bych teprv řešil vodní pumpu.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
No já nevím jak Octavia, ale mně ukazuje budík teploty motoru skutečnou teplotu. Takže ne že od 75 do 105°C je budík stále na devadesáti. Mám Galaxy a ujišťuji všechny, že teplota při jízdě z kopce mi normálně klesá. V zimě dokáže za minutu klesnout tak, že mi sepne bufík. Takže je to normální a ne že ne.
Vůbec se tím nezalamuj a jezdi. Naftové motory mají díky vysoké účinnosti malé ztrátové teplo. Pokud jedeš z kopce na motoru bez plynu (decelerace), motor nespaluje vůbec žádné palivo a velmi snadno se ochladí. Jakmile uzavře termostat (to je tak někde kolem 75-80°C), teplota už víc neklesne. Po přidání plynu zlehka vystoupá zpět na střed budíku (tak do minuty).
To JE v pořádku, pánové, ať se vám to třeba nelíbí.
Vůbec se tím nezalamuj a jezdi. Naftové motory mají díky vysoké účinnosti malé ztrátové teplo. Pokud jedeš z kopce na motoru bez plynu (decelerace), motor nespaluje vůbec žádné palivo a velmi snadno se ochladí. Jakmile uzavře termostat (to je tak někde kolem 75-80°C), teplota už víc neklesne. Po přidání plynu zlehka vystoupá zpět na střed budíku (tak do minuty).
To JE v pořádku, pánové, ať se vám to třeba nelíbí.
Nevm jak v sharanu, ale v leonu když byl v pořádku termostat tak se budík nehne ani o píď když už je auto jednou ohřatý a je pravda to co je tvrzeno výše že na devadesáti je od nějakých cca 75 do cca 105 stupňů, když bylo v hajzlu těsnění pod hlavou tak to pořád pěkně ukazuje 90 a najednou za pět sekund je to na 115, takže asi tak..., každopádně jak odešel termostat tak klesání z D8 do Holešovic a padlo to pod 70 na budíkách během kilometru, takže v případě leonu a stejně tak octavie to určitě normální není 

máš pravdu předsedo, jsem stejného názoru a mám to potvrzené u své cordoby, kdybych si myslel, že to je rozbité s tou teplotou tak bych platil do nekonečna jak kokot za nový termostaty a nikdy by se nic nevyřešilo, ale zase je pravda, že mám zaslepeno egr ventil a nemám příhřev vody žhavkama, ale to si myslim že to pomůže jen malilinko na příhřev, rozhodně tdi má obrovskou účinnost a tím i minimum tepla, kord když jede z kopce za 0, důležité je , aby se sepl větrák a na vagu to ukázalo aspon těch 80 stupnů za jízdy od jara do podzimu, v zimě za jízdy nemá snad ani jedno tdi za jízdy nad 70, a aby politikům za ty nehorázný ceny paliva uhnil penisMarek77 píše:No já nevím jak Octavia, ale mně ukazuje budík teploty motoru skutečnou teplotu. Takže ne že od 75 do 105°C je budík stále na devadesáti. Mám Galaxy a ujišťuji všechny, že teplota při jízdě z kopce mi normálně klesá. V zimě dokáže za minutu klesnout tak, že mi sepne bufík. Takže je to normální a ne že ne.
Vůbec se tím nezalamuj a jezdi. Naftové motory mají díky vysoké účinnosti malé ztrátové teplo. Pokud jedeš z kopce na motoru bez plynu (decelerace), motor nespaluje vůbec žádné palivo a velmi snadno se ochladí. Jakmile uzavře termostat (to je tak někde kolem 75-80°C), teplota už víc neklesne. Po přidání plynu zlehka vystoupá zpět na střed budíku (tak do minuty).
To JE v pořádku, pánové, ať se vám to třeba nelíbí.
Taky si ale lidi uvědomte, že je prakticky léto, venku je vedro a i to účinný TDI se ohřívá prakticky jako benzíňák. Když to kolísá v zimě při dlouhých sjezdech z kopce, tak neřeknu ani popel, ale v létě je to prostě blbost.
Chce to napíchnout na VAG a sledovat teplotu. Jak se to ohřeje na těch cca 90°C, tak i když by se to náporem vzduchu ochlazovalo, tak termostat zavře malej okruh někdy v 87°C a může se vám vychladit voda v chladiči, ale malej okruh určitě nebude takhle kolísat.
Chce to napíchnout na VAG a sledovat teplotu. Jak se to ohřeje na těch cca 90°C, tak i když by se to náporem vzduchu ochlazovalo, tak termostat zavře malej okruh někdy v 87°C a může se vám vychladit voda v chladiči, ale malej okruh určitě nebude takhle kolísat.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33626
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
mám sdi čtvrtý termostat, stejný problém,
vžádném případě se nejedná o padání ručičky, teplota na budíku odpovídá teplotě topení když spadne ručička netopí,
jeden z termostatů jsem přizpůsobil do felicie a teplota je naprosto v pohodě
termostat jsem měl origo, cca 8 let, pak wahler, poté z nějakého funkčního auta, nyní starline v doprodeji za 5O korun,
chová se to pořád stějně vyřadím teplota padá, nepo jen lechtám motor taktéž padá, v zim nelze zaptou topení víc jak na jedničku padá
vžádném případě se nejedná o padání ručičky, teplota na budíku odpovídá teplotě topení když spadne ručička netopí,
jeden z termostatů jsem přizpůsobil do felicie a teplota je naprosto v pohodě
termostat jsem měl origo, cca 8 let, pak wahler, poté z nějakého funkčního auta, nyní starline v doprodeji za 5O korun,
chová se to pořád stějně vyřadím teplota padá, nepo jen lechtám motor taktéž padá, v zim nelze zaptou topení víc jak na jedničku padá

To máš pravdu, při brždění motorem do něj skutečně nejde žádné palivo, ale motor se točí a tím pádem se pořád stlačuje vzduch ve válci, takže teplo vzniká i když nic nehoří.Kompresor se také při foukání zahřívá a přitom v něm nic nehoří.elch píše:to neřeš, to je normální, naporem se ochladí motor jelikož do něj nějde palivo tudíž nema co topit, mě v zime padá teplota i na 60
Nafta patří do TDi!