Motor ASV 81 kW kolísání teploty motoru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

adam.87
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 25 srp 2011, 18:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Motor ASV 81 kW kolísání teploty motoru

Příspěvek od adam.87 »

Zdravím všechny,mám takový problém na Octávce.Když je venku teplota do 10 stupňů a když jedu z táhlého kopce bez plynu tak mi na budíkách spadne teplota z 90 na 80 stupňů.Pod plynem zase vyleze na 90.Už jsem vyměnil 2 termostaty a 2 čidla teploty chladicí kapaliny a nic nepomohlo.Jde s tím něco udělat?

adam.87
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

Mě to dělalo to stejné, ale po výměně termostatu už to nedělá, tak nevím, když říkáš, že už si měnil :? ...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
elch
Přispěvovatel
Příspěvky: 311
Registrován: 31 led 2011, 20:57
Odpovědi: 0
Bydliště: karlovy vary

Příspěvek od elch »

to neřeš, to je normální, naporem se ochladí motor jelikož do něj nějde palivo tudíž nema co topit, mě v zime padá teplota i na 60
adam.87
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 25 srp 2011, 18:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od adam.87 »

Ještě mě napadá možnost to projet přes VAG a autorizík zase tvrdí že to může dělat vodní pumpa.Auto je koupené po výměně rozvodů ale nevím jestli dali novou vodní pumpu.
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Re: Motor ASV 81 kW kolísání teploty motoru

Příspěvek od Biimbo »

adam.87 píše:Zdravím všechny,mám takový problém na Octávce.Když je venku teplota do 10 stupňů a když jedu z táhlého kopce bez plynu tak mi na budíkách spadne teplota z 90 na 80 stupňů.Pod plynem zase vyleze na 90.Už jsem vyměnil 2 termostaty a 2 čidla teploty chladicí kapaliny a nic nepomohlo.Jde s tím něco udělat?

adam.87
co to bylo za termostaty, čidlo origo? V měřených hodnotách ukazuje kolik?
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 785
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Budějice

Příspěvek od tukydydes »

to je nějaké čudné to to :) a normální to rozhodně není...
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 605.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

tak to je přeci logické, topení bere hodně energie a kayž jí do motoru nedodáš, tak se sama nikde neveme.
Zkus jet Sharanem, nebo Transporterem bez Webasta a uvidíš co to dokáže.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Je to nesmysl. Na budíku se to nesmí pohnout. 90° ukazuje od cca 75°C do snad 105°C. By musela bejt zatracená kláda a motor by nesměl bejt prohřátej, aby se to takhle chovalo. Pokud je čidlo ok, tak je problém v termostatu. Je to blbý, když jsi ho měnil dvakrát, ale ty sráče dokonalý nejsou. Zas tak drahej není, takže bych to zkusil ještě do třetice a pak bych teprv řešil vodní pumpu.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
adam.87
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 25 srp 2011, 18:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od adam.87 »

Za 2 origo termostaty dát 1200 kč není zrovna málo a teď mi to zase extra nevadí.Až budu mít cestu kolem známého mechanika tak to dám na VAG a 3 termostat už kupovat nebudu,se na to už můžu ......
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

No já nevím jak Octavia, ale mně ukazuje budík teploty motoru skutečnou teplotu. Takže ne že od 75 do 105°C je budík stále na devadesáti. Mám Galaxy a ujišťuji všechny, že teplota při jízdě z kopce mi normálně klesá. V zimě dokáže za minutu klesnout tak, že mi sepne bufík. Takže je to normální a ne že ne.

Vůbec se tím nezalamuj a jezdi. Naftové motory mají díky vysoké účinnosti malé ztrátové teplo. Pokud jedeš z kopce na motoru bez plynu (decelerace), motor nespaluje vůbec žádné palivo a velmi snadno se ochladí. Jakmile uzavře termostat (to je tak někde kolem 75-80°C), teplota už víc neklesne. Po přidání plynu zlehka vystoupá zpět na střed budíku (tak do minuty).

To JE v pořádku, pánové, ať se vám to třeba nelíbí.
P.E.T.R.
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 29 srp 2009, 11:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od P.E.T.R. »

Nevm jak v sharanu, ale v leonu když byl v pořádku termostat tak se budík nehne ani o píď když už je auto jednou ohřatý a je pravda to co je tvrzeno výše že na devadesáti je od nějakých cca 75 do cca 105 stupňů, když bylo v hajzlu těsnění pod hlavou tak to pořád pěkně ukazuje 90 a najednou za pět sekund je to na 115, takže asi tak..., každopádně jak odešel termostat tak klesání z D8 do Holešovic a padlo to pod 70 na budíkách během kilometru, takže v případě leonu a stejně tak octavie to určitě normální není ;)
elch
Přispěvovatel
Příspěvky: 311
Registrován: 31 led 2011, 20:57
Odpovědi: 0
Bydliště: karlovy vary

Příspěvek od elch »

Marek77 píše:No já nevím jak Octavia, ale mně ukazuje budík teploty motoru skutečnou teplotu. Takže ne že od 75 do 105°C je budík stále na devadesáti. Mám Galaxy a ujišťuji všechny, že teplota při jízdě z kopce mi normálně klesá. V zimě dokáže za minutu klesnout tak, že mi sepne bufík. Takže je to normální a ne že ne.

Vůbec se tím nezalamuj a jezdi. Naftové motory mají díky vysoké účinnosti malé ztrátové teplo. Pokud jedeš z kopce na motoru bez plynu (decelerace), motor nespaluje vůbec žádné palivo a velmi snadno se ochladí. Jakmile uzavře termostat (to je tak někde kolem 75-80°C), teplota už víc neklesne. Po přidání plynu zlehka vystoupá zpět na střed budíku (tak do minuty).

To JE v pořádku, pánové, ať se vám to třeba nelíbí.
máš pravdu předsedo, jsem stejného názoru a mám to potvrzené u své cordoby, kdybych si myslel, že to je rozbité s tou teplotou tak bych platil do nekonečna jak kokot za nový termostaty a nikdy by se nic nevyřešilo, ale zase je pravda, že mám zaslepeno egr ventil a nemám příhřev vody žhavkama, ale to si myslim že to pomůže jen malilinko na příhřev, rozhodně tdi má obrovskou účinnost a tím i minimum tepla, kord když jede z kopce za 0, důležité je , aby se sepl větrák a na vagu to ukázalo aspon těch 80 stupnů za jízdy od jara do podzimu, v zimě za jízdy nemá snad ani jedno tdi za jízdy nad 70, a aby politikům za ty nehorázný ceny paliva uhnil penis
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Taky si ale lidi uvědomte, že je prakticky léto, venku je vedro a i to účinný TDI se ohřívá prakticky jako benzíňák. Když to kolísá v zimě při dlouhých sjezdech z kopce, tak neřeknu ani popel, ale v létě je to prostě blbost.
Chce to napíchnout na VAG a sledovat teplotu. Jak se to ohřeje na těch cca 90°C, tak i když by se to náporem vzduchu ochlazovalo, tak termostat zavře malej okruh někdy v 87°C a může se vám vychladit voda v chladiči, ale malej okruh určitě nebude takhle kolísat.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33626
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

mám sdi čtvrtý termostat, stejný problém,

vžádném případě se nejedná o padání ručičky, teplota na budíku odpovídá teplotě topení když spadne ručička netopí,

jeden z termostatů jsem přizpůsobil do felicie a teplota je naprosto v pohodě


termostat jsem měl origo, cca 8 let, pak wahler, poté z nějakého funkčního auta, nyní starline v doprodeji za 5O korun,


chová se to pořád stějně vyřadím teplota padá, nepo jen lechtám motor taktéž padá, v zim nelze zaptou topení víc jak na jedničku padá ;)
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

elch píše:to neřeš, to je normální, naporem se ochladí motor jelikož do něj nějde palivo tudíž nema co topit, mě v zime padá teplota i na 60
To máš pravdu, při brždění motorem do něj skutečně nejde žádné palivo, ale motor se točí a tím pádem se pořád stlačuje vzduch ve válci, takže teplo vzniká i když nic nehoří.Kompresor se také při foukání zahřívá a přitom v něm nic nehoří.
Nafta patří do TDi!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“