motor renault F8QC v suzuki zdochyna

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

No hej, šlape to, ale na prd, treba prehodiť rozvody o jeden zub a mám takého skvelého mechanika, že mu to trvá 2 týždne...celkovo, za dva mesiace robil na tom asi 4 hodiny, už mu tam nikdy auto nedám.Ale pôjde to, robilo to už viac ľudí...teda motor pôjde, mňa ale zaujímajú ostatné veci, ale vyzeralo to tak, že aj ostatok elektriky by mohol šlapať, ešte zostane klíma.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Už sa aj tá teória o jednom zube nejak rozplýva, pretože to vyzerá tak, že Boch aj lucas majú rovnaké remene = rovnaké značky na remeni = nieto prečo to posúvať o zub.
Ak by si to robil, chce to niekoho, kto to robil...alebo počkať, či ja z toho niečo vykúzlim...
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Nevím, jak je to u Suzuki, ale vždy měl Lukas jinde než Bosch/vůči klínku/ polohu vstřku 1. válce..A používalo se stejné kolo a mělo 2 drážky na klínek -jak pro Bosch tak Lucas. Ale co si tam nandali japonci, bůh ví..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

No ale podľa mojich pátraní tá jedna remenica pre Bosch a Lucas platila kedysi dááávno (možno vtedy, keď aj Bosch, aj Lucas boli mechanické), pre nejaké R11ky... toto už pre tieto modely po ´96 neplatí:
Obrázek

Totiž elektronický Lucas a mech. Bosch majú úplne iné remenice, Lucas má takú úplne jednoduchú (asi ako remenicu vačky), Bosch má takú mohutnú, ktorá umožnuje jemné doladenie nastavenia (ke´dže nemá elektroniku, ktorá by to doladila). A preto je na každej remenici iba jedna značka.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, je možné, že jsem zaspal dobu, a taky mne zmátlo i jiné téma, kdy někdo zaměnil Lucas za Bosche a nemohl to uvést do chodu. Jestli jsem tě zdržel, tak se omlouvám..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Ale ja si tým nie som 100% istý, to je práve problém, že ja si na tom Megane nie som ničím istý a to je najhoršie, potom človek nemôže nič na 100% vylúčiť...isté ale je, že el. Lucas EPIC má úplne inú remenicu, ako mech. Bosch. Tiež mi to povedal min. týždeň tuto jeden čerpadlár, že tie remenice s 2 ryskami platili dávno, ale pre Megane už nie a asi to tak aj bude.

Každopádne odporúčam prí výmene Lucas EPIC -> mech. Bosch zobrať toho Boscha aj s trubkami aj s tryskami z jedného motora a pritom aj pozrieť, ako bol nastavený rozvod. Ideálne by bolo tie súčiastky vziať z motora, ktorý v pohode fungoval.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tak jsem z toho magor, dáváš tam Bosche mechanického po Lucasovi Epic, nebo je to na jiném autě? Asi ti nezbyde, nechat si čerpadlo přezkoušet, zda je v pořádku, ať máš jistotu aspoň v něčem..Ten bordel s těmi řemeny je průser, protože pak to nastavit není sranda, možná to ani nepůjde.Sehnat kod motoru s čerpadlem Bosch a počet zubů..řemenu.Protože značky vačka klika můžou být jiné a ty honíš čerpadlo a přitom to máš rozhozené tam. I když zub klika vačka by bylo dost. Protože například u motoru 2,1 TD Peugeot při téhle změně se musí vyměnit i kolo vačky...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Hej, mením EPICa za mech. Boscha na Megane 1,9D. Ono ísť to ide, to som mal potvrdené z viacerých zdrojov. Kolo na vačke iné nebude, predpokladám, predsa len, čaśovanie voči kľuke by malo zostať nie? Akonáhle by to malo iný počet zubov, tak by nemohlo byť zosúladené otáčanie voči kľuke, to by mi t nemohlo bežať na voľnobeh.
Aj počet zubov na remeni, ak by bol iný, tak po pár otáčkach by sa predsa kompletne rozhodil rozvod ako na vačke, tak na čerpadle...
Mám info z druhej ruky, od mechanika z PO, že to normálne ide vymeniť, akurát vraj treba posunúť remeň o zub (čo ale ako som už písal nechápem prečo), len nevedel, do ktorej strany.
Najhoršie je fakt to, že si nemôžem byť 100pro istý, že to čerpadlo je OK...a ladím rozvod a pritom je možno KO čerpadlo...
A z tvojich skúseností - keby boli trysky iné, mohlo by to tak hnusne dymiť?
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ani ne tak jiné, jako špatné...Kolikrát se stane, když ty trysky mají hodně za sebou, že z nich sundáš trubky, po nějaké době je zapojíš a už se kraví, tečou.Vyndej je ven, vem je na zkoušečku někam do ZD , jestli práši/jestli vrznou je to O.K./, hlavně jestli to není koště a netečou/a budeš mít aspoň v něčem jistotu, takhle jsou podezřelí všichni a nikdo. Mám za to, že Tvůj mecháno má pravdu, je to tak , jak to říká, ale všechno chce svoje..Je to jen stroj, toho nepřemluvíš, neuplatíš, je to sice kolikrát pěkná kurva, ale je fér...




. :) :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Hej-hej, máš svätú pravdu, treba hlavne vylúčiť tie jednoduchšie možné príčiny, trysky sa dajú odskúšať, prívod paliva si mi poradil ako a nakoniec zostane vadné čerpadlo, alebo nesprávne nastavený rozvod (ale to sa mi už nezdá).
Som ale veľmi rád, že mi radíš, pretože to chce zjavne odborníka na staré hladké diesle, ale zatiaľ som tu v okolí PE naňho nenaďabil, ale som naďabil na pár nie príliš ochotných ľudí (paradoxne nerobia ani za peniaze).

A ešte podotázka - zo skúseností, keby "šťala" jedna tryska, akoby sa to prejavovalo? A akoby tá tryska vyzerala zospodu?
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Když ti chčije tryska, "protéká" ti tam nafta nerozprášená a ten válec buď nejde vůbec nebo napůl. Může být, že tryska vstřikuje při malém tlaku což je obdobný problém. A kouří to bíle, protože motor naftu nespálí..Obdobně se to ale chová , když se tam nafta vstříkne jindy, než je třeba. Takže kontrola trysek je důležitá..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

OK, dík, som si aj myslel...som skôr teoretik, chýbajú mi skúsenosti.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“